Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Meillä mies kosi ja suostuin. Sitten niitä häitä ei vaan jaksettu järjestää ja vuodet kuluivat. Lopulta käytiin pikaisesti maistraatissa jonakin arkipäivänä töiden jälkeen ja se siitä. Ei varmaan kukaan edes tiedä, kun ei sukunimikään vaihtunut. Että mistä sitä pariskunnista tietää mitä sopimuksia tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jankkaajamme on taas poistunut alanuolettamaan omaan mielipiteeseensä sopimattomia kommentteja.
Noloja ne omien mielipiteidensä ylänuolettamisetkin on.
Niin sitä hän tekee toki myös. Säälittävää.
Se on ite joka sanoo 😁
Oletko kenties alakoulussa? Vai se lapsellinen 5-kymppinen rouvashenkilö?
Uuh, vai parikymppinen kihloissa oleva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että ketjun otsikko on oxymoron?
Niin oon mäkin 😆
Miten ihminen voi olla oxymoron? Vai tarkoititko ihan vain moron?
Ja tarttui koukkuun 🤣🤣🤣🤣
Hei, ottakaa rennosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi teitä kihlattuja jotka elävät synnissä
En usko Jumalaan tai kuulu kirkkoon, mutta tiedän, mitä kihlaus tarkoittaa.
Menin kirkossa naimisiin, mutta pappi varmaan unohti kysyä meiltä, että oletteko oikeasti kihloissa vai teeskentelettekö vaan. Puhui kyllä kovasti avioeroista siellä sakastissa. Pitänee varmaan sekin sitten kokeilla jossain vaiheessa.
Voi tyhmäraukka! Naimisiin ei voi mennä ilman kihlausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oon mäkin 😆
Ja tarttui koukkuun 🤣🤣🤣🤣
Hei, ottakaa rennosti
Rauhoituppa jo trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa sinulle
Niin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oon mäkin 😆
Ja tarttui koukkuun 🤣🤣🤣🤣
Hei, ottakaa rennostiRauhoituppa jo trolli.
Mikä? Rölli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oon mäkin 😆
Ja tarttui koukkuun 🤣🤣🤣🤣
Mikä? Rölli?
Juuri se. Hyvä hyvä! Tässä sinulle tähti ⭐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kirkossa naimisiin, mutta pappi varmaan unohti kysyä meiltä, että oletteko oikeasti kihloissa vai teeskentelettekö vaan. Puhui kyllä kovasti avioeroista siellä sakastissa. Pitänee varmaan sekin sitten kokeilla jossain vaiheessa.
Joo mutta pointti on ettei me tiedetty teeskentelevämme. Tai olevamme teinikihloissa. Tai mukakihloissa tai mitä näitä nimityksiä täällä nyt onkaan viljelty. Nyt mua harmittaa niin, koska selkeesti mun liittokin on valeliitto.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kosi ja suostuin. Sitten niitä häitä ei vaan jaksettu järjestää ja vuodet kuluivat. Lopulta käytiin pikaisesti maistraatissa jonakin arkipäivänä töiden jälkeen ja se siitä. Ei varmaan kukaan edes tiedä, kun ei sukunimikään vaihtunut. Että mistä sitä pariskunnista tietää mitä sopimuksia tehneet.
No kyllähän moni oikein ylpeänä kehuskelee sormuksillaan ja samaan hengenvetoon ilmoittaa ettei naimisiin olla menossa. Sellainen feikkaus oli muodissa 70-luvulla ja näiden junttien jälkeläiset toistelevat äitiensä fraaseja sen enempää asiaa pohtimatta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta pointti on ettei me tiedetty teeskentelevämme. Tai olevamme teinikihloissa. Tai mukakihloissa tai mitä näitä nimityksiä täällä nyt onkaan viljelty. Nyt mua harmittaa niin, koska selkeesti mun liittokin on valeliitto.
Toivoton tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oon mäkin 😆
Ja tarttui koukkuun 🤣🤣🤣🤣
Mikä? Rölli?
Juuri se. Hyvä hyvä! Tässä sinulle tähti ⭐
Liittyy pääsiäiseen jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän moni oikein ylpeänä kehuskelee sormuksillaan ja samaan hengenvetoon ilmoittaa ettei naimisiin olla menossa. Sellainen feikkaus oli muodissa 70-luvulla ja näiden junttien jälkeläiset toistelevat äitiensä fraaseja sen enempää asiaa pohtimatta 😂
Ja meitä onkin jo paljon. Niinhän juuri se maailma ja lait muuttuu. Sekä fraasit.
Miksi alamme tulevaisuudessa kutsua niitä, jotka ovat oikeasti kihloissa? Kun kihlat ovat "vakavaa seurustelua" ja voidaan vihkiä kirkossa?
Nyt kun teini-/wannabe-kihlat ovat vakiintumassa kihloiksi niin miksi kutsumme jatkossa oikeita kihloja? Tuleeko kihloista B-luokan avioliitto tai "vakava parisuhde" eli eräänlainen wt-tunnus?
Vierailija kirjoitti:
Miksi alamme tulevaisuudessa kutsua niitä, jotka ovat oikeasti kihloissa? Kun kihlat ovat "vakavaa seurustelua" ja voidaan vihkiä kirkossa?
Kihloissa oleviksi
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun teini-/wannabe-kihlat ovat vakiintumassa kihloiksi niin miksi kutsumme jatkossa oikeita kihloja? Tuleeko kihloista B-luokan avioliitto tai "vakava parisuhde" eli eräänlainen wt-tunnus?
Kihloiksi ihan vaan niitäkin, kaiken se kestää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meitä onkin jo paljon. Niinhän juuri se maailma ja lait muuttuu. Sekä fraasit.
Ei ole kihlausta koskeva lakipykälä muuttunut koskemaan henkilöitä, jotka eivät ole sopineet avioliittoon menosta. Eikä varmasti muutukaan, koska se olisi silloin oxymoron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihloissa oleviksi
Eli ajatuksena on, että sama sana tarkoittaisi kahta eri asiaa? Miksi nimität ihmisiä, jotka aikovat eivät ole teinikihloissa vaan aikovat naimisiin?