Oho, kysymykseni koronarokotteesta ja kuukautisista katosi?
Ja tosi nopeasti. Ihan asiallinen kysymys, ei mitään salaliittoteoriaa.
Eikö siitä saa keskustella täällä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
1. koronarokote ei ole vaikuttanut minun kuukautisiini mitenkään. Ihan samanlaista yösiteen vaihtamista 2-3h välein on edelleen, ja vuotaa myös ihan yhtä monta päivää kuin ennenkin.
Ja kivutkin ovat ennallaan.
N24
Ok, huh huh. Sitten se ei voi vaikuttaa kenenkään muunkaan kuukautisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS:n kommenteissa oli:
"Pfizer voi olla asiasta eri mieltä, haki nimittäin juuri äskettäin poikkeuslupaa yhdysvalloissa tutkia rokotteen yhteyttä keskenmenoihin."
Onkohan tämä totta? Olisi kyllä hyvä, että olisi ihan oikeaa tutkimusdataa aiheeseen liittyen. Toki ei varmasti itse koronatartuntakaan ole hyväksi raskautta yritettäessä tai raskauden aikana. Onneksi Suomessa kukaan raskaanaoleva ei ole kuollut koronaan!
Modernalla on myös tutkimusta tulossa rokotuksen vaikutuksesta keskenmenoihin. Yritän löytää linkin asiasta.
Tässä tämä:
https://www.dailymail.co.uk/health/article-9784519/Moderna-launches-cli…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua, että jos koronarokote mahdollisesti vaikuttaisi kuukautisiin, niin silti ihmiset käyttää hormonaalista ehkäisyä miettimättä asiaa yhtään sen enempää.
Noh sinun kokemuksesi mukaan ihmiset nyt käyttää kaikkea mahdollista miettimättä mitään. Vaan kun ei kaikki tee näin. Varsinkin narsistit kuvittelee yleisesti olevansa jotenkin nerompia kuin muun, kuulostaako tutulta?
Mutta siis onko se hassua että joku mikä on loppulisesti sinussa mietityttää enemmän kuin joku mikä poistuu sinusta?
"Mutta siis onko se hassua että joku mikä on loppulisesti sinussa mietityttää enemmän kuin joku mikä poistuu sinusta?"
Siis mitä ?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua, että jos koronarokote mahdollisesti vaikuttaisi kuukautisiin, niin silti ihmiset käyttää hormonaalista ehkäisyä miettimättä asiaa yhtään sen enempää.
Ei kannata yleistää. Itse en käytä hormoonalista ehkäisyä enkä aio myrkyttää itseäni rokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Munkin aloitukset aiheesta poistettiin. Mutta Hesarissa oli aiheesta tänään juttuakin:
Olin vastaamassa yhteen keskusteluun, siinä ei ollut mitään linkkejä edes, vain ihan neutraali kysymys. Vastaukseni olisi ollut myös ihan neutraali, jopa positiivinen. Mun todella runsaat menkat muuttui rokotteen jälkeen niukoiksi. Voin paremmin, kun moneen kuukauteen ei ole ollut sitä veren menetystä ja huonoja yöunia. Mutta mitä olen lukenut niin kokemukset on ollut päinvastaisia. Siksi, ja muutenkaan, en voi antaa koko kunniaa rokotteelle, voi olla sattumaakin.
No tämä mahdollisesti selittääkin oudot menkat n. viikko ensimmäisen rokotteen jälkeen. Vuoto tuli liian aikaisin ja oli enemmänkin tiputtelua pari päivää. N. 3 viikon päästä tuli samanlaiset. Yleensä vuodan normaalin määrän, eikä tuollaista turhaa tiputtelua. Voihan se olla stressinkin aiheuttamaa, että oli oudot menkat. Ja olen siis 27, joten en usko että on vielä vaihdevuodet alkamassa, vaikka kuka sitäkään tietää. :D
Tätä on suuniteltu myös suomeen:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04765384?term=vaccine&recrs=abdf…
A Study of Ad26.COV2.S in Healthy Pregnant Participants (COVID-19) (HORIZON 1)
Voin vastata, että tulivat ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti poistettiin. Siinä oli linkkejä, mutta otin ne nyt pois, jos vaikka linkkejä ei saisi julkaista?
Kyselin täällä eilen välivuotoasiasta. Mulla ei siis koskaan ennen ole ollut kuukautisten välivuotoa, mutta toissapäivänä oli, muutama pisara kierron puolivälissä. Olen 48-vuotias ja mulla on ollut kuparikierukka puolisen vuotta. Kyselin, pitäisikö minun mennä lääkäriin heti, vai jäädä seurailemaan. Muita oireita ei ole.
Yksi vastaaja mainitsi koronarokotteesta, että siihen liittyisi kuukautishäiriöitä. Pidin kommenttia huuhaana, mutta tulin kuitenkin googlanneeksi. Netistä löytyy aivan valtavasti ihmisten kertomuksia kuukautishäiriöistä koronarokotteen jälkeen, etenkin englanniksi. Löytyy myös muutamia arvostettujen medioiden juttuja.
Itse sain ekan Pfizerin kuukausi sitten. Onkos teillä ollut kuukautishäiriöitä koronarokotteen jälkeen?
Ihan oikeiden tutkimusten mukaan koronarokotteet keräävät nanolipidejä munasarjoihin. Mutta kaikki vähänkään kriittinen keskustelu leimataan salaliittohuuhaaksi.
Miksi vaihdevuodet ohittaneille naisille tulee myös verenvuotoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh sinun kokemuksesi mukaan ihmiset nyt käyttää kaikkea mahdollista miettimättä mitään. Vaan kun ei kaikki tee näin. Varsinkin narsistit kuvittelee yleisesti olevansa jotenkin nerompia kuin muun, kuulostaako tutulta?
Mutta siis onko se hassua että joku mikä on loppulisesti sinussa mietityttää enemmän kuin joku mikä poistuu sinusta?
Taidat olla narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin juttu on oksettavaa luettavaa. Psykoottista hyödyt on paremmat kuin haitat propagandaa. Ei viittauksia tarkemmin mihinkään tutkimuksiin, todetaan vain että tutkimuksissa ei ole havaittu sitä ja tätä vaikutusta. Sokeana pitäisi uskoa kaikki, mitä asiantuntija sanoo. En missään nimessä ottaisi rokotetta, jos haluaisin lapsia tai rokotuttaisi nuoria, hedelmällisessä iässä olevia.
Olen samaa mieltä, että oli etovaa luettavaa. Minua ärsyttää myös se, että kaikki laitetaan vain stressin ja ahdistuksen piikkiin.
Ensimmäisen rokotteen jälkeiset kuukautiset olivat karmeat, kuvailisin niitä termillä verensyöksy lähes nyrkin kokoisilla hyytymillä. Tästä pitäisi puhua enemmän!
Onneksi niitä oli sinulla vain kuukautisveressä eikä esimerkiksi aivoissa, niin kuin kuolleella italialaistytöllä.
Suositus rokotteen ottamisesta raskauden aikana on mielenkiintoinen. Ystäväni olisi halunnut keväällä ottaa puutiaisaivokuuumerokotteen sekä jäykkäkouristusrokotteen. Kumpaakaan ei neuvolassa pistetty, koska turvallisuudesta ei ole tarpeeksi näyttöä raskaana olevilla. Seuraavalla neuvolakäynnillä oli kuulemma ehdotettu koronarokotteen ottamista...!
Vierailija kirjoitti:
Suositus rokotteen ottamisesta raskauden aikana on mielenkiintoinen. Ystäväni olisi halunnut keväällä ottaa puutiaisaivokuuumerokotteen sekä jäykkäkouristusrokotteen. Kumpaakaan ei neuvolassa pistetty, koska turvallisuudesta ei ole tarpeeksi näyttöä raskaana olevilla. Seuraavalla neuvolakäynnillä oli kuulemma ehdotettu koronarokotteen ottamista...!
Mitä? Aika uskomatonta...
Minulle tuli ekan piikin jälkeen yli kaksi viikkoa kestäneet kuukautiset. Ei ole ikinä ennen moisia ollut.
Mielenkiintoista.
Laitoinkin tänne kovasta verenvuodosta aloituksen pe-iltana, oli toiset kuukautiseni sitten toukokuisen korona-rokotteeni ja vuosin pe-iltana lähes solkenaan n2h ajan. Oikeasti, piti vaihtaa +koon tamponi 4-5x/1h aikana ja tuli hyytymiä jne.
En sitten tiedä oliko "vain" sitä parin ekan päivän runsaampaa vuotoa jota minulla aina, mutta toisaalta oli se tällä kerralla aika paljon pahempaa..Ed eli ekat rokotteen jälkeen oli ihan ok ja normaalit vuodoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista.
Laitoinkin tänne kovasta verenvuodosta aloituksen pe-iltana, oli toiset kuukautiseni sitten toukokuisen korona-rokotteeni ja vuosin pe-iltana lähes solkenaan n2h ajan. Oikeasti, piti vaihtaa +koon tamponi 4-5x/1h aikana ja tuli hyytymiä jne.
En sitten tiedä oliko "vain" sitä parin ekan päivän runsaampaa vuotoa jota minulla aina, mutta toisaalta oli se tällä kerralla aika paljon pahempaa..Ed eli ekat rokotteen jälkeen oli ihan ok ja normaalit vuodoltaan.
Tokentubessa oli video kun rokotetun aivot vedettiin veitsellä kahtia, otsasta takaraivoon; täynnä verihyytymiä aivo-onkalot. Liekkö tuo ollut se prikymppinen italialaistyttö...
Kiitos tämän tiedon jakamisesta. Ihmettelinkin, kun yleensä niin kellontarkat kuukautiseni tulivat etuajassa koronapiikin jälkeen ja vuoto oli tosi outoa: niukkaa tiputtelua, jota kesti lähes kaksi viikkoa. Seuraavat tulivat normaalisti ja olivat taas ihan normaalit viisipäiväiset.
Pelkäsin, että oli aikainen vaihdevuosioire! Mutta meneekin ihan yks yhteen sen piikin kanssa.
Onhan se hyvä tietää, jos rokote vaikuttaa kuukautisiin. Sehän on uutta tietoa. Eipähän sitten niin ihmettele, jos näin käy. Ja hyvä olisi gynekologienkin saada tietää asiasta, jos näin on. Naisethat hakeutuvat lääkäriin, jos kuukautisissa on häiriöitä.
Hormonaalisen ehkäisyn vaikutuksista kuukautisiin tiedetään jo vanhastaan hyvin paljon, joten se ei tule uutena asiana kellekään.