Miksette pese illalla hiuksia ennen nukkumaan menoa?
Hiukset kuivaisi yön aikana ja ei aamulla menisi niin pitkään suihkussakaan tai jos ei tarvitsisi ollenkaan edes aamulla käydä suihkussa.
Itse pesen hiukset aina illalla, ei tarvitse lähteä märillä hiuksilla mihinkään.
Kommentit (68)
Mä teen kuten ap, toimii hyvin. Kun on paksut hiukset ei niitä ehdi aamulla ruveta kuivattelemaan. Joku pieni hikoilu yöllä ei näy vielä aamulla hiuksissa mitenkään. Jos meen aamulla suihkuun, jätän vaan hiukset kastelematta.
Minulla on pitkät hiukset, joissa permanentti. Ne täytyy kastella aina aamulla, jotta kiharat näyttävät hyvältä. Lähden töihin kosteilla hiuksilla, 1,5h pesun jälkeen ovat kuivat, eli juuri sopivasti kun työaika alkaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:30"]
Hiukset kuivaisi yön aikana ja ei aamulla menisi niin pitkään suihkussakaan tai jos ei tarvitsisi ollenkaan edes aamulla käydä suihkussa.
Itse pesen hiukset aina illalla, ei tarvitse lähteä märillä hiuksilla mihinkään.
[/quote]
Kenellä kuivuu yön aikana, kenellä ei. Mulla on paksut ja pitkät hiukset ja ne eivät todellakaan kuivu yön aikana. Lisäksi inhoan märkää tyynyä.
Mä pesen hiukseni aamulla ja kuivaan ne myös. En kylläkään ymmärrä miksi tämä edes sun persettäsi kaivaa.
Mun pitkät hiukset kuivaa nätimmin, kun ne eivät ole tyynyä vasten. Päälaellani on kaksi isoa pyörrettä, ja jos menen hiukset märkänä nukkumaan, päälakiosasto ei asetu nätisti ennen seuraavaa pesua :-)
Mua ei haittaa mennä kauppaan tai töihinkään tukka märkänä.
tulee halvemmaks, ei tartte ostaa margariinia kun voi laappia tukasta rasvat ruisleipään!
En ole pessyt hiuksia viikkoon, vois tänään jopa pestä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:53"]
Itse pesen myös aina hiukset iltaisin. Mulla on vyötäröpituiset ja paksut hiukset, enkä käytä fööniä tms, joten ainoa järkevä ajankohta. Pidän pyyhettä päässä hetken aikaa ja menen nukkumaan kosteilla hiuksilla. Aamulla hiukset on kauniin tuuheat ja sopivan sekaisesti kihartuneet. Haron niitä vähän sormillani tai nostan "nutturasykerölle" takaraivolle ja ei kun menoksi :D
[/quote]
Minulla on leukapituiset ohuet hiukset, ja kun pesen ne illalla ja föönaankin, niin aamulla ovat kyllä vinksin vonksin ja hiuksia pitää laitella. Kuivatus ei kauaa kestä eilkä se pesukaan. Jos pesen illalla ja en föönaa lainkaan, niin pakko pestä kyllä aamulla uudestaan, sen verran ovat jo likaantuneet.
Huomaatko, miten erilaista elämä on....
Minulla on pitkät, paksut ja huokoiset hiukset, jotka imevät vettä tosi paljon. Kuivuu niin hitaasti, ettei puhettakaan, että voisin pestä aamuisin, tai joutuisin aina lähteä liikenteeseen märällä tukalla. Kuivausprosessini on yleensä 2-3 tuntia, jonka aikana aina käyn aina välillä puhaltamassa hiustenkuivaajalla (tai nyt kesäaikaan istun tuulettimen ääressä, toimii sekin).
Pesen siis muutamia tunteja ennen nukkumaanmenoa. Aamulla iltapesty tukka on ruma, vaikka se olisi kerennyt kuivuakin, pörröinen ja epäsiisti. Siksipä pyöräytän hiukset nukkumaanmennessä päälaelle kahdelle nutturalle, pienillä donitsimaisilla nutturavalkeilla, ikäänkuin nallenkorviksi. Vedän sukat nutturoiden päälle estämään niiden purkautumista. Ylhäällä olevat nutturat eivät paina, eikä mieskään ole jättänyt sukkavirityksestäni huolimatta. Aamulla avaan nutturat, ja tuloksena on ilmavat, suuret, sileät, kauniit kiharat. Ei pörröä tai epäsiisteyttä missään, eikä tukka ole hikinen ja inha, toisin kuin avoinna nukkumisen jäljiltä. Puunaamiseen menee aamuisin minuutti, kun suihkaisen tyveen jotain kohottavaa pitämään ilmavuutta yllä ja sipaisen latvaan öljyä, mutta lopputulos näyttää todella siltä, että aikaa olisi käytetty. Tämä systeemi on aamu-unisen pelastus.
Jos luonnonkiharilla hiuksilla menee nukkumaan niiden ollessa märät niin aamulla menee niiden selvittelyyn enemmän aikaa kuin että jos käy aamulla suihkussa ja kuivaa ne kuivaajalla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:30"]
[/quote]
Mä pesen hiukset silloin kun ne tuntuvat likaisilta,en kellon ajan mukaan.Toisaalta en erityisemmin kuivaa niitä,pyyhekuivaus ja sitten vaan jotenkin kiinni.En siis varsinaisesti laita hiuksiani ulos lähtiessä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:32"]
Kun pesen illalla, hiukseni ovat aamulla jo likaiset ja päätä myöden, yök.
[/quote]
Siis menet likaisena nukkumaan. Kaikki päivällä hiuksiisi tarttuneet liat ja ilmansaasteet ovat hiuksisasi etkä viitsi pestä niitä Yök Yök ja vielä kerran Yök!
Teen aikalailla samoin, mutta pesen ne joka toinen ilta pari tuntia ennen nukkumaanmenoa että ehtivät kuivua. Aamulla en kerkeä pestä ja föönata hiuksia, mutta ei se märillä hiuksilla nukkuminenkaan ei olisi kovin hyvä idea.
Illalla pesen, ehtivät yleensä kuivaa ennen nukkumaanmenoa. No problem. Inhoan aamusuihkuja, joten en myöskään pese aamulla hiuksia. Aamulla on aina kiire töihin, en viitsisi nipistää yöunista suihkun takia.
Minä teen niin. Pesen hiukset illalla, annan kuivua, laitan letille / myttyrälle pään päälle ja aamulla vaan haron hiukset auki tai harjaan. Tukka on pitkä, omassa värissä ja luonnontilassa. Pesen käytännössä joka ilta. Vaihdan tyynnyliinan vähintään kerran viikossa.
En ikinä jaksaisi aamulla alkaa vääntämään jotain kampauksia. Pitkä tukka = helppo tukka.
Mahtaa ap:n tyynyt olla hyvässä kunnossa. Hiuksista puhumattakaan, hyi!
Jos pesen illalla ja nukun märillä tai kuivilla hiuksilla olen aamulla joka tapauksessa röllipeikkokampauksessa. Jote pesu ja föönaus aamulla, ei illalla
Minulla on todella pitkät hiukset. Märäksi ei voi jättää yöksi. Aamulla kuitenkin laitan hiuksiani ja märkänä on hyvä aloittaa. Tietenkin jos olen laittanut paljon muotoilutuotteita niin pesen hiukset illalla, mutta en juuri ennen nukkumaanmenoa vaan pari tuntia aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:30"]Hiukset kuivaisi yön aikana ja ei aamulla menisi niin pitkään suihkussakaan tai jos ei tarvitsisi ollenkaan edes aamulla käydä suihkussa.
[/quote]
Kyllä mä pesen nimenomaan illalla. Mun luonnonkiharasta tulee iso, ilmava ja seksikäs juuri näin. Muulloin jää vähän valjuksi ja raskaaksi.