Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viekää ne KOIRAT POIS YLEISILTÄ uimarannoilta!!!

Vierailija
26.07.2014 |

Taas oli yksi perhe uittamassa koiraansa yleisellä uimarannalla, kun siellä käytiin uimassa. Emäntä kävi uittamassa koiraacjopa syvemmälläkin vedessä. :-/

Vaikka yleisillä rannoilla on koitakielto!!!!

Ihan vihaksi pistää! Jos koirallanne on kuuma näillä helteillä, laittakaa kotona vaikka pihalle joku uima-allas, mutta älkää tuoko niitä YLEISILLE uimarannoille!!! Sakottaa sellaisesta pitäisi!!!

KIITOS!!!

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:39"]

Sillä koiralla on aika paljon kuumempi kuin sinulla, (luultavasti) vähemmän karvaisella ihmisellä. Jos se käy kahlaamassa siinä RANNAN VIERESSÄ tai jopa rannalla jos siinä ei ole ihmisiä, niin ONPA KAMALAA. Sillä koiralla on ihan helvetin kuuma, ihan oikeasti. Pistä itse turkki päälle ja hengaile 24/7 pari viikkoa. Ps. harva koira kusee tai paskoo järveen. Ennemmin se sinun kultamussukkasi sinne kusee kuin koira.

[/quote]Jos välittää koirastaan niin etsii kyllä rannan jossa sitä voi uittaa rauhassa ja ilman häiriötä :) On laiskuutta ja typeryytta viedä koira yleiselle uimarannalle kun sallittujakin paikkoja on ihan jokaisessa suomen kunnassa ja kaupungissa. 

[/quote]

Olen samaa mieltä, kyllä. Mutta ei ole myöskään koiran kannalta kiva kävellä vaikka 30 min suuntaansa  tällä helteellä, että pääsee "koirarannalle," jos lähempääkin löytyy. Meillä on onneksi ihan vieressä koiraranta tällä hetkellä, että ei sitä ongelmaa, mutta kaikilla ei ole autoa tai mahdollisuutta käyttää koiraa lähellä.

-55

[/quote]No eikö tässäkin tapauksessa voi sentään mennä sen saman vesistön rantaviivan muuhun kohtaan? Koira tuskin kaipaa hiekkarantaa vaan pulahtaa veteen mistä kohtaa vain ja omistajan on tehtävä valinta tinkiikö omasta mukavuudestaan (ryteikkö vs. hiekkaranta) vai koiran mukavuudesta (läheisin ranta jolla ei saa uittaa vai kaukaisempi ranta jolla saa uittaa). Miten vaan niin niillä ihmisuimareilla on oikeus uida siellä virallisella uimapaikalla ilman koiraseuraa ja koiranomistajienkin on vaan toimittava sen mukaan ja keksittävä itse ratkaisu ongelmaansa. Ratkaisu ei voi olla että minä menen koirani kanssa sinne minne haluan välittämättä muiden oikeuksista. Tai no, onhan se nähty että voi.. Mutta siinä kohtaa ei voi minusta enää puhua hyvästä ja välittävästä koiranomistajasta. 

Mutta siis eikö yksinkertaisin ratkaisu ole mennä uittamaan koiraa vaikka 100 yleisestä uimarannasta sivuun? 

[/quote]

kyllä! kuten kirjoitin, " Jos se käy kahlaamassa siinä RANNAN VIERESSÄ tai jopa rannalla jos siinä ei ole ihmisiä, niin ONPA KAMALAA." itse en vie koiraa siihen ihmisten viereen polskimaan vaan vien kauemmas siinä rannalla, koska koira tykkää hakea keppiä vedestä eikä tuijotella puolialastomia ihmisiä. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos siinä yleisellä rannalla ei ole muita, niin kyllä siinä uitan koirani. Jos on, niin vien kauemmas tai kysyn että saako koira kahlata siinä.

-55 & 57

Vierailija
62/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:57"]

Sillä koiralla on aika paljon kuumempi kuin sinulla, (luultavasti) vähemmän karvaisella ihmisellä. Jos se käy kahlaamassa siinä RANNAN VIERESSÄ tai jopa rannalla jos siinä ei ole ihmisiä, niin ONPA KAMALAA. Sillä koiralla on ihan helvetin kuuma, ihan oikeasti. Pistä itse turkki päälle ja hengaile 24/7 pari viikkoa. Ps. harva koira kusee tai paskoo järveen. Ennemmin se sinun kultamussukkasi sinne kusee kuin koira.

[/quote]Jos välittää koirastaan niin etsii kyllä rannan jossa sitä voi uittaa rauhassa ja ilman häiriötä :) On laiskuutta ja typeryytta viedä koira yleiselle uimarannalle kun sallittujakin paikkoja on ihan jokaisessa suomen kunnassa ja kaupungissa. 

[/quote]

Olen samaa mieltä, kyllä. Mutta ei ole myöskään koiran kannalta kiva kävellä vaikka 30 min suuntaansa  tällä helteellä, että pääsee "koirarannalle," jos lähempääkin löytyy. Meillä on onneksi ihan vieressä koiraranta tällä hetkellä, että ei sitä ongelmaa, mutta kaikilla ei ole autoa tai mahdollisuutta käyttää koiraa lähellä.

-55

[/quote]No eikö tässäkin tapauksessa voi sentään mennä sen saman vesistön rantaviivan muuhun kohtaan? Koira tuskin kaipaa hiekkarantaa vaan pulahtaa veteen mistä kohtaa vain ja omistajan on tehtävä valinta tinkiikö omasta mukavuudestaan (ryteikkö vs. hiekkaranta) vai koiran mukavuudesta (läheisin ranta jolla ei saa uittaa vai kaukaisempi ranta jolla saa uittaa). Miten vaan niin niillä ihmisuimareilla on oikeus uida siellä virallisella uimapaikalla ilman koiraseuraa ja koiranomistajienkin on vaan toimittava sen mukaan ja keksittävä itse ratkaisu ongelmaansa. Ratkaisu ei voi olla että minä menen koirani kanssa sinne minne haluan välittämättä muiden oikeuksista. Tai no, onhan se nähty että voi.. Mutta siinä kohtaa ei voi minusta enää puhua hyvästä ja välittävästä koiranomistajasta. 

Mutta siis eikö yksinkertaisin ratkaisu ole mennä uittamaan koiraa vaikka 100 yleisestä uimarannasta sivuun? 

[/quote]

kyllä! kuten kirjoitin, " Jos se käy kahlaamassa siinä RANNAN VIERESSÄ tai jopa rannalla jos siinä ei ole ihmisiä, niin ONPA KAMALAA." itse en vie koiraa siihen ihmisten viereen polskimaan vaan vien kauemmas siinä rannalla, koska koira tykkää hakea keppiä vedestä eikä tuijotella puolialastomia ihmisiä. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos siinä yleisellä rannalla ei ole muita, niin kyllä siinä uitan koirani. Jos on, niin vien kauemmas tai kysyn että saako koira kahlata siinä.

-55 & 57

[/quote]No kunpa kaikki muutkin koiranomistajat toimisivat noin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:22"]

Haittaa se paljonkin koska siellä voi olla ihmisiä jotka pelkäävät koiria tai ovat niille pahasti allergisia. Maalaisjärki hohoi. Kaiken lisäksi se on järjestyslaissa kielletty ei pitäisi olla ongelma noudattaa sitä. Vielä jos yhden syyn kaipaat niin se koira voi pissata sinne minne huvittaa et sinä sitä kykene estämään ruikkimasta. En tarkoita veteen vaan sinne rannalle.

T. Maiju joka itsekin koiran omistaja

[/quote]

Ihan samalla lailla se äidin pikku Nicopetteri voi pissata rannalla, kun ei ole opetettu sisäsiistiksi. Järjestyslaissa ei muuten ole kielletty koirien uimista uimarannalla.

[/quote] Kyllä muuten on. T: kahden koiran omistaja ( jolla on tarpeeksi järkeä otta myös muut ihmiset huomioon)

Vierailija
64/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-55

[/quote]

On se. Sääntö koskee vain kunnan yleisiä uimarantoja. Se ei koske todellakaan enää siinä vaiheessa, kun yleinen uimaranta loppuu. Jos siihen 100metrin matkaan menee puoli tuntia, niin silloin on jossain muussa vika kuin helteessä.

Vierailija
65/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:22"]

Haittaa se paljonkin koska siellä voi olla ihmisiä jotka pelkäävät koiria tai ovat niille pahasti allergisia. Maalaisjärki hohoi. Kaiken lisäksi se on järjestyslaissa kielletty ei pitäisi olla ongelma noudattaa sitä. Vielä jos yhden syyn kaipaat niin se koira voi pissata sinne minne huvittaa et sinä sitä kykene estämään ruikkimasta. En tarkoita veteen vaan sinne rannalle.

T. Maiju joka itsekin koiran omistaja

[/quote]

Ihan samalla lailla se äidin pikku Nicopetteri voi pissata rannalla, kun ei ole opetettu sisäsiistiksi. Järjestyslaissa ei muuten ole kielletty koirien uimista uimarannalla.

[/quote] Koiraa ei saa järjestyslain mukaan edes viedä yleisille uimarannoille, joten tarvitseeko kaltaisellesi vatipäälle erikseen kieltää sen uittaminen siellä?

Vierailija
66/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:34"]Aina ollaan vetoomassa lakiin. Paitsi silloin kun se osuu omalle kohdalle... minä myönnän. En kunnioita suomen lakia. Poltin tupakkaa ja join alkoholia alaikäisenä, olen täysi ikäisenä ostanu tupakkaa alaikäiselle, pidän koiraani vapaana taajama alueella ja kyllä käyn uittamassa koiraa yleisellä uimarannalla. Oon pahis

[/quote] Et ole pahis, vaan pelkkä ääliö...

Vierailija
67/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:08"]Voi taivas! Jospa annettais koirienkin pulahtaa veteen hellesäällä.

[/quote] Joo, pulahtakoot, kunhan tekevät sen muualla kuin yleiselläuimarannalla.

Vierailija
68/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,milläs perustellaa tolla on koira?

Vierailija
69/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää ne VALITTAJAT POIS YLEISILTÄ uimarannoilta!!!

Vierailija
70/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä jos koiria uitetaan missä ihmiset ui. Itse en ui yleisillä rannoilla vaan suvun rannassa. 

Vierailija
71/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:18"]

Koirat pidetään siellä missä koirien paikka on. Hommatkoon oman rannan sitten jos meinaa koiraansa uittaa tai menköön jollekin noista tuhansista lammista. Sama koskee kiinnipitämistä! Kerran kävi rotikka oman koiran päälle ku oli ir ti ja selitys omistajalta ettei se pikku turrw ole ennen niin tehnyt. Teki mieli antaa isän kädestä muttei se kai kuulu sivistysvaltion toimintaan

[/quote]

Nimenomaan tuo "ohhoh, ei se koskaan ennen ole purrut ketään tai käynyt päälle" on se syy miksi koirat on pidettävä kiinni ja pois sellaisilta alueilta, joilta ne on kielletty.

Ja muistetaan etteivät koirat ole niitä idiootteja, vaan niiden OMISTAJAT (eivät kaikki, mutta se pieni osa jolta puuttuu pari tärkeää palikkaa päästä).

Vierailija
72/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole koskaan ollut vaikeuksia päästää koiraa uimaan kesäkuumalla, vaikka lähimmälle koirauimarannalle on neljän kilometrin matka. Kyllä meidän koira osaa pulahtaa uimaan vaikka minkälaisesta kivikosta, ja viiden metrin flexin ansiosta ei tarvitse itse mennä sinne rantakivikkoon tasapainoilemaan. Ei tulisi mieleenkään viedä todella lapsirakasta ja ihmisistä innostuvaa koiraa nyt kesällä yleiselle uimarannalle, hulluksihan siinä tulisi sekä koira että omistaja, rannallakävijöistä puhumattakaan.

Vierailija
73/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-55

[/quote]

Mitäs jos vaikka sitten kotona suihkuttelisi koiraa, jos on kerran niin kuuma.

Vierailija
74/151 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lähellä on pieni, yleinen uimaranta. Joka aamu rannalta löytyy isoja koiranpaskoja. Olen vain joskus ihmetellyt koiranomistajien ajatusmaailmaa. Miksi ne koirat pitää paskannuttaa juuri siihen lasten tekemien hiekkalinnojen viereen. Eikö jaksa muutamaa metriä mennä kauemmas ja paskannuttaa sivummalle.

Vierailija
75/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:23"]

Jaa, kyllä itse olen keväisin huomannut karvojen katoavan pesiin. Ja kyllä linnut ovat kuule kautta aikojen käyttäneet eläinten karvoja pesänrakennukseen, että ei tämä mikään ihmisen keksintö ole. On muuten myös Suomessa talvehtivia lintuja, jotka varmasti käyttävät kaiken karvan hyödykseen, jotka pesiinsä saavat.

Ennemmin katson karvoista roskaisia teidenvarsia, mutta täällä meillä päin ihmiset heittävät tölkkejä, tupakantumppeja, einesruokapakkauksia, ym kivaa. Eikä kukaan normaali lemmikinomistaja pidä minkäänlaisia karvoja siedettävänä ruoka-annoksessaan. Olen pahoillani, että olet saanut niin häiriintyneen kuvan meistä koiranomistajista :(

[/quote]

Luonnonvaraiset linnut saa luonnonvaraisilta karvaisilta eläimiltä tarvitsemansa karvat. Koirista irtoaa ihan tahattomastikin jo riittävästi karvaa luontoon ilman että sitä pitää erikseen sinne käydä harjaamassa. Luultavasti se on eloperäistä jätettä jota ei edes saisi luontoon erikseen dumpata, siis sitä irtiharjattua.

Kyllä sanomalehdet ja pahvimukitkin kelpaa lintujen pesänrakennukseen ja loput maatuu aikanaan, mutta ei se silti tarkoita sitä, että kaikki suomalaiset voivat nyt käydä kippaamassa pahvimukinsa ja sanomalehtensä virkistysalueille. Koirasta harjattavat karvatollerot on yksinkertaisesti roskaa, etkä voi olettaa tai vaatia että muutkaan eivät saa roskata luontoa, jos itse niin koirankarvoilla teet. Roskaaminen on yksinkertaisesti kielletty.

Ennen ei karvanharjaamisella ollut niin väliä kun koiria oli vähemmän, mutta nykyään on sekä koiria enemmän kuin ennen että asutus on keskittynyt Etelä-Suomeen. Olisi aivan kohtuutonta jos kaikki koiranomistajat kävisivät harjaamassa karvapallerot virkistysalueille. Jossain Pohjois-Karjalassa asialla ei ole merkitystä mutta tiheässä asutuksessa pitäisi itsekin osata vähän etukäteen ajatella. Mutta tämäkin asia tulee menemään niin, että koirayhdistykset joutuvat ison valistustyön tekemään, ennen kuin koiranomistajat mieltävät harjatut karvapallerot siksi mitä ne on: roskiksi, jotka ei kuulu luontoon. Eikä rannalle.

Vierailija
76/151 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran uittaminen yleisellä uimarannalla on kielletty! Jokaisen koiranomistajan pitää se muistaa, meilläkin on koira, mutta ei koskaan mennä yleiselle uimarannalle. 

Poliisi paikalle vaan, on se kumma että voida sitä rakkia viedä muualle.

Vierailija
77/151 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 lisää, että teille, joille on ok saada tuoda koira yleiselle rannalle, niin tuskin haluatte uida 65kg painoisen koiran kanssa? Jos haluatte, niin tervetuloa kokeilemaan =) 

Vierailija
78/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koirat on uitettu venerannoissa, jotka ovat yleensä niiden uimarantojen vieressä. Siellä hyvät ruopatut rannat ja joskus luiskakin veneelle.

Kerran olin lasten ja koiran kanssa yleisellä uimarannalla, mutta jätin koiran hihnasta puuhun koirakielto&rantakyltin ulkopuolelle. Tosin koira vinkui sen verran, että humalainen pariskunta uhkasi soittaa poliisin. Mutta ehdotin, että soittavat vaan, jotta voisivat puuttua yleisellä paikalla kaljoitteluun.

Noudatan koiran omistajana sääntöjä, mutta kyllä usein mietin miksi vain Suomessa on kaikki kiellettyä koirien kanssa. Keskieuroopassa koiria saa viedä ja jopa pitää vapaana monessa sellaisessa paikassa missä Suomessa ei saa. Toisaalta ei niissä maissa muistakaan laki- ja säädöspykälistä ollakaan ihan niin pilkuntarkkoja.

Mutta toisaalta ajan välillä pientä ylinopeutta, kävelen joskus ajotien oikeaa laitaa ja turvallisuussyistä saatan ajaa polkupyörää jalkakäytävällä. Hyi, syyllistyn siis rikkeisiin.

Ja alkuperäiseen aiheeseen, meillä koirat uitetaan useinmiten kotipihassa omassa uima-altaassa, jossa lapset ja koirat voivat ihan yhteistuumin käydä. Lasten suurin hupi on koiran uittaminen ;)

Vierailija
79/151 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella allerginen koirille, mutta en saa oireita ulkona olevista koirista, jos en mene silittämään niitä ja sitten hieromaan silmiäni. Mutta mulla on lapsuudesta juontuva pelko kaikkia isoja koiria kohtaan, kun lähellä asui yksi hullu ukko jolla oli niin hullu koira, ettei lapset voineet kulkea siitä ohi kouluunkaan, vaikka se oli monien koulumatkan varrella. Piti kiertää oikopolun kautta. Ko. koira pääsi puremaan kaveriani, vaikka oli kaukana ko. koiran reviiriltä. Se oli aikaa, jolloin koiria sai tiettyyn vuoden aikaan pitää irti. 

Vierailija
80/151 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä yök on uida koiran kaa. Kyllä ihmiset sotkevat enemmän. Aion jatkossakin uida ja uittaa koiraani sopivissa katsomissa paikoissa. En anna tehdä tarpeitaan rannalle eikä meidän koirasta lähde yhtään karvaa ja koiramme nauttii uimisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme