Parhaat tori.fi -löytösi?
Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!
Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.
Kommentit (400)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:22"]
Tämä saattaisi olla hyvä ketju kysyä kokeneilta: onko kukaan bogannut torilta arvotaidetta (maalauksia, akvarelleja, grafiikkaa jne) huokeaan tai jopa alihintaan?
Löysin taannoin yhden teoksen, mutta omatuntoni ei anna periksi sen ostamista, koska myyjä ei selvästikään tajua mitä on myymässä. Vähän nyt mietityttää, mitä tehdä (se kohde on yhä myynnissä).
Kun en ole luonteeltani epärahellinen niin en oikein toinna...
[/quote]
En tiiä alihinnoista, mutta ylihinnoista bongasin aikas poskettoman! Siis Klimt-JULISTE tarjolla hintaan 8070 euroa. Toistan: 8070 euroa.
[/quote]
oho varmaan tehty ilmo mobiilin automaattisyötöllä!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:46"]
Kuinka kauan sulla on ollut ne ilmoitukset torilla? En itse lannistuisi ainakaan jos on olleet vasta muutaman kk:n!
Vai mitä muut sanotte?
[/quote]
Minua kiinnostaisi myös: kauanko te muut olette pitäneet ilmoituksia? Meneekö vielä monen kuukauden jälkeen kaupaksi?
(Olen laittanut vasta ensimmäiset 3 ilmoitusta, paljon juuri tämän ketjun innostamana. Kaikki huonekaluja, itseltä vie vain tilaa, ja hinta kyllä kohdallaan eli ostaisin itse, jos tarvitsisin - kuten tässä keskustelussa hyvin neuvottiin.)
Kiitos jos joku jaksaa jakaa kokemuksensa!
Asunto!
Ihan paras, kun etsin asuntoa, sain monta hyvää tarjousta ja monta hyvää oli tarjolla. Vuokralle tässä vaiheessa. Varmaan ruetaan etsimään omistusasuntoakin sitä kautta ensi kesänä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 03:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:42"]
Ihana kissanpentuni löysi tori.fin kautta kodin meille <3 ei maksanut mitään
[/quote]
Eikö torilla ole kissoille alin hinta määritelty? 19 euroa?
[/quote]
Jos ei ole niin pitäisi olla!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:52"]
Thanks, dearest Oscar!
Valokuvauksen Alkeet Aloittelevalle -pikakurssiisi lisään ja painotan vielä:
kukaan tolkuissaan oleva ei edes vilkaise ilmoituksen "wanhaa" eikä "antiikkia" (eikä "taidetta" eikä "vintagea"), jos valokuva on otettu ladossa/autiotalossa/ullakolla, mistä rojun seasta on fotograafiin poimittu "talonpoikaispuusohva" tms. "sukukalleus".
Torissa myyjinä on runsain mitoin tällaisia toiveikkaita, jotka ammentavat asiantuntemuksensa - jaa, enpäs tiedä mistä.
Vakavasti otettava (ja sellaisiakin on runsain mitoin) vanha esine on ollut käytössä ja/tai säilössä jossakin aivan muualla kuin kylmässä vinttikomerossa.
[/quote]
You're welcome dear!
Valokuvauksen lisäksi annan vinkit myös vanhojen tavaroitten myyntiin:
Antiikki tarkennus, vaikka mummosi olisi "antiikkia" se ei tarkoita että hänen tavaransa olisi antiikkia. Vaikka tavaralla olisi sinulle tunnearvoa, se ei tee paskasta kultaa.
Antiikiksi lasketaan yli 100v vanhat tuoteet. Ne uudistuotantona tehdyt, viilutetut huonekalut 50-luvulta ei ole antiikkia!
Antiikkihuonekalut on tehty täyspuusta. Huonekalut voi olla maalattuja tai ootrattuja jalopuunnäköiseksi. Tai olla jalopuuta.
Koivu ja mänty huonekalut ei ole jalopuuta. Jalopuulajeja on esim pyökki.
Ootratun huonekalun erottaa siitä, että esim lipasto on ootrattu vain päältä ja sisus on jätetty käsittelemättä = vaaleampi sisus.
Jos huonekalussa on käytetty vaneria, se ei ole antiikkia. Vanerin valmistus aloitetiin suomessa 50-luvulla.
Huonekalujen helat, saranat yms on taottua terästä (ei kalvanoitua!) ja kahvat yleensä messinkiä. Kahvat voi olla aikakaudesta riippuen myös puuta tai posliinia.
Kukaan idiootti ei raahaa täysipuista yli 100kg painavaa huonekaulua ulos vesisateeseen/pakkaseen lahoamaan vaan ottaa kuvan hyvällä valaistuksella ullakolla. Ja mainitsee ilmoituksessa, että huonekalua voi tulla katsomaan ilman sitovaa ostopäätöstä.
Your welcome!
-Oscar Wilde-
ps. Jos et tiedä onko huonekalusi oikeasti antiikkia, älä myy sitä sillä nimellä. Äläkä vedä itkupotku raivareita, jos tulee katsomaan myymääsi "perintölipastoa" ja ostaja sanoo, että se on arvoton uudistuotanto paska, eikä hän osta sitä.
Boikotoin hooämmää parhaani mukaan. T. Lakanatyyppi
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:14"]Kierrättää ne.
Sinä saat 15 pros. alennuskupungin:
http://www.hm.com/fi/longlivefashion
Nimim. Luulin että kaikki tietävät tämän systeemin
[/quote]
Boikotoin hooämmää parhaani mukaan. T. Lakanatyyppi
[/quote]
Lakanatyyppi, Ymmärrän periaatteesi (en ole henkkamaukka-hai itsekään). Käytän itse huonoksi menneet lakanat ihan siivousrätteinä ja autonpesuun ym. Sitten ne on kätevä heittää täysin palvelleina jo pois.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:46"]
Kuinka kauan sulla on ollut ne ilmoitukset torilla? En itse lannistuisi ainakaan jos on olleet vasta muutaman kk:n!
Vai mitä muut sanotte?
[/quote]
Ite ainakin etsin haluamani tavaroita hakusanatoiminnolla plus maakunta tai joskus myös viereiset maakunnat. Silloin ei ole mitään väliä vaikka ilmoitus olisi ollut vaikka vuoden, jos osuu kohdalle. En tosin osaa sanoa mikä kierto/myyntiaika olisi pientavaroilla (vaiksen lastenvaatteet) koska en ole sellaisia ikinä torista hakenut.
Yleisesti sanon että hakutoiminto on torissa hyvä, jos sitä osaa käyttää. Eikä pompi kaikenkarvaisia mainoksia kuten huutonetissä. Huutiksen haku on hemmetin ärsyttävä mielestäni, voisivat sitä rukata käyttäjäystävämmäksi jos ja kun kadonneita vanhoja asiakkaittaan kaipaavat.
Yleisesti sanon että hakutoiminto on torissa hyvä, jos sitä osaa käyttää.
[/quote]
Ja sinnehän voi laittaa myös hakuvahdin, vink vink ;-)
No nyt muakin rupes kiinnostamaan: SIIS kauanko jätetty ilmo pysyy torissa näkyvillä???
Kyllä 22 vuotta. Sain riipuksen samaa sarjaa kun olin 10 vuotias. Nyt ikää 32.
En ole itse torista ostanut mitään. Mutta omilta lapsilta tarpeettomaksi käyneet vaunut, pinnasängyt yms. ovat tehneet todella nopsasti kauppaansa torissa.
Kivoja löytöjä näyttää olevan useammalla!
Itse olen ostanut torilta lähinnä käsityökirjoja, kankaita ja lankoja. Myös muutaman keittokirjan.
Olen samaa mieltä kuin joku aiemmista kirjoittajista, että olen kyllästynyt huutonettiin. En jaksa odotella viikkoja, että saanko tuotteen vai en. Torilta jos löydän jotain kiinnostavaa niin parhaassa tapauksessa tuote on minulla jo muutaman tunnin kuluttua.
Samaa mieltä kuin nro 71: olen niin kyllästynyt huutonettiin ja siihen etenkin, että mielestäni se on h-i-d-a-s ja monimutkainen. Ja tuntuu myös, etten löydä sieltä nykyään mitään, lieneekö vikapää sitten minä vai palvelun hakukone?
Minä myös olen ostanut torilta samaa kuin te monet muut eli kerään keittokirjoja.
[/quote]
Dear Oscar,
tyyli on köyhän perusoikeus.
Sincerely,
Quentin
[/quote]
Dear Quentin!
Ehkä voin myöntää, että myös köyhillä voi olla tyyliä, ei vain keikaireilla. Ja myös keikari voi olla tyylitön! (ja tahditon!) Tässä on vain se hienoinen ero, että keikari voi ostaa tyyliä stylistiltä ja/tai sisustussuunnittelijalta. Tahditon keikari saa yleensä myös tahtonsa läpi, toisin kuin köyhä.
Mutta lohduttavat sanat tyylittömille (wt:lle) tulee tässä; Tyylikkääksi keikariksi voi myös oppia!
Tässä keikarin tyylivinkit hyviin ostoksiin:
Vaateet: Vähemmän on enemmän, panosta laatuun! Osta mielummin 2 pari kalliita kenkiä, kun 20 paria halpoja joita et käytä kuitenkaan, eikä ole mukavat jalassa. Valitse ajattomia klassikoita vaatekaapiin, muista valita ajattomia ja kestäviä kankaita! Keikari suosittelee miehille ja naisille mantelitakkia. Takit yms vaateet suosittelen käyttämään vaatturilla. Näin saat vaatteista aina juuri sinulle istuvan! Ryhdikäs ja istuva vaate saa kantajansa näyttämään paremmalta, ja vaateet kalliimmalta! Osta mielummin liian iso, kuin pieni. Suuren voi pienentää, mutta pientä ei voi suurentaa! Musta, harmaa ja valkoinen on aina muodikkaita värejä. Asua voi piristää laukulla, huivilla yms. Älä osta kirkaankeltaista takkia, ellei se ole ehdottomasti sinun lempiväri, ollut jo monta vuotta. Muuten se jää pitämättä, kun kyllästyt väriin!
Huonekalut: Kattokruunut on ollut suosiossa jo monta vuosisataa. Ne käy sekä moderniin, että vanhaan tyyliin. Kokopuinen pintakäsitelty keittiönpöytä on varma valinta nyt, ja 50v päästä. Pöydän ilmettä voi vaihtaa helposti pöytäliinalla, leikkokukilla, kynttilöillä jne. Arvotaulujen hinnat ei laske. Valitse puuta, ne voi aina käsitellä uudestaan! Ajaton malli tuolille on pinnatuoli. Tosin ne ei ole kaikkien mieleen, keikari itse istuu keikarimaisissa tuolissaan juodessaan aamukahvia.
Jos et tiedä mikä on tyylikästä, etsi itsellesi joku "tyyli-idoli", minkä tyylistä pidät! Kaikkea ei ole pakko muutaa kerralla, myös tyylittömästä voi tulla pikkhiljaa tyylikäs!
Ettei tämä mene taas pelkäksi proosaksi, selasi keikari itse tori.fi sivuja, ja myöntää tehneensä löydön! Tosin ei keikarin omaan kotiin, sillä puuhelloja löytyy keikarin kotoa jo kaksi. Mutta siinä olisi ainesta! Tarvitsisi tosin muutakin kun keikarin kosketusta, saavuttaakseen loistonsa. Myös kuntoonsa nähden aivan liian kallis! Suosittelen tinkimään ainakin 100€. Keikari ei harvoin pyydä, mutta pelastakaa tuo kappale talvipäivien ja sähkökatkosten varalle kotiinne!
You're welcome!
-Oscar Wilde-
Ettei tämä mene taas pelkäksi proosaksi, selasi keikari itse tori.fi sivuja, ja myöntää tehneensä löydön! Tosin ei keikarin omaan kotiin, sillä puuhelloja löytyy keikarin kotoa jo kaksi. Mutta siinä olisi ainesta! Tarvitsisi tosin muutakin kun keikarin kosketusta, saavuttaakseen loistonsa. Myös kuntoonsa nähden aivan liian kallis! Suosittelen tinkimään ainakin 100€. Keikari ei harvoin pyydä, mutta pelastakaa tuo kappale talvipäivien ja sähkökatkosten varalle kotiinne!
Haa, Oscar: nyt jopa SINÄ olet tehnyt kivan tori.fi -löydön!
Onnea uusiin!
"Ensimmäinen (ja ainoa) sääntö niin kodin kuin oman itsensäkin somistamisessa on se, että muotiseikoista ei pidä piitata. Älkää milloinkaan valitko esineitä siksi, että ne edustavat suuntausta, joka on ”in”. Valitsemiemme esineiden tulee edustaa teitä."
Quentin Crisp & Donald Carroll: Tyylikirja (Alkuteos Doing it with Style)
Tämä saattaisi olla hyvä ketju kysyä kokeneilta: onko kukaan bogannut torilta arvotaidetta (maalauksia, akvarelleja, grafiikkaa jne) huokeaan tai jopa alihintaan?
Löysin taannoin yhden teoksen, mutta omatuntoni ei anna periksi sen ostamista, koska myyjä ei selvästikään tajua mitä on myymässä. Vähän nyt mietityttää, mitä tehdä (se kohde on yhä myynnissä).
Kun en ole luonteeltani epärahellinen niin en oikein toinna...