Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oho, kysymykseni koronarokotteesta ja kuukautisista katosi?

Vierailija
19.07.2021 |

Ja tosi nopeasti. Ihan asiallinen kysymys, ei mitään salaliittoteoriaa.

Eikö siitä saa keskustella täällä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta englanniksi tai saksaksi esim niin saat lisätietoa. Suomessa asiasta ei keskustella.

Vierailija
2/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Ei täällä saa keskustella mistään naisten elämään liittyvistä asioista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen googlettanut. Englanniksi löytyy arvostettujen medioiden juttuja ja professorien Twitter-keskusteluja. Niitä linkitin. En ole kiinnostunut salaliittoteorioista, vaan kovasta faktasta. Mutta tosi outoa, että täältä sensuroidaan semmoista materiaalia.

Vierailija
4/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei saa ainakaan mua ottamaan rokotetta kun keskustelu on vähättelyä ja salailua.

Vierailija
5/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti poistettiin. Siinä oli linkkejä, mutta otin ne nyt pois, jos vaikka linkkejä ei saisi julkaista?

Kyselin täällä eilen välivuotoasiasta. Mulla ei siis koskaan ennen ole ollut kuukautisten välivuotoa, mutta toissapäivänä oli, muutama pisara kierron puolivälissä. Olen 48-vuotias ja mulla on ollut kuparikierukka puolisen vuotta. Kyselin, pitäisikö minun mennä lääkäriin heti, vai jäädä seurailemaan. Muita oireita ei ole.

Yksi vastaaja mainitsi koronarokotteesta, että siihen liittyisi kuukautishäiriöitä. Pidin kommenttia huuhaana, mutta tulin kuitenkin googlanneeksi. Netistä löytyy aivan valtavasti ihmisten kertomuksia kuukautishäiriöistä koronarokotteen jälkeen, etenkin englanniksi. Löytyy myös muutamia arvostettujen medioiden juttuja.

Itse sain ekan Pfizerin kuukausi sitten. Onkos teillä ollut kuukautishäiriöitä koronarokotteen jälkeen?

Vierailija
6/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aion toki ottaa seuraavankin koronapiikin. Kuukautishäiriöitä voi tulla muistakin rokotteista, enkä ole rokotevastainen. Mutta haluaisin tietää.

Vierailija
7/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa puhua siitä, että se rokotus voi olla vaarallinen tai haitallinen ainakin.

Orpokin sai sydärin tai jotain vaikka kokoomuksella meni hyvin ja sekin on hoikka mies.

Vierailija
8/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. koronarokote ei ole vaikuttanut minun kuukautisiini mitenkään. Ihan samanlaista yösiteen vaihtamista 2-3h välein on edelleen, ja vuotaa myös ihan yhtä monta päivää kuin ennenkin.

Ja kivutkin ovat ennallaan.

N24

9/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v kysyjä on jo sen ikäinen että kuukautisiin voi tulla muutoksia senkin puolesta, voi olla premenopaussiin liittyvää. Ja toki naisella voi pientä välivuotoa tulla missä vaiheessa vaan muutenkin. En huolestuisi jos ei kipuja tms oireita. 

Itsellä olen huomannut että vuotovälit pitenevät entisestään kun ikää tulee lisää, pidän sitä vain hyvänä asiana koska olen aina kärsinyt kovista kuukautiskivuista ja muista extraoireista. 

Itse en usko että näillä on juurikaan tekemistä korona- tai muiden rokotteiden kanssa, se miksi niitä nyt "raportoidaan" enemmän johtuu pikemminkin siitä että ihmiset a) kyttäävät mahd. oireita tarkemmin ja b) haluavat laittaa normaaleita (epämielyttäviä) asioita ja oirehtimisia koranarokotuksen piikkiin. Pun intended. 

Vierailija
10/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti poistettiin. Siinä oli linkkejä, mutta otin ne nyt pois, jos vaikka linkkejä ei saisi julkaista?

Kyselin täällä eilen välivuotoasiasta. Mulla ei siis koskaan ennen ole ollut kuukautisten välivuotoa, mutta toissapäivänä oli, muutama pisara kierron puolivälissä. Olen 48-vuotias ja mulla on ollut kuparikierukka puolisen vuotta. Kyselin, pitäisikö minun mennä lääkäriin heti, vai jäädä seurailemaan. Muita oireita ei ole.

Yksi vastaaja mainitsi koronarokotteesta, että siihen liittyisi kuukautishäiriöitä. Pidin kommenttia huuhaana, mutta tulin kuitenkin googlanneeksi. Netistä löytyy aivan valtavasti ihmisten kertomuksia kuukautishäiriöistä koronarokotteen jälkeen, etenkin englanniksi. Löytyy myös muutamia arvostettujen medioiden juttuja.

Itse sain ekan Pfizerin kuukausi sitten. Onkos teillä ollut kuukautishäiriöitä koronarokotteen jälkeen?

Olen 46 ja viimeiset 10 vuotta kaikki kuukautiseni ovat alkaneet monen päivän tiputteluvuodolla. Koronarokotuksen jälkeen kaikki kuukautisvuotoni ovat alkaneet ilman tiputteluvuotoa, siskollani myös sama.

11/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä suora lainaus Terveyskirjaston sivuilta, aiheena Kuparikierukka ja tiputteluvuoto.

*"Se on vaaraton eikä vaadi hoitoa. Tavallinen on myös varsinaista kuukautisvuotoa edeltävä tai seuraava niukka, tiputteleva verenvuoto, joka kestää 2–3 päivää. Se on tavallisin yli 40-vuotiaalla naisella. Kuparikierukka herkistää keskikierron vuodoille ja yhdynnän jälkeiselle vuodoille."*

Eli ei tosiaan tarvitse lääkäriin lähteä tuon takia. 

Vierailija
12/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin aloitukset aiheesta poistettiin. Mutta Hesarissa oli aiheesta tänään juttuakin:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008126173.html

Vierailija
13/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS:n kommenteissa oli:

"Pfizer voi olla asiasta eri mieltä, haki nimittäin juuri äskettäin poikkeuslupaa yhdysvalloissa tutkia rokotteen yhteyttä keskenmenoihin."

Onkohan tämä totta? Olisi kyllä hyvä, että olisi ihan oikeaa tutkimusdataa aiheeseen liittyen. Toki ei varmasti itse koronatartuntakaan ole hyväksi raskautta yritettäessä tai raskauden aikana. Onneksi Suomessa kukaan raskaanaoleva ei ole kuollut koronaan!

Vierailija
14/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS:n kommenteissa oli:

"Pfizer voi olla asiasta eri mieltä, haki nimittäin juuri äskettäin poikkeuslupaa yhdysvalloissa tutkia rokotteen yhteyttä keskenmenoihin."

Onkohan tämä totta? Olisi kyllä hyvä, että olisi ihan oikeaa tutkimusdataa aiheeseen liittyen. Toki ei varmasti itse koronatartuntakaan ole hyväksi raskautta yritettäessä tai raskauden aikana. Onneksi Suomessa kukaan raskaanaoleva ei ole kuollut koronaan!

Modernalla on myös tutkimusta tulossa rokotuksen vaikutuksesta keskenmenoihin. Yritän löytää linkin asiasta.

Vierailija
15/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaamosaika eli valon määrä saa kuukausirytmin sekaisin. Joka vuosi.

Vierailija
16/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuroitu puheenaihe, valitettavasti. Sehän tästä rokotelobbauksesta näin epäilyttävän tekeekin. Vain yhden puolen ulosanti on sallittua, se on hemmetin pelottavaa!

En todellakaan ota piikkiä, haluan joskus vielä lapsia.

Vierailija
17/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua, että jos koronarokote mahdollisesti vaikuttaisi kuukautisiin, niin silti ihmiset käyttää hormonaalista ehkäisyä miettimättä asiaa yhtään sen enempää.

Vierailija
18/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että jos koronarokote mahdollisesti vaikuttaisi kuukautisiin, niin silti ihmiset käyttää hormonaalista ehkäisyä miettimättä asiaa yhtään sen enempää.

Noh sinun kokemuksesi mukaan ihmiset nyt käyttää kaikkea mahdollista miettimättä mitään. Vaan kun ei kaikki tee näin. Varsinkin narsistit kuvittelee yleisesti olevansa jotenkin nerompia kuin muun, kuulostaako tutulta?

Mutta siis onko se hassua että joku mikä on loppulisesti sinussa mietityttää enemmän kuin joku mikä poistuu sinusta?

Vierailija
19/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä sananvapautta. Kannattaa tottua. Tulee pahentumaan vain.

Vierailija
20/46 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin juttu on oksettavaa luettavaa. Psykoottista hyödyt on paremmat kuin haitat propagandaa. Ei viittauksia tarkemmin mihinkään tutkimuksiin, todetaan vain että tutkimuksissa ei ole havaittu sitä ja tätä vaikutusta. Sokeana pitäisi uskoa kaikki, mitä asiantuntija sanoo. En missään nimessä ottaisi rokotetta, jos haluaisin lapsia tai rokotuttaisi nuoria, hedelmällisessä iässä olevia.

Olen samaa mieltä, että oli etovaa luettavaa. Minua ärsyttää myös se, että kaikki laitetaan vain stressin ja ahdistuksen piikkiin.

Ensimmäisen rokotteen jälkeiset kuukautiset olivat karmeat, kuvailisin niitä termillä verensyöksy lähes nyrkin kokoisilla hyytymillä. Tästä pitäisi puhua enemmän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme