Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että toi sadeviitan kanssa pyöräily on hankalaa

Vierailija
29.06.2014 |

Minulla oli tänään tuulipuvun päällä kertakäyttösadeviitta kun pyöräilin vesisateessa. Mutta se vain ei millään tahtonut vastatuulessa pysyä paikoillaan. Helma nousee puoleen väliin reisiä jolloin tuulihousut kastuvat ja kun kädet työntää käden rei'istä ulos niin tuulitakin hihat kastuvat kyynäpäiden yläpuolelle asti läpimäriksi. Kokeilin laittaa kädet kokonaan viitan alle mutta sitten se oli kuin purje ja jalat olisivat kastuneet sittenkin.

Ja huppu ei pysy päässä yhtään ja jolloin sade pääsee suoraan tuulitakin hupulle ja tietenkin menee sen läpi niskaan. Kun vielä kädenaukoista menee tuuli sisään niin viitta lepattaa kuin mikäkin pressu.

Tosi rasittavaa mutta pakko se oli tuulipuvun päälle laittaa kun pelkiltään se ei pidä yhtään kunnon sadetta. Miten muilla, saatteko sadeviitan toimimaan pyöräillessä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä pyöräilette työmatkat niin kuinka suojaudutte sateelta? Vai annatteko kastua ja otate vaihtovaatteet mukaan?

Vierailija
2/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula on Pearl Izumin sadehousut ja softshell-takki, joka kestää sadetta. Saa sataa kaatamalla, en kastu. Työmatkaa 10km. Pyöräilykenkieln päälle sellaiset sukkamaiset suojukset, saa pyöräilykaupoista, esim Shimano-merkkiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö softshell ole sellaista pehmeäpintaista kangasta joka oikein imee veden? Vai onko se vain sisäpuolelta pehmeää? Eihän liukaspintainen tuulipukukaan pidä vettä saati sitten joku pehmeä.

Vierailija
4/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertis on liian kevyt ja hankala käyttöön. pyöräilit tai et

Vierailija
5/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:10"]Te ketkä pyöräilette työmatkat niin kuinka suojaudutte sateelta? Vai annatteko kastua ja otate vaihtovaatteet mukaan?

[/quote]

Annan kastua. Tosin laitan sadetakin, jos aamulla sataa ja kumisaappaat. Töissä on työvaatteet ja omat kuivuu työpäivän aikana. Sadeviittaa olen kokeillut mutta en oikein tykkää siitä.

Vierailija
6/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttösadeviitan huppu ei pysy päässä edes paikallaan seistessä. Siinä sitten tuulitakin tai hupparin huppu likoaa läpimäräksi.

Vierailija
7/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ihan pyöräilyyn tarkoitetun sadeviitan ja hyvin on toiminut.

Vierailija
8/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:16"]Minä ostin ihan pyöräilyyn tarkoitetun sadeviitan ja hyvin on toiminut.

[/quote]

http://www.retkiaitta.fi/product/1938/vaude-covero-ii-poncho--sadeviitta

tuollaisen siis.

Vierailija
9/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on upea!

Vierailija
10/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on erätukusta takki ja housut. ei ole vielä kertaakaan kastuneet läpi. takki taisi maksaa 80-100e ja housut 60-80e. tarjouksista tai kerralla ostettuna saanee vielä halvemmalla.

Vierailija
11/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se erätukun takki/housusetti, maksoi satasen ja hyvin toimii.

Vierailija
12/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ne Erätukun kuoripuvut ihan rankkasateenkin? Mulla on samanhintainen urheilukaupan tuulipuku ja laskee heti vedet läpi rankkasateessa.

Vierailija
13/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttösadeviitta on varmaan tarkoitettu vain hätävaraksi jottei kaatosateen yllättäessä kastu ihan läpikotaisin.

Vierailija
14/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais jo hellittää nämä sateet ettei joka päivä tarvittis sadeviittojen kanssa puljata.

Vierailija
15/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kevyt sadeviitta toimi todellakaan pyöräillessä! Jos haluat käyttää sadeviittaa, niin osta kunnollinen Rukan viitta, joka on paksumpaa materiaalia ja kunnon kokoinen.  itse en pidä sadeviitasta, joten minulla on ns. kuorivaatteet eli vedenpitävät housut ja hupullinen vedenpitävä takki. Ovathan ne melko hintavia, mutta kestävät normaalikäytössä ainakin kymmenen vuotta!

Vierailija
16/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua käyttää sadeviitta jos vain jotenkin muuten saan pysymään itseni kuivana. Viimeksi kun viitta ei ollut mukana ja sain rankkasadekuuron niskaan niin olin hetkessä täysin läpimärkänä. 3, kuinka hyvin sinä pärjäät kuorivaatteillasi jos vettä tulee oikein kaatamlla? tuleeko niistä läpi jos sataa rankasti? Ja kuinka kalliit ja minkä merkkiset ostit?

Vierailija
17/29 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto olis esim. Rukan sadepuku takki ja housut mutta sellainen on varmaan tosi tukala pyöräillessä ja täyttää koko laukun silloin kun ei sada.

Vierailija
18/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään taas lisää vettä arjen alkaessa työmatkapyöräilijöiden ym. niskaan:-)

Vierailija
19/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella mitoituksella noi Erätukun kuoripuvut on? Ja kuinka kovan sateen ne kestävät?

Vierailija
20/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hei tuulipuku pitää tuulta??? sananmukaisesti se on tuuuulipuku! kuoripuku se olla pitää, alle ei tarvitse paljoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä