Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten hellepukeutuminen (metrossa nähtyä)

Vierailija
23.07.2014 |

Tänään metrossa oli tosi epämiellyttävää. Kaikki se hienhaju, paljaat ruumiinjäsenet, keltaiset kynnet sandaaleissa ja karvaiset kainalot ;( Lämpötila iltapäivällä 31, ja ihmiset pukeutuneet sen mukaisesti. Aamulla tosin lämpötila oli vain 20, ja sitä uhmanneen havaitsin liukuportaissa:  reisipituiseen villakangastakkiin pukeutuneen nuoren naisen ;) Muilta osin havainnot olivat sitä, että ihmiset olivat aamuin iltapäivin pukeutuneet kuin rannalle. Aamulla vastapäätä istui keski-ikäinen mies, jonka printti-paita kiristi kaljamahaa, jalassa khakinväriset shortsit, joista helposti havaitsi että kummassa lahkeessa on..

Suurin osa miehistä oli pukeutunut ryppyisiin shortseihin, kuka yksivärisiin kuka ruudullisiin mutta ryppyisyys oli yhteinen nimittäjä. Ja karvaiset sääret kera niiden (mitä ne on?) vaellussandaalien, yläosana hihaton (painijan)paita. Naisilla iästä ja painosta riippumatta minishortsit tai liian lyhyt mekko. Joillain nuorilla puolet pakaroista paljaana, joillain vanhemmilla naisilla lyhyet shortsit tai mekko. Ja ne paljastivat sääret, joissa oli muhkuraisia suonikohjuja, katkenneita verisuonia ja tatuointeja. Yläosana kireä toppi tai t-paita, joka paljastaa kaikki muhkurat. Eräs n. mun ikäiseni (yli 50-v) nainen oli pukeutunut farkkukankaan näköiseen mekkotelttaan, ja hänellä tosiaan paino arviolta jotain 160 kg, mekko lähes paljasti pakarat kun hieman kohosi hänen noustessaan poistumaan.

Tämä ei ole läskinvihaajan aloitus, koska mulla itselläkin on ylipainoa. Yritän kuitenkin pukeutua sen verran siististi, että kehtaan mennä töihin asiakaspalveluun. Minne ihmeeseen nämä kaikki muut olivat menossa/tulossa?? Mielestäni kotona, mökillä tms voi pukeutua vapaasti, mutta useimmiten olisi kohteliasta pukeutua kaupungille hieman peittävämmin. Vilpoisia omalle vartalolle sopivia asuvaihtoehtoja löytyy varmaan, uskoisin koska mullekin löytyy vaikka on n. 10 kg ylipainoa ;)

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun esim pitkään hameeseen. Peittävä ja viileä. Mutta ei minua haittaa muiden paljastava tai outo pukeutuminen. Te joita haittaa, eikö teillä ole suurempia murheita?

Vierailija
122/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista osa pukeutuu huonosti. Mutta oikeesti eikö jokainen kuitenkin saa pukeutua niinkuin haluaa ilman, että häntä arvostellaan? Jos silmiisi sattuu, katso muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat todella itsekkäältä. Toivottavasti ystäväsi löytää oikeita ystäviä tilallesi ja jättää sinut jatkossa omaan arvoosi.

Vierailija
124/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:29"]

Ei kaikki kyllä töissäkään osaa. Meillä, ison pohjoismaisen rahoitusalan yrityksen Suomen pääkonttorissa, on eräs nuori (kesätyöntekijä?) naikkonen joka pukeutui eilen mm. minishortseihin ja napapaitaan ja toissapäivänä johonkin selän paljaaksi jättävään shortsihaalariin, joka näytti baarivaatteelta. Tuli vain pieni myötähäpeä, meillä sentään osa mm. puvuissa ja muut siisteissä työpaikalle sopivissa kesävaatteissa. Luulin ettei kukaan oikeasti enää nykyisin ole niin tietämätön, ettei tiedä miten työpaikalle pukeudutaan, mutta olinkin väärässä.

[/quote] USAssa hanet olisi lahetetty valittomasti kotiin vaihtamaan vaatteita, samoin jos olisi erehtynyt menemaan kouluun noissa vetimissa.

Kuumassa ilmastossa asuneena voin todistaa etta loysa puuvillainen vaate on paljon viileampi kuin niukka ja tiukka. Pitkat, loysat puuvillahousut paremmat kuin jotkut Daisy Duket jotka jattavat saaret paljaiksi auringon paahtamiksi. Tulin juuri ruokakaupasta,  ei siella nakynyt edes narutoppeja pakarat paljastavista shortseista puhumattakaan.

Vierailija
125/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tänä kesä melko monen täti-ihmisen pikkarit. Ilemeisesti kuuma heinäkuu sai monet käyttämään epätavallisen lyhyitä kesämekkoja, joiden kanssa eivät ole tottuneet toimimaan. Perseet loistaa kun kumarrutaan avaamaan pyöränlukkoa, nostamaan ostoskassia tai pyyhkimään taaperon nenää :)

Vierailija
126/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nipot tsemppiä, kohta on syksy ja paljas pinta häviää tuulipukuihin.

Vierailija
127/139 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:29"]

Ei kaikki kyllä töissäkään osaa. Meillä, ison pohjoismaisen rahoitusalan yrityksen Suomen pääkonttorissa, on eräs nuori (kesätyöntekijä?) naikkonen joka pukeutui eilen mm. minishortseihin ja napapaitaan ja toissapäivänä johonkin selän paljaaksi jättävään shortsihaalariin, joka näytti baarivaatteelta. Tuli vain pieni myötähäpeä, meillä sentään osa mm. puvuissa ja muut siisteissä työpaikalle sopivissa kesävaatteissa. Luulin ettei kukaan oikeasti enää nykyisin ole niin tietämätön, ettei tiedä miten työpaikalle pukeudutaan, mutta olinkin väärässä.

[/quote]

Hän haluaa edetä uralla. Ensi kesänä hän on jo pomosi :) Ja tämä oli vitsi.

Vierailija
128/139 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:00"]

Pukeutumisen kauheutta, varsinkin lämpimällä ihmettelen monesti itsekin. Ja kun lisänä on ne hajut ja karvat niin välillä tekee oikeasti pahaa. Eivät todellakaan kaikki kainalo -ja säärikarvanaiset ole niitä hippejä ja vaikka olisivatkin, niin kyllä karvainenkn voi itsensä pestä eli kyse taitaa olla välinpitämättömyydestä. Ihmettelen myös rintsikoiden pois jättämistä jota esiintyy kesäisin usein varsinkin 50+ suurehkorintaisilla naisilla. Itse koen epämiellyttäväksi sen, että rinnat heiluvat miten sattuu, hellavaatteista näkyy usein vähän läpi ja rinnan alus hikoaa (ei varmaan ole ongelma nuorilla/pienirintaisilla mutta itselläni on rinnat kokoa 75DD joten en osaa olla ilman liivejä). Ja jos mekko tai hame on niin lyhyt, että alkkarit näkyy niin luulisi olon olevan aika epämukava.

Sopivien vaatteiden löytyminen kun ei ole edes hirveän vaikeaa, jos ei ole nirso esim. merkistä. Ihan esimerkkinä: itselläni päällä tänään hihaton löysä toppi (sellainen joka peittää rintsikan olkaimet) Lindexin alesta 10€ ja polvipituinen ohut trikoohame H&M alesta 5€. Sopivat säähän, olivat mukavat eikä hintakaan huimannut päätä. Kainalo- ja jalkakarvatkin ajoin (meni ehkä 2min suihkussa) ja laitoin dödöä. Omaa pukeutumistani vielä vaikeuttaa raskaus. Ei se ole niin vaikeaa.

[/quote]

onko kupit isommat 75DD:ssä kuin 75 D:ssä?

rintojen väliin ja sinne piirakankin haluava

Vierailija
129/139 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:55"]

Nauratti, kun huomasin tämän ketjuni etusivulla. En ole osannut ilmaista itseäni oikein, kun ei tajuta. Juurikin se haju, ja liian paljastavat vaatteet kaupungilla :D Lomalla se on ihan eri asia, jos on esim. mökillä, ja asioi paikallisessa kaupassa. Tai jossain muussa vapaamuotoisessa ympäristössä. On vaikea vääntää tätä rautalangasta, mutta uskoisin aika monen metromatkustajan olevan töihin menossa kesällä klo 6.15, Tallinnaan matkuvastavat erottaa kyllä ;)

Juuri eilen eräs nuori nainen oli jonkin verran edelläni siellä liukuportaissa. Hame oli niin lyhyt, että mä ja kaikki takanaan olleet näimme hänen pikkarinsa sieltä alhaalta katsoen. Ja yhä edelleen metrossa näkyy paljaita suonikohjuja, katkenneita verisuonia ja trikoon läpi pullistelevia muhkuroita. Voi apua, mullakin on mutta peitän ne kaupungille mennessä. Mökillä voisin olla vaikka kuinka vapaasti.

Yhä edelleen kaikella hyvällä, Ap

[/quote]

eniten näkyyy naisten persvakojen yläosia ja hyllyvälihasilla läskeillä sitä nyt eierota kun jalat peppuineen on yhtä luonnotonta läskiä eli persettäkään ei ole

Vierailija
130/139 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:51"]

Olen samaa mieltä että paljas pinta ei haittaa, mutta eikö ne pienetkin vaatteet voi olla edes siistejä ja rypyttömiä?

[/quote]

Tsorgen, minulla on kiire nauttia kesästä, nähdä ystäviä ja olla ulkona: ei kiinnosta seisoksia silitysrauta kourassa hikoilemassa vielä vähän lisää.

Keskimäärinhän muiden pukeutumisesta ininä kertoo inisijän huonosta itsetunnosta: itsekin tekisi mieli viis veisata muiden mielipiteistä ja alkaa elää elämäänsä itseään eikä muita miellyttääkseen, muttei uskallus riitä. Se uskalluksen ja itseluottamuksen puute sitten yritetään kehnosti naamioida jestasteluun tyylittömistä, ryppyisistä tai milloin milläkin tapaa vääränlaisista vaatteista. Parasta tässä aloituksessa on aloittajan klassinen yritys vielä koettaa alleviivata omaa kunnon ihmisyyttään mainostamalla moneen otteeseen *työskentelyään* ja vieläpä ihan *asiakaspalvelun* parissa. (Keskimäärinhän tällainen sanamuoto tarkoittaa jotain puhelinvaihteen vastaajaa tai Siwan kassaa tai muuta hommaa, jota sen tekijä jostain kumman syystä häpeilee.)

Nooo, jos siitä saat sisältöä elämään että jestastelet muiden vaatteita niin siitä vaan. Minä sen sijaan pukeudun jatkossakin juuri niin kuin lystää. :)

Vierailija
131/139 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:09"]

Voi ei itse olen enemmän huolissani gazan tai ukrainan tilanteesta ja olen melkein teini!!

[/quote]

Ja miten tämä liittyy käsiteltävään aiheeseen?

Vierailija
132/139 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppa peiliin ihan rehellisesti. Mitä luulisit jonkun ajattelevan sinun pukeutumisesta ja ruumiin rakenteestasi. Jos olet rehellinen niin ei kovin imartelevaa. Ja jos olet super rehellinen niin eihän tuntunu hyvälle. Anna kaikkien kukkien kukkia ihan rauhassa. Sinun ei tarvitse pukeutua samalla lailla. Mutta sinulla ei ole oikeutta myöskään arvostella toisia. Niin se vain on että meidän jokaisen kannataa käyttää aikaansa itsensä muutamiseksi paremmaksi ihmiseksi ja jättää toiset rauhaan.

Vierailija
133/139 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutukaa ihan niin mauttomasti ja paljastelevasti, miten haluatte, mutta älkää haisko niin perhanan pahoille! Saippuaa ja dödöä ihmiset!!

Vierailija
134/139 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei itse olen enemmän huolissani gazan tai ukrainan tilanteesta ja olen melkein teini!!

Vierailija
135/139 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kehtaat sanoa, että jätit menemättä tapaamiseen, kun sinulla ei ole vaatteita sopivasti laittaa. Ei mahda olla sinulla ystävä suuressa arvossa.

Vierailija
136/139 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin toki jakaa iltapäivän kotimatkani metrossa keskiviikolta. Se ei kyllä stten sisällä lihavuusasiaa,

vaan on muutakin.

Ja kiitos, että saitte minut nauramaan, löysin  tän ketjun taas, sattumalta :D Vaikka se on tottakin

Ap

Vierailija
137/139 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, musta ihmiset on pukeutunut ihanan kesäisesti. Harvalla paksujalkaisella/verisuonijalkaisella/yms. on lyhyitä shortseja vaan enemmän valkoisia capreja tai hameita. Esimerkiksi itse olen punkero ja minulla oli tänään kaupungilla pinkki polvipituinen salsahame ja musta, lyhythihainen ja avokaulainen trikoopusero (ei superkireä, mutta myötäilevä) Miehelläni oli beessit polvipituiset reisitaskushortsit ja t-paita. Jalassa kummalakin sandaalit. Mielestäni me ollaan harvinaisen huonostipukeutuvaa sakkia ja kaikki muut on niin paljon tyylikkäämpiä. En oikein ymmärrä, miten ap on nähnyt kuvailemiaan ihmisiä noin paljon.

Vierailija
138/139 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti, kun huomasin tämän ketjuni etusivulla. En ole osannut ilmaista itseäni oikein, kun ei tajuta. Juurikin se haju, ja liian paljastavat vaatteet kaupungilla :D Lomalla se on ihan eri asia, jos on esim. mökillä, ja asioi paikallisessa kaupassa. Tai jossain muussa vapaamuotoisessa ympäristössä. On vaikea vääntää tätä rautalangasta, mutta uskoisin aika monen metromatkustajan olevan töihin menossa kesällä klo 6.15, Tallinnaan matkuvastavat erottaa kyllä ;)

Juuri eilen eräs nuori nainen oli jonkin verran edelläni siellä liukuportaissa. Hame oli niin lyhyt, että mä ja kaikki takanaan olleet näimme hänen pikkarinsa sieltä alhaalta katsoen. Ja yhä edelleen metrossa näkyy paljaita suonikohjuja, katkenneita verisuonia ja trikoon läpi pullistelevia muhkuroita. Voi apua, mullakin on mutta peitän ne kaupungille mennessä. Mökillä voisin olla vaikka kuinka vapaasti.

Yhä edelleen kaikella hyvällä, Ap

Vierailija
139/139 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan