Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?
Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:38"]
Kovilla pakkasilla voi pukeutua kunnolla ja helteillä istua varjossa levätä ja juoda. Ei tosiaan ole tukalan kuumaa nyt varjossa...joskus vaan tuntuu että nää elämäntapavalittajat eivät viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin itkeä ja valittaa...
[/quote]
Jos asuu keskellä kaupunkia ja on lapsitalous pyöritettävänään, niin milläs hakeudut ulos varjoon lepäämään? Hienoa että sinulla ilmeisesti on aikaa ja oma piha, että voit viettää siellä aikaasi. Monilla, kuten esim. meillä taloutta ei kuitenkaan ole mahdollista pyörittää kokopäiväisesti 3 kilometrin päästä puiston varjoista.
[/quote]
Elämäntilanteita on monia eikä aina voi voittaa mutta mullakin ollut kaupungissa kolme lasta ja pystyin kyllä hakeutumaan päivisin ulos....asennekysymys.
[/quote]
Olet nyt hieman ristiriidassa itsesi kanssa. Ensin toteat että elämäntilanteita on monia, mutta heti perään toteat että se on asennekysymys. Siellä ulkona saisi asua 13-tuntisia päiviä, että saisi olla varjossa eikä olisi kuuma. Sula mahdottomuus.
[/quote]
Voi kyynel jos joskus taytyy vähän kärsiä hikisyydestä heh heh
[/quote]
:D Käy kyllä vähän sääliksi teitä helteenpalvojia. Kyllä ne tyhmyys ja ymmärtämättömyys ovat toisaalta ihan ymmärrettäviä asioita, niin käy jossakin vaiheessa väkisin kun helle sulattaa aivot :(
[/quote]
Ja tuo sun viestihän oli hyvä esimerkki fiksuudesta vai?
ohis
[/quote]
Tietenkin. Pyrin aina suhtautumaan mahdollisimman myötämielisesti henkisen vajavuuden/aivovaurion vuoksi vajaviin ihmisiin.
[/quote]
Todella classya ottaa esiim pilkkamielessä aivovaurio kun yksi sellaisen oikeasti kokenut on jo ketjussa. Hyvin pelattu.
Mä nautin normaalisti lämmöstä, mutta kyllä tämä vaan terveelle ja hyväkuntoisellekin voi tehdä tiukkaa! Meillä on kotona iltapäivisin 30astetta sisällä, ei ole ilmalömpöpumppuja tai muita viilentimiä. Olen hoikka ja liikunnallinen, mutta mulla on joka ilta jalat turvonneet, sen verran ettei sitä oikeastaan huomaa ulkoisesti, mutta tunnen sen jaloissani, samanlainen tukala olo kuin loppuraskaudessa.
meillä on tuuletin sisällä, ollaan päivisin rannalla tai muualla, mielellään varjossa oleskelen, illalla makaan sohvalla jalat ylhäällä...
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:03"]
Tuulettimet todellakin viilentävät vaikka pyörittävbät sitä samaa ilmaa nyt menee jo ihan höpöhöpön puolelle ja todellakin turhasta valittamiseksi. En tunne yhtäkään ihmistä jonka mielestä tuuletin ei viilennä :D reps!
[/quote]
Tuuletin ei laske sisälämpötilaa. Se viilentää vain sitä kohtaa, johon se tuuletinilma osuu. Ilmastointilaitteilla saa muutaman asteen viilennyksen huoneeseen, mutta silti meillä on sisällä 28-29 astetta lämmintä. Ilman ilmastointilaitetta lähentelisi varmasti 33 astetta. Tuuletin on yhtä tyhjän kanssa, ilmastointilaitteella saa jo jotakin apua.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:30"]
Niin...en voi mitään sille, että olen sairas. En voi mitään sille, että aivovaurion myötä kestän lämpöä huonommin kuin ennen. Kyse ei siis ole huonokuntoisuudesta. Oletko täysin empatiakyvytö vai etkö vain osaa ajatella?
[/quote]
Luultavasti tuo johtuu sun sydänviasta eikä itse aivovauriosta. Sulla on kuitenkin pakko olla sydänvika jos oot saanut aivovaurion (eli hapenpuutteen aiheuttaman vaurion, joka vaatii sydänpysähdyksen tullakseen)
[/quote]
Ohis: eikä ole pakko olla sydänvikaa. Voithan saada aivovaurion esim. auto-onnettomuuden vuoksi.
[/quote]
Se on kylläkin silloin nimeltään aivovamma eikä aivovaurio. Luulenpa että tuo aivovaurioinen on provo eikä tiennyt tätä ja siksi nimesi vammansa väärin.
[/quote]
Olet kyllä harvinaisen tyhmä :D Tee palvelus maailmalle, äläkä ikinä pyri lääketieteelliselle alalle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivovaurio
[/quote]
Ja taidan itsekin olla harvinaisen tyhmä. Meni väärään lainaukseen :D
Tultiin just rannalta oltiin siellä tuntikausia varjossa ja pakko oli lähteä kun alkoi tulla vilu uimisen jälkeen. Nyt sopivan lämmin taas. Kohta mennään ulos grillaamaan ja syömään varjoon terassille. Ei mulla valittamisen aihetta kivat kelit.
Aloituksella tarkoitettiin terveitä aikuisia ihmisiä! Nyt kaikki sairaat tulevat sanomaan, että jos sinäkin olisit näin sairas niin varmasti helle haittaisi. Kyllä ap sen varmasti tajuaa, että helle on sairaalle vähän eri asia kuin terveelle.
Todella outoa jos edes tuuletin ei muka auta oloon. Minä istun tässä just tuulettimen pyöriessä ja auttaa todella paljon. Väkisinkin tulee mieleen että nyt kyllä elämäntaparuikuttajat ruikuttaa.
[/quote]
Tuntuuhan se viileämmältä, kun siinä ihan vieressä olet, mutta ei se kyllä tätä huoneilmaa mitenkään viilennä. En mä jaksa 24h vain istua yhdessä kohtaa tuulettimen edessä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:06"]
Mä nautin normaalisti lämmöstä, mutta kyllä tämä vaan terveelle ja hyväkuntoisellekin voi tehdä tiukkaa! Meillä on kotona iltapäivisin 30astetta sisällä, ei ole ilmalömpöpumppuja tai muita viilentimiä. Olen hoikka ja liikunnallinen, mutta mulla on joka ilta jalat turvonneet, sen verran ettei sitä oikeastaan huomaa ulkoisesti, mutta tunnen sen jaloissani, samanlainen tukala olo kuin loppuraskaudessa.
meillä on tuuletin sisällä, ollaan päivisin rannalla tai muualla, mielellään varjossa oleskelen, illalla makaan sohvalla jalat ylhäällä...
[/quote]
Hanki niitä tuulettimia auttavat todella paljon ei tarvita mitään pumppuja.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:34"]
Nuo helteen vihaajat täällä palstalla ovat jotenkin todella aggressiivisia ja pahansuopia. :/ Vai yksikö ihminen täällä kiertää skitsoilemassa?
[/quote]
Yhtälailla helteen rakastajat suhtautuvat helteen vihaajiin aggressiivisesti, vihamielisesti ja epäempaattisesti. Käsketään muuttaa Grönlantiin jne. Kuumuus saattaa kiristää pinnaa, mikä voi purkautua tällä palstalla. Itselleni on aivan sama vihaako vai rakastaako joku hellettä, joten minulla ei ole mitään syytä arvostella muita. Kullakin on oikeus omaan mielipiteeseensä. Tämänkaltaisia ketjuja en vain ymmärrä: miksi ei itse keskitytä helteestä nauttimiseen vaan ainoastaan mollataan muita, jotka eivät syystä tai toisesta helteestä nauti.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:38"]
Kovilla pakkasilla voi pukeutua kunnolla ja helteillä istua varjossa levätä ja juoda. Ei tosiaan ole tukalan kuumaa nyt varjossa...joskus vaan tuntuu että nää elämäntapavalittajat eivät viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin itkeä ja valittaa...
[/quote]
Jos asuu keskellä kaupunkia ja on lapsitalous pyöritettävänään, niin milläs hakeudut ulos varjoon lepäämään? Hienoa että sinulla ilmeisesti on aikaa ja oma piha, että voit viettää siellä aikaasi. Monilla, kuten esim. meillä taloutta ei kuitenkaan ole mahdollista pyörittää kokopäiväisesti 3 kilometrin päästä puiston varjoista.
[/quote]
Elämäntilanteita on monia eikä aina voi voittaa mutta mullakin ollut kaupungissa kolme lasta ja pystyin kyllä hakeutumaan päivisin ulos....asennekysymys.
[/quote]
Olet nyt hieman ristiriidassa itsesi kanssa. Ensin toteat että elämäntilanteita on monia, mutta heti perään toteat että se on asennekysymys. Siellä ulkona saisi asua 13-tuntisia päiviä, että saisi olla varjossa eikä olisi kuuma. Sula mahdottomuus.
[/quote]
Voi kyynel jos joskus taytyy vähän kärsiä hikisyydestä heh heh
[/quote]
:D Käy kyllä vähän sääliksi teitä helteenpalvojia. Kyllä ne tyhmyys ja ymmärtämättömyys ovat toisaalta ihan ymmärrettäviä asioita, niin käy jossakin vaiheessa väkisin kun helle sulattaa aivot :(
[/quote]
Ja tuo sun viestihän oli hyvä esimerkki fiksuudesta vai?
ohis
[/quote]
Tietenkin. Pyrin aina suhtautumaan mahdollisimman myötämielisesti henkisen vajavuuden/aivovaurion vuoksi vajaviin ihmisiin.
[/quote]
Todella classya ottaa esiim pilkkamielessä aivovaurio kun yksi sellaisen oikeasti kokenut on jo ketjussa. Hyvin pelattu.
[/quote]
En kyllä itse näe siinä mitään pilkkaa. Pakko on jonkinlainen aivovaurio ihmisellä oltava, jos ei kykene makuasioita ja eri elämäntilanteita ymmärtämään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:07"]
Todella outoa jos edes tuuletin ei muka auta oloon. Minä istun tässä just tuulettimen pyöriessä ja auttaa todella paljon. Väkisinkin tulee mieleen että nyt kyllä elämäntaparuikuttajat ruikuttaa.
[/quote]
Tuntuuhan se viileämmältä, kun siinä ihan vieressä olet, mutta ei se kyllä tätä huoneilmaa mitenkään viilennä. En mä jaksa 24h vain istua yhdessä kohtaa tuulettimen edessä.
[/quote]
Niin mikä on lopputulos jos tuntuu viileämmältä? Niitä tuulettimia voi ostaa useamman niin ei tarvi vieressä kököttää mutta toki se on mukavampaa vaan valittaa.
En jaksa lainata, mutta miten aivovaurion saanut osaa muka kirjoittaa noin sujuvasti palstalle!! :DDD
Minä en ole niin lihava, tosin tissin alustat alvariinsa hikoo, ne voi olla pienemmät näin helteellä.
helteillä ei panna uutta elämää aikaan ainakaan päiväsydännä. Kuumaa kuumaa....
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:07"]Aloituksella tarkoitettiin terveitä aikuisia ihmisiä! Nyt kaikki sairaat tulevat sanomaan, että jos sinäkin olisit näin sairas niin varmasti helle haittaisi. Kyllä ap sen varmasti tajuaa, että helle on sairaalle vähän eri asia kuin terveelle.
[/quote]
No onneksi joku tajusi! ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:42"]
Te jotka sanotte että teillä on cp-vamma ja vatsapöhö ja sen takia ette kestä hellettä, niin onko teitä tosiaan noin paljon että täytätte koko av:n valituksellanne? Miksi teette sen? Ei helle poistu sillä että haukutte netissä niitä ihmisiä jotka nauttii lämmöstä. Kannattaisiko niihin valitusviesteihin laittaa tarkemmin esille, että kuulutte johonkin prosentin vähemmistöön jolle on sairauden takia helteestä haittaa? Nyt se valitus vaikuttaa vain siltä että tavalliset läskit itkee kun jääkaapille on hankalampi mennä.
[/quote]
Miksi ihmeessä tarvitset tarkemman syyn? Etkö osaa tuntea myötätuntoa muita kohtaan? Jos joku valittaa kuumasta / kylmästä, kyllä minä pystyn samaistumaan ja ymmärtämään, että siitä voi olla muille haittaa. Ei heidän tarvitse tehdä minulle tiliä asioistaan.
Meillä pyörii kaksi tuuletinta tällä hetkellä ja täytyi laittaa ne vähän kauemmaksi pyörimään kun alkoi tulla vilu...ulkona varjossa oikein hyvä olla ei tukalan kuuma ollenkaan, lämmin vain. Turhasta ruikutatte te perusterveet ihmiset tai sitten teillä erittäin huono kunto. Siihenkin voi vaikuttaa ihan itse. Yksi ihan maalaisjärjellinen vinkki on myös se että sammutatte sen tietokoneen kuumentamasta.
Onko Ylilauta taas hyökkinyt AV:lle?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:07"]
[/quote]
[/quote]
Niin mikä on lopputulos jos tuntuu viileämmältä? Niitä tuulettimia voi ostaa useamman niin ei tarvi vieressä kököttää mutta toki se on mukavampaa vaan valittaa.
[/quote]
Ei tuo sisälämpö näytä laskevan vaikka kuinka tuuletin pyörii. Mittari varmaan rikki? Sen verran iso talo, että sais ostaa 100 tuuletinta, että se "viileyden" tunne leviäisi metriä kauemmas tuulettimesta. Mut tokihan se on vaan mukavempi valittaa ja jätän ostamatta ne 98 tuuletinta lisää.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:30"]
Niin...en voi mitään sille, että olen sairas. En voi mitään sille, että aivovaurion myötä kestän lämpöä huonommin kuin ennen. Kyse ei siis ole huonokuntoisuudesta. Oletko täysin empatiakyvytö vai etkö vain osaa ajatella?
[/quote]
Luultavasti tuo johtuu sun sydänviasta eikä itse aivovauriosta. Sulla on kuitenkin pakko olla sydänvika jos oot saanut aivovaurion (eli hapenpuutteen aiheuttaman vaurion, joka vaatii sydänpysähdyksen tullakseen)
[/quote]
Ohis: eikä ole pakko olla sydänvikaa. Voithan saada aivovaurion esim. auto-onnettomuuden vuoksi.
[/quote]
Se on kylläkin silloin nimeltään aivovamma eikä aivovaurio. Luulenpa että tuo aivovaurioinen on provo eikä tiennyt tätä ja siksi nimesi vammansa väärin.
[/quote]
Olet kyllä harvinaisen tyhmä :D Tee palvelus maailmalle, äläkä ikinä pyri lääketieteelliselle alalle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivovaurio