Alkaa kaduttaa, että ostettiin löhöloma Kreetalle ..
Ajateltiin, että täällä Suomessa kuitenkin sataa kesällä, mutta näyttää helteet jatkuvan vielä pitkään. Alan jo tukehtua näihinkin helteisiin (vaikken tykkää valittaa) ja masentaa ajatus lähteä vielä kuumempaan maahan käristymään. No jotain plussaa, niin siellä on ainakin ilmastointi hotellihuoneessa kun kotona ei ole. Jos olis tienny tilanteen, niin olis lähteny vaikka Islantiin tai Lontooseen viilentymään Kreetan sijaan.
Muita kohtalontovereita?
Kommentit (44)
Kreetalla voi tehdä paaaaljon muutakin kuin löhötä rannalla. Vuokratkaa (ilmastoitu) auto ja lähtekää ajelemaan sillä, tutustumaan saareen tai esim. rannoilla. Elafonisi on upean vuoristomatkan päässä, tosi magee rotko siinä matkan alussa, ja rantaa nimitetään euroopan malediiveiksi. Sitten on Falassarnan ranta ja Balos, mutta Balosiin ei taida uskaltaa kuin laivakyydillä, tie sinne on aikas hurja (ei asfaltoitu)
Jos kuntoilusta tykkää niin Samarian vaellus on tosi upea. Vaellus on noin 19 km pituinen mutta sanon että yksi hienoimmista (oon vaeltanu tuon läpi kaksi kertaa)
Mun on työn luonteen takia pakko lähteä ulkomaille jos halua ihan oikeasti lomailla. Muuten puhelin soi vähän väliä. Mutta joo, hyvä ap, löysit heti niitä plussapuoliakin. Kuumuudenkin kestää eri tavalla kun on poissa kotoa. Oletan että teillä ei ole omaa uima-allasta joten ainakin pulahtamaan pääsee hotellin altaalle kun on tosi kuuma.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:47"]Mw käydään joka kesä Välimerellä, oli sää täällä mikä vaan. Muutama vuosikin sitten otettiin äkkilähtö, kun täällä oli toista viikkoa ollut päälle kolmeakymppiä. Ei kauppareissuja, ei perunankeittoa, ei jatkuvaa pyykinpesua kun koko perhe kotona samaan aikaan, rahaa palaa ruokaan kuitenkin jne. jne... Ei se loma kotona/mökillä ole mitään lomaa vaikka kuinka kuuma olisikin.
Mieluummin makaan siellä rannalla/altaalla, pulahtelen uimaan, luen kirjaa ja menen valmiiseen pöytään syömään ja ilmastoituun huoneeseen nukkumaan kuin väännän täällä ruokaa
[/quote]
Pakko muuten kysyä että miksi kotona on pakko"vääntää ruokaa" mutta siellä matkalla voi mennä valmiiseen pöytään? Me ollaan monesti lomalla tehty niin että esim viikkoon ei ole kokattu mitään vaan käyty jossain ulkona tai haettu jotain. Kotonakin voi tarvittaessa lomailla rennommin kun vaan lopettaa sen jatkuvan puuhaamisen. Ihan samalla tavalla kotona voi olla viikon ilman pyykkäystä jne.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:56"]
No, sehän on vain viikko... Itse olen lähdössä viikon päästä Espanjaan ja ajattelen että saanpahan ainakin hyvää ruokaa ja on kivat maisemat. Kyllä sen kestää.
[/quote]mihin kohteeseen?