Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjainpari W ja T summaa aika hyvin sen, millaiset ihmiset ovat kihloissa ilman avioaietta.
Valitettavasti oma veljeni on tällainen. Kertoi joskus menneensä kihloihin tyttöystävänsä kanssa, ja kun kysyttiin, että milloin sitten on häät, niin eivät kuulemma aio mennä naimisiin. Kyllä siinä leuka vähän loksahti auki. No veli on matalastikoulutettu salaliittoteorioihin uskova, ja itse olen tervejärkinen maisteri.
Joopa joo ja lehmät lentää. Millainen ihminen on pahoillaan veljensä puolesta joka on juuri kihlutunut? Kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se meni näin: mentiin 25v sitten kihloihin, ja sovittiin siinä että sovitaan häistä sitten vasta myöhemmin, ja 5v sitten menimme naimisiin. Te sanotte että emme olleet kihloissa tuon 20v laisinkaan, siis sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mutta me silti olimme. Kyllä me olimme, ja aivan sama mulle on mikä on sinun fiksaatiosi tässä asiassa.Ei sano kukaan näin. Te olette sopineet menevänne naimisiin myöhemmin, joten olitte kihloissa.
Emmäkä sopineet, kuten sanoin sovittiin siinä että sovitaan häistä sitten vasta myöhemmin. Emme sopineet menevämme häihin kirjaimellisesti. Sitähän täälä nyt joku jankkaa koko ajan. Ei jaksa.
Katsos kun kukaan ei voi mennä vain naimisiin, naimisiin menoa edeltää aina kihlausaika.
Tuossa oli puhe kihlauksesta
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi joku tenttaa millä sanoilla kosinta tapahtui, koska sekin on nähtävästi erittäin olennaista, kirjaimellisesti.
Mutta sanonpa vaan, ette se ei kuulu kenelleen muulle kun meille kahdelle.
Me teimme kahdenkeskisen sopimuksen aivan itse valitsemillamme sanoilla tuossa kohtaa.
Olennaista on ainoastaan se että naimisiinmenosta on sovittu, ja molemmat osapuolet tämän tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjainpari W ja T summaa aika hyvin sen, millaiset ihmiset ovat kihloissa ilman avioaietta.
Hassua koska ajattelin juuri että tän jankkaajan koulutustaso ei ole kovin korkea kirjoitusasusta päätellen tai sitten on kovin nuori ja naaivi. Mutta tää oikeastaan leimaa senkin 😂
Sä voisit kerrata nuo pilkkusäännöt ennen, kun alat ruotimaan muiden kirjoitusasuja. 🤭
Tässä iässä ei onneksi enää tartte. Mee vaikka tekeen läksys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti oma veljeni on tällainen. Kertoi joskus menneensä kihloihin tyttöystävänsä kanssa, ja kun kysyttiin, että milloin sitten on häät, niin eivät kuulemma aio mennä naimisiin. Kyllä siinä leuka vähän loksahti auki. No veli on matalastikoulutettu salaliittoteorioihin uskova, ja itse olen tervejärkinen maisteri.
Ja kaikki uskoo....😊 kerro lisää satuja
Onhan se aika uskomatonta tosiaan, että on ihmisiä, jotka ymmärtävät kihlauksen noin pahasti väärin, mutta totta joka sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se meni näin: mentiin 25v sitten kihloihin, ja sovittiin siinä että sovitaan häistä sitten vasta myöhemmin, ja 5v sitten menimme naimisiin. Te sanotte että emme olleet kihloissa tuon 20v laisinkaan, siis sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mutta me silti olimme. Kyllä me olimme, ja aivan sama mulle on mikä on sinun fiksaatiosi tässä asiassa.Ei sano kukaan näin. Te olette sopineet menevänne naimisiin myöhemmin, joten olitte kihloissa.
Emmäkä sopineet, kuten sanoin sovittiin siinä että sovitaan häistä sitten vasta myöhemmin. Emme sopineet menevämme häihin kirjaimellisesti. Sitähän täälä nyt joku jankkaa koko ajan. Ei jaksa.
Ja toiset jankkaa, että voi mennä kihloihin sopimatta, että mennään tulevaisuudessa naimisiin, vaikka kahden ihmisen sopimus avioliiton solmimisesta on SE kihlauksen MÄÄRITELMÄ. Kihlaus ilman sopimusta avioliitosta ei tarkoita yhtään mitään.
Yritä ymmärtää että se ei tarkoita ehkä yhtään mitään SULLE, mutta meille muille kyllä. No niin, voit mennä jatkaan leikkejäs vai onko jo päiväuniaika?
Ei ole totta. Kihlautumisen määritelmä on se että on sovittu että mennään yhdessä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi joku tenttaa millä sanoilla kosinta tapahtui, koska sekin on nähtävästi erittäin olennaista, kirjaimellisesti.
Me teimme kahdenkeskisen sopimuksen aivan itse valitsemillamme sanoilla tuossa kohtaa.Olennaista on ainoastaan se että naimisiinmenosta on sovittu, ja molemmat osapuolet tämän tietävät.
Kyllä ja siitä voidaan olla sovittu ettei mennä. Pääasia on että ollaan yhtä mieltä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Sinä jankkaaja:
Sinä voit kutsua sitä vaikka anusaukoksi, minä kutsun sitä kihlaukseksi. Vaikkei siis erikseen sovittu avioliitosta siinä kohtaa.
Sä voit sun elämässä tehdä mitä tykkäät, älä määräile mitä ja miten muiden pitäisi asioitaan tehdä.
Saat täysin vapaasti kutsua yhdessäeloanne vaikka anusaukoksi, mutta jos ei ole sovittu että mennään naimisiin, niin ei olla kihloissa. Tämä ei muutu sillä että sinusta tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me teimme kahdenkeskisen sopimuksen aivan itse valitsemillamme sanoilla tuossa kohtaa.Olennaista on ainoastaan se että naimisiinmenosta on sovittu, ja molemmat osapuolet tämän tietävät.
Niin sovittu että sovitaan siitä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta me silti olimme. Kyllä me olimme, ja aivan sama mulle on mikä on sinun fiksaatiosi tässä asiassa.Kihloihin mennessänne sovitte, että sovitte häistä myöhemmin eli sovitte, että menette tulevaisuudessa naimisiin = kihloissa.
Sovimme sopimisesta, eli olisimme myös voineet sopia sitten myöhemmin ettei mennä. Ja sittenhän se kihlaus olisi purkaantunut. Mitä et ymmärrä tässä?
Me olemme siis samaa mieltä. Naimisiinmenoaikataulusta voidaan sopia vaikka 10v päästä kihlauksesta, mutta kun ollaan kihlauduttu, on sovittu että naimisiin mennään. Jos sitten myöhemmin ei halutakaan naimisiin, niin kihlaus purkautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki uskoo....😊 kerro lisää satuja
Onhan se aika uskomatonta tosiaan, että on ihmisiä, jotka ymmärtävät kihlauksen noin pahasti väärin, mutta totta joka sana.
Joko alkaa olla jalkasi alla lattiassa monttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua koska ajattelin juuri että tän jankkaajan koulutustaso ei ole kovin korkea kirjoitusasusta päätellen tai sitten on kovin nuori ja naaivi. Mutta tää oikeastaan leimaa senkin 😂
Sä voisit kerrata nuo pilkkusäännöt ennen, kun alat ruotimaan muiden kirjoitusasuja. 🤭
Niin, että muita sopii arvostella kirjoitustaidoista samalla, kun itse teet tökeröitä kirjoitusvirheitä, koska sinä olet jo vanha? 😅 Vanhukset on kyllä tunnetusti itsekkäitä ja hankalia, mutta tämä oli jo aikomoista kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun kukaan ei voi mennä vain naimisiin, naimisiin menoa edeltää aina kihlausaika.
Tuossa oli puhe kihlauksesta
Joka edeltää aina naimisiinmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta me silti olimme. Kyllä me olimme, ja aivan sama mulle on mikä on sinun fiksaatiosi tässä asiassa.Kihloihin mennessänne sovitte, että sovitte häistä myöhemmin eli sovitte, että menette tulevaisuudessa naimisiin = kihloissa.
Sovimme sopimisesta, eli olisimme myös voineet sopia sitten myöhemmin ettei mennä. Ja sittenhän se kihlaus olisi purkaantunut. Mitä et ymmärrä tässä?
Me olemme siis samaa mieltä. Naimisiinmenoaikataulusta voidaan sopia vaikka 10v päästä kihlauksesta, mutta kun ollaan kihlauduttu, on sovittu että naimisiin mennään. Jos sitten myöhemmin ei halutakaan naimisiin, niin kihlaus purkautuu.
Itseasiassa ei.
Sovittiin sopivamme avioliitosta sitten myöhemmin, en puhunut aikatauluista mitään. Joten myöhemmin jäi sovittavaksi että mennäänkö vai ei. Jos ei, niin se purkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että muita sopii arvostella kirjoitustaidoista samalla, kun itse teet tökeröitä kirjoitusvirheitä, koska sinä olet jo vanha? 😅 Vanhukset on kyllä tunnetusti itsekkäitä ja hankalia, mutta tämä oli jo aikomoista kuraa.
Ai sulla on lukutaidossakin parantamisen varaa. Kyllä se siitä, tätäkin lukuvuotta on vielä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja siitä voidaan olla sovittu ettei mennä. Pääasia on että ollaan yhtä mieltä asioista.
Ilman muuta voi sopia ettei mene naimisiin. Kihloissahan ei siinä tapauksessa olla, koska kihlautuminen on se aika naimisiinmenosta sopimisen ja naimisiin menon välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sovittu että sovitaan siitä myöhemmin.
Kuten sanottukin. Voi sopia yksityiskohdat milloin vain, mutta kihloissa ollaan ainastaan silloin kun ollaan menossa jossain vaiheessa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ei.
Sovittiin sopivamme avioliitosta sitten myöhemmin, en puhunut aikatauluista mitään. Joten myöhemmin jäi sovittavaksi että mennäänkö vai ei. Jos ei, niin se purkaantuu.
Kyllä, kihlaus purkautuu jos ei haluakaan naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo ja lehmät lentää. Millainen ihminen on pahoillaan veljensä puolesta joka on juuri kihlutunut? Kateellinen?
Tottakai olin ja olen onnellinen veljeni puolesta, mutta tuo vastaus oli sellainen, jota en osannut odottaa, kun en tuolloin ollut vielä kuullut, että joku olisi mennyt kihloihin ilman aikomusta solmia avioliitto.