Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?

Vierailija
26.07.2014 |

Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:01"]

Meillä kans tuulettimet pyörii eikä ole ollenkaan vaikea olla sisällä. Ulkona varjossa oikein hyvä olla, just oltiin rannalla varjossa tuntikausia ja melkein sai palella uimisen jälkeen. Moni valittaja ei osaa muuta kuin vaan valittaa. Helteestä ai tarvitse nauttia mutta sen kanssa pystyy oikein hyvin elämään kun vaan haluaa. Itse tosin nautin näistä keleistä, ihanaa kun on lämmin .

[/quote]

Miksi istut varjossa jos rakastat kuumaa? Sinunhan pitäisi olla koko ajan auringossa. 

Vierailija
162/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:07"]

Tultiin just rannalta oltiin siellä tuntikausia varjossa ja pakko oli lähteä kun alkoi tulla vilu uimisen jälkeen. Nyt sopivan lämmin taas. Kohta mennään ulos grillaamaan ja syömään varjoon terassille. Ei mulla valittamisen aihetta kivat kelit.

[/quote]

Miksi olet varjossa koko ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:49"]

Muistapa ap. ja te muutkin samanmieliset, että talvella ette valita kertaakaan pakkasesta. Se on yhtä iso loukkaus meitä talvenrakastajia kohtaan. Muistakaa, että jos teitä ottaa talvella pakkanen päähän, niin ette ole terveitä tai olette vähintäänkin huonokuntoisia.

[/quote]

Niin tämä! Eivät ne pahimmat paukkupakkaset kuitenkaan niin kauaa kestä. Lämpimämmin vaan päälle ja hakeutuu sisätiloihin, on ihan oma moka jos paleltaa. Omista valinnoista ja asenteesta kiinni, turha valittaa. On se kumma ettei aikuset ihmiset kestä pientä pakkasta.

[/quote]

No mutta ainakaan meidän kerrostalossa ei pääse kylmyydestä eroon sisällä, kun täällä ei lämmitetä tarpeeksi. Ei ole kauhean mukavaa olla kotona, kun pitää olla kahdet sukat jalassa, pitkää housua, pitkähihaista paitaa,villtakkia päällä ja vielä viltti lisää lämmittämässä. Kylmä nenä korkeintaan pilkistää tän kerroksen alta,kun istuu leffaa kattomassa sohvalla. Joten todella "mukavaa". Eli nyt nautin sydämen kyllydestä tästä ihanasta lämmöstä, kun tietää mitä syksy/talvi/kevät tuo tullessaan.

[/quote]

Osta kotiin sähköpattereita. Kyllä lämpöä tulee

Vierailija
164/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:49"]

Muistapa ap. ja te muutkin samanmieliset, että talvella ette valita kertaakaan pakkasesta. Se on yhtä iso loukkaus meitä talvenrakastajia kohtaan. Muistakaa, että jos teitä ottaa talvella pakkanen päähän, niin ette ole terveitä tai olette vähintäänkin huonokuntoisia.

[/quote]

Niin tämä! Eivät ne pahimmat paukkupakkaset kuitenkaan niin kauaa kestä. Lämpimämmin vaan päälle ja hakeutuu sisätiloihin, on ihan oma moka jos paleltaa. Omista valinnoista ja asenteesta kiinni, turha valittaa. On se kumma ettei aikuset ihmiset kestä pientä pakkasta.

[/quote]

No mutta ainakaan meidän kerrostalossa ei pääse kylmyydestä eroon sisällä, kun täällä ei lämmitetä tarpeeksi. Ei ole kauhean mukavaa olla kotona, kun pitää olla kahdet sukat jalassa, pitkää housua, pitkähihaista paitaa,villtakkia päällä ja vielä viltti lisää lämmittämässä. Kylmä nenä korkeintaan pilkistää tän kerroksen alta,kun istuu leffaa kattomassa sohvalla. Joten todella "mukavaa". Eli nyt nautin sydämen kyllydestä tästä ihanasta lämmöstä, kun tietää mitä syksy/talvi/kevät tuo tullessaan.

[/quote]

Noniin, tulihan ne tekosyyt sieltä. Omasta laiskuudesta ja omista valinnoista kiinni se kylmäkin on. Taidat olla vain niitä elämäntapavalittajia, jotka eivät oikeasti tee mitään asian eteen. Kyllä normaali terve ihminen sietää kylmää :D

[/quote]

Sanoinko, että en kestä pakkasia? Kerroin vain edelliselle kirjoittajalle joka käski hakeutumaan sisätiloihin pakkaselta, että meillä ei sekään onnistu ja että ei ole mukavaa palella SISÄLLÄ. Joten kerrohan mitä tekosyitä tuossa oli? Miten voisin vuokra-asuntoon saada lisää lämpöä, kun en itse voi vaikuttaa pattereihin? Ai mutta nythän kerrot, että osta sähköpatteri. Ei, en osta, en halua maksella älyttömiä sähkölaskuja ja niitä pitäisi olla joka huoneessa. Ja talvi/kylmät ilmat kestävät kauemmin, kuin kesän lämmöt milloin tarvitaan viilennystä, joten helle ja sen viilennys ei kuluta niin paljon sähköä. Joten onko muita ideoita? Onhan teille helteen vihaajillekin annettu monia vinkkejä ja aina olette keksineet tekosyyt miksi ei onnistu.

[/quote]

Ilman villennys on PALJON vaikeampaa ja lähes mahdotonta monsessa tapauksessa. Lämpöä on helppo hakea lisää. Aina voi pukea päälle lisääm, mutta jos on alushousuissa ja on kuuma niin ei paljoa voi oikein riisua

Vierailija
165/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:20"]Niinpä. Hyvänä esimerkkinä toimii veteraanit, heillä oli läheisellä kentällä golfturnaus, siellä vanhukset vetivät 6 tunnin turnauksen kantaen omat golf tavaransa valittamatta ja heillä oli todella hauskaakin. Lämpöä 32 astetta. Huolehtivat nesteytyksestä ja vaatetuksestaan hyvin. 

Sitten perus av mamma kuolee ilman hernepussia. 

[/quote]

Näinpä! Mun 68-vuotias tekee juuri iloisena puutarhatöitä ja 65-vuotias äiti lähti mustikkaan. Urheilkaa ihmiset, niin kestätte paremmin kuumaa. Mun pojalla on astma, muttei se valita yhtään. Ottaa lääkkeet ja leikkii pihalla. ap

[/quote]

eihän tätä kuukausikaupalla kestä! Suomessa on kylmää pimeää ikävää ja märkää noin 11 kk vuodesta. En ole wt-mamma. Minä en pidä kylmästä, mutta en minä siitä valita. Sairastan hortonin sarjapäänsärkyä ja pakkanen jostain syystä tuntuu ikävältä. Btw, 88-vuotiaat vanhempani ovat tehneet ihan normaalisti puutarhatöitä esim poimivat marjoja jne. Eli olen kyllä apn kanssa vähän samoilla linjoilla. Jos tällaista olisi 9 kk vuodesta ymmärtäisin valituksen. 

Asia on kuitenkin sellainen, ettei sille mitään voi. Säätä kun ei voi muuttaa.

ymmärrän jos joku on sairas tms, mutta perusterveen ruikutusta helteistä en jaksa kuunnella minäkään

Vierailija
166/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä hellettä, koska mulla on munuaisten vajaatoiminta. Mulla on nesterajoituksena on yksi litra juomista. Tällä joudun siis pärjäämään koko vuorokauden, enempi juominen kerryttää mulla nesteitä kehoon. Vähäinen juominen plus helle takaavat sen, että pää on koko ajan hyvin kipeä, heikottaa, pulssi hakkaa tuhatta ja sataa. Mielestäni mulla on oikeus valittaa vai haluaisitko vaihtaa osia kanssani?

Vierailija
167/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:20"]Niinpä. Hyvänä esimerkkinä toimii veteraanit, heillä oli läheisellä kentällä golfturnaus, siellä vanhukset vetivät 6 tunnin turnauksen kantaen omat golf tavaransa valittamatta ja heillä oli todella hauskaakin. Lämpöä 32 astetta. Huolehtivat nesteytyksestä ja vaatetuksestaan hyvin. 

Sitten perus av mamma kuolee ilman hernepussia. 

[/quote]

Näinpä! Mun 68-vuotias tekee juuri iloisena puutarhatöitä ja 65-vuotias äiti lähti mustikkaan. Urheilkaa ihmiset, niin kestätte paremmin kuumaa. Mun pojalla on astma, muttei se valita yhtään. Ottaa lääkkeet ja leikkii pihalla. ap

[/quote]

eihän tätä kuukausikaupalla kestä! Suomessa on kylmää pimeää ikävää ja märkää noin 11 kk vuodesta. En ole wt-mamma. Minä en pidä kylmästä, mutta en minä siitä valita. Sairastan hortonin sarjapäänsärkyä ja pakkanen jostain syystä tuntuu ikävältä. Btw, 88-vuotiaat vanhempani ovat tehneet ihan normaalisti puutarhatöitä esim poimivat marjoja jne. Eli olen kyllä apn kanssa vähän samoilla linjoilla. Jos tällaista olisi 9 kk vuodesta ymmärtäisin valituksen. 

Asia on kuitenkin sellainen, ettei sille mitään voi. Säätä kun ei voi muuttaa.

ymmärrän jos joku on sairas tms, mutta perusterveen ruikutusta helteistä en jaksa kuunnella minäkään

[/quote]

No ei kyllä ole pimeää ja kylmää yhtätoista kuukautta!

Vierailija
168/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pimeä ja kylmä 2-3kk vuodesta. Vai asuuko nää hellejidahistit vankilassa ympäri vuoden eristyksissä?

Vierailija
169/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ylipainoisuus ja huonokuntoisuus yhdistettynä autoimmuunitauteihin. Hoikka, terve ja kuntoileva ihminen nauttii lämmöstä.

Vierailija
170/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt Kreetalla ja taalla on varmaan valilla yli 30 mutta pulahdan valilla valimereen. Huomenna enen Iraklioon, alkaa jo kyllastyttaa Hania. 

Vierailija
171/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:28"]Ihmisten ylipainoisuus ja huonokuntoisuus yhdistettynä autoimmuunitauteihin. Hoikka, terve ja kuntoileva ihminen nauttii lämmöstä.

[/quote]

Vitut. Olen hoikka ja terve, liikun lähes päivittäin, mutta siitäkin mennyt kaikki ilo kun on liian kuuma. En pidä helteestä, onko vaikea ymmärtää???

Vierailija
172/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:28"]Ihmisten ylipainoisuus ja huonokuntoisuus yhdistettynä autoimmuunitauteihin. Hoikka, terve ja kuntoileva ihminen nauttii lämmöstä.

[/quote]

Vitut. Olen hoikka ja terve, liikun lähes päivittäin, mutta siitäkin mennyt kaikki ilo kun on liian kuuma. En pidä helteestä, onko vaikea ymmärtää???

[/quote]

Todellakin. Kannattaisi muuttaa napaseuduille, jos nämä helteet ovat liikaa. Sen ymmärrän, jos eteläinen 40-asteen lämpö ottaa voimille, mutta että 30-astetta on liikaa... Kannattaa pohtia, onko se oma peruskunto sittenkään niin hyvä kuin luulee.

Vierailija
173/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta olen hyväkuntoinen nuori ja helteet ottaa kunnon päälle, koska teen tällä hetkellä fyysistä työtä ja duunipaikalla lämpötilat nousee helposti +35C ja jopa yli. Tulepa tekemään ja sano sitten, olisiko kivempi jos ei olisi näitä helteitä... Taukojahan tuossa onneksi saa (ja on pakko) pitää paljon, mutta on se rankkaa! Onneksi vihdoin näyttää sääennusteet lupaavilta.

Vierailija
174/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]

Todellakin. Kannattaisi muuttaa napaseuduille, jos nämä helteet ovat liikaa. Sen ymmärrän, jos eteläinen 40-asteen lämpö ottaa voimille, mutta että 30-astetta on liikaa... Kannattaa pohtia, onko se oma peruskunto sittenkään niin hyvä kuin luulee.

[/quote]

Oletko jollain tavalla tyhmä? Sanoin että EN PIDÄ helteestä. Se ei ole millään tavalla sama asia kuin se että se ottaisi koville. Ei ota, hyvin pärjään kyllä. En vain PIDÄ tästä. Pidätkö sinä pakkasesta ja kylmyydestä? Ihan pitämällä pidätkö??

Vierailija
175/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko jollain tavalla tyhmä? Sanoin että EN PIDÄ helteestä. Se ei ole millään tavalla sama asia kuin se että se ottaisi koville. Ei ota, hyvin pärjään kyllä. En vain PIDÄ tästä. Pidätkö sinä pakkasesta ja kylmyydestä? Ihan pitämällä pidätkö??

[/quote]

Etpä taida pitää :D Onkohan sulla huono kunto?

Vierailija
176/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vittu mikä jankkaaja, jankati jank jank jank. Miten olis luetun ymmärtämisen sisäistäminen? Hä

-ohis

Vierailija
177/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ei nauti. Kävelin juuri viikonlopun yli 50 kilometriä turvakengät, pitkät housut ja jv-liivi päällä. Festareilla näkyi myös nuorten ja hyväkuntoisten lämpöhalvauksia.

Vierailija
178/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vittu mikä jankkaaja, jankati jank jank jank. Miten olis luetun ymmärtämisen sisäistäminen? Hä

-ohis

[/quote]

Kenelläköhän siinä mahtaa ongelma olla?

Vierailija
179/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä hellettä :o Ei taida ap ihan meidän huudeilla asustaa. Heinäkuun alun jälkeen sisäilma kotona ei kertaakaan laskenu alle 30, ei yölläkään. Töissä samat lämpötilat. Ihan perusterve liikunnallinen ihminen olen ja lämmöstä tykkään kyllä, mutta liika on liikaa kaikessa.