Hesarissa juttu koronarokotteesta ja kuukautishäiriöistä
Uudessa Hesarissa juttu koronarokotteesta ja kuukautishäiriöistä.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008126173.html
Rokoteasiantuntija Mika Rämetin mukaan on ihan mahdollista, että koronarokotteesta tulee kuukautishäiriöitä.
Tänä aamuna kysyin aiheesta tällä palstalla ihan asiallisessa aloituksessa, jossa ei lähdetty salaliittoteorialinjalle. Aloitus poistui viidessä minuutissa. Aikamoista.
Mutta siis saman konsernin Hesari on tehnyt asiasta uutisjutun.
Itselläkin on ollut välivuotoa, jota ihmettelin. Johtuuko rokotteesta vai ei, sitä en tiedä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Tökerö juttu. Siinä sanottiin tiivistettynä, että jos jollekin tulee oireita rokotteesta, niin kyse on oikeastaan siitä, että on hysteerinen, pelkää rokotetta ja saa siitä psykosomaattisia oireita.
Minua vähemmän hysteeristä saa oikeasti hakea. Ei ole korona pelottanut missään vaiheessa. Kerran nuoruudessani jäi yhdet menkat väliin ehkä stressin takia, koska pelkäsin olevani raskaana. Sen jälkeen on tulleet päivän tarkkuudella 28 päivän välein, paria raskautta ja imetystä lukuunottamatta. Niin että tämä viimeaikainen kierron sekoaminen on kyllä aivan ainutlaatuista omalla kohdallani.
Ihmettelen väitteitä siitä että kuukautiskierto normaalistikin häiriintyy milloin mistäkin. Kuten edelläkin joku kirjoittaa, niin takana on 30 vuotta kuukautisia ja ovat jääneet pois tasan kahdesti johtuen kahdesta raskaudesta. Muuten ovat tulleet päivän parin eroilla säännöllisesti, ja elämässäni on totisesti riittänyt huolta ja stressiä.
Vuoto on niin runsas jo valmiiksi, että olen pahasti aneeminen, joten en aio ottaa rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei haastateltu lisäksi naisia, joilla häiriöitä on ollut? Nyt joku miestutkija vain kertoi, miten herkkä naisten kuukautiskierto on 🙄 Itsellä kierto on aina ollut säännöllinen, vaikka mitä stressiä ja murhetta on ollut. Ei kierto ihan pienestä ala sekoilla.
Joo pisti silmään. Women and their nerves-meininkiä. Tunkkaista ja vanhanaikaista kun mies tulee selittämään naisille miten naisten pitäisi suhtautua huomaan kk-kiertoonsa. Että antakaa nyt kun tohtori selittää teille hysteerisille naikkosille vähän siitä miten mikään ei ole oikeasti vialla, kyse on vain teidän heikoista hermoista.
Ja ei tosiaankaan stressi vaikuta useimmilla kiertoon millään lailla, voi Jeesus sentään. Eikö tän pitäis olla aikuiselle ihmiselle selvää jo ihan maalaisjärjellä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Rokotevastaisten mukaan valtamediat vaikenevat ongelmista?? Fake News.
Niin eihän hesari kirjoita tästä kuin muutaman kuukauden viiveellä verrattuna ulkomaalaisiin medioihin
Rokotteesta voi tulla myös päänsärkyä. Sitä vain ei laiteta stressin syyksi, vaikka stressi voi aiheuttaa myös päänsärkyä. Silti kuukautishäiriöt AINA ensimmäisenä pyritään laittamaan naisten nuppiongelmista johtuviksi. Voi, voi kun naiset voi pelätä rokotetta 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen väitteitä siitä että kuukautiskierto normaalistikin häiriintyy milloin mistäkin. Kuten edelläkin joku kirjoittaa, niin takana on 30 vuotta kuukautisia ja ovat jääneet pois tasan kahdesti johtuen kahdesta raskaudesta. Muuten ovat tulleet päivän parin eroilla säännöllisesti, ja elämässäni on totisesti riittänyt huolta ja stressiä.
Vuoto on niin runsas jo valmiiksi, että olen pahasti aneeminen, joten en aio ottaa rokotetta.
Se että sinulla on säännöllinen kierto ei suinkaan tarkoita että kaikilla muillakin olisi. Minulla terveellä ja normaalipainoisella on parhaimmillaan jäänyt kuukautiset pois kolmeksi kuukaudeksi ilman että olen ollut raskaana. Pienempi häiriö ei vaadi mitään suurtakaan syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinulla on säännöllinen kierto ei suinkaan tarkoita että kaikilla muillakin olisi. Minulla terveellä ja normaalipainoisella on parhaimmillaan jäänyt kuukautiset pois kolmeksi kuukaudeksi ilman että olen ollut raskaana. Pienempi häiriö ei vaadi mitään suurtakaan syytä.
Ymmärrät varmaan että tuo on poikkeuksellista. Terveillä naisilla kierto ei hätkähdä stressistä. Kiertohäiriöt on häiriöitä, ei normaaleja asioita.
The Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) has so far received more than 13,000 reports from women across the country who have experienced changes to their period after having the vaccine.
https://news.sky.com/story/covid-19-more-than-13-000-women-report-chang…
Kyllä ne kuukautiset tosiaan tulevat vaikka olisi stressiäkin. Ovat ihmiset tulleet raskaaksi sotien aikana ja kaikkien kauheuksien keskellä. Todella vähättelevä kommentti asiantuntijalta.
Vierailija kirjoitti:
Myönnetään aina juuri sen verran kun on aivan pakko, mutta yritetään samalla korostaa, että ei se nyt ainakaan rokotteesta johdu, vaan ennemmin ihan mistä tahansa muusta.
Otin koronarokotteen toukokuun puolivälissä. Mun kierto on erittäin säännöllinen ja ennustettava, eikä siinä ole koskaan ollut häiriöitä. Jouduin ottamaan jälkiehkäisyn muutama viikko takaperin, olen ottanut ehkä 2 kertaa aiemmin elämäni aikana saamatta siitä mitään oireita. Tällä kertaa alkoi vuoto 1,5 viikkoa etuajassa ja vuoto on jatkunut nyt nonstop yhdennettätoista päivää, kun mulla on normaalisti viiden päivän kuukautiset. Tässä on paha sanoa nyt, reagoinko jälkiehkäisyyn vai rokotteeseen, mutta epänormaalia ja vattumaista tämä kyllä on. Teen pian myös raskaustestin.
Ja jotkut vielä yrittää saada tännekkin jotain v***n rokotepassipakkoa. Noh, kai ne on niitä jotka on saaneet jotain haittavaikutuksia, ja nyt ovat katkeria ei rokotetuille joten haluavat mahd. paljon haittaa näillekkin.
Mä olen ihan rokotemyönteinen, mutta molempien rokotteiden jälkeen tuli kyllä vuotohäiriöitä. Ensimmäisen rokotteen aikana oli kuukautiset, mutta nepä eivät loppuneetkaan kun aloitin seuraavan pilleriliuskan. Jatkuivat muistaakseni vielä 4 päivää.
Toisen rokotteen jälkeen (olen riskiryhmää) kuukautiset alkoivat kesken pillerilaatan, 4 päivää rokotuksen jälkeen.
Omalla kohdallani siis oli aika selvä kuvio. En jännittänyt juuri etukäteen, joten en laittaisi stressin piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnetään aina juuri sen verran kun on aivan pakko, mutta yritetään samalla korostaa, että ei se nyt ainakaan rokotteesta johdu, vaan ennemmin ihan mistä tahansa muusta.
Totuudenjälkeinen aika.
Covid-19 vaccines and periods: what do we know so far?
https://www.pharmaceutical-technology.com/features/covid-19-vaccines-pe…
Vierailija kirjoitti:
Tästä se vähitellen lähtee. Erikoista silti, että Hesari avasi pelin.
Jos luit jutun, niin et varmasti voinut ollaa huomaamatta, millasta liibalaabaa se oli: Ihmisiä kuolee joka kuukausi, osa sitten sattuu vaan kuolemaan samoihin aikoihin kuin sai rokotteen. Myös perheväkivallan aiheuttama stressi voi aiheuttaa muutoksia kuukautisissa, muutokset eivät ole pitkäaikaisia tai pysyviä, jne.
Vmp
Vierailija kirjoitti:
Otin koronarokotteen toukokuun puolivälissä. Mun kierto on erittäin säännöllinen ja ennustettava, eikä siinä ole koskaan ollut häiriöitä. Jouduin ottamaan jälkiehkäisyn muutama viikko takaperin, olen ottanut ehkä 2 kertaa aiemmin elämäni aikana saamatta siitä mitään oireita. Tällä kertaa alkoi vuoto 1,5 viikkoa etuajassa ja vuoto on jatkunut nyt nonstop yhdennettätoista päivää, kun mulla on normaalisti viiden päivän kuukautiset. Tässä on paha sanoa nyt, reagoinko jälkiehkäisyyn vai rokotteeseen, mutta epänormaalia ja vattumaista tämä kyllä on. Teen pian myös raskaustestin.
Eiköhän tuossa tilanteessa se hiljattain otettu jälkiehkäisy ole todella paljon todennäköisempi vaihtoehto kuin monta kuukautta sitten otettu rokote, nyt vähän järki käteen. Se ei todista mitään vaikka olisit sitä joskus aiemminkin käyttänyt, onhan tuolloin voinut olla vaikka eri vaihe kierrosta menossa ja siksi kroppa reagoinut eri tavalla.
Rokote perustuu siihen että se saa kehon valmistamaan piikkiproteiinia ja näin se tunnistaa ja oppii tuhoamaan sen. Piikkiproteiini ei jää paikallisesti käsivarteen. Sehän olisi ihan hullua jos niin kävisi vaan lähtee vaeltamaan ympäri kehoa, päätyy inusolmukkeisiin, verisuonten seinämiin, luuytimeen, sisäelimiin, aivoihin, sukuelimiin jne. Ja näistä johtuu mitä kummallisemmat verenkiertoon liittyvät ongelmat joita ei laajasti vielä myönnetä tai tunnusteta. Lisää seuraa varmasti.
Näin naisena sanon, että mulle on tullut kuukautishäiriöitä ihan pelkästä kovasta kuumeesta ja vatsataudistakin. Sairastuminenkin on stressi keholle niin kuin mitkä tahansa rokotteet tetanuksesta alkaen. Jokaisen keho reagoi yksilöllisesti ja toisilla on tosi herkkä keho, joka reagoi voimakkaasti kaikkeen. Syy kuukautishäiriöille pitää selvittää, että voidaan sulkea vaaralliset sairaudet pois (syöpä yms), mutta kuukautisten pois jääminen ei aina kerro jostakin kamalasta ongelmasta.
No tämä! Mua pännii niin helkkaristi tää tyyli miten tässäkin naisten kuukautiskiertohäiriöihin suhtaudutaan silleen että setä valkotakissa hypistelee naisten stressistä ja herkästä kuulautiskierrosta. Vttu täällä olis yhdenyhtä ihmistä jos naisilla yleisesti kierto häiriintyis stressin takia, pskanmarjat lähes kellään mitään stressi kiertohäiriöitä aiheuta ellei oo jtn ihan kamalaa sen stressin taustalla.
Vanha kunnon hysteeriset naiset ja niiden naisongelmat-ajattelu elää ja voi hyvin. Tiedättekös muuten mistä sana hysteria ihan juontaa etymologisesti juurensa 🙄