Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruokapihit, mitä syötte töissä?

Vierailija
30.07.2014 |

Te joilla menee ruokaan rahaa tyyliin 7 euroa päivässä, niin mitä ihmettä te tai puolisonne syö töissä?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole juuri käsitystä työpaikkalounaiden hinnoista, koska en ole koskaan ollut töissä paikassa missä semmoinen olisi ollut. 6€ LOUNAASTA on kyllä kallis. siis päivän yhdestä ateriasta ja joka ikinen arkipäivä?! käyn muutaman kerran vuodessa mcdonald'sissa jos haluan syödä ulkona ja big mac ateria maksaa juuri tuon 6€...

Vierailija
22/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähellä niin ihana salaattibuffet, että syön siellä enkä yleensä pakkaa mukaan omia eväitä vaikka muuten olenkin ruokapihi. On siemeniä ja pähkinöitä, vesimelonia ja ananasta, erilaisia oliiveja, raejuustoa, kurkut, tomaatit, paprikat, salaatit, porkkanat, kaalit, parsat ja muut herkut. Ja kruunuksi ihanat salaatinkastikkeet. Pikku lisämaksusta saa niin paljon erilaista leipää kun haluaa, ja niihin on erilaisia itse tehtyjä levitteitä, tahinia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön töissä lähes poikkeuksetta aina jonkin valmiskeiton (esim. lidlissä 1,59 e) ja leivän, jonka olen tehnyt kotona valmiiksi (esim. reissumies, jossa levite, leikkele, juusto, leivän hinnaksi tulee yhteensä alle 50 senttiä). Joskus mukana saattaa olla myös pieni jugurtti, joka maksaa max. 50 senttiä. Näin lounaani on siis kokonaishinnaltaan n. 2,50 e, toki edellyttää sitä että työpaikalla on mikro ja jääkaappi. Tästä lounaasta tulen helposti kylläiseksi lopputyöpäiväksi, ja kaloreita kuitenkin on vain noin 400. Kotona syön sitten päivälliseksi esim. jotain omatekemää keittoa tai salaattia. Näin pysyn kylläisenä, paino pysyy kurissa ja rahaa ei mene liikaa. Millään puuro/rahka/hedelmä-linjalla en älyllisesti hyvin rasittavaa työpäivääni jaksaisi. 

Vierailija
24/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmaan nyt ihan alkuperäisen otsikon ohi mutta käyn lähes joka päivä lounaalla ja se maksaa paikasta riippuen 8-9€ ja maksan lounarilla, joka maksaa minulla vähemmän kuin tuo euroarvo, mutta maksaa kuitenkin. Ja pidän sitä itselleni tärkeänä taukona + tulee syötyä monipuolisemmin kuin kotona. En koe tuhlaavani

En jaksaisi koko päivää kurkku-tomaattisalaatilla tai rahka/jogurtilla; päätä särkisi klo18 mennessä jo liikaa. 

Vierailija
25/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtti ja voileipää, puuroa, kuppi kuuma keittoa ja näkkäriä.

Teen kevyttä toimistotyötä ja syön lämpimän ruoan mielummin kotona kuin työpaikalla. Jos söisin kaksi lämmintä ateriaa, paisuisin kuin pullataikina.

Vierailija
26/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:00"]

Hyvä huomio! 520 eurolla maksaa esimerkiksi koko vuoden sähkölaskut ja muutaman muunkin laskun.

[/quote]

Kannattaa jättää ihan kokonaan syömättä, niin säästät vielä enemmän. Pääset vaikka Lintsille kerran kesässä.

Minustakin on aika kauheaa, että 3,40 euron lounas (= pääruoka, leipä, salaatti, kahvi, jälkkäri) on jonkun mielestä ylellisyyttä, joka pitäisi mieluummin laittaa sähkölaskuun.

Vierailija
27/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

79: Nykyisessä työpaikassani ei ole ruokailua, mutta silloin kun oli, ajattelin juuri kuten sinä. Sain syödä monipuolisesti ja terveellisesti joka arkipäivä ja lounas oli mukava irtautumishetki työpöydän äärestä.

81

Vierailija
28/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:38"]

Kannattaa jättää ihan kokonaan syömättä, niin säästät vielä enemmän. Pääset vaikka Lintsille kerran kesässä.

Minustakin on aika kauheaa, että 3,40 euron lounas (= pääruoka, leipä, salaatti, kahvi, jälkkäri) on jonkun mielestä ylellisyyttä, joka pitäisi mieluummin laittaa sähkölaskuun.

[/quote]

Älähän nyt vääristele. Saan ihan mukavan lounaan hieman halvemmalla kun teen itse eikä siitä ole minulle juuri vaivaa. Ja laskeskelin, että "säästämälläni" rahalla maksan sitten vaikka ne vuoden sähkölaskut, koska jollainhan nekin on maksettava. Tosin minulla ei ole tarjolla edes tällaista 3,4 euron lounasmahdollisuutta - tavallaan onneksi :)

Vierailija
29/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:35"]

Ei jeesus. Onneksi pääsee taas ulkomaille töihin niin ei tarvi tätä suomi-niukistelua edes sivusta katsoa.

[/quote]

Niin kai kun ulkomailla on halvempaa ruokaa.

[/quote]

Tuskin osa teistä silti söisi paremmin. Hehkuttaisitte 0,05 euron lounaitanne.

(en ole tuo jolle vastasit)

Vierailija
30/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin yhden ison keitetyn perunan, samoin eilen ja maanantaina hain lidlistä jonkun pahan makuisen nuudeli liha palan (yök). - Ollaan oltu perheen kanssa koko loma ulkomailla ja teki mieli suomalaista perunaa...

Vierailija
31/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lounas on päivän pääateria ja syön mielellään kunnolla työpaikkaruokalassa, hinta n. 6€. Toisaalta pihistän sitten muista aterioista. Aamupala voi olla vaikkapa rahkapurkki marjoilla, välipalaa en syö. Illalla jotain kevyttä (nuudelipaketti, pussikeitto, kasviswokki). Iltapalaksi esimerkiksi hedelmä ja\tai jugurtti:)

Vierailija
32/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelusta huomaa, että jotkut luulevat, että nämä euron lounastajat "luopuvat" jostain. Moni on kuitenkin puhunut siitä, ettei heillä ole niin nälkä työpäivän aikana, että pitäisi saada kallis, monipuolinen lounas siihen aikaan. Itsekin olen koko elämäni kuulunut näihin ihmisiin, jotka syövät tuhdimmin vasta illemmalla.

Vierailija
33/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:00"]

[/quote]

Kyllä joidenkin ihmisten todellisuus on kovin erilainen kuin toisten. Jos palkasta jää käteen vaikkapa 1800, ja sillä elättää itsensä lisäksi vielä useampaa lasta, niin kyllä silloin se kolmen euron lounas ihan oikeasti on ylellisyyttä johon ei ole varaa kuin harvoin. Onhan se tietenkin kauheaa, mutta näin se vaan on.

Vierailija
34/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

83: Niin, mutta nr. 39 piti tuota summaa hintavana. Ei luulisi tavallisen työssäkäyvän suomalaisen pitävän 3,40 euron hintaista täydellistä ateriaa kalliina, vaikka itse ei sitä haluaisikaan maksaa.   

Vierailija
35/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:56"]

83: Niin, mutta nr. 39 piti tuota summaa hintavana. Ei luulisi tavallisen työssäkäyvän suomalaisen pitävän 3,40 euron hintaista täydellistä ateriaa kalliina, vaikka itse ei sitä haluaisikaan maksaa.   

[/quote]

Mutta silloin se on hintava, jos sitä ei PYSTY maksamaan. T. Ihan tavallinen työssäkäyvä suomalainen, ehkä tosin eri alalla kuin sinä.

Vierailija
36/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

88: No ne ihmiset eivät sitten myöskään syö päivällisellä runsaasti, kuten täällä moni muu sanoo tekevänsä, esim. sinua ennen kommentoinut nr. 87. Joten kyse on ihan eri asiasta.

81

Vierailija
37/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri söi aina työhuoneessa tölkin kaamealle haisevaa curry-tonnikalaa ja tölkillisen kylmiä valkoisia papuja.

Minä kävin mieluummin ravintolassa lounaalla kivojen työkaverien kanssa.

Vierailija
38/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:00"]

88: No ne ihmiset eivät sitten myöskään syö päivällisellä runsaasti, kuten täällä moni muu sanoo tekevänsä, esim. sinua ennen kommentoinut nr. 87. Joten kyse on ihan eri asiasta.

81

[/quote]

Kolmella eurolla saa aivan hyvän päivällisen monelle henkilölle. Esim. kasviskeitoissa mahdollisuuksia on vaikka kuinka, kun vaan hakee kasvikset Lidlistä. Mutta jos lounaastakin täytyy maksaa sama hinta, niin eipä ole varaa. Onneksi sen saa halvemmallakin.

Vierailija
39/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90: Palkkani on noin 600 euroa kuussa verojen jälkeen. Että sellaisella alalla.

Ei minua tietenkään henk.koht. haittaa, jos joku muu haluaa pihistellä pihistelemisen vuoksi tai jättää lounaan väliin, jos siihen aikaan päivästä ei nälätä. Kukin tavallaan.

Minä ajattelen yleistä hintatasoa, enkä sitä, mikä oma palkkani on. On paljonkin asioita, joista en halua maksaa mitään, mutta en väitä niitä hintaviksi, jos tiedän, että suurin osa ihmisistä maksaisi summan silmäänsä räpäyttämättä.

Vierailija
40/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

93: Kasviskeiton autuaaksi tekevä vaikutus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan