Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yksityisellä tai jossain Virossa teettää keisarinleikkausta?

Vierailija
27.07.2014 |

Jos ei halua vaan synnyttää alakautta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:53"]Jos synnyttäisi Tallinnassa, minkä maan kansallisuuden lapsi saisi? Tuleeko automaattisesti virolaiseksi?

[/quote]

Ei tietenkään. Sieltä saa sairaalasta väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen jolla pääsee Suomeen ja Suomessa rekisteröidään väestötietojärjestelmään ihan normaalisti Suomen kansalaiseksi.

Vierailija
22/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa Virossa juu. Suomessa ilmaiseksi. Ehdottomasti kannattaakin. Mulla 2 lasta ja kaikki sujunut täydellisesti sektiolla. Jos synnyttäminen ei olisi niin kamalaa niin tuskin alapääsynnyttäjät olisivat niin katkeria sektioista. Joo joo, raha raha...ei todellakaan selitä miespuolista raivoa.

Ja äitiydessä olen pärjännyt oikein hyvin. Se pieni syntymän hetki on vain olematon pieni kohta vanhemmuudessa. Lasteni isäkin on aivan loistava ja rakastava vanhempi vaikkei ole ollut synnyttämässä eikä hänelle ole sektioitakaan tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:57"]Saa Virossa juu. Suomessa ilmaiseksi. Ehdottomasti kannattaakin. Mulla 2 lasta ja kaikki sujunut täydellisesti sektiolla. Jos synnyttäminen ei olisi niin kamalaa niin tuskin alapääsynnyttäjät olisivat niin katkeria sektioista. Joo joo, raha raha...ei todellakaan selitä miespuolista raivoa.

Ja äitiydessä olen pärjännyt oikein hyvin. Se pieni syntymän hetki on vain olematon pieni kohta vanhemmuudessa. Lasteni isäkin on aivan loistava ja rakastava vanhempi vaikkei ole ollut synnyttämässä eikä hänelle ole sektioitakaan tehty.

[/quote]

Miespuolista = mielipuolista

Vierailija
24/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:29"]

Mites ajattelit päästä sieltä takas leikkaushaavan kanssa? Tuliko mieleen, että saatat olla aika kipeä sen jälkeen ja lauttamatka vastasyntyneen kanssa voi tuntua pitkältä...

[/quote]

Laivallahan nyt voi maata hytissä sängyssä koko matkan ja muun matkan olisin tullut makuuvaunussa junalla. Hätä keinot keksii.

[/quote]

Sinne laivallekin pitää kävellä aika pitkään sitä käytävää pitkin. Vai ajattelitko, että taksi ajaa sut hytin ovelle asti?

Vierailija
25/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:50"]Ihmetyttää, että alatiesynnytys koetaan niin hirveänä. Olen 25-vuotias, hyvässä kunnossa oleva, akateeminen äiti ja synnytän lapseni ehdottomasti mieluiten alatiesynnytyksellä! Ylpeänä :) Ja niin ovat tehneet kaikki ystävänikin, ongelmitta. 

[/quote]

Synnytä nyt edes se yksi niin palataan asiaan sen jälkeen. Toivottavasti kokemuksesi on juuri niin hyvä kuin uskot. En toivo kenellekkään sitä minkä olen itse kokenut.

Vierailija
26/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:57"]Saa Virossa juu. Suomessa ilmaiseksi. Ehdottomasti kannattaakin. Mulla 2 lasta ja kaikki sujunut täydellisesti sektiolla. Jos synnyttäminen ei olisi niin kamalaa niin tuskin alapääsynnyttäjät olisivat niin katkeria sektioista. Joo joo, raha raha...ei todellakaan selitä miespuolista raivoa.

[/quote]

Miespuolista = mielipuolista

[/quote]

Itse en koe asiasta mielipuolista raivoa, mutta onhan se valitettavaa, jos yhteiskunnan rahoja heitetään kankkulan kaivoon turhiin, vain äidin mukavuudenhalun takia tehtäviin sektioihin.

On niille rahoille parempaakin käyttöä!

Vierailija
27/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:37"]

Mites ajattelit päästä sieltä takas leikkaushaavan kanssa? Tuliko mieleen, että saatat olla aika kipeä sen jälkeen ja lauttamatka vastasyntyneen kanssa voi tuntua pitkältä...

[/quote]

Laivallahan nyt voi maata hytissä sängyssä koko matkan ja muun matkan olisin tullut makuuvaunussa junalla. Hätä keinot keksii.

[/quote]

Sinne laivallekin pitää kävellä aika pitkään sitä käytävää pitkin. Vai ajattelitko, että taksi ajaa sut hytin ovelle asti?

[/quote]

No sairaalasta joutuu Suomessakin kävelemään ulos. Olin muuten sektion jälkeen paljon paremmassa kunnossa kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Ihan hyvin pystyi kävelemään sektion jälkeen. Se on ajatuksena hurjempi miltä se tuntuu. Buranalla selvisi ihan hyvin.

Vierailija
28/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sairaalasta joutuu Suomessakin kävelemään ulos. Olin muuten sektion jälkeen paljon paremmassa kunnossa kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Ihan hyvin pystyi kävelemään sektion jälkeen. Se on ajatuksena hurjempi miltä se tuntuu. Buranalla selvisi ihan hyvin.

[/quote]

Ja enköhän olisi tarvittaessa saanut terminaalista pyörätuolin lainaan ja mies olisi lykännyt laivaan. Mutta ei siinä tosiaan mitään olisi tarvinnut.

Vierailija
29/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:57"]

[/quote]

Itse en koe asiasta mielipuolista raivoa, mutta onhan se valitettavaa, jos yhteiskunnan rahoja heitetään kankkulan kaivoon turhiin, vain äidin mukavuudenhalun takia tehtäviin sektioihin.

[/quote]

Turhia sektioita olisikin turhaa tehdä. Turhia kun ei onneksi kuitenkaan tehdä. Kyse on naisen oikeudesta päättää omasta ruumiistaan. Ja siitä mitä riskejä rakkaalle lapselleen haluaa. Harvoja miehiä taitaa sektiot haitata. Naiset osaa olla vaan niin paskoja toisilleen että tästä asiastakin pitää tehdä niin kauhea ongelma.

Vierailija
30/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]

Turhia sektioita olisikin turhaa tehdä. Turhia kun ei onneksi kuitenkaan tehdä. Kyse on naisen oikeudesta päättää omasta ruumiistaan. Ja siitä mitä riskejä rakkaalle lapselleen haluaa. Harvoja miehiä taitaa sektiot haitata. Naiset osaa olla vaan niin paskoja toisilleen että tästä asiastakin pitää tehdä niin kauhea ongelma.

[/quote]

Mä en usko että naisia oikeasti tämä haittaa pätkän vertaa. Tämä on vaan tämmönen klassinen provoaihe.

Vierailija
31/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Synnytystapapäätökset pitää tehdä lääketieteellisillä perusteilla, ja synnytystapojen oikeiden riskien perusteella, ei maallikkoäidin netistä lukeman pseudotieteen ja mutufiiliksen mukaan.

Vierailija
32/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkosektio on lääketieteellinen peruste. Maailmassa kasvaa kuitenkin älyllisesti hyvin vajavaisia ihmisiä joille tämä peruste tarkoittaa mukavuussyytä :-D.

Vierailija
33/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi. Kuolinriski tosin on monisatakertainen, mutta mitäs siitä.

Vierailija
34/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:13"]tottakai voi. Kuolinriski tosin on monisatakertainen, mutta mitäs siitä.

[/quote]

Siellä on monen tasoisia sairaaloita ja tuon yksityissairaalan lääkärit työskentelee välillä myös Suomessa. Tilat on ihan nykyaikaiset. Tietenkään ei kannata mennä johonkin neuvostoajan synnytyslaitokseen.

Vierailija
35/35 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, vaikka nyt kerron näistä Viron mahdollisuuksista, uskon että saat sektion Suomessa. Se vain tosiaan on rauhoittava tieto että se ei ole jonkun asenneongelmaisen lääkärin päätös saako sektion vai ei, vaan vaihtoehtoja tosiaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän