Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asunnon antaa vakuudeksi pankille, jos varainsiirtovero on maksamatta?

Vierailija
19.07.2021 |

?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi v i t u s s a soittaisin verottjaalle, jos asia koskee pankkilainaa???? Onko teillä tippaakaan järkeä päässänne??

Vierailija
42/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajalle*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa huviksesi laskurilla miten paljon varainsiirtovero pomppaa ylöspäin jollet maksa sitä ajoissa. Siitä tulee sakkoa eli lisää maksettavaa ihan kivasti.

Ihan sama millä veron maksat, maksettava on ja mitä pikemmin sen vähemmällä pääset.

Ööö miksi kerrot minulle itsestäänselvyyksiä, kun et tiedä tilanteestani tuon taivaallista? Ihan on kuule oikaisuvaatimus käsittelyssä 🤦🏼‍♀️

Kai tiesit, että verot pitää maksaa vaikka olisi oikaisuvaatimus tehty. Ne hyvittää sen sitten takaisin jos on aihetta.

Ei toimi siis samalla tavalla kuin laskusta reklamaation tekeminen, että sitä ei voi periä sillä aikaa kun reklamaatio on käsittelyssä.

Mutta kannattaa muistaa tavallistenkin laskujen osalta että riidaton osa pitää maksaa ajallaan vaikka reklamoi. Eli jos ei kiistä koko laskua niin sitten pitää osa maksaa vaikka olisi reklamoinut.

Vierailija
44/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on yli 39 tai on ostanut aikaisemmin asunnon. Varainsiirtoveron ei pitäisi tulla yllätyksenä.

VARAINSIIRTOVERO EI OLE TULLUT MISSÄÄN VAIHEESSA YLLÄTYKSENÄ, LUULIN ETTÄ VÄLITTÄJÄN TEHTÄVÄ ON HOITAA SE JA LUOTIN, ETTÄ HOMMA ON KUNNOSSA. ENSIMMÄINEN ASUNTO OLI PERINTÖNÄ SAATU.

VOIKO ASUNNON ANTAA LAINAN VAKUUDEKSI PANKILLE JOS VARAINSIIRTOVERO ON MAKSAMATTA VIELÄ MUUTAMAN KUUKAUDEN AJAN?

EI VOI, PERKELE, KOSKA ET VIRALLISESTI OMISTA SITÄ ENNENKUIN OLET MAKSANUT VERON JA SINUT ON MERKITTY OSAKASLUETTELOON KYSEISTEN OSAKKEIDEN OMISTAJAKSI.

Tää on sulle useaan otteeseen kerrottu mutta eipä mene perille.

Vierailija
45/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa huviksesi laskurilla miten paljon varainsiirtovero pomppaa ylöspäin jollet maksa sitä ajoissa. Siitä tulee sakkoa eli lisää maksettavaa ihan kivasti.

Ihan sama millä veron maksat, maksettava on ja mitä pikemmin sen vähemmällä pääset.

Ööö miksi kerrot minulle itsestäänselvyyksiä, kun et tiedä tilanteestani tuon taivaallista? Ihan on kuule oikaisuvaatimus käsittelyssä 🤦🏼‍♀️

Kai tiesit, että verot pitää maksaa vaikka olisi oikaisuvaatimus tehty. Ne hyvittää sen sitten takaisin jos on aihetta.

Ei toimi siis samalla tavalla kuin laskusta reklamaation tekeminen, että sitä ei voi periä sillä aikaa kun reklamaatio on käsittelyssä.

Mutta kannattaa muistaa tavallistenkin laskujen osalta että riidaton osa pitää maksaa ajallaan vaikka reklamoi. Eli jos ei kiistä koko laskua niin sitten pitää osa maksaa vaikka olisi reklamoinut.

Miksi kerrot minulle itsestäänselvyyksiä? Miksi yrität nostaa itsesi ventovieraan yläpuolelle tietämättä hänestä yhtään mitään? Minulla on aivan tarpeeksi lakitietämystä ja tämä ketju ei koske mitään hemmetin laskuja ja riidattomia osia, vaan PANKKILAINAA.

Vierailija
46/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi v i t u s s a soittaisin verottjaalle, jos asia koskee pankkilainaa???? Onko teillä tippaakaan järkeä päässänne??

Pyytääksesi maksuaikaa sille varainsiirtoverolle, ennenkuin siitä lähetetään sulle mätky. Seuraamus maksamattomasta verosta on veronkorotus, yleensä 100%.

Vierailija
47/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on yli 39 tai on ostanut aikaisemmin asunnon. Varainsiirtoveron ei pitäisi tulla yllätyksenä.

VARAINSIIRTOVERO EI OLE TULLUT MISSÄÄN VAIHEESSA YLLÄTYKSENÄ, LUULIN ETTÄ VÄLITTÄJÄN TEHTÄVÄ ON HOITAA SE JA LUOTIN, ETTÄ HOMMA ON KUNNOSSA. ENSIMMÄINEN ASUNTO OLI PERINTÖNÄ SAATU.

VOIKO ASUNNON ANTAA LAINAN VAKUUDEKSI PANKILLE JOS VARAINSIIRTOVERO ON MAKSAMATTA VIELÄ MUUTAMAN KUUKAUDEN AJAN?

EI VOI, PERKELE, KOSKA ET VIRALLISESTI OMISTA SITÄ ENNENKUIN OLET MAKSANUT VERON JA SINUT ON MERKITTY OSAKASLUETTELOON KYSEISTEN OSAKKEIDEN OMISTAJAKSI.

Tää on sulle useaan otteeseen kerrottu mutta eipä mene perille.

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
48/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta kertaa on sinulle tämä jo sanottu. ET VOI AN-TAA LAI-NAN VA-KUU-DEK-SI SEL-LAIS-TA MI-TÄ ET O-MIS-TA. Ja käytännössä et omista asuntoa ennen kuin nimesi on osakasluettelossa. Ja nimeäsi ei ole osakasluettelossa niin kauan kun varainsiirtovero on maksamatta.

Ja kääntäen. Varainsiirtovero pitää maksaa ensin, jotta nimesi voidaan merkitä osakasluetteloon. Silloin vasta omistat osakkeen ja vasta sen jälkeen voit käyttää sitä panttina.

Vierailija
49/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN TIEDÄ RIIPPUUKO PANKISTA, mutta Nordeassa ei voi.

Vierailija
50/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
51/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko myydä kadun varresta auton, jota en ajoneuvorekisterin mukaan omista?

Vierailija
52/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
53/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksei ap kysy pankista tai muulta luotonantajalta, mitä vakuudeksi vaaditaan. Tältä palstalta ei voi vastausta saada.

Vierailija
54/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN TIEDÄ RIIPPUUKO PANKISTA, mutta Nordeassa ei voi.

Minua ei Nordean pas kalainat kiinnosta.

Vierailija
55/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää ruokkiko trollia.

Vierailija
56/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap:n osakekirja taitaa olla jo pankissa asuntolainan vakuutena.

Vierailija
57/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa kysynyt varainsiirtoveroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei tietenkään, sinähän PERIT SEN JA MAKSOIT PERINTÖVEROA.

Ei näitä veroja sentään päällekkäin tartte maksaa 😂

Ostaja maksaa varainsiirtoveron, perijä perintöveron, lahjan saaja lahjaveron.

Kun osakehuoneiston joskus myy, pitää vielä maksaa myyntivoiton vero, ellei ole asunut kämpässä vähintään kahta vuotta.

Vierailija
58/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miksei ap kysy pankista tai muulta luotonantajalta, mitä vakuudeksi vaaditaan. Tältä palstalta ei voi vastausta saada.

Siis sen jälkeen kun olen nimenomaan kertonut SYYN TUOLLA YLÄPUOLELLA, kehtaat paljastaa tyh myytesi ja ihmetellä miksi en soita pankkiin. Ei ole todellista!!! Yritä ihan huviksesi kysyä mitä tahansa lainaan liittyvää aspasta, niin eivät todellakaan osaa sanoa mihinkään yhtään mitään. KOKEMUSTA ON!!!

Vierailija
59/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sain lainan osakekirjalla, kauppakirjalla ja perukirjalla (siis omistin asunnosta jo puolet perintönä). Pankki ei missään vaiheessa

Sinähän omistit siitä valmiiksi jo puolet!!!!! Nimesi siis oli osakasluettelossa. Ihan eri asia kuin tällä jankkaavalla ap:llä.

Vierailija
60/120 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Ap:n osakekirja taitaa olla jo pankissa asuntolainan vakuutena.

Kyllä minun osakekirjani on ihan kotonani.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi