Miten päästä turvallisesti baarista kotiin?
Olen aloittamassa opinnot ja tarkoitus olisi tutustua muuhun opiskelijoihin hyvin. Tämä tarkkoittanee siis baareissa juoksemista ja niistä yömyöhään palaamista. Ongelmani on, että pelkään kauheasti raiskauksia. Olen hyvin pienestä kaupungista kotoisin ja siellä pystyin ihan hyvin yömyöhäänkin kävelemään yksin lenkillä. Ei tullut kukaan vastaan eikä tarvinnut pelätä mitään juoppoja tai muita, kun niitä ei siellä juuri ollut. Mutta juuri näissä isommissa kaupungeissahan tapahtuu jatkuvasti raiskauksia ja pahoinpitelyitä. Alan jo epäröidä, onko minun sittenkään järkeä käydä baareissa, kun niistä ei välttämättä pääse turvallisesti kotiin. Tarkoitus olisi lähteä sen verran ajoissa, että viimeisillä yöbusseilla pääsisi vielä kotiin. Eli ihan neljään asti en pysty olemaan. Uskoisin, että bussille käveleminen on turvallista, kun kaupunki täynnä muita opiskelijoita. Mutta entäs bussipysäkiltä kotiovelle? Kaiken lisäksi tuleva asuntoni sijaitsee ilmeisesti aika huonolla seudulla, jossa on paljon ulkomaalaisia ja ilmeisesti aika tapahtumarikas yöelämä (nimenomaan niitä raiskauksia, pahoinpitelyitä ja ilkivaltaa).
Täällä varmasti moni on opiskeluaikoinaan baareissa juossut, joten kertokaapa, miten itse pääsitte aina turvallisesti kotiin. Oliko lähellä piti -tilanteita?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:50"]
Kävelin vaan kotiin, tai pyöräilin joskus. Matkaa vähän alle puolesta kilometrista kuuteen kilometriin. Seitsemän vuotta juoksin todella usein baareissa (joskus vieläkin), eikä matkoilla koskaan sattunut mitään, vaikka olen kaunis ja hoikka tyttö/nainen ja aina yksin. Lattapohjaiset hyvät kengät vaan aina jalkaan, ja kannattaa kävellä ryhdikkäästi ja itsevarman oloisena. Koskaan ei ole tullut mitään häiriöitä. Baareissa sisällä sen sijaan on sattunut enemmän kaikkea. Olen asunut kolmessa isossa kaupungissa ja kävellyt aina keskustasta kotiin. Ei koskaan mitään. Aina on ollut hyvin rauhallista.
Voi olla kyllä kiinni olemuksestakin. En tiedä. En ole juuri kuullut, että ketään olisi kotimatkoilla ahdisteltu. Mulla on aika ryhdikäs olemus ja sellainen vahva olemus, vaikka olen aika pieni. Ehkä olen vaan sen näköinen, että pistäisin vain liian kovasti vastaan. :D
[/quote]
No se on raiskaajalle aivan sama näytätkö itsevarmalta tai miten kävelet. Ihan naurettavaa tulla neuvomaan jostain ryhdikkäästä ja vahvasta olemuksesta.
Eikä sillä hoikkuudella tai kauneudellakaan ole mitään merkitystä, ihan yhtäläillä rumia ja lihaviakin raiskataan. Ei se raiskaaja tule valkkaamaan mitään missiä raiskattavakseen, vaan se sairas ihminen nauttii ihan pelkästään siitä että raiskaa jonkun.
Huoh.
[/quote]
Ei se kyllä noin mene. Suurin osa raiskauksista tapahtuu silloin kun nainen ei suostukkaan seksiin syystä tai toisesta. Yleensä nainen on lähtenyt miehen mukaan ja on pitänyt harrastaa seksiä. Mutta kun nainen kieltäytyy niin mies raiskaa.
Hyvin harvoin raiskatuksi joutuu vanhoja mummoja ja ylilihavia naisia.
[/quote]
Niin, mutta tämä keskusteluhan juuri nimenomaan koskee PUSKARAISKAUKSIA. Miksi tulet sössöttämään muista asioista ja korjailemaan muita, kun tämän keskustelun aihe on selkeästi rajattu? Sillä ei ole mitään merkitystä missä suurin osa raiskauksista tapahtuu, kun kerran kysyttiin vain ulkona tapahtuvista raiskauksista.
Lisäksi puhuin rumista ja lihavista, en mummoista ja ylilihavista... Väitätkö että suurinosa raiskatuista on laihoja ja missinkauniita? En usko. Raiskauksen uhreina on laaja skaala TAVALLISIA naisia, joihin kuuluu myös hieman tukevampia ja rumempiakin henkilöitä. Voi jeesus sentään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:15"]
Jonkinlainen turvaväline olisi hyvä olla aina kädessä kävellessä kotiin. Pippurisumute, sellainen äänivehje ja mitä niitä onkaan.
[/quote]
Pippurisumutteen käytöstä voit saada pahoinpitelysyytteen itse, siksi itse hankkisin ennemmin sen äänilaitteen. En muuten tiedä, saako pippurisumutetta vapaasti Suomesta.
[/quote]
Hyvä huomio. Mutta toisaalta, miksi ihmeessä raiskaaja menisi poliisille itkemään, että sai pippurisumutetta silmiinsä? Miten hän muka selittäisi? Mistä hän tietäisi, kuka se pimeällä liikkunut nainen oli, joka sumutti pippuria silmiin? Eli aika pienet mahdollisuudet jäädä kiinni. Mieluummin tosin ottaisin syytteen pahoinpitelystä kuin joutuisin raiskatuksi. Ei tuollaisessa tilanteessa kannata alkaa miettiä, ettei vahingoita raiskaajaa vaan taistella vastaan.
[/quote]
Kyllä Itä-Suomen hovioikeus voisi sääliä raiskaajapoloa, jos olisi saanut pippurisumutteesta. Vielä jos uhrilla olisi "kevyen kesäinen vaatetus" tai raiskaajalla vakituinen työpaikka, niin uhrihan tuosta syytteen saisi.
Olihan sekin tuomio, jossa naisella oli lävistys alapäässään ja raiskaaja loukkasi siihen vehkeensä, niin tämä uhri joutui maksamaan korvauksia kivusta ja särystä raiskaajalle. Että kannattaa käyttää sitä pippurisumutetta harkiten!
Mitähän tässä keskustelussa on ollut sellaista, että taas on lähtenyt sivun verran viestejä pois välistä?
Noin sinisilmäisellä ihmisellä on varmaan pahempi riski tulla höynäytetyksi kun kotimatkalla "puskaraiskatuksi". Eli miehiin ei kannata sinisilmäisesti luottaa koska monet käyttävät sinua vain seksiin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:50"]Kävelin vaan kotiin, tai pyöräilin joskus. Matkaa vähän alle puolesta kilometrista kuuteen kilometriin. Seitsemän vuotta juoksin todella usein baareissa (joskus vieläkin), eikä matkoilla koskaan sattunut mitään, vaikka olen kaunis ja hoikka tyttö/nainen ja aina yksin. Lattapohjaiset hyvät kengät vaan aina jalkaan, ja kannattaa kävellä ryhdikkäästi ja itsevarman oloisena. Koskaan ei ole tullut mitään häiriöitä. Baareissa sisällä sen sijaan on sattunut enemmän kaikkea. Olen asunut kolmessa isossa kaupungissa ja kävellyt aina keskustasta kotiin. Ei koskaan mitään. Aina on ollut hyvin rauhallista.
Voi olla kyllä kiinni olemuksestakin. En tiedä. En ole juuri kuullut, että ketään olisi kotimatkoilla ahdisteltu. Mulla on aika ryhdikäs olemus ja sellainen vahva olemus, vaikka olen aika pieni. Ehkä olen vaan sen näköinen, että pistäisin vain liian kovasti vastaan. :D
[/quote]
Voi vittu mitä paskaa. Raiskaaja iskee juuri siihen tyyppiin johon haluaa iskeä. Uhri ei voi asialle yhtään mitään ja siksi raiskaus ei ole ikinä uhrin vika. Olet juuri näitä tyyppejä, joilla ei ole hajuakaan oikeasta elämästä ja sen vaaroista.
[/quote]
Tuo on sama kuin sanoisi että ihminen ei voi mitään sille että hänet ryöstetään. Kyllä muuten voi.
Suurin osa rikoksista kohdistuu ihmiseen jotka eivät noudata tervettä järkeä ja normaaleja turvallisuustoimia.
Jotkut puskaraiskaukset ovat äärimmäisen harvinaisia. Suurin osa raiskauksista tapahtuu kun nainen itse menee tuntemattomien miesten mukaan känniss. Se ON oma syy ja sille voi tehdä paljonkin. ÄLÄ IKINÄ MENE tuntemattomien mukaan. Äläkä juo itseäsi känniin.
[/quote]
:DDD Aikuinen ihminen saa tasan tarkkaan vetää lärvit jos haluaa ja ilman, että joutuu pelätä raiskatuksi tulemista. Uskomatonta juttua joiltain kyllä lentää, huh huh...
[/quote]
Saahan sitä vetää mutta sitten on turha tulla valittamaan kohtaloaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:25"]
No mitä helvettiä taaas.. Ei todellakaan ole OMA syy jos nainen on ihan kaatokännissä lähteny jonkun miehen mukaan ja se raiskaa. Siis oikeesti nainen saa olla vaikka kuin päissään, ei se silti oikeuta ketään sitä raiskaamaan, saati sitten naisen omaksi syyksi laittamaan.
Mutta nii ,itekki oon monesti suomen suurimissa kaupungeissa ollu baarissa ja joistakin kotimatkoista ei ees kauheesti muistikuvia, mutta sen verran toki muistan että aina oon turvallisesti kämpille päässy. Ei sitä kannata liikaa pelätä, suomi on kuiteskin ihan turvallinen maa :)
[/quote]
Kyllä se on omaa syytä jos lähtee kännissä tuntemattomien mukaan. Ihan samoin on omaa syytä jos kämppä tyhjennetään kun on jättänyt ovet auki. Tyhmyydestä sakotetaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 01:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:50"]
Kävelin vaan kotiin, tai pyöräilin joskus. Matkaa vähän alle puolesta kilometrista kuuteen kilometriin. Seitsemän vuotta juoksin todella usein baareissa (joskus vieläkin), eikä matkoilla koskaan sattunut mitään, vaikka olen kaunis ja hoikka tyttö/nainen ja aina yksin. Lattapohjaiset hyvät kengät vaan aina jalkaan, ja kannattaa kävellä ryhdikkäästi ja itsevarman oloisena. Koskaan ei ole tullut mitään häiriöitä. Baareissa sisällä sen sijaan on sattunut enemmän kaikkea. Olen asunut kolmessa isossa kaupungissa ja kävellyt aina keskustasta kotiin. Ei koskaan mitään. Aina on ollut hyvin rauhallista.
[/quote]
No se on raiskaajalle aivan sama näytätkö itsevarmalta tai miten kävelet. Ihan naurettavaa tulla neuvomaan jostain ryhdikkäästä ja vahvasta olemuksesta.
Eikä sillä hoikkuudella tai kauneudellakaan ole mitään merkitystä, ihan yhtäläillä rumia ja lihaviakin raiskataan. Ei se raiskaaja tule valkkaamaan mitään missiä raiskattavakseen, vaan se sairas ihminen nauttii ihan pelkästään siitä että raiskaa jonkun.
Huoh.
[/quote]
Ei se kyllä noin mene. Suurin osa raiskauksista tapahtuu silloin kun nainen ei suostukkaan seksiin syystä tai toisesta. Yleensä nainen on lähtenyt miehen mukaan ja on pitänyt harrastaa seksiä. Mutta kun nainen kieltäytyy niin mies raiskaa.
Hyvin harvoin raiskatuksi joutuu vanhoja mummoja ja ylilihavia naisia.
[/quote]
Niin, mutta tämä keskusteluhan juuri nimenomaan koskee PUSKARAISKAUKSIA. Miksi tulet sössöttämään muista asioista ja korjailemaan muita, kun tämän keskustelun aihe on selkeästi rajattu? Sillä ei ole mitään merkitystä missä suurin osa raiskauksista tapahtuu, kun kerran kysyttiin vain ulkona tapahtuvista raiskauksista.
Lisäksi puhuin rumista ja lihavista, en mummoista ja ylilihavista... Väitätkö että suurinosa raiskatuista on laihoja ja missinkauniita? En usko. Raiskauksen uhreina on laaja skaala TAVALLISIA naisia, joihin kuuluu myös hieman tukevampia ja rumempiakin henkilöitä. Voi jeesus sentään.
[/quote]
Puskaraiskaukset ovat niin harvinaisia että sitä odotellessa ihminen kuolee vanhuuteen.
Minulla on toiminut hyvin pyörällä ajaminen. Pyörällä ajaessa tunnen olevani nopea ja turvassa. Harvemmin kukaan mies yrittää tulla pyörää kaatamaan. Pyörä on myös halpa ja ajaessa pää selvenee. Pitää tietysti olla ajokunnossa, eli ei missään kaatokännissä. Kevyessä hiprakassa pyörämatka menee myös kuin siivillä, eli tuntuu nopeammalta kuin taxien jonottelu :)
Joskus suosin myös kimppatakseja (edullinen) tai sitä, että joku opiskelijakavereista toimii vuorotellen kuskina.
Jos olen kävellyt kotiin, olen kävellyt mahdollisimman ripeästi ja reippaasti, sekä vaihtanut kadun puolta jo hyvissä ajoin, jos näen takans tai edessäpäin jonkun yksin kulkevan miehen tai huojuvan humalaisen. Joskus saatan puhua kävelymatkalla puhelimessa kaverin kanssa tai esittää puhuvani (jolloin saatan kuuluvalla äänellä sopia että nähdään 5 min kuluttua tms, jolloin raiskausta suunnitteleva ajattelee, että joku tuttu odottaa minun tuloani). Olen joskus miettinyt kantavani laukussa minihiussuihketta, jolla voisin suihkuttaa hyökkääjää silmiin. Puhelin mulla on aina käden ulottuvilla ja pikanäppäimet valmiina.
Mitään ei ole koskaan sattunut, mutta pelottavia tilanteita on ollut muutama. Ne tosin saattoi olla vain vilkkaan mielikuvituksen tuotosta. :)
*minihiussuihkepulloa siis (tätä en ole toteuttanut, mutta saattaisi tuoda turvallisuudentunnetta).
-57
Pidä järki päässä, juo vain muutama alkoholipitoinen juoma, käy itsepuolustuskurssi jotta saat lisää itsevarmuutta ja rohkeutta. Pian huomaat, ettei yöllä tarvitse pelätä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:22"]
Jonkinlainen turvaväline olisi hyvä olla aina kädessä kävellessä kotiin. Pippurisumute, sellainen äänivehje ja mitä niitä onkaan.
[/quote]
Pippurisumutteen käytöstä voit saada pahoinpitelysyytteen itse, siksi itse hankkisin ennemmin sen äänilaitteen. En muuten tiedä, saako pippurisumutetta vapaasti Suomesta.
[/quote]
Hyvä huomio. Mutta toisaalta, miksi ihmeessä raiskaaja menisi poliisille itkemään, että sai pippurisumutetta silmiinsä? Miten hän muka selittäisi? Mistä hän tietäisi, kuka se pimeällä liikkunut nainen oli, joka sumutti pippuria silmiin? Eli aika pienet mahdollisuudet jäädä kiinni. Mieluummin tosin ottaisin syytteen pahoinpitelystä kuin joutuisin raiskatuksi. Ei tuollaisessa tilanteessa kannata alkaa miettiä, ettei vahingoita raiskaajaa vaan taistella vastaan.
Jos yöbussi menee lähelle kotiasi, niin ei siinä mitään hätää ole. Ei sinua kaupungin keskustassa bussia odotellessa tai siellä yöbussissa todennäköisesti kukaan raiskaa, ja sitten bussipysäkiltä toivottavasti enää lyhyt matka kotiin. Ja jos asut jossain opiskelijatalossa, niin oletettavasti samalla pysäkillä jää muitankin juhlijoita ja voit kävellä kotiin heidän läheisyydessään.
Ehkä parempi, että et mene tuolla asenteella sinne baariin ollenkaan. T. ison kaupungin opiskelija ja yöelämän vakionaama
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:32"]
Jos yöbussi menee lähelle kotiasi, niin ei siinä mitään hätää ole. Ei sinua kaupungin keskustassa bussia odotellessa tai siellä yöbussissa todennäköisesti kukaan raiskaa, ja sitten bussipysäkiltä toivottavasti enää lyhyt matka kotiin. Ja jos asut jossain opiskelijatalossa, niin oletettavasti samalla pysäkillä jää muitankin juhlijoita ja voit kävellä kotiin heidän läheisyydessään.
[/quote]
Ai niin ja tähän lisäys, olen aina asunut isoissa kaupungeissa, niin keskustassa kuin huonomaineisessa lähiössäkin. Olen monesti aivan kaatokännissä kävellyt baarista kotiin tai sitten mennyt yöbussilla ja sen jälkeen vielä n. puolen km kävely. Mitään ei ole ikinä sattunut.
1) taksi tai 2) hanki joku sumutinpullo tai 3) käy itsepuolustuskurssi tai 4) älä kulje yksin, mene aina kaverille yöksi tai kaveri sinun luoksesi tai 5) pyydä joku tuttu ja luotettava saatille kotiovelle asti
noilla neuvoin olen itse selvinnyt ja aivan samanlaiset pelot minullakin oli jo 20 vuotta sitten, enää en missään liiku
Älä lähde vieraan matkaan. Raiskaukset äärest harvoin tapahtuu puskissa yms...vaan yksityisasunnoissa, joihin uhri on ihan vapaaehtoisesti mennyt. Ja vältä humaltumasta liikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:32"]
[/quote]
Ai niin ja tähän lisäys, olen aina asunut isoissa kaupungeissa, niin keskustassa kuin huonomaineisessa lähiössäkin. Olen monesti aivan kaatokännissä kävellyt baarista kotiin tai sitten mennyt yöbussilla ja sen jälkeen vielä n. puolen km kävely. Mitään ei ole ikinä sattunut.
[/quote]
Sinulla on ollut hyvää tuuria.
Kyllä Itä-Suomen hovioikeus voisi sääliä raiskaajapoloa, jos olisi saanut pippurisumutteesta. Vielä jos uhrilla olisi "kevyen kesäinen vaatetus" tai raiskaajalla vakituinen työpaikka, niin uhrihan tuosta syytteen saisi.
Olihan sekin tuomio, jossa naisella oli lävistys alapäässään ja raiskaaja loukkasi siihen vehkeensä, niin tämä uhri joutui maksamaan korvauksia kivusta ja särystä raiskaajalle. Että kannattaa käyttää sitä pippurisumutetta harkiten!
[/quote]
No mieluummin varmasti miltei jokainen nainen ottaa tuomion itsepuolustuksesta kuin antaa jonkun raiskata itsensä. Onko linkkiä tuohon alempaan juttuun missään? Onkohan vanhakin juttu? Siis tuo lävistyksestä saatu tuomio. Kuulostaa naurettavalta, mutta tokihan näitä on Suomessa ollut, kun itsensäpuolustelu on ilmeisesti aina liikaa.
Puhu puhelimessa kun kävelet bussipysäkiltä kotiiin tai esitä että puhut niin enpä usko että kukaan tulee sua sillon raiskaamaan. Ehkä ei kannata edes muuttaa jos pelottaa noin paljon tää "iso" maailma