Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinkut eivät etsi aktiivisesti kumppania?

Vierailija
28.07.2014 |

Tunnen useita "ikisinkkuja", jotka ovat jo vuosia haikailleet kumppania itselleen. Ikää näillä on 26-34v ja suurin biletysinnostus on karissut jo. Baarista sitä kumppania ei siis jakseta metsästää, vaan ollaan jääty täysin odottamaan, että se Elämän rakkaus tulee hakemaan kotiovelta tai tulee ruokakaupassa vastaan. Ei voida laittaa kokeilla mitään apuvälineitä tähän parinmuodostamiseen, vaan jäädään kotiin suremaan kohtaloaan.

En vaan pysty ymmärtämään tätä, en vaikka miten koitan ajatella. Olen itse ollut pitkään jo parisuhteessa, joten en tiedä tämän päivän deittailusta kauheasti mitään, myönnän sen täysin. Tiedän kuitenkin sen, että nykyisin treffipalveluita ja sinkkutapaamisia sun muita on ihan pilvin pimein ja niiden käyttäjät eivät ole enää mitään 200kg kotona asuvia nörttejä.

Kysymys kuuluukin; miksi ihmeessä parisuhdetta tosissaan haluava sinkkunainen tai mies ei etsi aktiivisesti kumppania eri kanavia pitkiä? Pidetäänkö aktiivista kumppanin etsintää jotenkin nolona juttuna? Kuitenkin valtaosa haluaa itselleen sen vakkariparisuhteen ja ei kai sen myöntämisessä mitään hävettävää ole.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 05:30"]

Pitkän parisuhteen jälkeen muutamia vuosia jo sinkkuna (kai 5v). Ei vaan jaksa sitä alkuhässäkkää. Kelpaisi kyllä joku tuohon kainaloon katsomaan esim. juuri nyt nhl:ää tai vaan nukkumaan, tyyny ei aina riitä. Jos ei tarvitse käydä treffeillä eikä olla siinä kauheassa epätietoisuudessa tykkääkö vai ei, niin sitten mun arkeen pääsee mukaan. Mies35

[/quote]

Mä oon ihan samoilla linjoilla. Vihaan sitä alun kiusallista tapailua, haluaisin suoraan vaan jonkun miekkosen kainaloon. :D N30

Vierailija
82/113 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:00"]

Ei kaikilla sinkuilla edes ole halua löytää ketään. Toiseksi, etsimällä ei löydä ja epätoivoinen hakeminen karkoittaa viimeisetkin kiinnostuneet takuuvarmasti.

Itse eronnut, 40 v sinkku, ja en etsi yhtään mitään. Jos jonkun on tarkoitus tulla elämääni, se tapahtuu. Usko tai älä ap, jotkut osaavat olla onnellisia yksinkin. Minä ainakin olen ollut eroni jälkeen onnellisempi kuin koskaan.

[/quote]

Kaikki eivät varmaan etsimällä löydä, muttei tämä ole mikään yleispätevä totuus. Minä ja eräs ystäväni olemme molemmat löytäneet kumppanin nettideittien avulla eli sellaista kanavaa, että ihan varmasti tarkoitushakuisesti oikein etismällä etsitään kumppania. Tämä otanta ei nyt ole laaja, mutta emme varmaankaan ole ainoat menestyksellisesti nettideittailleet.

Miksei etsimällä voisi löytää? Kun tapasimme mieheni kanssa toisemme, tiesimme, että molemmat etsimme parisuhdetta ja haluamme sitä. Tiesimme kirjeenvaihdon perusteella myös jotakin toistemme elämänpiireistä ja arvoista ja siitä, ettemme tule keskenään aivan täysin eri maalimoista, vaikka kiinnostuksen kohteet erilaisia olivatkin. Peli oli siis alkumetreiltä asti niin selvä kuin vieraan ihmisen kohdatessa voi olla: tässä on ihminen, joka etsii parisuhdetta ja haluaa sitoutua; hän on antamani infon perusteella kiinnostunut minusta ja nyt katsomme, mihin se johtaa. Näin ei välttämättä ole usein, jos kiinnostuu jostakin tuttavastaan, saati sitten jostakusta baarissa kohtaamastaan tuntemattomasta. Siinä joutuu ensin selvittelemään, onko tuo toinen ylipäätään parsuhteeseen vapaa ja parisuhteesta kiinnostunut. Tätä ongelmaa ei nettideiteissä ole.

Tietenkää ei nettideittiäkään voi pelkän profiilin perusteella tuntea. Itselläni kuitenkin oli tapana viestitellä sopivan ehdokkaan kanssa melko pitkään ja pitkästi ennen livetapaamista. Kun vaihdellaan kärsivällisesti sähköpostiviestejä, karsiutuvat mahdottomat tapaukset kyllä hyvinkin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi koska laatulihat on aika vähissä nykypäivän globaalisessa pinnallisuushelvetissä. Alan sitten valitsemaan kun kaikki naiset ovat laittaneet sen pakollisen persekuvan internettiin, joka ei lähde sieltä milloinkaan pois.

Vierailija
84/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää, etteivät hänen kaverinsa ole aktiivisesti etsineet itselleen parisuhdetta? Itse ainakin olen aktiivisesti yrittänyt tutustua ja tavata ihmisiä netin deittipalstoilla, opiskelupiireistäni, käymällä tapahtumissa, pyytänyt kavereitani esittelemään minut sinkkukavereilleen, hankin uuden harrastuksenkin, jonka kautta tutustua uusiin ihmisiin. Eikä silti tunnu nappaavan. Aluksi omat kriteerini olivat ehkä liian korkeat, mutta sittemmin olen laskenut niitä roimasti, enkä edes viitsi lähestyä ketään "liian hyvää" miestä. Alkaa vain tällaisessa aktiivisessa etsimisessä pikkuhiljaa iskeä ns. turnausväsymys kun jatkuvasti saa todeta olevansa ihan ok, mutta ei kuitenkaan riittävän hyvä, että kukaan haluaisi sitoutua. Harmittaahan se kovasti ja on uuvuttavaa. Eipä siis kauheasti huvita yrittää kun en mitä ilmeisimmin ole ns. vaimomateriaalia :D

Vierailija
85/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:30"]

Minä taas olen ihmetellyt, miten kumppanin etsimisestä on tullut niin määrätietoista puuhaa. Kuvittelisi, että sillä tavalla on vaikeampi löytää sopivaa kumppania, kun ensin käydään läpi ilmoituksia ja sitten tavataan henkilökohtaisesti ja koko ajan taustalla ovat ne ovat toiveet ja pohdinta siitä, sopisiko tämä ihminen kumppanikseni. Omassa kaveripiirissäni parhaat ja kestävimmät suhteet ovat niitä, joissa on tutustuttu yhteisten kavereiden kautta tai jossain yhteisessä toiminnassa (työ, harrastus), eikä päällimmäisenä mielessä ole ollut parinhaku vaan siinä juttelun ja tekemisen lomassa on tutustuttu rennosti.

Monen kohdala voi olla niinkin, että ihminen, jonka treffipalvelussa tyrmäisi heti jonkun tietyn ominaisuuden vuoksi, olisi loppujen lopuksi kuitenkin oikein sopiva kumppani. Sitä sopivuutta vain ei pääse huomaamaan, kun on jo sanonut kiitos ei. Kaveritasolla tutustuessa ei ole tarvetta sanoa kiitos ei, kun ei ole kyse pelkästään parinhausta. Silloin pääsee tutustumaan toiseen paremmin ja saattaa yllätyksekseen huomata, että tässähän olisikin minulle oikein hyvä kumppani, vaikken sitä ikinä olisi uskonutkaan.

[/quote]

Tämä on niin totta. Olen saanut niin monet "pakit" netin kautta, vain koska olen lyhyt mies, vaikka muuten olisiin luultavasti oivaa parisuhdemateriaalia:

Olen peruspositiivinen, ujohko, uskollinen, luotettava, omillani toimeentuleva, fiksu, urheilullinen, mukava, mutta auttamattoman lyhyt mieheksi. Netissä on helppo laittaa vain raksi ruutuun, kun joku kriteeri ei täyty ja jää tutustumatta toiseen oikeasti.

Vierailija
86/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin etsimisen niin sen jälkeen löytyituo rakas miekkonen.

Vierailija
87/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:34"]Mä en jaksa enää etsiä (ikää yli 30), etsiminen/treffailu kuluttaa mun henkisiä voimia aivan liikaa. Sinkkuus on saanut mut masentuneeksi ja huomaan eristäytyväni entisestään. En osaa smalltalkia tai flirttailua miesten kanssa eikä ne ole juuri koskaan olleen minusta kiinnostuneita baareissakaan. En voi esittää muuta kuin mitä olen. Kikattelevat 'kanat' tuntuvat kelpaavan paremmin. Haluaisin kyllä miehen mutta en tosiaan jaksa enää tehdä asia eteen yhtään mitään.
[/quote]

Mä laittaisin tämän tekstin sillään jonnekin deittisaitille. Tuolla on läjä miehiä, jotka tuntee samoin ja ehkä niistä joku on sulle? Virkistävää rehellisyyttä!
[/quote]

Joo. Jos nainen laittais ton, niin varmaan voisin itekkin tarttua täkyyn. Miehen laittamana toi taas rmei voisi koskaan toimia....

Vierailija
88/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ei olla vielä niin vanhoja että oltaisiin epätoivoisia. Varsinkaan miehet, joiden viehätysvoima on enemmän kiinni sosiaalisesta statuksesta kuin nuoruudesta ja ulkonäöstä. Mies voi muuttaa itsensä hylkiöstä suhteellisen suosituksi puolessa vuosikymmenessä yksinkertaisesti opiskelemalla "hyvän ammatin". Lisäksi jos esimerkiksi opiskelee toista tutkintoa, tai on töissä alalla jossa on suuri vaihtuvuus ja paljon nuoria tulijoita, voi nainenkin hämääntyä omasta iästään ja pitää 34-vuotiaana itseään enemmän parikymppisenä kuin keski-ikäisenä, jolla olisi jo kiire pariutua. Ja "toinen kierros" taitaa alkaa toden teolla 35-40-vuotiaana, kolmenkympin korvilla kaikki hyvät tahtoo olla jo tai vielä varattuja. Tilanne oli toisin viisi vuotta aiemmin ja tulee olemaan toisin taas viiden vuoden päästä!

Vierailija
89/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä katsomassa tarjontaa mutta tarjolla on aina vain joko liian huonoja tai liian hyviä (joita tietää olla yrittämättäkin koska tietää ettei ole niiden tasoa). Sitten sitä taas epäaktivoituu moneksi kuukaudeksi jne.

Vierailija
90/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
91/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä yrittämällä saa koko ajan pakkeja tai tapailu päättyy lyhyeen. Se on niin raastavaa puuhaa ainakin itselleni, että mielenterveyden vuoksi on pakko pitää taukoa ainakin puolet ajasta. Jotkut varmaan kestää jatkuvalla syötöllä, mutta minä en. Varsinkin jos kerkeää edes vähän ihastua....

Vierailija
92/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä joutuu ottamaan ison kasan pakkeja tai tapailu voi päättyä lyhyeen, jos yrittää. Itselleni tämä ainakin on niin raastavaa puuhaa, että on pakko pitää reilusti yli puolet ajasta taukoa, ihan mielenterveyden vuoksi.

Jotkut varmaan kestää tätä paremmin, mutta minä ilmeisen huonosti. Varsinkin jos on kerennyt jo vähän ihastua....

Vierailija
93/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tuli kirjoitettua tuplana, kun kännykkä ei oikein aina toimi tässä....

Vierailija
94/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitty jo monta vuotta. On vaan hyvin vaikea löytää naista joka ei ole ahne ja miestä esineellistävä. Etsintä jatkuu, mutta toiveet eivät ole kovin korkealle.

Vierailija
95/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on vain seksiä haluvia miehiä. Osa heistä varattuja.

N

Vierailija
96/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:57"]

Netissä on vain seksiä haluvia miehiä. Osa heistä varattuja.

N

[/quote]

Ja kokemuksella sanon sen. Tuli vain tietynlaisia viestejä miehiltä. Ilmossa oli selkeästi että etsin tositarkoituksella.

N

Vierailija
97/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin hyvin aktiivisesti kaikkialta, netistä, harrastuksista, yöelämästä. Mutta ei vaan onnistu, koska yli kolmekymppiset sinkkunaiset ovat aivan uskomattoman nirsoja. Jos mies ei ole täydellinen, ei kelpaa. Enkä ole mikään luuseri, vaan työssäkäyvä, urheilullinen, älykäs, mukava ja keskustelu/kuuntelutaitoinen (näin naispuoleiset ystäväni luonnehtivat minua). Olen tavannut monta mukavaa naista, joiden kanssa olisin ollut valmis aloittamaan suhteen, mutta heille en ole kelvannut.

Vierailija
98/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:27"]Minä etsin hyvin aktiivisesti kaikkialta, netistä, harrastuksista, yöelämästä. Mutta ei vaan onnistu, koska yli kolmekymppiset sinkkunaiset ovat aivan uskomattoman nirsoja. Jos mies ei ole täydellinen, ei kelpaa. Enkä ole mikään luuseri, vaan työssäkäyvä, urheilullinen, älykäs, mukava ja keskustelu/kuuntelutaitoinen (näin naispuoleiset ystäväni luonnehtivat minua). Olen tavannut monta mukavaa naista, joiden kanssa olisin ollut valmis aloittamaan suhteen, mutta heille en ole kelvannut.

[/quote]

No tämä. Tulkintani mukaan 30+ ihan tavikset sinkkunaiset lataa heti alkuun aivan järjettömiä vaatumuksia ja odotuksia miehille. Itsekkin 187 cm 84jg ihan hyväkroppainen kundi ja keskiluokkaisessa ammatissa, mutta tavisnaisille en kelpaa pitkäksi aikaa. Okei, seksiä yleensä pääsee harrastamaan, jos tapaa jonkun, mutta haluaisin nykyään niin paljon enemmänkin..... Ja siis olen se kaveri joka tuossa avautui, että raastavaa puuhaa.

Vierailija
99/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:27"]Minä etsin hyvin aktiivisesti kaikkialta, netistä, harrastuksista, yöelämästä. Mutta ei vaan onnistu, koska yli kolmekymppiset sinkkunaiset ovat aivan uskomattoman nirsoja. Jos mies ei ole täydellinen, ei kelpaa. Enkä ole mikään luuseri, vaan työssäkäyvä, urheilullinen, älykäs, mukava ja keskustelu/kuuntelutaitoinen (näin naispuoleiset ystäväni luonnehtivat minua). Olen tavannut monta mukavaa naista, joiden kanssa olisin ollut valmis aloittamaan suhteen, mutta heille en ole kelvannut.   [/quote] No tämä. Tulkintani mukaan 30+ ihan tavikset sinkkunaiset lataa heti alkuun aivan järjettömiä vaatumuksia ja odotuksia miehille. Itsekkin 187 cm 84jg ihan hyväkroppainen kundi ja keskiluokkaisessa ammatissa, mutta tavisnaisille en kelpaa pitkäksi aikaa. Okei, seksiä yleensä pääsee harrastamaan, jos tapaa jonkun, mutta haluaisin nykyään niin paljon enemmänkin..... Ja siis olen se kaveri joka tuossa avautui, että raastavaa puuhaa.

[/quote]

Naisilla on sisäänrakennettu halu löytää itseään parempitasoinen mies. Kun suurin osa naisista on nykyään taloudellisesti itsenäisiä, koulutettuja ja monella tapaa menestyviä, miehen on vaikea olla naista "parempi". Pitäisi kai olla joku rikas ammattiurheilija, näyttelijä, laulaja, kuninkaallinen tai muuten poikkeuksellisen yksilö, jotta nainen voisi katsoa ylöspäin. Tavallinen keskiluokkainen mies on ilmaa naisillle. 

Vierailija
100/113 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta? Dorka.