Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa kaduttaa, että ostettiin löhöloma Kreetalle ..

Vierailija
28.07.2014 |

Ajateltiin, että täällä Suomessa kuitenkin sataa kesällä, mutta näyttää helteet jatkuvan vielä pitkään. Alan jo tukehtua näihinkin helteisiin (vaikken tykkää valittaa) ja masentaa ajatus lähteä vielä kuumempaan maahan käristymään. No jotain plussaa, niin siellä on ainakin ilmastointi hotellihuoneessa kun kotona ei ole. Jos olis tienny tilanteen, niin olis lähteny vaikka Islantiin tai Lontooseen viilentymään Kreetan sijaan.

 

Muita kohtalontovereita?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Kum Suomen kesa on niin ihanaa? Ehka ihmiset matkustavat koska haluavat pois Suomen ympyroista ja kesa on se aika kun voi menna perheen kanssa.

Vierailija
2/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on niin lyhyt etten halua tuhlata sen kauneutta ulkomailla. Tykkään saunasta järvestä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma ja lomamatka muualla on aina ihan erilaista. Meidän perheelle on aivan sama millainen kesä suomessa on. Toukokuussa oltiiin viikko reissussa ja nyt kohta elokuussa mennään taas. Loma muualla on nautinto. Ihan erilaista ja pääsee irtautumaan työstä ja arjesta.

Vierailija
4/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun niihin, jotka eivät suostu poistumaan Suomesta kesällä. Mökkeilyä, pitkät valoisat päivät... Pidän lomaa kesällä vaan pari viikkoa, päivät ovat niin pitkiä, että iltaisinkin voi "lomailla". Loput kesälomat pidän talvella, jolloin häviän palmun alle jonnekin kaukokohteeseen.

Vierailija
5/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:41"]

En oo koskaan ymmärtänyt näitä ihmisiä jotka lähtee etelään kesä-, heinä-, tai elokuussa.

[/quote]

Oletko tullut ajatelleeksi että silloin on koululaisilla lomaa, ja ihmiset matkustavat siksi enemmän kesällä kuin esim. syksyllä? Harva varmaan niin paljon marraskuuta rakastaa että haluaisi silloin nauttia Suomen säästä aivan erityisesti, mutta pitää käydä talvet töissä jotta voi olla lomalla silloin kun koulut ovat kiinni.

Vierailija
6/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä ihana Välimeri välkkymässä! Varhain aamulla uimaan, ihanaa! Nyt kannattaa vaan ajatella kaikkea mukavaa mitä matka voi tuoda tullessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:41"]

En oo koskaan ymmärtänyt näitä ihmisiä jotka lähtee etelään kesä-, heinä-, tai elokuussa.

[/quote]

 

Mä taas en ymmärrä miten voi olla noin kapeakatseinen. Ilmeisesti vain oma napa on se minkä näet. Ensinnäkin, täällä oli todella surkea kesäkuu. Me oltiin Kreikassa 28.6- 5.7. ja juuri kun palattiin kotiin, täällä alkoi kesä. Muuten se viikko oli kylmä ja sateinen Suomessa. Toisekseen, osa kuten minä osaa paremmin lomailla ihan muualla kuin kotona. Etelässä ei ole kotitöitä, ei ruuanlaittoa, ei kerrostalonaapureita. Kaikki on erilaista kuin kotona ja ainakin itse kaipaan vaihtelua lomallani. Kotona tulee puuhasteltua jotain joten matkoilla sitä rentoutuu ihan eri lailla. Kolmannekseen, mun mies on sairas joten emme tiedä, tuleeko enää mahdollisuutta yhteiseen lomaan joten silloin lomaillaan ja matkustetaan kun se vielä mahdollista on. Elämä on nyt opettanut että kaikkia asioita ei lykätä ja sitkutella. Sitku voi olla liian myöhäistä. Joo tuli pieni vuodatus mutta pointti oli kai se että ihmisiä ja elämäntilanteita on erilaisia, ihan turha ajatella että se oma tapa on ainoa oikea. Ap:lle, nauttikaa lomasta täysillä. Mitä sitten vaikka täällä olisi hellettä. Teillä on takuuaurinko ja kiireetöntä yhdessäoloa ilman kotitöitä :)

Vierailija
8/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa katsomaan äkkilähtöjä kun ovat nyt halpoja. Kreetalle minäkin haluisin , en oo siellä käynyt, Rodoksen ja mantereen oon kolunnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvää lomaa, kiva matka siitä tulee. Ja se helle tuntuu toisenlaiselta siellä välimerellisessä kosteassa tuulessa ja ilmastoidussa hotellissa. Juuri eilen illalla aloin haaveilla matkasta Kreetalle, joten olen ehkä pikkasen kade...

Vierailija
10/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän maissa se +30 ei tunnu yhtään niin tukalalta kuin täällä suomessa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla on hyvä sää, lämmintä ja takuuaurinko lokakuulle asti. Siellä on myös hyvää ruokaa eikä liikaa pakkonähtävyyksiä. Meri on lähellä ihan eri tavalla kuin monessa muussa paikassa. Itse olen käynyt monta kertaa ja juuri helppouden vuoksi sinne mennään lepäämään.

Vierailija
12/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:33"]Kreeta on wt-kohde :----)

[/quote]

ei ole :------)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää sinne! oon niin kade etten itse pääse... se on aivan erilaista :) olimme viime kesänä siellä vaikka suomessa oli ihan lämmintä. silti se vaan oli jotain niin taivaallista! tässä nyt kärsin matkakuumeesta ;-) mihin päin kreetaa olet menossa?

Vierailija
14/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:47"]Mw käydään joka kesä Välimerellä, oli sää täällä mikä vaan. Muutama vuosikin sitten otettiin äkkilähtö, kun täällä oli toista viikkoa ollut päälle kolmeakymppiä. Ei kauppareissuja, ei perunankeittoa, ei jatkuvaa pyykinpesua kun koko perhe kotona samaan aikaan, rahaa palaa ruokaan kuitenkin jne. jne... Ei se loma kotona/mökillä ole mitään lomaa vaikka kuinka kuuma olisikin. 

Mieluummin makaan siellä rannalla/altaalla, pulahtelen uimaan, luen kirjaa ja menen valmiiseen pöytään syömään ja ilmastoituun huoneeseen nukkumaan kuin väännän täällä ruokaa 

[/quote]

Pakko muuten kysyä että miksi kotona on pakko"vääntää ruokaa" mutta siellä matkalla voi mennä valmiiseen pöytään? Me ollaan monesti lomalla tehty niin että esim viikkoon ei ole kokattu mitään vaan käyty jossain ulkona tai haettu jotain. Kotonakin voi tarvittaessa lomailla rennommin kun vaan lopettaa sen jatkuvan puuhaamisen. Ihan samalla tavalla kotona voi olla viikon ilman pyykkäystä jne.

[/quote]

Rahakysymys ainakin meille. Oltiin juuri viikko Kreetalla Sougiassa ja jos 2hlö ateriat maksaa n.35e per ateria tippeineen (sis. Kreikkalaisen salaatin~5e, 2 kala tai liha-ateriaa yht14e, alkupalat ~7e ja litran talonviiniä ~5e) niin Suomessa saa varautua 70-80e laskuun. Jumalattoman kallista syödä siis se 3krt pv. Suoraan sanoen vituttaa nämä hinnat jotka perustellaan kuljetuskustannuksilla, mutta ihan samalla lailla ne asiat hinataan Kreetan saarellekin ilman että hintaan tulee älytön voittomarginaali. Tai esim. Viro joka ihan naapurissa ja silti niin paljon edullisempi. Turha perustella myöskään maan palkkatasolla sillä suomi alkaa olla helvetin kallis maa jo suomalaisellekin. Ärrr...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:47"]Mw käydään joka kesä Välimerellä, oli sää täällä mikä vaan. Muutama vuosikin sitten otettiin äkkilähtö, kun täällä oli toista viikkoa ollut päälle kolmeakymppiä. Ei kauppareissuja, ei perunankeittoa, ei jatkuvaa pyykinpesua kun koko perhe kotona samaan aikaan, rahaa palaa ruokaan kuitenkin jne. jne... Ei se loma kotona/mökillä ole mitään lomaa vaikka kuinka kuuma olisikin. 

Mieluummin makaan siellä rannalla/altaalla, pulahtelen uimaan, luen kirjaa ja menen valmiiseen pöytään syömään ja ilmastoituun huoneeseen nukkumaan kuin väännän täällä ruokaa 

[/quote]

Pakko muuten kysyä että miksi kotona on pakko"vääntää ruokaa" mutta siellä matkalla voi mennä valmiiseen pöytään? Me ollaan monesti lomalla tehty niin että esim viikkoon ei ole kokattu mitään vaan käyty jossain ulkona tai haettu jotain. Kotonakin voi tarvittaessa lomailla rennommin kun vaan lopettaa sen jatkuvan puuhaamisen. Ihan samalla tavalla kotona voi olla viikon ilman pyykkäystä jne.

[/quote]

Rahakysymys ainakin meille. Oltiin juuri viikko Kreetalla Sougiassa ja jos 2hlö ateriat maksaa n.35e per ateria tippeineen (sis. Kreikkalaisen salaatin~5e, 2 kala tai liha-ateriaa yht14e, alkupalat ~7e ja litran talonviiniä ~5e) niin Suomessa saa varautua 70-80e laskuun. Jumalattoman kallista syödä siis se 3krt pv. Suoraan sanoen vituttaa nämä hinnat jotka perustellaan kuljetuskustannuksilla, mutta ihan samalla lailla ne asiat hinataan Kreetan saarellekin ilman että hintaan tulee älytön voittomarginaali. Tai esim. Viro joka ihan naapurissa ja silti niin paljon edullisempi. Turha perustella myöskään maan palkkatasolla sillä suomi alkaa olla helvetin kallis maa jo suomalaisellekin. Ärrr...

[/quote]

Ehkei suomessa tarvitsisi ihan kolmea ateriaa syödä ulkona :) ja meneehän teillä rahaa siihen itse matkaan jo melkoisesti, joten jos joskus lomailettekin suomessa, niin rahaa "jää" ruokaan. En tiedä osasinko selittää ja hiukan ohis muutenkin :)

Vierailija
16/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa Kreetalle ja meillä on oma allas. Meri vieressä ja ruokapaikkoja pilvin pimein. Parasta on se, että voi huoletta tilata joka kerta kannun viiniä, eikä maksa juuri mitään. Pieni asia, mutta vaikuttaa ja saa ihmettelemään Suomen hintatasoa ja alkoholipolitiikkaa.

Vierailija
17/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia suorittajia te olette elämässänne kun tarvitsee lähteä ulkomaille RENTOUTUMAAN? Siis minä rentoudun arjessa, ja osaan chillata koska tahansa. Teen hitosti opintopisteitä ja lisäksi osa-aikaisesti töitä, mutta nautin äärettömästi. Ruuanlaitosta olen tehnyt oman numeronsa, ja rentoudun kun kokkaan. Siivouksesta nautin, kun sen tekee kiireettä. Ja mulla on lapsiakin hui. Se stressi ja kiire on pään sisällä ja johtaa siihen, että niistä lomamatkoista tulee henkireikä. Tehkää arjestanne lomaa, niin ei tarvitse suorittaa.

Ja jos joku miettii että mulla ei ole vastoinkäymisiä, niin oi on kyllä. On hometaloja, läheisten kuolemia ja terveysongelmia, tapaturmia ja lapsen vakaviakin sairasteluja yms. Niihin suhtaudun vaan siten että ne ovat osa elämää. Oli huvittavaa katsella lentokentällä suomalaisia turisteja jotka olivat aivan paniikissa siitä että kone on myöhässä että ehtiikö.. oltiin halpalennolla menossa Ranskaan ja lento oli vaarassa peruuntua. Suunniteltiin että jos peruuntuu, mennään Helsingin keskustan hotelliin ja käydään syömässä jossain ja lennetään seuraavalla koneella (oltiin otettu siis se turva niihin lippuihin että käy toiselle lennolle). Mitään ongelmaa ei ollut, eikä stressiä vaikka määränpäässä odotti maksettu majoitus. Laskettiin että takkiin otetaan pahimmillaan yksi matkustuspäivä, ei paha. Asenne ratkaisee.

Tuntuu että monesti ne ihmiset joilla ei ole OIKEITA ongelmia, tekee ongelman asioista joista ei tarvitsisi.

Vierailija
18/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerrankin tuuria meillä, olimme kesäkuussa kaksi viikkoa Portugalissa juuri silloin kun suomessa ilmat oli järkyttävän kylmät. Nyt sitten kun olen taas lomalla niin suomessakin tarkenee. Ihanaa!!!!! Tykkään lämpimästä, en voi sietää talvea ja pakkasta ja sitä ainaista palelua.

Vierailija
19/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keleistä valittaminen ja Suomen kesästä "pakeneminen" on kyllä oikeasti niin tyhmien ihmisten ongelma että huh huh. Eikö teillä tosiaan ole isompia ongelmia? :D

Vierailija
20/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt mökkeilyä enkä nauti siitä tippaakaan. Kreetalle lähtisin mielelläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän