Jaha! Tytär pyytää e-pillereitä muka "akneen ja koviin kuukautisiin", 2 viikkoa sitten tuli ilmoittamaan poikaystävästä
Emme olleet suurimmat fanit sille että juuri 15v seurustelee ja tytär tietää sen. Noh nyt pari viikkoa sen jälkeen kun tyttären seurustelu tuli meille julki niin hän kehtaa kysyä pillereitä "akneen ja koviin kuukautisiin" ja antaa olettaa että me maksamme hänelle tämän kaiken. Suoraan sanottuna olen erittäin pettynyt teinin järjen tasoon, toivottavasti viisastuu ajan myötä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mun molemmat tytöt aloittaneet pillerit 13-vuotiaana todella runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia. Terkkarin kautta hoitui hyvin ja kunta maksaa. Ilman minuakin olisivat saaneet asian hoidettua terkkarin kanssa, jopa minulta salassa halutessaan.
Teidän suvussa ei ilmeisesti ole kohonutta veritulppariskiä tai sitten siitä ei välitetä.
Monet nuoret haluavat tuplaehkäisyn, eli sekä pillerit että kumi. Useat tuon ikäiset eivät voi kuvitella mitään kauheampaa kuin tahaton raskaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos teini-ikäinen tyttäreni haluaisi e-pillerit, maksaisin ne hänelle. Ei väliä tulisivatko aknen hoitoon tai ehkäisyyn. Tärkeintä on, että teini on vastuullinen ja haluaa hoitaa asiansa. Minä en pysty estämään seksin harrastamista, sitä tehdään sitten salaa ties missä pusikossa, joten parempi käyttää ehkäisyä kuin olla ilman.
Vastuullisuus tarkoittaa sitä, että ne ottaa tismalleen tiettyyn aikaan päivittäin eikä... oho nukuin pitkään otankin sen illalla tai oho lähdin kavereile ja unohdin pillerit kotiin.
Vierailija kirjoitti:
[qugote=Vierailija]Mun molemmat tytöt aloittaneet pillerit 13-vuotiaana todella runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia. Terkkarin kautta hoitui hyvin ja kunta maksaa. Ilman minuakin olisivat saaneet asian hoidettua terkkarin kanssa, jopa minulta salassa halutessaan.
Teidän suvussa ei ilmeisesti ole kohonutta veritulppariskiä tai sitten siitä ei välitetä.
Ei onneksi ole. Sem sijaan on aivan varmaa, että maksa, munuaiset ja vatsa eivät tykkää, kun joka 3.vk (luit oikein) syödään maksimimäärä särkylääkkeitä ja koulukin kärsii, kun silti kivut estävät sinne menemisen
Endo todettu, joten lapsettomuuskin uhkana. Pillereillä päästiin näistä kaikista uhista, tosin lapsettomuus voi silti endon takia vaivata. Pillereillä normielämä onneksi mahdollista.
Tyttäresi on ap sen ikäinen, että hän saa e-pillerit ilmaiseksi omasta kunnastanne / kaupungistanne.
Ehkäisy on ilmainen kaikille alle 25 vuotiaille.