Mies ei halua kertoa vasektomiasta kenellekään, ja minulla meinaa pää räjähtää
Olisi niin helppoa vaientaa appivanhempien utelut perheenlisäyksestä sanomalla, että lapsia ei ole fyysisesti mahdollista hankkia. Mikään "Emme tule hankkimaan lapsia" ei toimi, koska appivanhemmat saivat itsekin lapsensa neljänkympin korvilla. "Onhan teillä vielä aikaa..." Mutta kun ei ole!
Mies vetoaa siihen, että on yksityinen ihminen eikä halua puhua sukupuoliasioista vanhemmilleen. Minusta tuossa ei ole mitään hävettävää. Mieleni tekisi vain paukauttaa seuraavan kerran kahvipöydässä että poikanne rypäleet ovat siemenettömiä. Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Eikö ehkäisyasioista puhuminen kuulu minullekin? Onhan se minunkin ehkäisykeinoni niin kauan kuin tässä suhteessa ollaan.
Kommentit (84)
Tämä on vaikea tilanne. Kokemusta on ja minulta naisena udeltiin lastenteosta, ei mieheltäni. Myös hänen oma sukunsa.
Meille tuli sitten kolme lasta, ovat aikuisia jo. Appivanhempia ei pahemmin sitten kuitenkaan kiinnostanut, kunhan kuvat tuli postissa. Asuvat lisäksi ulkomailla. Pelkään että muuttavat meidän vaivoiksi kotimaahan kuhan vielä kunto rapistuu. Kuuluvat siihen minä, minä sukupolveen mistä täällä onkin hy vä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vasektomia on parin yhteinen ehkäisy, se on minusta ihan yhtä paljon ap:n kuin miehenkin asia kertoa tai olla kertomatta.
Vasektomia tehdään miehille se ei ole millään tavalla naisten asia
Kyllä on, jos se tehdään parisuhteessa olevalle miehelle. Silloin se on naisenkin ehkäisy ja naisella on oikeus kertoa omasta ehkäisymenetelmästään kenelle huvittaa.
Tietysti miehellä on oikeus myös potkaista naisystävä pihalle itse valitsemastaan syystä. Esimerkiksi vasektomiasta kertomisen takia. Kenenkään kanssa ei ole pakko olla parisuhteessa.
Ei kenenkään tarvitse selitellä sukulaisille elämäntyyliään tai motiivejaan, ellei näin nimenomaisesti halua. Sanoo, että lapsia ei tule nyt eikä koskaan ja sillä selvä. Yksinkertaisia asioita on aivan turhaa mutkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jankkaajia voi hiljentää millään keinolla.
"Miehelle on tehty vasektomia."
"No mutta voihan sen aina purkaa"
"..."
Just näin ja muutenkin on pervoa kysellä toisilta ihmisiltä onko heillä suojaamatonta yhdyntää jonka seurauksena syntyisi lapsi. Mitä se parisuhteen ulkopuolisille kuuluu onko ehkäisy käytössä vai ei?
Kyllä on, jos se tehdään parisuhteessa olevalle miehelle. Silloin se on naisenkin ehkäisy ja naisella on oikeus kertoa omasta ehkäisymenetelmästään kenelle huvittaa.
Tietysti miehellä on oikeus myös potkaista naisystävä pihalle itse valitsemastaan syystä. Esimerkiksi vasektomiasta kertomisen takia. Kenenkään kanssa ei ole pakko olla parisuhteessa.