Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruokapihit, mitä syötte töissä?

Vierailija
30.07.2014 |

Te joilla menee ruokaan rahaa tyyliin 7 euroa päivässä, niin mitä ihmettä te tai puolisonne syö töissä?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:16"]

90: Palkkani on noin 600 euroa kuussa verojen jälkeen. Että sellaisella alalla.

Ei minua tietenkään henk.koht. haittaa, jos joku muu haluaa pihistellä pihistelemisen vuoksi tai jättää lounaan väliin, jos siihen aikaan päivästä ei nälätä. Kukin tavallaan.

Minä ajattelen yleistä hintatasoa, enkä sitä, mikä oma palkkani on. On paljonkin asioita, joista en halua maksaa mitään, mutta en väitä niitä hintaviksi, jos tiedän, että suurin osa ihmisistä maksaisi summan silmäänsä räpäyttämättä.

[/quote]

Saanko mielenkiinnosta kysyä kuinka paljon maksat vuokraa ja paljonko sinulle jää käteen esim. sähkölaskun, puhelinlaskun ja mahdollisten muiden laskujen jälkeen? Kirjoitin omasta palkastani numerolla 68. Jos ostaisin 3,4 euron lounaan niin se olisi tosiaan puolet siitä mitä voin päivää kohden käyttää lähes mihinkään. Olet oikeassa, että se on ehkä edullinen ottaen huomioon yleisen hintatason, mutta minun näkökulmastani se on liian kallis.

Vierailija
42/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiden eväitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä sitä, että jos töissä syö aivan todella vähän, eikö säästöt menetä siinä, että on illalla vedettävä aivan valtavasti ruokaa? Me ainakin syömme usein illalla kevyesti ja halvasti, kun päivällä on syönty lounassetelillä ravintolalounas (joka itselle maksoi siis n. 7 euroa, joka ei ole paha hinta esim. lohesta ja salaatista).

Kukin toki tyylillään.

Vierailija
44/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:35"]

Ihmettelen kyllä sitä, että jos töissä syö aivan todella vähän, eikö säästöt menetä siinä, että on illalla vedettävä aivan valtavasti ruokaa? Me ainakin syömme usein illalla kevyesti ja halvasti, kun päivällä on syönty lounassetelillä ravintolalounas (joka itselle maksoi siis n. 7 euroa, joka ei ole paha hinta esim. lohesta ja salaatista).

Täysin tottumuskysymys. Monissa maissa syödään koko päivä pieniä annoksia ja välipaloja ja vasta illalla tuhdisti.

Kukin toki tyylillään.

[/quote]

Vierailija
45/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:35"]

Täysin tottumuskysymys. Monissa maissa syödään koko päivä pieniä annoksia ja välipaloja ja vasta illalla tuhdisti.

Kukin toki tyylillään.

[/quote]

Vastaan uudestaan, kun kirjoitin äsken väärään kohtaan :) Eli täysin tottumuskysymys. Useissa maissa syödään runsaammin vasta illalla. Eikä se tarkoita, että siihen kuluisi rahaa enemmän kuin muutama euro silloin illalla.

[/quote]

Vierailija
46/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:35"]Ihmettelen kyllä sitä, että jos töissä syö aivan todella vähän, eikö säästöt menetä siinä, että on illalla vedettävä aivan valtavasti ruokaa? Me ainakin syömme usein illalla kevyesti ja halvasti, kun päivällä on syönty lounassetelillä ravintolalounas (joka itselle maksoi siis n. 7 euroa, joka ei ole paha hinta esim. lohesta ja salaatista).

Kukin toki tyylillään.

[/quote]

Jos ei ole lounasseteleitä. Jos on aikaa noin 10 syömiseen ja siinä ajassa on käytävä vessassakin. Että tämmöisellä tyylillä opehuoneessa.

Vierailija
47/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoillakin on varaa laittaa se 2,60 lounasruokailuun, enkä ole kenenkään koskaan kuullut valittavan, että onpa kallista! Itse ainakin opiskelijana nautin noin halvasta lounaasta ja se on mulle se päivän pääateria. 

Vierailija
48/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:50"]

Opiskelijoillakin on varaa laittaa se 2,60 lounasruokailuun, enkä ole kenenkään koskaan kuullut valittavan, että onpa kallista! Itse ainakin opiskelijana nautin noin halvasta lounaasta ja se on mulle se päivän pääateria. 

[/quote]

Jotkut vaan tykkää kato köyhäillä ja tuoda jatkuvasti esiin miten niukkaa heidän elämä on. Hyvässä lykyssä saavat jonkun tarjoamaan itselleen ilmaisen lounaan tai muuta hyötyä.

Vierailija
49/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Minä olen kuullut valitusta opiskelijalounaan hinnasta. Henk. koht. olen kuitenkin sitä mieltä, että tuolla 2,60 eurolla ei kummoisia eväitä saa. Halpaa on!

Vierailija
50/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoilla on usein myös mahdollisuus asua halvemmalla esim. opiskelija-asunnoissa ja moni asuu siinä vaiheessa esimerkiksi kämppiksen kanssa, joka vähentää kuluja. Minä sain opiskelija-aikanani lounaan 2,5 eurolla, mutta ei sitäkään silloin kaikki syöneet. Mutta jos viittasit siis tuohon 3,4e lounaaseen, niin minä mieluummin syön euron lounaan töissä ja 2,4 euron omatekemän päivällisen kotona. Eikö elämässä ole muuta kuin syöminen?

Vierailija
51/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounaat ainakin Turussa maksavat 6-10 euroa, jos jostain saa halvemmalla, olkaa tyytyväisiä.

Vierailija
52/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:53"]

Jotkut vaan tykkää kato köyhäillä ja tuoda jatkuvasti esiin miten niukkaa heidän elämä on. Hyvässä lykyssä saavat jonkun tarjoamaan itselleen ilmaisen lounaan tai muuta hyötyä.

[/quote]

Hyvä, että osa meistä elää edelleen satumaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa - ainakin oman päänsä sisällä :)

Vierailija
53/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varsinaisesti pihistele ruuassa, enemmänkin ruuan helppous/nopea valmistus on itselle tärkeämpää työpaikkaruokailussa. 12 min tauolla ei hirveästi ehdi ruokaa lämmitellä.

Usein tulee otettua evääksi jogurttia ja marjoja/ananasmurskaa sekä mysliä. Tai sitten ruisleipää ja jogurttia, hedelmiä, silloin tällöin proteiinipatukka. Harvoin syön töissä lämmintä ruokaa, kaksi lämmintä ruokaa päivässä on minulle liikaa. Työlounas on yleensä välipalatyyppinen. Joskus saatan ostaa evääksi jonkin valmiskeiton tai riisi/ohrapuuroa, mutta muuten en tykkää eineksiä syödä.

Vierailija
54/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:58"]

[/quote]

Hyvä, että osa meistä elää edelleen satumaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa - ainakin oman päänsä sisällä :)

[/quote]

Ei ole ollut Suomi hyvinvointiyhteiskunta enää aikoihin, siitä ei ole kyse. Vaan siitä, että useimmiten nuo jotka kovaan ääneen voivottelee hinnoista ja pitää kaikkea kalliina, on yksinkertaisesti pihejä paskoja. Todella köyhä ei pidä älämölöä, vaan käy vähin äänin sossussa.

Vierailija
55/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:58"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole ollut Suomi hyvinvointiyhteiskunta enää aikoihin, siitä ei ole kyse. Vaan siitä, että useimmiten nuo jotka kovaan ääneen voivottelee hinnoista ja pitää kaikkea kalliina, on yksinkertaisesti pihejä paskoja. Todella köyhä ei pidä älämölöä, vaan käy vähin äänin sossussa.

[/quote]

Luulen, etteivät ne sossussa käyvätkään syö 7 euron lounaita ja joutuvat samaan tapaan miettimään mihin ruokalajeihin ne pennoset sijoittaisi. Enkä minäkään nyt muualla pidä älämölöä kuin täällä, koska täällä käydään aiheesta keskustelua. Koskaan ei ole työpaikalla ollut puhetta siitä millaisia eväitä/lounaita kukin syö ja miksi.

Vierailija
56/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:14"]

Luulen, etteivät ne sossussa käyvätkään syö 7 euron lounaita ja joutuvat samaan tapaan miettimään mihin ruokalajeihin ne pennoset sijoittaisi. Enkä minäkään nyt muualla pidä älämölöä kuin täällä, koska täällä käydään aiheesta keskustelua. Koskaan ei ole työpaikalla ollut puhetta siitä millaisia eväitä/lounaita kukin syö ja miksi.

[/quote]

Nuo tuolla työssäkäyvät voivottelivat kylläkin jopa 3,40 euron lounaita, tosin siitäkin luvusta piti tuo nolla jättää pois ettei näppis kulu turhaan.

Vierailija
57/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:11"]

[/quote]

En ole köyhä, mutta eipä palkkani seuraavaa kuukautta yleensä näe :) Siksi ihmettelen, että miksi olen "pihi paska" kun haluan vähän säästää ja tuoda omaat eväät kotoa? Rahanreikää on muutakin.

Vierailija
58/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna: espanjalaista perunamunakasta tarjousperunoista ja tarjousmunista. Lisäksi siinä oli öljyä ja sipulia sekä pippuria ja ripaus suolaa. Laskin, että yhdelle isolle annokselle tuli näin hintaa 40cent. Pieniruokaisemmille olisi tuosta riittänyt kuudelle, joten olisi ollut vieläkin edulisempi.

Lisäkkeenä on tomaattia,  kurkkua, vihersalaattia (erilaisia) ja herneenversoja. Kurkku ja tomaatti stettu eri kaupoista ja molemmat olivat 1€/ kg. Ja parvekkeella kasvatettu salaattia ja herneenversoja (multa vanhempien pihasta ja kompostista, siemenet kaupasta yhden annoksen hinta on noin 1cent. Tänä kesänä noita annoksia on syöty jo noin 100 kpl)) , Kurkkua ja tomaattia minulla on mukana yhteensä 300g, joten sen hinta on 30 centtiä. Lisäksi maitoa tai tuoremehua 1 lasillinen, joka on hieman alle 20cent.

Yhteensä ruoka siis huomiselle maksaa 1 euron.

Vierailija
59/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:21"]

En ole köyhä, mutta eipä palkkani seuraavaa kuukautta yleensä näe :) Siksi ihmettelen, että miksi olen "pihi paska" kun haluan vähän säästää ja tuoda omaat eväät kotoa? Rahanreikää on muutakin.

[/quote]

Tokihan sinä saat säästää "vähän". Kunhan et ihan holtittomasti säästä, kyllä kaikessa pitää olla varovainen ettei perse repeä.

Sori. Mä oon vaan niin kyllästynyt jo Suomeen ja nöyrään näpertämiseen.

Vierailija
60/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Tokihan sinä saat säästää "vähän". Kunhan et ihan holtittomasti säästä, kyllä kaikessa pitää olla varovainen ettei perse repeä.

Sori. Mä oon vaan niin kyllästynyt jo Suomeen ja nöyrään näpertämiseen.

[/quote]

Joidenkin keskustelijoiden lounaisiin verrattuna säästän aika paljon. Ja nousee se kaljakin sitten paremmin päähän perjantaina töistä päästyä kun ei pursua pihvit ja perunamuussit korvista ulos. Puhumattakaan lauantaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi