Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
2461/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voin olla teinikihloissa jos olen 54v?

Ehkä tuossa iässä on tosiaan arvokkaampaa puhua wannabe-kihloista.

Vierailija
2462/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemalla ihan vain "kihloissa" ilman, että olette sopineet menevänne naimisiin. Nykyään teinikihlauksen määritelmää pitäisi laajentaa, koskemaan kaiken ikäisiä, kun ihmiset ilmeisesti on teinikihloissa vielä aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ollut kirkossa vietettävissä kihloissa erillinen kihlajaismekko? Käytittekö valkoista?

Joo oli vähän punaista kun menetin ainoani siinä juuri ennen sitä. Meni värikin väärin

Ei kauppaan ehtinyt enää

Laiton kihlaus

Vierailija
2464/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on ollut miehensä kanssa varmaan 30 vuotta, ja kihlat mies hommasi n. 10 vuotta sitten. Naimisiin menosta ei ole mitään puhetta ollut.

Eihän siinä muuten mutta ei saa leskeneläkettä jos avokki kuolee. Eikä peri omaisuutta.

Vierailija
2465/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemalla ihan vain "kihloissa" ilman, että olette sopineet menevänne naimisiin. Nykyään teinikihlauksen määritelmää pitäisi laajentaa, koskemaan kaiken ikäisiä, kun ihmiset ilmeisesti on teinikihloissa vielä aikuisenakin.

Eli ihan vaan kihloissa.

Vierailija
2466/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ollut kirkossa vietettävissä kihloissa erillinen kihlajaismekko? Käytittekö valkoista?

Joo oli vähän punaista kun menetin ainoani siinä juuri ennen sitä. Meni värikin väärin

Ei kauppaan ehtinyt enää

Laiton kihlaus

Mitä? Miten et odottanut hääyötä? Tapahtuiko tämä siis 80-luvulla?

Vierailija
2467/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on ollut miehensä kanssa varmaan 30 vuotta, ja kihlat mies hommasi n. 10 vuotta sitten. Naimisiin menosta ei ole mitään puhetta ollut.

Eihän siinä muuten mutta ei saa leskeneläkettä jos avokki kuolee. Eikä peri omaisuutta.

Mutta saa pitää oman omaisuutensa.

Vierailija
2468/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauppaan ehtinyt enää

Laiton kihlaus

Se vaan tapahtu.

Silloin joo, miten arvasit.

Vierailija
2469/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauppaan ehtinyt enää

Laiton kihlaus

No jatkossa osaat tehdä oikein. Ihmettelen, että eikö koulussa opeteta, mitä kihlaus tarkoittaa, kun kaikki ei ole tietoisia siitä, ja sitten tulee tehtyä tällaisia noloja mokia vielä aikuisenakin. Koulunhan pitäisi antaa yleissivistävä koulutus ja kyllä tämä kuuluu yleissivistykseen.

Vierailija
2470/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauppaan ehtinyt enää

Laiton kihlaus

Se vaan tapahtu.

Silloin joo, miten arvasit.

Ajattelin, että josko silloin sitten oltais oltu jo tarpeeksi liberaaleja. Mutta ilmeisesti siis joo. Onhan tosin nykyaikanakin vielä noita kiihkouskovaisia, jotka jotain kirkon pykälää tännekin yrittää mutta kai maailmaan mahtuu.

Vierailija
2471/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, nyt mentiin kouluopetukseen... en tainut kuunnella kun peuhasin pekan kanssa

Vierailija
2472/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan vaan kihloissa.

Kihloissa olo tarkoittaa, että pari on sopinut menevänsä naimisiin. Teinikihloihin naimisiinmeno ei kuulu.

Vierailija
2473/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, nyt mentiin kouluopetukseen... en tainut kuunnella kun peuhasin pekan kanssa

Mulla oli Pete. Ai niitä kiihkeitä aikoja.

Vierailija
2474/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan vaan kihloissa.

Kihloissa olo tarkoittaa, että pari on sopinut menevänsä naimisiin. Teinikihloihin naimisiinmeno ei kuulu.

Jos teinit menee kihloihin ja naimisiin, niin mitä lanttua nyt selität sielä?

Vierailija
2475/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo lapsena pyöritellyt montaa poikaa? Ei ihme, ettei kelpaa oikeisiin kihloihin 🤭

Vierailija
2476/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan vaan kihloissa.

Mun enokin on mennyt pressan luvalla jo alaikäisenä. Ovat edelleen yhdessä, yli 50v.

Vierailija
2477/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan vaan kihloissa.

Täh? Lueppa uudestaan.

Vierailija
2478/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo lapsena pyöritellyt montaa poikaa? Ei ihme, ettei kelpaa oikeisiin kihloihin 🤭

Joo, olihan niitä. Mutta kelpasin sillon 29-vuotiaana. Silloin olinkin kyllä nätti.

Vierailija
2479/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olihan niitä. Mutta kelpasin sillon 29-vuotiaana. Silloin olinkin kyllä nätti.

Mutta kauhean epäluotettava. Ei sellaisen kanssa solmita loppuelämän sitoumusta. Hyvitellään sitten teinikihloissa, että pysyy tyytyväisenä.

Vierailija
2480/3836 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan, jotka oli teinikihloissa vuosia. Sitten erosivat, ja mies löysi pian uuden naisen, jonka vei vihillekin parin vuoden sisään. Kaikki ei vain ole vaimomateriaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi