Millaista asiakaspalvelua kaipaatte?
Puhun nyt lähinnä suuremmista elintarvikekaupoista, koska itse olen tällaisessa töissä myyjänä osastolla. Mitkä asiat ärsyttävät myyjässä? Millaista huonoa palvelua olette saaneet?
Tuli mieleen kun parissa ketjussa myyjät ovat kitisseet ärsyttävistä asiakkaista ja toivoneet heidän käyttäytyvän tietyllä tavalla.
En löytänyt nopealla selaamisella tällaista ketjua vielä.
Itse kaipaan ymmärrystä asiakkailta, jos he kysyvät minulle kuulumattoman osaston asioista. En millään voi muistaa jokaisen tuotteen paikkaa tai tietää miltä tietyt keksit maistuvat. Jos olette tekemässä uudella reseptillä ruokaa ja listassa on teille tuntematon tuote, olisi hyvä googlata se jo kotona jotta osaisitte etsiä itse tai edes sanoa myyjälle, millaisesta tuotteesta on kyse.
Huvittavaa ja jokapäiväistä on miesasiakkaat jotka on lähetetty kauppaan vaimon toimesta. :D Kuolisitte myötähäpeään jos näkisitte nämä eksyneet ja harhailevat kolmijalkaisenne. He ovat kyllä mukavia asiakkaita, mutta eivät tiedä mitä etsivät ja yleensä antavat vaimon kirjoittaman listan käteeni ja etsimme yhdessä osan tuotteista.
Jos asiakaspalvelija on ystävällinen ja haluaa auttaa, se on jo 90% menestys. Jos on myrtsinä tai ylimielinen, ei auta, vaikka palvelu olisi muuten ensiluokkaista.