Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?

Vierailija
26.07.2014 |

Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilujuoma on hyvä nestetasapainoon mutta tietty huono hampaille, Vichy Original on myös hyvä. Helteellä kaupungissa viileä paikka on ison puun alla varjossa...loikoilin siellä kerran viltillä ja tuli siis ihan vilu, koska maa siinä kohtaa oikein hohkasi viileyttä.

Vierailija
142/179 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:16"]

Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.

[/quote]

Niin...en voi mitään sille, että olen sairas. En voi mitään sille, että aivovaurion myötä kestän lämpöä huonommin kuin ennen. Kyse ei siis ole huonokuntoisuudesta. Oletko täysin empatiakyvytö vai etkö vain osaa ajatella?

[/quote]

Ei sulla oikein taida ajatus kulkea. Ei ne kaikki helteestä jatkuvasti valittavat ole sairaita. Totta kai me ymmärretään, että SAIRAUDEN myötä voi helteet ahdistaa.

Aina näitä yksittäistapauksia tunkee joka ketjuun kertomaan, miten hänen sairautensa vaikuttaa. Että esim se lihavuus voi johtua kuule sairaudesta. No niin voi. Mutta hyvin harvalla johtuu.

Vierailija
144/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tähän alkoi vasta tottua. Muualla maailmassa ollaan totuttu, suomessa ei. Eikä tuolla ulkona kulkemimen niin tuskaa ole mutta sisällä oleminen kun pitää siivota, laittaa ruokaa...se on tuskaista. Meillä kun mitään ilmastointilaitetta täällä kerrostalossa ole. Lasten kanssa on myös vaikeempaa kuin vaikka yksin eläessä. Ei se sillon haittaisi. Ulkomailla otettu aina ilmastoitu hotellihuone.

Vierailija
145/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:49"]Muistapa ap. ja te muutkin samanmieliset, että talvella ette valita kertaakaan pakkasesta. Se on yhtä iso loukkaus meitä talvenrakastajia kohtaan. Muistakaa, että jos teitä ottaa talvella pakkanen päähän, niin ette ole terveitä tai olette vähintäänkin huonokuntoisia.

[/quote]

Ei terve ihminen pakkasesta valitakaan tyyliin "V*ttu näitä pakkasia, kuolen kohta". Terve ihminen kestää pakkaset oikein hyvin ilman suurempaa epämukavuutta pukeutumalla oikein.

Vierailija
146/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:00"]Jaa, että helteestä pitäisi nauttia, vaikka oikeasti se tuntuisi pahalta? Mites räntäsade, pitääkö siitäkin nauttia? Voihan sitä mennä helteellä varjoon ja räntäsateella sateenvarjon alle, mutta silti se vituttaa. Tai 30 asteen pakkanen, kun voi laittaa kunnolla vaatteita niskaan, mutta silti hengittäminen sattuu ja kasvot paleltuvat. Kuitenkin pitää nauttia. Ei se helle eroa muista sääolosuhteista mitenkään. Jos siitä ei pidä, niin sitten ei pidä. Kukaan ei muuten ole vielä kertonut miksi juuri helteestä pitäisi nauttia, vaikka tuntuukin pahalta. Odotan niitä perusteluita.

[/quote]

Ei siitä ole pakko NAUTTIA. Mutta miksi ihmeessä siitä pitää valittaa niinkuin se olisi asia, johon kuolee. Kun ei siihen kuole jos on terve, hyväkuntoinen ja pitää tarpeellisesta viilennyksestä huolen. Mulle ei tulisi mieleenkään valittaa säästä joka päivä koko kesän.

Vierailija
147/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri, nautitaan nyt kunnolla näistä helteistä, ja hyi luoja jos joku ajattelee toisin. Toivottavasti ei sitten ensi talvena tarvitse lukea YHTÄ AINUTTA ruikutusta kylmästä ja pakkasesta.

Vierailija
148/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:49"]Muistapa ap. ja te muutkin samanmieliset, että talvella ette valita kertaakaan pakkasesta. Se on yhtä iso loukkaus meitä talvenrakastajia kohtaan. Muistakaa, että jos teitä ottaa talvella pakkanen päähän, niin ette ole terveitä tai olette vähintäänkin huonokuntoisia.

[/quote]

Ei terve ihminen pakkasesta valitakaan tyyliin "V*ttu näitä pakkasia, kuolen kohta". Terve ihminen kestää pakkaset oikein hyvin ilman suurempaa epämukavuutta pukeutumalla oikein.

[/quote]No hei ihan eri asia. Nykyään kaikilla suomalaisilla on lämmitetyt asunnot talvella, no suurimmalla osalla. Mutta ilmastointi on aniharvalla! Nyt on kyse siitä minkälaista siellä kotona on.

Vierailija
149/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotoimintani pysähtyy helteessä, pää on koko ajan kipeä, iho on tahmaisen hikinen, aurinko sattuu silmiin ja pelkään melanoomaa, jalat ja kädet turpoo, yöllä lakana kuristaa ja polvia särkee, varpaat on kun kekäleet ja mikään ei auta.

Siksi. 

Vierailija
150/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rytmihäiriöitä ja olen joutunut lisäämään astmalääkitystäni. Kun helleaalto alkoi, meinasin monena päivänä pyörtyä, onneksi olen saanut olla nämä helteet lomalla, ei minusta olisi ollut töihin tai opiskeluihin. Enkä ole mikään ylipainoinen vanhus, vaan nuori ihminen. 

Vierailija
151/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, on täällä porukkaa! vauva.fi, äitien riehumispaikka.

Terveisin satunnainen kävijä

Vierailija
152/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi 20 astetta lämmintä. Heltepäivinä on migreeni taattu, lisääntyvät rytmihäiriöt plus iho palaa tosi herkästi. Ikää on 30v, näin on ollut lapsesta asti.

Vierailija
153/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:07"]Aloituksella tarkoitettiin terveitä aikuisia ihmisiä! Nyt kaikki sairaat tulevat sanomaan, että jos sinäkin olisit näin sairas niin varmasti helle haittaisi. Kyllä ap sen varmasti tajuaa, että helle on sairaalle vähän eri asia kuin terveelle.

[/quote]

No onneksi joku tajusi! ap

[/quote]

No olisit ehkä ap voinut kirjoittaa aloitukseesi sen, että ymmärrät jos joku inhoaa hellettä siitä syystä että voi huonosti sairauden takia.

Mietin vain, että mikähän minä sitten olen sun kriteereissä kun en enää sairasta mitään, mutta joudun syömään kortisonia vielä jonkin aikaa. En viitsi täällä selittää miksi. Mutta huomaan että helle ja tuo kortisoni on oikein mega nesteenkerääjä yhdistelmä. Jaloissa on iltaisin niin inha turvotus, että ymmärrän siis niin hyvin niitä joilla tuota on paljon.

Mutta en minä hellettä inhoa, mutta kyllä nyt saisi riittää jo nämä pallonilkat. Ei pysty menemään iltalenkille kun on niin tönköt ja silloin olis kivan viileetä.

Vierailija
154/179 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:22"]Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään. 

[/quote]

minullakin kilpparin vajaatoiminta eikä helle tunnu yhtään pahalta. Enemmän kärsin talvella kun palelen.

Vierailija
155/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:22"]Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään. 

[/quote]

minullakin kilpparin vajaatoiminta eikä helle tunnu yhtään pahalta. Enemmän kärsin talvella kun palelen.

[/quote]

Vaatetta päälle niin ei palele.

T. Vilukissa itsekin

Vierailija
156/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:21"]

Samaa ihmettelen! Helléraja juur ja juur ylittyy niin heti ollaan hätää kärsimässä, eihän tuolla varjossa ole edes kuuma vaan sopivan lämmin. Kun juo paljon ja istuu varjossa ei pitäisi perusterveellä ihmisellä olla hätäpäivää (itse olen koko päivän istunut ulkona varjomassa lukemassa kirjaa).

Veikkaan että hyvin hyvin pieni osa valittajista on ihmisiä joilla oikeasti jokin sairaus ja helle pahentaa sen takia oloa. Suurin osa vaan lihavia sohvaperunoita joilla sen takia tukala olla...eihän tämä oikeasti ole edes kuumaa vielä! Menkää etelään missä lähenee 40 astetta siellä on jo kuuma!

[/quote]

Ihmisen ei pidä hikoilla istuessa tai kävellessä. Moniko EI hikoile tuolla ulkona? Jos hikoilee niin silloin on liian kuuma

Vierailija
157/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:34"]

En tajua valitusta koska ulkona varjossa ei millään muotoa ole tukalan kuuma!!!

[/quote]

Kyllä on. Hikoilee koko ajan. Ihmisen EI kuulu hikoilla istuessaan

Vierailija
158/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:38"]

Miksi joku tekee elämänsä niin hankalaksi vain vihaamalla sydämensä pohjasta jotain säätä eikä silti tee itse asialle mitään? Kovilla pakkasilla voi pukeutua kunnolla ja helteillä istua varjossa levätä ja juoda. Ei tosiaan ole tukalan kuumaa nyt varjossa...joskus vaan tuntuu että nää elämäntapavalittajat eivät viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin itkeä ja valittaa...

tunnen esim ihmisen joka valittaa helteistä ja istuu koko päivän neljän seinän sisällä telkkaria katsellen (miettikää miten paljon laite kuumentaa sisätiloja kun kokopäivän päällä) sen sijaan että hakeutuisi ulos varjoon lepäämään. Sama ihminen poraa talvella pakkasia kun ei osaa kaupasta ostaa itselleen vaatetta eikä pukeutua niihin.

Väitän että aika paljon on asenteesta ja oman järjen käytöstä kiinni miten jakselee!

[/quote]

Eli koko päiväkö istutaan varjossa? Ihmisen PITÄÄ tehdä muutakin kuin istua varjossa. Tehdä esim. töitä, liikkua jne. 

Joten kerro miten nuo tehdään ilman hikoilua jaa kuumuutta nykykeleillä?

Vierailija
159/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:40"]

Mulle on yks paskan hailee mitä palstamammuli on helteestä mieltä minä nautin ja ihan täysillä. Toivottavasti jatkuu vielä pitkään. Varjossa kun istuu niin ei ole tukalaa kuumuutta nähnytkään.

[/quote]

Mene sinne aurinkon tekemään töitä niin huomaat. Vai oletko niin laiska että istut päivät pitkät?

Vierailija
160/179 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:56"]

Tässä ihminen joka ei pidä talvesta, kylmästä ja pimeästä. Sen sijaan nautin kesästä, auringosta ja lämmöstä. Talvella kuitenkin osaan pukeutua niin että voin olla ulkona esim pulkkamäessä monta tuntia enkä valita. Sama juttu kesällä, hiki on mutta en valita kun juon tarpeeksi ja istun mahdollisimman paljon ulkona varjossa. Sisällä meillä on tuulettimia eivät maksa paljoa...asennetta ihmiset!

[/quote]

Et tajua. Mitä hemmetin elämää se on että istuu varjossa koko kesän? Mene tuonne aurinkoon tekemään töitä ja tule sitten kertomaan että ei ole kuuma