Jaha! Tytär pyytää e-pillereitä muka "akneen ja koviin kuukautisiin", 2 viikkoa sitten tuli ilmoittamaan poikaystävästä
Emme olleet suurimmat fanit sille että juuri 15v seurustelee ja tytär tietää sen. Noh nyt pari viikkoa sen jälkeen kun tyttären seurustelu tuli meille julki niin hän kehtaa kysyä pillereitä "akneen ja koviin kuukautisiin" ja antaa olettaa että me maksamme hänelle tämän kaiken. Suoraan sanottuna olen erittäin pettynyt teinin järjen tasoon, toivottavasti viisastuu ajan myötä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin mieluusti e-pillereistä, mieluummin vastuullinen ehkäisy kuin teiniäitiys.
Ei tarvitse itseasiassa edes maksaa, tuon ikäinen saa pillerit ilmaiseksi terkkarilta.
Ettehän ruokkisi tätä palstatrollia.
Saa vain, jos asuinkunta tarjoaa nuorelle ilmaisen ehkäisyn.
Sinuna ostaisin tai antaisin rahaa kondomeihin tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa. Pillerit eivät ole ensisijainen valinta nuorelle, koska eivät tosiaan suojaa mitenkään taudeilta, saattavat unohtua helpommin kuin kondomin laitto ja voivat mm. vähentää halukkuutta ja lisätä ahdistuneisuutta. Aknessa voivat toki auttaa, mutta siihen on kyllä ihan aknelääkkeitä ja voiteitakin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pettynyt, että lapsesi huolehtii ehkäisystä ja omasta seksuaaliterveydestä?
Millä tavoin pillerit liittyvät seksuaaliterveyteen?
"Hyvä seksuaaliterveys edellyttää positiivista ja kunnioittavaa asennetta seksuaalisuuteen, seksuaalisiin suhteisiin sekä sitä, että jokaisella on halutessaan mahdollisuus nautinnollisiin ja turvallisiin seksuaalikokemuksiin. - - -
Tärkeitä seksuaaliterveyden aiheita ovat muun muassa parisuhdeasiat sekä raskauden ja seksitautien ehkäisymenetelmät."
Lähde: THL
Pillerithän eivät seksitauteja estä, voisi sanoa että jopa päinvastoin.
Jos on noin nuorista kyse, voivat olla toisensa ensimmäiset ja ainoat kumppanit =ei mahdollisia seksitauteja.
Pillereiden käyttö ei myöskään poissulje kondomin käyttöä. Tuplaehkäisy on ihan hyvä, jos seksielämä on säännöllistä ja raskaus on epätoivottua.
On myös mahdollista käydä sp-tautitesteissä ennen kuin jättää kondomin pois. Näin olen itse toiminut omissa vakiintuneissa suhteissani.
Äläpä nyt trolli höpötä, mene vaikka pihalle nauttimaan kesästä!
no, onko sillä tyttärellä akne? entä ne kovat kuukautiset?
Aha, tää on taas se sama tapaus joka on jättänyt omat "pillerinsä" ottamatta ja avaa näitä ketjuja joka maanantai.
"Seksi on sallittua vasta aikuisena eli yli 40-vuotiaana ja niillekin vain kerran papin aamenen jälkeen mutta ehdottomasti ilman haluja kuten minulla"
Minusta on vähän outoa, jos vanhemmat hommaavat nuorille kondomeja. Joo, hyvä valistaa ehkäisyn tärkeydestä, mutta nykynuoret löytää nuo asiat helposti netistäkin. Itse kun olin teini-iässä reilu 10 vuotta sitten niin ei kotiin mitään ehkäisyvälineitä ostettu, en tosin harrastanut seksiä kuin vasta täysi-ikäisenä mutta nololta olisi tuntunut saada vanhemmilta kondomeja. Kyllä ne ihan itse voi käydä ostamassa jos on hommiin muutenkin valmis.
Pillerit ei suojaa seksitaudeilta. Anna tytölle kondomipaketti 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä pois ja huoneen ovi
Huoneen ovi otettiin pois sillä sekuntilla kun poikaystävä astui tähän taloon. Kännykkä on jossain tyttären piilossa.
Ap
Teinille ei suoda teidän talossa yksityisyyttä? Kai ymmärrät, että se teidän teini harrastaa seksiä ennemmin tai myöhemmin? Eikö olisi aikuismaisinta vaan keskustella asiasta ja kertoa riskeistä yms. ja kuinka harrastaa seksiä turvallisesti, eikä lapsellisesti poistaa hänen huoneen ovi? Typerää rangaista siitä, että hänellä on poikaystävä.
Tai varaudu siihen, että jos tällä linjalla jatkat, ei sinun ja tyttäresi välit pysy kauhean hyvinä/ haluaako hän vanhempana olla kanssasi missään tekemisissä?
Yllättävää, että hän on sinulle edes uskaltanut kertoa poikaystävästään, et vaikuta kauhean lempeältä äidiltä.
Hommaa lahjaksi liukkaria ja mainitse perseseksin ihanuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa siirtyä tälle vuosisadalle ja maksaa tyttäresi ehkäisy jos hänellä (tai poikaystävällä) ei ole varaa- vastuullisia nuoria!
En. En ole täällä kannustamassa lapsia seksiin. Sitten kun ostavat oman kämpän niin he voivat tehdä mitä haluavat. Seksiin liittyy hirveät riskit ja ei todellakaan kannata sitä alkaa tukemaan lapsille
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vähän outoa, jos vanhemmat hommaavat nuorille kondomeja. Joo, hyvä valistaa ehkäisyn tärkeydestä, mutta nykynuoret löytää nuo asiat helposti netistäkin. Itse kun olin teini-iässä reilu 10 vuotta sitten niin ei kotiin mitään ehkäisyvälineitä ostettu, en tosin harrastanut seksiä kuin vasta täysi-ikäisenä mutta nololta olisi tuntunut saada vanhemmilta kondomeja. Kyllä ne ihan itse voi käydä ostamassa jos on hommiin muutenkin valmis.
Olisi ollut tosi noloa minustakin. Kai tuo voi hoitaa jotenkin teini-ikäisen häpeän ympäri ja jättää paketin vaikka makuuhuoneeseen tai kylppärin hyllylle teinin toilettipussiin (jos sellainen on). Itse olisin kyllä kuollut häpeästä teininä, mutta niin kuolin häpeästä myös tamponiostojen kanssa mutta kyllä sitten siitäkin selvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneen ovi otettiin pois sillä sekuntilla kun poikaystävä astui tähän taloon. Kännykkä on jossain tyttären piilossa.
Ap
Teinille ei suoda teidän talossa yksityisyyttä? Kai ymmärrät, että se teidän teini harrastaa seksiä ennemmin tai myöhemmin? Eikö olisi aikuismaisinta vaan keskustella asiasta ja kertoa riskeistä yms. ja kuinka harrastaa seksiä turvallisesti, eikä lapsellisesti poistaa hänen huoneen ovi? Typerää rangaista siitä, että hänellä on poikaystävä.
Tai varaudu siihen, että jos tällä linjalla jatkat, ei sinun ja tyttäresi välit pysy kauhean hyvinä/ haluaako hän vanhempana olla kanssasi missään tekemisissä?
Yllättävää, että hän on sinulle edes uskaltanut kertoa poikaystävästään, et vaikuta kauhean lempeältä äidiltä.
Ei tytär minulle poikaystävästään kertonut, se tuli tietooni toista reittiä, jonka jälkeen käytiin sitten kunnon keskustelu tyttären kanssa, jonka loppuun hän myösi itkien että se on totta. Toinen asia on se että millätavalla muka lapsen suojeleminen oven pois ottamisella on lapsellista, sekä miksei lasta saa rangaista teosta mikä on minusta väärin. Ei todellakaan ole tuon ikäisten pikkulasten ole normaalia "rakastua".
ap
0632 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa siirtyä tälle vuosisadalle ja maksaa tyttäresi ehkäisy jos hänellä (tai poikaystävällä) ei ole varaa- vastuullisia nuoria!
En. En ole täällä kannustamassa lapsia seksiin. Sitten kun ostavat oman kämpän niin he voivat tehdä mitä haluavat. Seksiin liittyy hirveät riskit ja ei todellakaan kannata sitä alkaa tukemaan lapsille
Ap
Kyllä ne nuoret sitä harrastavat, halusit tai et. Parempi nyt vain myöntää asia ja auttaa hankkimaan ne pillerit. Tuskin ollut miellyttävä tehtävä tyttärellesikään kysyä kun tietää sinun asennevammasi.
Älä maksa jos et halua mutta ymmärrät varmasti että silloin tyttö tulee suuremmalla todennäköisyydellä teiniäidiksi. Sinuna siis ehdottomasti maksaisin pillerit ja vahtisin joka aamu että tyttö muistaa ottaa ne.
Ota poika puhutteluun ja kysy siltä suoraan osaako se edes panna tytärtäsi kunnolla niin että molemmat saavuttavat hekkuman huipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toinen asia on se että millätavalla muka lapsen suojeleminen oven pois ottamisella on lapsellista
Ottamalla oven pois aiheutat vain sen, että tytär alkaa viettää enemmän aikaa kodin ulkopuolella jossakin, missä häntä ei kytätä koko ajan.
Kuinka nuori muuten voi yleensäkään saada pillerit aknen ja kivuliaiden menkkojen takia? Oma tytär on 14 v ja iholle pitäisi tehdä jotain. Itselläni aknea helpotti ne pillerit, mutta vasta 18-vuotiaana. Siihen asti kärsin.
Kertoo poikaystävästä ja huolehtii ehkäisystä. Miksi haluat pilata välit tyttäreesi, joka pitää sinua äitinä ja turvautuu sinuun? Kyllä hän saa ne pillerit ilman sinuakin.