Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asunnon antaa vakuudeksi pankille, jos varainsiirtovero on maksamatta?

Vierailija
19.07.2021 |

?

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap:n osakekirja taitaa olla jo pankissa asuntolainan vakuutena.

Kyllä minun osakekirjani on ihan kotonani.

Ap

Ja näin paljastui tämäkin Ap trolliksi.

Uudiskohteissa ei enää ole paperisia osakekirjoja.

Hei Sherlock, kyllä niitä voi vielä olla uudiskohteissakin, sillä kyseinen yhtiö on voitu perustaa monta vuotta sitten.

Ennen vuotta 2019. Miksihän on ollut vuosia myymättä? Tulitko kysyneeksi?

Vierailija
82/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap

Näin olen minäkin ymmärtänyt. Vanhat osakekirjat digitoidaan.

Voi olla paperiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiolaskuri

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VARAINSIIRTOVERO EI OLE TULLUT MISSÄÄN VAIHEESSA YLLÄTYKSENÄ, LUULIN ETTÄ VÄLITTÄJÄN TEHTÄVÄ ON HOITAA SE JA LUOTIN, ETTÄ HOMMA ON KUNNOSSA. ENSIMMÄINEN ASUNTO OLI PERINTÖNÄ SAATU.

Miten ihmeessä olet voinut luulla että välittäjän tehtävä on hoitaa varainsiirtovero jos et ole missään vaiheessa maksanut välittäjälle tuota 5000 euron summaa jolla vero olisi hoidettu? Ei kai se välittäjä omista rahoistaan veroa maksa edes vaikka se hänen hommansa olisikin (ei ole kuten nyt tiedät).

OLEN TEHNYT SILLOIN ELÄMÄNI E N S I M M Ä I S E T ASUNTOKAUPAT JA OLEN OLLUT TÄYSIN KOKEMATON, KOSKA E N S I M M Ä I N E N KERTA JNE, JOS YMMÄRRÄT.

MINÄ LUULIN ETTÄ VERO HOIDETAAN IHAN KUULE MYYNTIHINNASTA :O:O:O

Vaikka olisi miten ollut elämäsi ensimmäiset asuntokaupat niin ethän sinä nyt herranjumala voi niin tyhmä ja tietämätön olla ollut että olet luullut sen veron menevän myyntihinnasta!!!! Siis rakennusliike myy sinulle uudisasunnon 250 000 eurolla mutta ottaa itselleen vain 245 000 euroa ja maksaa verottajalle 5000 euroa sinun puolestasi???

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Mitä vttua???? Myin ensimmäisen asuntoni ja muutin tänne??? Vttu mikä i d i o o t t I 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinähän se tässä todellinen idiootti olet kun oman kertomasi mukaan olet luullut että välittäjä maksaa varainsiirtoveron sinun puolestasi, ja tuo summa veron maksuun otetaan myyntihinnasta. Miten totaalisen pihalla voi ihminen olla? Kuitenkin olet ollut aikuinen ja nähtävästi oikeustoimikelpoinen (tuota kyllä pitäisi vakavasti harkita näiden juttujesi perusteella).

Vierailija
84/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei Sherlock, kyllä niitä voi vielä olla uudiskohteissakin, sillä kyseinen yhtiö on voitu perustaa monta vuotta sitten.

Öö yhtiö perustettu esim. 2019. Rakennuslupa saatu 2020. Rakennustyöt valmistuneet 2021.

Vierailija
85/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt sanoa miten asia OIKEASTI on, eikä niin että kaikki sanovat ihan eri asioita😑😑😑 On aivan turhaa soittaa asiakaspalveluun, kun eivät he siellä mukamas tiedä mistään mitään eivätkä viitsi selvittää asioita.

Kysyjän vika jos ei saa relevanttia vastausta. Oot hiukan tipottain ja trollimaisesti antanut tietoja niin täällä kuin ilmeisesti puhelimessakin.

Vierailija
86/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen asuntoni myynnistä sain RAHAA :O:O:O Luulin, että varainsiirtovero maksetaan siitä rahasta:OOOOOOO

Okei. Ja sitten kun se myyntisumma tilitettiin kokonaisuudessaan sinun tilillesi, niin ei alkanut kellot soida että hei, miksi minä sain tämän kokonaan, tästähän piti ottaa se 5000 euron varainsiirtovero? Vai etkö enää muistanut millä summalla olit asuntosi myynyt? Todella uskottavaa.

Vierailija
87/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan parasta viihdettä :D

Vierailija
88/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövälittäjän tulee huolehtia että varainsiirotvero maksetaan kaupan yhteydessä.

Niin, paitsi uudiskohteen kaupassa. Tätä ei viitsitty kertoa minulle, kun täysin kokemattomana tein kaupat. Tämän takia oikaisuvaatimus on käsittelyssä.

Ap

Mitähän sä yrität oikaista 😂

Varainsiirtovero mainitaan kauppakirjassa. Lue se.

Vierailija
89/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä vttua hourit?? Oliko tuo kysymys minulle?? Ostin uudiskohteen ja muutin tähän kun se valmistui🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ voisitko lopettaa jo, nolaat itsesi aivan totaalisesti.

Otan pikavipin sitten niin saan sen pankkilainan.

Vierailija
90/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen asuntoni myynnistä sain RAHAA :O:O:O Luulin, että varainsiirtovero maksetaan siitä rahasta:OOOOOOO

Okei. Ja sitten kun se myyntisumma tilitettiin kokonaisuudessaan sinun tilillesi, niin ei alkanut kellot soida että hei, miksi minä sain tämän kokonaan, tästähän piti ottaa se 5000 euron varainsiirtovero? Vai etkö enää muistanut millä summalla olit asuntosi myynyt? Todella uskottavaa.

Lapset, myyntihinnasta ei makseta varainsiirtoveroa vaan myyntivoitonvero, jos ei ole kahta vuotta asunut ko. asunnossa. Jos on 2 vuotta asunut, ei tartte maksaa myyntivoittoveroa.

VARAINSIIRTOVERON MAKSAA AINA OSTAJA. Sen entinen nimi on leimavero.

Ap ei nyt jaksa käsittää että asunnon myynti on eri transaktio kuin toisen asunnon osto, eikä myyntihinnasta voi periä muita kuluja kuin pankin palvelumaksun ja mahdollisen välityspalkkion. Siitä on ap:lle laskelma annettu ja myyntihinta tilitetty.

Helevetti mikä tampio

Vierailija
91/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatiolaskuri

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VARAINSIIRTOVERO EI OLE TULLUT MISSÄÄN VAIHEESSA YLLÄTYKSENÄ, LUULIN ETTÄ VÄLITTÄJÄN TEHTÄVÄ ON HOITAA SE JA LUOTIN, ETTÄ HOMMA ON KUNNOSSA. ENSIMMÄINEN ASUNTO OLI PERINTÖNÄ SAATU.

Miten ihmeessä olet voinut luulla että välittäjän tehtävä on hoitaa varainsiirtovero jos et ole missään vaiheessa maksanut välittäjälle tuota 5000 euron summaa jolla vero olisi hoidettu? Ei kai se välittäjä omista rahoistaan veroa maksa edes vaikka se hänen hommansa olisikin (ei ole kuten nyt tiedät).

OLEN TEHNYT SILLOIN ELÄMÄNI E N S I M M Ä I S E T ASUNTOKAUPAT JA OLEN OLLUT TÄYSIN KOKEMATON, KOSKA E N S I M M Ä I N E N KERTA JNE, JOS YMMÄRRÄT.

Vaikka olisi miten ollut elämäsi ensimmäiset asuntokaupat niin ethän sinä nyt herranjumala voi niin tyhmä ja tietämätön olla ollut että olet luullut sen veron menevän myyntihinnasta!!!! Siis rakennusliike myy sinulle uudisasunnon 250 000 eurolla mutta ottaa itselleen vain 245 000 euroa ja maksaa verottajalle 5000 euroa sinun puolestasi???

Mitä vttua???? Myin ensimmäisen asuntoni ja muutin tänne??? Vttu mikä i d i o o t t I 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinähän se tässä todellinen idiootti olet kun oman kertomasi mukaan olet luullut että välittäjä maksaa varainsiirtoveron sinun puolestasi, ja tuo summa veron maksuun otetaan myyntihinnasta. Miten totaalisen pihalla voi ihminen olla? Kuitenkin olet ollut aikuinen ja nähtävästi oikeustoimikelpoinen (tuota kyllä pitäisi vakavasti harkita näiden juttujesi perusteella).

Joo no sattumoisin välittäjä hoitaa varainsiirtoveron maksun silloin kun ei ole uudiskohteen kauppa kyseessä, ID I O O T TI!! Enkä tiennyt ettei se pädekään uudiskohteen kaupassa, kun ei kukaan viitsinyt kertoa!! JA MIKSI VTUSSA SITÄ EI MAKSETTAISI MYYNTIHINNASTA?!? MINUN RAHOJANI NE OVAT 🤣🤣🤣🤣 Eikö vieläkään mennyt jakeluun, että myin ensimmäisen asunnon ja ostin tämän.

Vierailija
92/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tainnut olla täysin selvin päin.

AP

Vierailija
93/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOINKO ANTAA ASUNNON LAINAN VAKUUDEKSI PANKILLE JOS VARAINSIIRTOVERO ON MAKSAMATTA VIELÄ MUUTAMAN KUUKAUDEN

Vierailija
94/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatiolaskuri

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no sattumoisin välittäjä hoitaa varainsiirtoveron maksun silloin kun ei ole uudiskohteen kauppa kyseessä, ID I O O T TI!! Enkä tiennyt ettei se pädekään uudiskohteen kaupassa, kun ei kukaan viitsinyt kertoa!! JA MIKSI VTUSSA SITÄ EI MAKSETTAISI MYYNTIHINNASTA?!? MINUN RAHOJANI NE OVAT 🤣🤣🤣🤣 Eikö vieläkään mennyt jakeluun, että myin ensimmäisen asunnon ja ostin tämän.

Ei hoida. Se on ostajan vastuulla, ja se lukee kauppakirjassa. Mä oon ostanut neljä asuntoa.

Vierailija
95/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka haluavat nauraa tämän hullun tempauksille enemmänkin, on tämä hyvä ketju antamaan taustaa: https://www.vauva.fi/keskustelu/3926181/oooo-tuli-ilmoitus-etta-verojen…

Helmiä ketjusta: "Minulla näkyy jatkuvasti maksujärjestelyyn liittyvä ilmoitus, että vero on erääntynyt, vaikka olen sen maksanut."

"Tehdessäni laskelmia päädyin lopputulokseen, että aivan varmasti olen jo maksanut sen. Laskelmani täsmäsivät. Käytin välittäjää, ja välittäjää käytettäessä varainsiirtovero maksetaan kaupanteon yhteydessä."

Jä tämä aivan järjettömän hauska, varsinkin kun on lukenut nämä uudemmat ketjut:

"Muutenkin näissä veroasioissa luotan omaan tuntemukseeni kuin kallioon, koska olen aina tiennyt, että verot menevät helposti ulosottoon. Lisäksi olen aina ymmärtänyt, että vuokra/vastike on tärkein lasku, siitä seuraavaksi sähkö ja näin päin pois.

Eli minulla ei ole ikinä ollut kenenkään kanssa mitään ongelmia liittyen vuokraan (aikoinaan kun asuin muutaman vuoden vuokralla), vastikkeisiin, veroihin... Nämä olen hoitanut aina erittäin mallikkaasti. Ja laitan aina itselleni muistutukset todella tärkeistä asioista yksityiskohtineen."

AP luottaa omaan tuntemukseensa kuin kallioon!!!!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
96/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä kyllä aivan totaalisen i d i o o t t e j a ihmisiä. Käsittämätöntä v i t t u i l u a täysin tyhjästä, kyllä on säälittävää meininkiä.

Vierailija
97/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI KUULKAA KUN KYLLÄ SE VÄLITTÄJÄ HOITAA VARAINSIIRTOVERON MAKSUN JOS EI OLE UUDISKOHTEEN KAUPPA KYSEESSÄ, KANNATTAISI EHKÄ KEN TIES OTTAA SELVÄÄ ENNEN KUIN PALJASTAA TYHMYYTENSÄ TÄÄLLÄ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
98/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOINKO ANTAA ASUNNON LAINAN VAKUUDEKSI PANKILLE JOS VARAINSIIRTOVERO ON MAKSAMATTA VIELÄ MUUTAMAN KUUKAUDEN

VOINKO MYYDÄ NAAPURIN AUTON?

Et voi. Se ei oo sun ennenkuin maksat varainsiirtoveron (ent. Leimavero).

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/asuminen/varainsiirtovero/asuntoos…

Vierailija
99/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on täynnä kyllä aivan totaalisen i d i o o t t e j a ihmisiä. Käsittämätöntä v i t t u i l u a täysin tyhjästä, kyllä on säälittävää meininkiä.

Olen kirjoitellut tänne useamman vuoden ja kokemukseni mukaan täällä jos missä on totta "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Täällä eivät saa vittuilua osakseen ketkään muut kuin sen itse omalla toiminnallaan ansaitsevat kirjoittajat.

Ja ainoa aivan totaalisen idiootti täällä on sinä.

Vierailija
100/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä keskustelu sulkeutuu pian, olen aivan täynnä teitä rumia läskiperseitä, jotka ette osaa tehdä muuta kuin v i t t u i l l a ja jankuttaa aiheen vierestä loputtomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä