Alkaa kaduttaa, että ostettiin löhöloma Kreetalle ..
Ajateltiin, että täällä Suomessa kuitenkin sataa kesällä, mutta näyttää helteet jatkuvan vielä pitkään. Alan jo tukehtua näihinkin helteisiin (vaikken tykkää valittaa) ja masentaa ajatus lähteä vielä kuumempaan maahan käristymään. No jotain plussaa, niin siellä on ainakin ilmastointi hotellihuoneessa kun kotona ei ole. Jos olis tienny tilanteen, niin olis lähteny vaikka Islantiin tai Lontooseen viilentymään Kreetan sijaan.
Muita kohtalontovereita?
Kommentit (44)
Jäitä pilluun sullekki, varma vinkki, toimii!
Just mietin, että onneksi ei ostettu mitään paniikkimatkaa, kun meinas usko loppua kesäkuussa. Mutta onhan teillä varmasti kivaa Kreetalla. Loma on aina loma, ja uudet ympyrät tekevät hyvää.
Kreetalla oltiin pariviikkooa sitten, tuulee aika paljon..
Brittein saarilla on ollut helletta nyt....
En oo koskaan ymmärtänyt näitä ihmisiä jotka lähtee etelään kesä-, heinä-, tai elokuussa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:41"]En oo koskaan ymmärtänyt näitä ihmisiä jotka lähtee etelään kesä-, heinä-, tai elokuussa.
[/quote]
Kesäkuu usein kylmä. Nytkin oli 8 astetta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:33"]
Minne päin kreetaa?
[/quote]
Ihan vaan Hanialle. Ei olla aikaisemmin Kreetalla käyty, joten onhan se kokemus aina, en mä sitä epäile. Varmasti tekemistä löytyy ainakin.. Ja kuten joku teistä sanoi, niin tekeehän se hyvää päästä Suomesta pois. Unohtuu siellä viimeistään kaikki työhön liittyvä. :) Kesäkuun lopussa mekin tää matka buukattiin, kun näytti niin kehnolta toi sää.
Kreetalla on kivaa joka tapauksessa, varsinkin lasten kanssa. Hyvät vesipuistot (no, testattiin vain WaterCity), paljon retkikohteita, vuorilla viileämpää. Museoissa on ihanan viileää myös. :-)
Mw käydään joka kesä Välimerellä, oli sää täällä mikä vaan. Muutama vuosikin sitten otettiin äkkilähtö, kun täällä oli toista viikkoa ollut päälle kolmeakymppiä. Ei kauppareissuja, ei perunankeittoa, ei jatkuvaa pyykinpesua kun koko perhe kotona samaan aikaan, rahaa palaa ruokaan kuitenkin jne. jne... Ei se loma kotona/mökillä ole mitään lomaa vaikka kuinka kuuma olisikin.
Mieluummin makaan siellä rannalla/altaalla, pulahtelen uimaan, luen kirjaa ja menen valmiiseen pöytään syömään ja ilmastoituun huoneeseen nukkumaan kuin väännän täällä ruokaa
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:47"]Mw käydään joka kesä Välimerellä, oli sää täällä mikä vaan. Muutama vuosikin sitten otettiin äkkilähtö, kun täällä oli toista viikkoa ollut päälle kolmeakymppiä. Ei kauppareissuja, ei perunankeittoa, ei jatkuvaa pyykinpesua kun koko perhe kotona samaan aikaan, rahaa palaa ruokaan kuitenkin jne. jne... Ei se loma kotona/mökillä ole mitään lomaa vaikka kuinka kuuma olisikin.
Mieluummin makaan siellä rannalla/altaalla, pulahtelen uimaan, luen kirjaa ja menen valmiiseen pöytään syömään ja ilmastoituun huoneeseen nukkumaan kuin väännän täällä ruokaa
[/quote]
Juuri näin! Viikko hotellissa poissa kotitöiden ääreltä, takuulämmin vesi, kauniit maisemat ja ravintoloissa syöminen... Lähden ihan mielellään Suomesta pois kesällä viikoksi :)
No, sehän on vain viikko... Itse olen lähdössä viikon päästä Espanjaan ja ajattelen että saanpahan ainakin hyvää ruokaa ja on kivat maisemat. Kyllä sen kestää.
Siis.. luulitte että täällä on kylmää, joten varasitte matkan paikkaan jossa on takuuvarmasti lämmintä, ja nyt harmittaa kun siellä onkin lämmintä niinkuin pitikin olla? Ok, on se kyllä ihmislapsen elämä välillä niin kurjaa.
Voi että kun pääsisi taas hiekkarannalle! Tultiin reilu viikko sitten Italiasta ja onhan tää lomanvietto ihan hanurista täällä kotinurkissa vaikka pihaa löytyy ja rantakin on lähellä. Jatkuvasti jääkaappi tyhjänä, pyykkikori täysi ja imuroitava se on kuitenkin aina välillä, muista kotitöistä puhumattakaan vaikka kuinka koittaisi ottaa ns. iisisti. Mieluummin viettäisin näitä helteitä jossain muualla passattavana :)
Suomalaisilla menee liian hyvin, unohtuu ne todelliset ongelmat. Óikein vertaistukea sitten haetaan tällaisiin ongelmiin... huoh.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:56"]
No, sehän on vain viikko... Itse olen lähdössä viikon päästä Espanjaan ja ajattelen että saanpahan ainakin hyvää ruokaa ja on kivat maisemat. Kyllä sen kestää.
[/quote]mihin kohteeseen?
Koskaan ei ole hyvä :D