Viekää ne KOIRAT POIS YLEISILTÄ uimarannoilta!!!
Taas oli yksi perhe uittamassa koiraansa yleisellä uimarannalla, kun siellä käytiin uimassa. Emäntä kävi uittamassa koiraacjopa syvemmälläkin vedessä. :-/
Vaikka yleisillä rannoilla on koitakielto!!!!
Ihan vihaksi pistää! Jos koirallanne on kuuma näillä helteillä, laittakaa kotona vaikka pihalle joku uima-allas, mutta älkää tuoko niitä YLEISILLE uimarannoille!!! Sakottaa sellaisesta pitäisi!!!
KIITOS!!!
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:59"]
Tämmösen asian takiako te oikeasti soittelette poliiseille? Voi jessus.
[/quote]
No häiriökäyttäytymiseen puuttuminen on tosiaan poliisin asia. Toki jokainen voi fiksusti asiasta huomauttaakin, mutta nykyään on aika paljon näitä aggressiivisia "minulla on oikeus" -ihmisiä, niin että joskus on vaan turvallisinta pyytää virkavallan apua.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:00"]
Enkä tosiaan pidä yleisellä rannalla uittamista hyväksyttävänä, varsinkaan kun siihen ei edes ole mitään oikeaa syytä koiranomistajilla. Halusin vain sanoa vastaan mielestäni huonolle perustelullesi koirakieltoon.
T. Juuri eilen turrin kanssa uiskentelemassa
[/quote]
En minä karvoilla koirakieltoa perustellut, vaikka peräkanaa asiat kirjoitin. Totesin vaan, että sille on syynsä miksi koirat on yleisillä rannoilla kielletty. Ja omasta mielestäni koirissa inhottavinta on karvat (ja ne tyhmät omistajat, jotka eivät noudata yhteisiä sääntöjä). Karvatukkoja näkee muuten luonnossa lenkkipolkujen ym. varsilla. Jostain syystä omistajat haluavat harjata koiransa ulkona luontoon kuin kotonaan, miksiköhän näin. Lenkkitossuissa on mullekin kotiin tota ihanuutta tullut. Eikö niitä voi roskiin kerätä kotona...
Voi taivas! Jospa annettais koirienkin pulahtaa veteen hellesäällä.
Linnut saavat karvoista pesimistarpeita, erityisesti keväällä. Itse en ihan lenkkipolun varteen tiputa koirankarvoja, menen mieluummin keskelle metsää sen tekemään. Eikä koiranomistajatkaan erityisemmin nauti koirankarvoista, vaikka koiran omistaakin. Joten miksi pitäisi laittaa karvat sisällä roskikseen, kun luonto voi ne karvat hyväksikäyttää? Ja kyllä niitä koiria harjataan ihan sisätiloissakin.
Tuleehan kenkien mukana myös hiekkaa, havuja, yms. Ihan omasta asenteestasi kiinni, jos nimenomaan ja vain ja ainoastaan koirankarvat ovat ongelma.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:11"]
Linnut saavat karvoista pesimistarpeita, erityisesti keväällä. Itse en ihan lenkkipolun varteen tiputa koirankarvoja, menen mieluummin keskelle metsää sen tekemään. Eikä koiranomistajatkaan erityisemmin nauti koirankarvoista, vaikka koiran omistaakin. Joten miksi pitäisi laittaa karvat sisällä roskikseen, kun luonto voi ne karvat hyväksikäyttää? Ja kyllä niitä koiria harjataan ihan sisätiloissakin.
Tuleehan kenkien mukana myös hiekkaa, havuja, yms. Ihan omasta asenteestasi kiinni, jos nimenomaan ja vain ja ainoastaan koirankarvat ovat ongelma.
[/quote]
Linnut pärjää ihan hyvin ilman ihmisten lemmikkieläinten karvojakin, on pärjänneet jo miljoonia vuosia. Ei näy karvatukot katoavan lenkkipolkujen varsilta mihinkään, pesät on tehty ja kohta linnut lentävät etelään. Se tukkojen jättäminen polunvarsille on yksinkertaisesti vain roskaamista. Ja kyllä karvat vaan ällöttää, kerran olen koirataloudessa ollut syömässä ja piti mennä vessaan yökkäilemään, kun ruuassa olikin karvoja.. Hiekka ja havut ei yökötä samalla tavalla, ne kuuluu luontoon ja ovat sen verran painavia, etteivät leijaile myöskään ruokiin - tai näin kesällä tuuletettaessa ikkunan ja parvekkeenoven kautta toisten asuntoihin..
Koirat pidetään siellä missä koirien paikka on. Hommatkoon oman rannan sitten jos meinaa koiraansa uittaa tai menköön jollekin noista tuhansista lammista. Sama koskee kiinnipitämistä! Kerran kävi rotikka oman koiran päälle ku oli ir ti ja selitys omistajalta ettei se pikku turrw ole ennen niin tehnyt. Teki mieli antaa isän kädestä muttei se kai kuulu sivistysvaltion toimintaan
Eli tämä meni osin aiheen sivuun, mutta toivoisin, että koiranomistajat harjaisivat koiransa kotonaan vaikka kylppärissä kostealla tai märällä harjalla, ja irrottaisivat karvat sitten roskikseen. Luontoa ei pitäisi roskata tahallaan karvoilla, mustikat on kypsyneet eikä ole kiva mitään karvamustikoita kerätä ja syödä.
Mä en ymmärrä tätä ehdottomuutta. Mä olen tällä viikolla ollut usealla rannalla enkä ole yhtään koiraa nähnyt. Rannat olleet täynnä ihmisiä. Suomessa on aivan naurettavat määrät rantaviivaa, joten Se koira on helppo uittaa muuallakin. Tosin en ymmärrä et joku jaksaa keuhkota jos vaikka tuo tyhjälle yleiselle rannalle näin ilta-aikaan kun koirakot muutenkaan liikkuu. Isommissa kaupungeissa onkin koirarantoja jos ei tiedä missä muualla uittais..
Koirien uittamistahan ei ole kukaan kieltämässä, on paikkoja jossa niin saa tehdä ja paikkoja jossa ei. Miksi änkeä paikkaan jossa niin EI saa tehdä sen sijaan että menee sinne missä se olis ihan sallittua?
Jaa, kyllä itse olen keväisin huomannut karvojen katoavan pesiin. Ja kyllä linnut ovat kuule kautta aikojen käyttäneet eläinten karvoja pesänrakennukseen, että ei tämä mikään ihmisen keksintö ole. On muuten myös Suomessa talvehtivia lintuja, jotka varmasti käyttävät kaiken karvan hyödykseen, jotka pesiinsä saavat.
Ennemmin katson karvoista roskaisia teidenvarsia, mutta täällä meillä päin ihmiset heittävät tölkkejä, tupakantumppeja, einesruokapakkauksia, ym kivaa. Eikä kukaan normaali lemmikinomistaja pidä minkäänlaisia karvoja siedettävänä ruoka-annoksessaan. Olen pahoillani, että olet saanut niin häiriintyneen kuvan meistä koiranomistajista :(
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:08"]
Voi taivas! Jospa annettais koirienkin pulahtaa veteen hellesäällä.
[/quote]
Toki saavat pulahtaa, mutta eivät YLEISILLÄ KUNNAN UIMARANNOILLA!
No minä voin sitten varmaan tulla kissan ja kanin kanssa sinne uimarannalle missä teidän turret vilvottelee? Ja niinkun asiaan kuuluu niin pidän omanikin vapaana ja saavat rauhassa uiskennella ilman että teidän kiltit turret joista ei ole kenellekään haittaa käy kiinni?
Ja sitten kun te itse uitte lastenne kanssa niin mä tuun hevosen ja naapurin lehmien kaa vähän vilvotteleen, ensin steppaillaan teidän pyyhkeiden luona huviksemme ja sit vedessä teidän vieressä. Sopu sijaa antaa.
P.S joskus se katse pois omasta ja oman koiran navasta ja ymmärrystä peliin että kanssaihmisiä vois joskus ajatella ja jopa tosiaan laittaa ne oman koiran edelle.
Sillä koiralla on aika paljon kuumempi kuin sinulla, (luultavasti) vähemmän karvaisella ihmisellä. Jos se käy kahlaamassa siinä RANNAN VIERESSÄ tai jopa rannalla jos siinä ei ole ihmisiä, niin ONPA KAMALAA. Sillä koiralla on ihan helvetin kuuma, ihan oikeasti. Pistä itse turkki päälle ja hengaile 24/7 pari viikkoa. Ps. harva koira kusee tai paskoo järveen. Ennemmin se sinun kultamussukkasi sinne kusee kuin koira.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:39"]
Sillä koiralla on aika paljon kuumempi kuin sinulla, (luultavasti) vähemmän karvaisella ihmisellä. Jos se käy kahlaamassa siinä RANNAN VIERESSÄ tai jopa rannalla jos siinä ei ole ihmisiä, niin ONPA KAMALAA. Sillä koiralla on ihan helvetin kuuma, ihan oikeasti. Pistä itse turkki päälle ja hengaile 24/7 pari viikkoa. Ps. harva koira kusee tai paskoo järveen. Ennemmin se sinun kultamussukkasi sinne kusee kuin koira.
[/quote]Jos välittää koirastaan niin etsii kyllä rannan jossa sitä voi uittaa rauhassa ja ilman häiriötä :) On laiskuutta ja typeryytta viedä koira yleiselle uimarannalle kun sallittujakin paikkoja on ihan jokaisessa suomen kunnassa ja kaupungissa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:41"]
[/quote]Jos välittää koirastaan niin etsii kyllä rannan jossa sitä voi uittaa rauhassa ja ilman häiriötä :) On laiskuutta ja typeryytta viedä koira yleiselle uimarannalle kun sallittujakin paikkoja on ihan jokaisessa suomen kunnassa ja kaupungissa.
[/quote]
Olen samaa mieltä, kyllä. Mutta ei ole myöskään koiran kannalta kiva kävellä vaikka 30 min suuntaansa tällä helteellä, että pääsee "koirarannalle," jos lähempääkin löytyy. Meillä on onneksi ihan vieressä koiraranta tällä hetkellä, että ei sitä ongelmaa, mutta kaikilla ei ole autoa tai mahdollisuutta käyttää koiraa lähellä.
-55
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:08"]Voi taivas! Jospa annettais koirienkin pulahtaa veteen hellesäällä.
[/quote]
Nii-in. Omalla pihalla. Suihkutat koiran vaikka likomäräksi.
Se ei ole kiellettyä se. Suotavaakin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:41"]
[/quote]
Olen samaa mieltä, kyllä. Mutta ei ole myöskään koiran kannalta kiva kävellä vaikka 30 min suuntaansa tällä helteellä, että pääsee "koirarannalle," jos lähempääkin löytyy. Meillä on onneksi ihan vieressä koiraranta tällä hetkellä, että ei sitä ongelmaa, mutta kaikilla ei ole autoa tai mahdollisuutta käyttää koiraa lähellä.
-55
[/quote]No eikö tässäkin tapauksessa voi sentään mennä sen saman vesistön rantaviivan muuhun kohtaan? Koira tuskin kaipaa hiekkarantaa vaan pulahtaa veteen mistä kohtaa vain ja omistajan on tehtävä valinta tinkiikö omasta mukavuudestaan (ryteikkö vs. hiekkaranta) vai koiran mukavuudesta (läheisin ranta jolla ei saa uittaa vai kaukaisempi ranta jolla saa uittaa). Miten vaan niin niillä ihmisuimareilla on oikeus uida siellä virallisella uimapaikalla ilman koiraseuraa ja koiranomistajienkin on vaan toimittava sen mukaan ja keksittävä itse ratkaisu ongelmaansa. Ratkaisu ei voi olla että minä menen koirani kanssa sinne minne haluan välittämättä muiden oikeuksista. Tai no, onhan se nähty että voi.. Mutta siinä kohtaa ei voi minusta enää puhua hyvästä ja välittävästä koiranomistajasta.
Mutta siis eikö yksinkertaisin ratkaisu ole mennä uittamaan koiraa vaikka 100 yleisestä uimarannasta sivuun?
Ei tarvitse jäädä omalle pihalle (jota kaikilla ei edes ole). Ei ole oikeasti vaikeaa järjestää itseään sellaiselle kohtaa rantaviivaa, jotta koira pääsee luvan kanssa veteen. Ja jos on, niin sitten suihkutellaan kotona ensin, sitten kävellään ja taas koira pääsee uimaan.
En vaan voi ymmärtää, mikä ongelma on noudattaa näinkin yksinkertaista sääntöä---
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:48"]
Ihan yhtä ällöttävää, kuin levät, kalan ja ihmisen pissa, ötökät ja lokin paska....
Jotain suhteellisuudentajua tähän hommaan nyt :D Tai siis ei se koiran karva ole kieltoon syynä, vaan koirapelko, mikä on ihan aiheellinen syy. Tuskin kaikki koiratkaan nauttivat ruuhkaisesta rannasta, jossa lapset juoksee ja hiekkaa lentää koiran päälle, yms.
[/quote]
No sun mielestä ehkä yhtä ällöttävää, mun mielestä karvat on kaikkein ällöimpiä, etenkin jos niitä on ihan tahallaan sinne järjestetty vaikka on kielletty. Levää ja kalaa ei voi kieltää uimarannoilta, eikä lokkeja voi estää paskomasta, mutta koiranomistajat vois olla sen verran fiksuja, että jos on koirakielto rannalla, niin ei sitten tuoda sitä piskiä sinne.
Koiranomistajat, jotka ei kerää lemmikkinsä paskoja tai vievät koiransa siltä kielletylle rannalle uimaan tai muuten eivät välitä yhteisistä säännöistä, taitavat vihata lemmikkiään ja koiria yleisesti sydämensä pohjasta, kun haluavat kerätä niille muitakin vihollisia.
[/quote]
Niin no en ole koskaan nähnyt kasaa koirankarvoja meressä lillumassa, niin en oikein osaa sanoa, kuinka ällöttävää se on. Ja kuitenkin polskin koirani kanssa aina yhtäaikaa vedessä, jos vien sen uimaan. Ja usko pois, tuosta koirasta lähtee ihan Ä-L-Y-T-T-Ö-M-Ä-S-T-I karvaa. Tosin vasta, kun turkki on kuivunut.
Veikkaan, että kasa märkiä koirankarvoja on yhtä ällöttävää, kuin joku hienojakeinen ahdinparta... Tulipa muuten mielikuva jostain mammasta, joka poimii merestä jokaikisen koirankarvan ja järjestelee ne yhteen kasaan sinne veteen teidän raukkojen kiusaksi.
Enkä tosiaan pidä yleisellä rannalla uittamista hyväksyttävänä, varsinkaan kun siihen ei edes ole mitään oikeaa syytä koiranomistajilla. Halusin vain sanoa vastaan mielestäni huonolle perustelullesi koirakieltoon.