Käytän alle 100 €/kk ruokaan helposti ja vaivattomasti, syön myös paljon kasviksia
Tässä esimerkiksi eilisen ruuat:
aamu:
kaurapuuroa
omena
muutama maapähkinä
lounas:
purkillinen hernekeittoa (0,59 €)
hapankorppu
sipulirenkaita
välipala:
kahvi
rusinoita
päivällinen:
linssejä ja makaronia
porkkana
iltapala:
hapankorppu
margariinia
banaani
Helppoa, halpaa ja makukin ihan jees :)
Kommentit (134)
Helppohan se on yks päivä köyhäillä tuskin hernekeittoa joka päivä syöt.
aamu: (klo: 12:00)
turkkilaista jogurttia, siemeniä ja marjoja
lounas:
itse kalastettua kuhaa itse tehdyllä majoneesilla.
välipala:
kourallinen manteleita
iltapala: (klo: 20:00)
Kasvismunakas
Vihanneksia ei tule kovin monipuolisesti tai puolta kiloa päivässä. Proteiininkin saanti jää hiukan alle suositellusta. Mutta tosi hienosti kootut ateriat muutoin ja pienillä muutoksilla saisi erinomaiset :) Ja plussaa helppoudesta.
Vierailija kirjoitti:
turkkilaista jogurttia, siemeniä ja marjojalounas:
itse kalastettua kuhaa itse tehdyllä majoneesilla.välipala:
kourallinen manteleita
Kasvismunakas
Ja päivän kasvikset: marjoja jogurtissa ja jotain roipetta munakkaassa! Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta söin n. 5 kk ajan töissä joka päivä (ma-pe) eväänä purkillisen hernekeittoa huoneenlämpöisenä suoraan purkista. Eihän se mitään herkkua ollut, mutta en saanut traumoja.
Saahan sitä elettyä vaikka 50€/kk, jos syö ravintoköyhää ruokaa todella vähän. Esim. paketti nuudeleita päivässä tekee noin 15€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta söin n. 5 kk ajan töissä joka päivä (ma-pe) eväänä purkillisen hernekeittoa huoneenlämpöisenä suoraan purkista. Eihän se mitään herkkua ollut, mutta en saanut traumoja.
Hyi helvetto!
Hyi helv...mikä ruokalista, jos tuommoista joka päivä. Silloin tällöin varmasti menee ihan ok, mutta käytän rahani mieluummin hyvään ja terveelliseen ruokaan kuin matkusteluun tai koneisiin ja laitteisiin.
On ihmisiä, jotka pystyvät syömään elääkseen ja tekemään sen mahdollisimman halvalla kokematta sitä mitenkään rasittavana.
Mutta valtaosa meistä, ehkä yhdeksän kymmenestä, alkaa jossakin vaiheessa saada pakkoajatuksia ruoasta jos elämä on joka päivä hernekeittoa. Sen verran erilainen elämäntyyli mainoksineen lyö vastaan joka suunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne kasvikset oli? Yksi porkkana ja pari hedelmää?
Omena, herneitä keitossa, sipulia, rusinoita, porkkana ja banaani. Siinä on helposti suositusten mukaiset 500 g ellei enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
turkkilaista jogurttia, siemeniä ja marjojalounas:
itse kalastettua kuhaa itse tehdyllä majoneesilla.välipala:
kourallinen manteleita
Kasvismunakas
Aamu klo 12.00 ? Sori mulla se on keskipäivä.
ok