Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen hulluksi meidän vieraiden kanssa!

Vierailija
25.07.2014 |

Toissapäivänä mieheni veljen tyttären perhe tuli meille. Ensinnäkään eivät tuoneen mitään tuomisia, vaikka ovat täysihoidossa kolme päivää. Siitä lähtien kun he tulivat, minun aika on mennyt lähinnä ruokaa tehdessä. Heillä on peniä lapsia ja he joko touhuilevat lapsiensa kanssa tai ovat päiväunilla. He eivät ole kertaakaan tarjonneet apua ruuan laitossa, eivät esimerkiksi ole voineet kysyä voisiko tehdä salaatin puolestani. Äsken meinasi lopullisesti pinna palaa, kun huomasin vieraiden juovan jääkaapistamme vissyvettä, jonka olin varannut illaksi lettutaikinaa varten. Keneltäkään ei oltu kysytty lupaa saako sitä juoda. Vieraat ottavat mitään kysymättä ostamani hedelmiä ja syöttävät niitä lapsilleen. Kaiken huippu on, että he toivat tullessaan esimerkiksi jogurttia itselleen, jota käyvät syömässä silloin kun huvittaa, vaikka ruoka olisi jo hetken päästä!!

Onko tällainen käytös normaalia vai ylireagoinko? He eivät ole meille niin tuttuja, että kyse voisi olla siitä, että kokisivat olevansa täällä kuin kotonaan, vaikka käytös onkin vähän sitä. Itse en ainakaan kehtaisi käyttäytyä kylässä noin. Kaikenlisäksi syövät vielä kuin hevoset ja astiat jäävät pöytään ruokailun jälkeen. Kiitos sentään sanovat pöydästä noustessaan, mutta sekin sanotaan vain tavan vuoksi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moukkamaista käytöstä. Itse käyttäytyisin vain vanhempieni luona tuolla tavoin.

Vierailija
2/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me nyt jakseta lähteä näin väsyneeseen provoon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:20"]Ei me nyt jakseta lähteä näin väsyneeseen provoon mukaan.

[/quote]

No tulihan se sieltä. Miksiköhän vaivautuisin keksimään tällaisen provon? Ihmetten vain miten voi olla näin hölmöjä vieraita.

Ap

Vierailija
4/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ihan testimielessä teet nyt niin, että keksit itsellesi ja muulle mahdolliselle isäntäväelle muka jotain menoa illaksi ja/ tai iltapäiväksi. Sanot lähtiessä, että tullaan aikaan x, olisiko nyt teidän vuoro laittaa ruoka valmiiksi (ml. hakea ainekset kaupasta). He tekevät noin, koska sinä mahdollistat sen. Tolloja toki ovat, mutta tollot eivät opi kouluttamatta. 

Vierailija
5/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:20"]Ei me nyt jakseta lähteä näin väsyneeseen provoon mukaan.

[/quote]

No tulihan se sieltä. Miksiköhän vaivautuisin keksimään tällaisen provon? Ihmetten vain miten voi olla näin hölmöjä vieraita.

Ap

[/quote]Niin niin, yrität vielä ruokkia. Miksi kukaan ylipäätään keksii mitään provoja, tälläkin palstalla niitä on melkein puolet kaikista postauksista.

Vierailija
6/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joskus vastavierailu ja käyttäytykää samalla tavalla.

Vierailija
7/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuotiinhan me sitä jugurttia!

Vierailija
8/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille asiasta!! Prkl!! Ei tarvitse alistua kun on kommunikointi keksitty!

Vierailija
9/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää näissä aloituksissa aina se, että miksei voi puhua. Jos alkuun sopii pelisäännöt ystävällisesti, niin kaikille selvää. Tämän sopimisen voi tehdä jo silloin kun sopii kyläilystä.

Mutta ei, mieluummin kannattaa kerätä pyhää vihaa ja katkeroitua.

Vierailija
10/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollaiset mökkivieraat 5päivää, olin itse tollo enkä sanonut mitään vaan kärvistelin. Toki päätin etteivät he enää toiste tule. Mutta ole sinä viisaampi ja kerro, että toivot apuja paletin pyörittämiseen ennenkuin vieteri loppuu.

Vierailija
11/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee illalliseksi mitään, kun kerran joivat ruokaineet illalista varten. Sanot ettei ole aineksia tehdä mitään. Jätät lautaset siihen pöydälle ja tarjoat niistä samoista seuraavalla kerralla. Sanot että sinulla on puhdas, koska sinä tiskasit omasi. Muilla on sellaiset kun taaksensa jättivät. Luulen että jo pari tuntia siinä pöydällä ja joku muu hoksaa korjata ne likaiset astiat pois.

Vierailija
12/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sopia pelisäännöistä sellaisten kanssa, joilta perushuomaavaisuus puuttuu. Helpompi olla vähemmän niiden kanssa tekemisissä jatkossa. Aikuisten kasvattaminen ei kyläemännältä niin vaan onnistu.

Vierailija
13/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:31"]

Et tee illalliseksi mitään, kun kerran joivat ruokaineet illalista varten. Sanot ettei ole aineksia tehdä mitään. Jätät lautaset siihen pöydälle ja tarjoat niistä samoista seuraavalla kerralla. Sanot että sinulla on puhdas, koska sinä tiskasit omasi. Muilla on sellaiset kun taaksensa jättivät. Luulen että jo pari tuntia siinä pöydällä ja joku muu hoksaa korjata ne likaiset astiat pois.

[/quote]Istu alas ja ala tarkkailemaan heitä. Katso miten he reagoivat kun heitä seurataan. Jos sinulle puhutaan, älä vastaa mitään. Osta jotain kuivamuonaa itsellesi, vaikka energiapatukoita, ja käy salaa makkarissa syömässä sitä. Näin sinulle jää enemmän aikaa junttivieraiden tarkkailulle.

Vierailija
14/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, olen kuullut vastavaa narinaa joskus ennenkin. Tuollainen jatkuu niin kauan kuin sinä haluat, ap. Eikös kyseessä ole miehen veljen tyttären perhe? Laita joko mies passaamaan tai sanomaan vieraille, että sun osuus on nyt hoidettu. Mä olen aina raaskinut pyytää vierailta apua ruuan laittoon, etenkin kun useamman päivän paikalla ovat. Mikäpä on mukavampaa kuin laatia grillattavat porukalla tai paistaa lettuja vuorotellen.

Vierailija
15/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä lasku perään hotellimajoituksesta.

Vierailija
16/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 16:11"]Lähetä lasku perään hotellimajoituksesta.

[/quote]

Noin minä ainakin tekisin!

Vierailija
17/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo, kyllä. 

Jos ei kuitenkaan mikään provo, niin mikä olisi kokeillessa sellaista jännää juttua kuin asiasta sanominen. "Tuus tekemään salaatti sinä aikana kun mä paistan nää pihvit" tai "ruoka on ihan kohta, jääkaapin ovi kiinni". Ja mitä ruokien ostamiseen tulee; "no niin, kuka teistä tulee mun kanssa kauppaan, katsotaan mitä syödään tänään".

Mä toimin noin surutta, vieraani ovat kuitenkin 99% sukulaisia, aikuisia tai lapsia. Jos heille ei osallistuminen sovi tai vituttaa mun komenteluni, he varmaan vaihtavat paikkaa. Hyvin on kuitenkin majoitus kelvannut.

Vierailija
18/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:31"]Et tee illalliseksi mitään, kun kerran joivat ruokaineet illalista varten. Sanot ettei ole aineksia tehdä mitään. Jätät lautaset siihen pöydälle ja tarjoat niistä samoista seuraavalla kerralla. Sanot että sinulla on puhdas, koska sinä tiskasit omasi. Muilla on sellaiset kun taaksensa jättivät. Luulen että jo pari tuntia siinä pöydällä ja joku muu hoksaa korjata ne likaiset astiat pois.

[/quote]

Lapsellista.

Vierailija
19/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähtevät viimeistään huomenna? Tarinan opetus: älä ota kylään lapsiperhettä, jonka käytöstavat ovat tuota luokkaa. Vasta kuulin, kun yksi lapsiperhe oli ollut sukulaisissa viikon. Sitten kotiin tultua kyläilleen perheen äiti kitisi, että "voi voi, kun siellä oli ollut joka ilta lettuja" ja "siellä ei oltu yhtään huomioitu lapsia, kun kirjahyllyn alahyllyilläkin oli ollut kirjoja, mitä lapset pääsivät heittelemään alala".

Aika veikeät vieraat. Emäntä oli nähnyt vaivaa, mutta sitten tarjottavien olisikin pitänyt olla toisenlaisia ja sisustuksen jotain "lapsiperheelle sopivaa". Kuitenkin kokonainen viikko kyläpaikassa viihdyttiin. 

Vierailija
20/57 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:20"]Ei me nyt jakseta lähteä näin väsyneeseen provoon mukaan.

[/quote]

Ap

[/quote]Niin niin, yrität vielä ruokkia. Miksi kukaan ylipäätään keksii mitään provoja, tälläkin palstalla niitä on melkein puolet kaikista postauksista.

[/quote]

Ja näitä kirjoittaa 2-4 henkilöä, vähän vuorokaudenajasta riippuen. Kohta aloittaa taas se "anoppi ei ole käynyt kuuteen vuoteen eikä rakasta lapsenlapsia" -tyyppi ja viikonloppuisin nousee koloistaa se, jolla kummittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi