Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha! Tytär pyytää e-pillereitä muka "akneen ja koviin kuukautisiin", 2 viikkoa sitten tuli ilmoittamaan poikaystävästä

Vierailija
19.07.2021 |

Emme olleet suurimmat fanit sille että juuri 15v seurustelee ja tytär tietää sen. Noh nyt pari viikkoa sen jälkeen kun tyttären seurustelu tuli meille julki niin hän kehtaa kysyä pillereitä "akneen ja koviin kuukautisiin" ja antaa olettaa että me maksamme hänelle tämän kaiken. Suoraan sanottuna olen erittäin pettynyt teinin järjen tasoon, toivottavasti viisastuu ajan myötä.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä pois ja huoneen ovi

Huoneen ovi otettiin pois sillä sekuntilla kun poikaystävä astui tähän taloon. Kännykkä on jossain tyttären piilossa.

Ap

Teinille ei suoda teidän talossa yksityisyyttä? Kai ymmärrät, että se teidän teini harrastaa seksiä ennemmin tai myöhemmin? Eikö olisi aikuismaisinta vaan keskustella asiasta ja kertoa riskeistä yms. ja kuinka harrastaa seksiä turvallisesti, eikä lapsellisesti poistaa hänen huoneen ovi? Typerää rangaista siitä, että hänellä on poikaystävä.

Tai varaudu siihen, että jos tällä linjalla jatkat, ei sinun ja tyttäresi välit pysy kauhean hyvinä/ haluaako hän vanhempana olla kanssasi missään tekemisissä?

Yllättävää, että hän on sinulle edes uskaltanut kertoa poikaystävästään, et vaikuta kauhean lempeältä äidiltä.

Ei tytär minulle poikaystävästään kertonut, se tuli tietooni toista reittiä, jonka jälkeen käytiin sitten kunnon keskustelu tyttären kanssa, jonka loppuun hän myösi itkien että se on totta. Toinen asia on se että millätavalla muka lapsen suojeleminen oven pois ottamisella on lapsellista, sekä miksei lasta saa rangaista teosta mikä on minusta väärin. Ei todellakaan ole tuon ikäisten pikkulasten ole normaalia "rakastua".

ap

Olisihan se pitänyt arvata, ettei hän sitä sinulle itse kertonut :D Ja hei herätys, hän ei ole enää lapsi! Ja mikä sinusta tässä on se rangaistava teko? Se että, hänellä on poikaystävä vai se, että hän haluaa e-pillerit?

Oletko itse kateellinen tyttärellesi, että hänellä on poikaystävä/seksielämä? Vai oletko itse ollut teiniäiti ja siitä nyt katkera? Kummin vain, niin älä pilaa tyttäresi elämää enää yhtään enempää.

Vierailija
62/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole tuon ikäisten pikkulasten ole normaalia "rakastua".

Tuo on itse asiassa juuri normaali ikä rakastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän outoa, jos vanhemmat hommaavat nuorille kondomeja. Joo, hyvä valistaa ehkäisyn tärkeydestä, mutta nykynuoret löytää nuo asiat helposti netistäkin. Itse kun olin teini-iässä reilu 10 vuotta sitten niin ei kotiin mitään ehkäisyvälineitä ostettu, en tosin harrastanut seksiä kuin vasta täysi-ikäisenä mutta nololta olisi tuntunut saada vanhemmilta kondomeja. Kyllä ne ihan itse voi käydä ostamassa jos on hommiin muutenkin valmis.

Olisi ollut tosi noloa minustakin. Kai tuo voi hoitaa jotenkin teini-ikäisen häpeän ympäri ja jättää paketin vaikka makuuhuoneeseen tai kylppärin hyllylle teinin toilettipussiin (jos sellainen on). Itse olisin kyllä kuollut häpeästä teininä, mutta niin kuolin häpeästä myös tamponiostojen kanssa mutta kyllä sitten siitäkin selvittiin.

Miten ihmeessä se seksi ei nolota tai hävetä, jos ehkäisy näyttää sitä tekevän. Joku kypsyminen vielä kesken. Siinä vaiheessa, kun ei enää hävetä voi aloittaa sen seksielämänsä.

Vierailija
64/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoneen ovi otettiin pois sillä sekuntilla kun poikaystävä astui tähän taloon. Kännykkä on jossain tyttären piilossa.

Ap

Teinille ei suoda teidän talossa yksityisyyttä? Kai ymmärrät, että se teidän teini harrastaa seksiä ennemmin tai myöhemmin? Eikö olisi aikuismaisinta vaan keskustella asiasta ja kertoa riskeistä yms. ja kuinka harrastaa seksiä turvallisesti, eikä lapsellisesti poistaa hänen huoneen ovi? Typerää rangaista siitä, että hänellä on poikaystävä.

Tai varaudu siihen, että jos tällä linjalla jatkat, ei sinun ja tyttäresi välit pysy kauhean hyvinä/ haluaako hän vanhempana olla kanssasi missään tekemisissä?

Yllättävää, että hän on sinulle edes uskaltanut kertoa poikaystävästään, et vaikuta kauhean lempeältä äidiltä.

Ei tytär minulle poikaystävästään kertonut, se tuli tietooni toista reittiä, jonka jälkeen käytiin sitten kunnon keskustelu tyttären kanssa, jonka loppuun hän myösi itkien että se on totta. Toinen asia on se että millätavalla muka lapsen suojeleminen oven pois ottamisella on lapsellista, sekä miksei lasta saa rangaista teosta mikä on minusta väärin. Ei todellakaan ole tuon ikäisten pikkulasten ole normaalia "rakastua".

ap

Eli sinusta on parempi että tyttäresi harrastaa seksiä jossain likaisissa yleisissä vessoissa tai jossain pusikoissa jossa myös ehkäisy helpommin unohtuu kuin turvallisessa ympäristössä jossa ehkäisy on saatavilla. Tosi asia nyt vaan on että ne teinit kyllä löytää aina jonkun paikan seksille etkä sinä voi sitä estää. Oikeasti panevat vaikka koulun vessassa jos muuta paikkaa ei ole. Olet kyllä äitinä aivan ulalla ja teet tyttärellesi vain haittaa.

Vierailija
65/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Eihän hän silloin ole tullut poikaystävästään sinulle ilmoittamaan, kuten otsikossa kerrot, eli tämä on keksitty juttu. Tiedoksi, useimmilla 15-vuotiailla on jo kuukautisen alkaneet eli ovat biologisesti sukukypsiä. Psyykkinen puoli on toinen juttu ja siinä on yksilöllisiä eroja paljon.

Vierailija
66/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän outoa, jos vanhemmat hommaavat nuorille kondomeja. Joo, hyvä valistaa ehkäisyn tärkeydestä, mutta nykynuoret löytää nuo asiat helposti netistäkin. Itse kun olin teini-iässä reilu 10 vuotta sitten niin ei kotiin mitään ehkäisyvälineitä ostettu, en tosin harrastanut seksiä kuin vasta täysi-ikäisenä mutta nololta olisi tuntunut saada vanhemmilta kondomeja. Kyllä ne ihan itse voi käydä ostamassa jos on hommiin muutenkin valmis.

Olisi ollut tosi noloa minustakin. Kai tuo voi hoitaa jotenkin teini-ikäisen häpeän ympäri ja jättää paketin vaikka makuuhuoneeseen tai kylppärin hyllylle teinin toilettipussiin (jos sellainen on). Itse olisin kyllä kuollut häpeästä teininä, mutta niin kuolin häpeästä myös tamponiostojen kanssa mutta kyllä sitten siitäkin selvittiin.

Miten ihmeessä se seksi ei nolota tai hävetä, jos ehkäisy näyttää sitä tekevän. Joku kypsyminen vielä kesken. Siinä vaiheessa, kun ei enää hävetä voi aloittaa sen seksielämänsä.

Sinustako on normaalia puhua ja kertoilla seksielämästäsi vanhemmillesi? Millaisesta sairaasta perheestä oikein olet kotoisin? Sitähän tuo teinille tarkoittaa, että pitää ihan konkreettisesti kertoa seksielämästään vanhemmilleen.

Vierailija
67/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, joka tehtailee aloituksiaan tämän tästä 15-vuotiaasta teinistä koko ajan? Milloin kysyt neuvoja kuinka kieltää yökyläily poikkiksen luona ja milloin mitäkin? Sanoisin trolliksi, mutta koska tiedän sinun kaltaisiakin olevan, ensinnäkin: sinulla on hyvä suhde teiniisi ja teinisi on vastuullinen, jos hän kehtaa pyytää sulta e-pillereitä. Toiseksi: älä pilaa tätä hyvää suhdetta käsittämättömällä typeryydelläsi.

Vierailija
68/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan tuntuu parhaalta kun 27-vuotias poika laskee sisään.

Vierailija
69/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on ratkaisusi akneen ja runsaisiin kuukautisiin?

Vierailija
70/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on ratkaisusi akneen ja runsaisiin kuukautisiin?

Varmaan se Eroon oireista-kurssi. Sillähän varmaan saa teinin seksihimotkin pidettyä kursissa, aloittajan mukaan haluthan eivät lapsille kuulu, eli oire.

Vierailija
71/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat tytöt aloittaneet pillerit 13-vuotiaana todella runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia. Terkkarin kautta hoitui hyvin ja kunta maksaa. Ilman minuakin olisivat saaneet asian hoidettua terkkarin kanssa, jopa minulta salassa halutessaan.

Vierailija
72/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat tytöt aloittaneet pillerit 13-vuotiaana todella runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia. Terkkarin kautta hoitui hyvin ja kunta maksaa. Ilman minuakin olisivat saaneet asian hoidettua terkkarin kanssa, jopa minulta salassa halutessaan.

Aloittaja nyt herätys tähän päivään ja ota tästä äidistä mallia.

Vierailija
73/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla välisi tyttäresi kanssa on olemattomat. Ihmekään, ettei ole kertonut poikaystävästään sinulle.. Eikä varmaan mistään muustakaan. Se, että ei voi luottaa omaan vanhempaansa sen vertaa, että kertoo poikaystävästään, kertoo aika paljon. Häpeä. 

E-pillereitä käytetään moneen vaivaan pelkän ehkäisyn lisäksi ja tytär saa ne haettua ilman sinun lupaasikin. Seksin harrastamiseen ei e-pillereitä tarvita, eikä sitä huoneen oveakaan. 

Vierailija
74/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin mieluusti e-pillereistä, mieluummin vastuullinen ehkäisy kuin teiniäitiys.

Niin kuin olen sanonut. Sitten kun ovat 18 ja omaavat oman talon niin saavat tehdä mitä haluavat. Ei ole seksi mitään lasten ajan vietettä

ap

Mikä ihmeen tarve sulla on korostaa omaa taloa/omaa kämppää?

Vierailija
75/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Teidän perheessä on väkivaltaa lasta kohtaan, henkistä väkivaltaa. Kostatko omaa lapsuuttasi? Revittiinkö sinultakin ovi pois huoneesta ja vietiin kaikki oikeudet yksityisyyteen?

Vierailija
76/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata kyllä keskenkasvuisille mitään hormooneita alkaa vielä syöttämään.!

Vierailija
77/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkat on ihan jäätävät ilman pillereitä. Vuoden todella runsaasti ja ei ne kivutkaan ei kivat.

Pillereiden kanssa niukat ja ei lainkaan kipua, pysyy hemoglobiinikin paremmalla tasolla.

Vierailija
78/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kannata kyllä keskenkasvuisille mitään hormooneita alkaa vielä syöttämään.!

Parempi se kuin akne ja teiniraskaus.

Vierailija
79/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini-ikäinen tyttäreni haluaisi e-pillerit, maksaisin ne hänelle. Ei väliä tulisivatko aknen hoitoon tai ehkäisyyn. Tärkeintä on, että teini on vastuullinen ja haluaa hoitaa asiansa. Minä en pysty estämään seksin harrastamista, sitä tehdään sitten salaa ties missä pusikossa, joten parempi käyttää ehkäisyä kuin olla ilman.

Vierailija
80/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te edes vastaatte tämmöisen Porvoon suurkaupungin sykkeessä kirjoitettuun paskaviestiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän