Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?

Vierailija
26.07.2014 |

Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaavaisuutta ja älyä vaativassa työssä ihmisten työteho laskee keskimäärin jo 25 asteen ylittyessä. 

Vierailija
62/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:22"]

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään. 

[/quote]

On mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta ja ei ole sekoittanut lämmönsäätelyä, tai muutakaan toimintaa mitenkään. Hitto, just sanoin lapselleni, että voi kun olisi vielä lämpimämpää ja pitkälle syksyyn. Ei tää tauti nyt noin sekoita yhtään mitään, jos on oikea lääkitys päällä. Pystyy elämään ihan normaalia elämää.

[/quote]

On se helle näköjään sunkin ajatuksen juoksua sekottanu, sikäli mikäli on edes joskus ollut jotain mitä sekottaa. Ei sulle sitten mene kaaliin että kaikilla sitä toimivaa lääkitystä ei ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä nimittelijä jotenkin täysin pimahtanut?

Vierailija
64/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yks paskan hailee mitä palstamammuli on helteestä mieltä minä nautin ja ihan täysillä. Toivottavasti jatkuu vielä pitkään. Varjossa kun istuu niin ei ole tukalaa kuumuutta nähnytkään.

Vierailija
65/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on turistit kun kuumissa maissa istuu paahteessa keskipäivällä.

Ei se semmosen tiukan paahteen ihailu ole tyypillistä kuin pohjoisemmassa.

Vierailija
66/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt samaa kuin ap, että kuinka helvetin huonokuntoista sakkia Suomessa asuu, kun täällä on avauksia "en jaksa laittaa ruokaa helteellä" "en ole siivonnut koko kesänä", puhumattakaan näistä "otin vichypullon kaupasta ja join ennen maksamista kun alkoi kassajonossa heikottaa..."

Menkää uimaan, tai kylmään suihkuun. Tehkää jotain muuta kuin valittakaa!

Vierailija
67/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:34"]

Nuo helteen vihaajat täällä palstalla ovat jotenkin todella aggressiivisia ja pahansuopia. :/ Vai yksikö ihminen täällä kiertää skitsoilemassa?

[/quote]

Väkisinkin vitutuskäyrä nousee, kun ei edes hellevalituksiin suunnatuissa ketjuissa saa valittaa rauhassa, kun pää perseessä elävät auringonpalvojat tulevat sinne alapeukuttamaan ja huutamaan, että kyllähän helteestä täytyy nauttia ja eihän tuolla ole edes kuuma! Antakaa meidän valittaa ja hehkuttakaa sitä hellettä ihan keskenänne omissa ketjuissanne.

Lisäksi vituttaa se asenne, että helteestä _EI SAA_ valittaa mutta sitten taas pakkasesta saa valittaa niin paljon kuin sielu sietää, sillä kyllähän kaikki nyt kylmää inhoavat. Mua raivostuttaa se miten kapeakatseisia ja minä-keskeisiä ihmiset ovat. Mielestäni päässä on oltava jotakin vikaa, jos ei aikuinen ihminen kykene ymmärtämään sitä etteivät kaikki nauti samoista asioista.

Vierailija
68/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte että teillä on cp-vamma ja vatsapöhö ja sen takia ette kestä hellettä, niin onko teitä tosiaan noin paljon että täytätte koko av:n valituksellanne? Miksi teette sen? Ei helle poistu sillä että haukutte netissä niitä ihmisiä jotka nauttii lämmöstä. Kannattaisiko niihin valitusviesteihin laittaa tarkemmin esille, että kuulutte johonkin prosentin vähemmistöön jolle on sairauden takia helteestä haittaa? Nyt se valitus vaikuttaa vain siltä että tavalliset läskit itkee kun jääkaapille on hankalampi mennä.

Vierailija
69/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:40"]

Ne on turistit kun kuumissa maissa istuu paahteessa keskipäivällä.

Ei se semmosen tiukan paahteen ihailu ole tyypillistä kuin pohjoisemmassa.

[/quote]

Hah hah just tultiin Mallorcalta 40 asteesta kolmen lapsen kanssa eikä todellakaan istuttu paahteessa vaan meren rannalla uiden ja aurinkovarjon alla, oli muuten mahtava loma. Nyt tultiin Suomeen viilenemään :D

Vin vink muuten ainakin espanjalaiset elävät ihan normaalisti siellä paahteessa töitä tehden ja rannalla ollen. Siestan aikaan istuivat terasseilla.

Vierailija
70/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:34"]

Nuo helteen vihaajat täällä palstalla ovat jotenkin todella aggressiivisia ja pahansuopia. :/ Vai yksikö ihminen täällä kiertää skitsoilemassa?

[/quote]

Väkisinkin vitutuskäyrä nousee, kun ei edes hellevalituksiin suunnatuissa ketjuissa saa valittaa rauhassa, kun pää perseessä elävät auringonpalvojat tulevat sinne alapeukuttamaan ja huutamaan, että kyllähän helteestä täytyy nauttia ja eihän tuolla ole edes kuuma! Antakaa meidän valittaa ja hehkuttakaa sitä hellettä ihan keskenänne omissa ketjuissanne.

Lisäksi vituttaa se asenne, että helteestä _EI SAA_ valittaa mutta sitten taas pakkasesta saa valittaa niin paljon kuin sielu sietää, sillä kyllähän kaikki nyt kylmää inhoavat. Mua raivostuttaa se miten kapeakatseisia ja minä-keskeisiä ihmiset ovat. Mielestäni päässä on oltava jotakin vikaa, jos ei aikuinen ihminen kykene ymmärtämään sitä etteivät kaikki nauti samoista asioista.

[/quote]

Tekisittekin sen yhden ketjun, eikä uutta jatkuvasti. 

Tämä nyt sattuu olemaan keskustelupalsta. 

Eiköhän tässäkin ketjussa moni ihmettele säästä jatkuvasti valittavia ylipäätään, sama onko se helle vai pakkanen.

Vierailija
71/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:38"]

Kovilla pakkasilla voi pukeutua kunnolla ja helteillä istua varjossa levätä ja juoda. Ei tosiaan ole tukalan kuumaa nyt varjossa...joskus vaan tuntuu että nää elämäntapavalittajat eivät viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin itkeä ja valittaa...

[/quote]

Jos asuu keskellä kaupunkia ja on lapsitalous pyöritettävänään, niin milläs hakeudut ulos varjoon lepäämään? Hienoa että sinulla ilmeisesti on aikaa ja oma piha, että voit viettää siellä aikaasi. Monilla, kuten esim. meillä taloutta ei kuitenkaan ole mahdollista pyörittää kokopäiväisesti 3 kilometrin päästä puiston varjoista.

Vierailija
72/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoan hellettä. ei ole vaan hyvä olla. mutta kestän tämänkin kesän, tietenkin. mulla on yhtä suuri oikeus olla pitämättä helteestä, kuin jollakin on pitää siitä. tämä vastaus oli tylsä, mutta niin oli kysymyksen asettajakin. miksi tuollaista edes tarvii kysellä? toiset tykkää, toiset ei.

Vierailija
73/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:45"]

Kovilla pakkasilla voi pukeutua kunnolla ja helteillä istua varjossa levätä ja juoda. Ei tosiaan ole tukalan kuumaa nyt varjossa...joskus vaan tuntuu että nää elämäntapavalittajat eivät viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin itkeä ja valittaa...

[/quote]

Jos asuu keskellä kaupunkia ja on lapsitalous pyöritettävänään, niin milläs hakeudut ulos varjoon lepäämään? Hienoa että sinulla ilmeisesti on aikaa ja oma piha, että voit viettää siellä aikaasi. Monilla, kuten esim. meillä taloutta ei kuitenkaan ole mahdollista pyörittää kokopäiväisesti 3 kilometrin päästä puiston varjoista.

[/quote]

Elämäntilanteita on monia eikä aina voi voittaa mutta mullakin ollut kaupungissa kolme lasta ja pystyin kyllä hakeutumaan päivisin ulos....asennekysymys.

Vierailija
74/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hah pystyt kuitenkin istumaan tietokoneella valittamassa sen sijaan että sen sammuttaisit kuumentamasta :D reps!

Vierailija
75/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:47"]

[/quote]

[/quote]

Hah pystyt kuitenkin istumaan tietokoneella valittamassa sen sijaan että sen sammuttaisit kuumentamasta :D reps!

[/quote]

Sanani eivät riitä kuvailemaan tyhmyyttäsi.

Vierailija
76/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Minua harmittaa ihan suunnattomasti, kun keittiössäni on tällä hetkellä 31,8 astetta lämmintä. Istun tuulettimen vieressä. Minua harmittaa, että koko ajan on hiki ja vaatteita saa pestä koko ajan. Minua harmittaa, että suihkussa pitäisi käydä kymmenen kertaa päivässä. Minua harmittaa, kun hiukset eivät pysy hetkeäkään siistin näköisinä, jos tällä helteellä joutuu lähtemään asioille. Minua harmittaa, että nukkumaan mennessäni makuuhuoneessani on 27,8 astetta ja saan nukkua koko yön tuulettimen kanssa. Minua harmittaa helteessä ihan kaikki, siinä ei ole mitään hyviä puolia.

Vierailija
77/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistapa ap. ja te muutkin samanmieliset, että talvella ette valita kertaakaan pakkasesta. Se on yhtä iso loukkaus meitä talvenrakastajia kohtaan. Muistakaa, että jos teitä ottaa talvella pakkanen päähän, niin ette ole terveitä tai olette vähintäänkin huonokuntoisia.

Vierailija
78/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lienet teini-ikäinen, kun et käsitä, että on todella sairauksia, jotka pahenevat kuumuudessa (ja monet myös kylmyydessä!). Jos sinä siedät kuumuutta, niin mitä sitten. Kaikki eivät siedä, vaikka olisivat terveitäkin. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin sinä? Kuule, kyllä mekin olisime mielelämme terveitä ja nauttisimme auringosta ja lämmöstä, mutta kun sairaudet eivät kysy lupaa tulla, ne tulevat vain. Eivät siis ole itseaiheutettuja. Voi, jospa helle hoituisikin pelkästään runsaasti vettä juomalla. Mihinkäs muuten jätit suolat ja kivennäiset, joita myös tarvitaan?

Vierailija
79/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mammuli valittaa kuumuudesta ja nyyh nyyh kun ewi pääse kakaroiden kanssa kaupungissa ulos varjoon mutta voi kyllä istua neljän seinän sisällä tietokoneella...tarviiko sit ihmetellä miks on kuuma. Kyllä niiden mukuloiden kanssa varmasti pääsee kaupungissakin ulos varjoon vai eikö muka ole mitään pihaa ollenkaan, uskoo ken tahtoo!

Vierailija
80/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

Elämäntilanteita on monia eikä aina voi voittaa mutta mullakin ollut kaupungissa kolme lasta ja pystyin kyllä hakeutumaan päivisin ulos....asennekysymys.

[/quote]

Olet nyt hieman ristiriidassa itsesi kanssa. Ensin toteat että elämäntilanteita on monia, mutta heti perään toteat että se on asennekysymys. Siellä ulkona saisi asua 13-tuntisia päiviä, että saisi olla varjossa eikä olisi kuuma. Sula mahdottomuus.