Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten hellepukeutuminen (metrossa nähtyä)

Vierailija
23.07.2014 |

Tänään metrossa oli tosi epämiellyttävää. Kaikki se hienhaju, paljaat ruumiinjäsenet, keltaiset kynnet sandaaleissa ja karvaiset kainalot ;( Lämpötila iltapäivällä 31, ja ihmiset pukeutuneet sen mukaisesti. Aamulla tosin lämpötila oli vain 20, ja sitä uhmanneen havaitsin liukuportaissa:  reisipituiseen villakangastakkiin pukeutuneen nuoren naisen ;) Muilta osin havainnot olivat sitä, että ihmiset olivat aamuin iltapäivin pukeutuneet kuin rannalle. Aamulla vastapäätä istui keski-ikäinen mies, jonka printti-paita kiristi kaljamahaa, jalassa khakinväriset shortsit, joista helposti havaitsi että kummassa lahkeessa on..

Suurin osa miehistä oli pukeutunut ryppyisiin shortseihin, kuka yksivärisiin kuka ruudullisiin mutta ryppyisyys oli yhteinen nimittäjä. Ja karvaiset sääret kera niiden (mitä ne on?) vaellussandaalien, yläosana hihaton (painijan)paita. Naisilla iästä ja painosta riippumatta minishortsit tai liian lyhyt mekko. Joillain nuorilla puolet pakaroista paljaana, joillain vanhemmilla naisilla lyhyet shortsit tai mekko. Ja ne paljastivat sääret, joissa oli muhkuraisia suonikohjuja, katkenneita verisuonia ja tatuointeja. Yläosana kireä toppi tai t-paita, joka paljastaa kaikki muhkurat. Eräs n. mun ikäiseni (yli 50-v) nainen oli pukeutunut farkkukankaan näköiseen mekkotelttaan, ja hänellä tosiaan paino arviolta jotain 160 kg, mekko lähes paljasti pakarat kun hieman kohosi hänen noustessaan poistumaan.

Tämä ei ole läskinvihaajan aloitus, koska mulla itselläkin on ylipainoa. Yritän kuitenkin pukeutua sen verran siististi, että kehtaan mennä töihin asiakaspalveluun. Minne ihmeeseen nämä kaikki muut olivat menossa/tulossa?? Mielestäni kotona, mökillä tms voi pukeutua vapaasti, mutta useimmiten olisi kohteliasta pukeutua kaupungille hieman peittävämmin. Vilpoisia omalle vartalolle sopivia asuvaihtoehtoja löytyy varmaan, uskoisin koska mullekin löytyy vaikka on n. 10 kg ylipainoa ;)

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ihmettelin tänään Tampereen keskustassa, voi hyvää päivää ihmisiä...

Ja kyllä, löytyy vilpoisia kauniitakin asukokonaisuuksia.

Vierailija
2/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta tää sai aloitus sai monet alapeukut. Eikö kukaan nyt tajua, että en mä ole läskinvihaaja. Kirjoitin, että mulla itsellänikin on n. 10 kg ylipainoa (177/80). Yritän kuitenkin pukeutua siten, että kehtaan esiintyä asiakaspalvelussa. Ja yritän saada tuota painoa pois, kunhan saan itseeni ryhtiä. Toki mulla on myös sairaus, jonka takia sitä on, mutta tulen yrittämään parhaani.

Ap

Vierailija
4/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: pyöräile :)

Valitettavasti suomalaisten huono pukeutuminen ei ollut mikään uutinen.

Vierailija
5/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa. 

[/quote]

No eikö ystävä olisi voinut tulla sinun luo?

Vierailija
6/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, vaikka kanssaihmiset liikkuu vähissä vaatteissa. Hellettä on Suomessa muutama viikko vuodessa. Suurimman osan ajasta saat nauttia takkeihin ja pitkiin housuihin pukeutuneista metromatkustajista.

Monilla, kuten minullakin, on työasu. Voin pyöräillä työpaikalle vaikka nirunarubikineissä aamulla ja pukkarissa vaihtaa asiallisiin työvaatteisiin.

Ja monilla, kuten miehelläni, ei ole asiakaspalvelutehtäviä työssä, tai ei ainakaan heinäkuussa. Mies kävi töissä tuossa kuvailemassasi ryppyiset sortsit ja urheilusandaalit -asussa, tosin t-paidassa oli hihat.

Vierailija
7/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa. 

[/quote]

Etkö omista yhtään ohutta pitkää hametta tai housuja? Ikävää tehdä kaverille oharit :/

Vierailija
8/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä rantaleijonia olet bongannut ;) ihan kateeksi käy ;D

Vierailija
9/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän aloittajalla on ylipainoa. Mietin miten mekkoteltta voi paljastaa pakarat?

Vierailija
10/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kaupassa märilä bikineillä, joiden verhoksi olin huitaissut naruolkaimisen trikoomekon. Märät läntiti levisivät kankaan läpi, tuntui kylmältä siellä kaupan viileydessä. Enkä yhtään katsonut mitä muilla oli päällä, koko kaupunki tuntu olevan uimarannalla, josta tulin.

Työmatkapukeutuminen taitaa olla eri asia kuin lomaileva ihminen matkalla jätskikauppaan.

Vierailija
11/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]

Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa. 

[/quote]

Pitkä, kevyttä ohutta kangasta oleva hame... kyllä niitä siistejä ja vilpoisia vaatteita löytyy.

Vierailija
12/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:48"]Mua ei haittaa, vaikka kanssaihmiset liikkuu vähissä vaatteissa. Hellettä on Suomessa muutama viikko vuodessa. Suurimman osan ajasta saat nauttia takkeihin ja pitkiin housuihin pukeutuneista metromatkustajista.

Monilla, kuten minullakin, on työasu. Voin pyöräillä työpaikalle vaikka nirunarubikineissä aamulla ja pukkarissa vaihtaa asiallisiin työvaatteisiin.

Ja monilla, kuten miehelläni, ei ole asiakaspalvelutehtäviä työssä, tai ei ainakaan heinäkuussa. Mies kävi töissä tuossa kuvailemassasi ryppyiset sortsit ja urheilusandaalit -asussa, tosin t-paidassa oli hihat.

[/quote]

Olen samaa mieltä että paljas pinta ei haittaa, mutta eikö ne pienetkin vaatteet voi olla edes siistejä ja rypyttömiä?

Vierailija
13/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Oletpa ihana ystävä.

Vierailija
14/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]. 

Ompas selityksiä. Ei taida edes oikeesti kiinnostaa ystäväsi tapaaminen. Kyllä löytyy myös ohkaisia vilpoista kesävaatetta kaupoista. Miten olis pitkä hame ( ei mikään trikoohame) 

yläosaankin ohut pitkähihainen...

Vierailija
15/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:48"]

[/quote]

No eikö ystävä olisi voinut tulla sinun luo?

[/quote]

Sillä ei ole rahaa tulla tänne Kehä III:n nurkille. 

Vierailija
16/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisi pyytänyt ystävän luoksesi :( Tuskin häntä olisi sun rupiset sääret haitanneet tai edes sotkuinen koti.

Vierailija
17/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:50"]

Aika vähän aloittajalla on ylipainoa. Mietin miten mekkoteltta voi paljastaa pakarat?

[/quote]

Kyllä se voi, koska se oli leveä mutta todella lyhyt, hieman niitä nuorison käyttämiä minishortseja pitempi. Joten kun tämä nainen ponnisti itsensä ylös penkistä niin mekko nousi, näin kaiken koko komeudessaan.

Ap

Vierailija
18/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:50"]

[/quote]

Etkö omista yhtään ohutta pitkää hametta tai housuja? Ikävää tehdä kaverille oharit :/

[/quote]

No en omista yhtäkään pitkää hametta (näyttäisi typerältäkin päälläni, koska olen lyhyt) ja tottakai omistan farkkuja, mutta nyt vaan sattuu olemaan ihan liian kuuma farkuille. 

Vierailija
19/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei juuri tällä hetkellä kiinnosta onko sulla hiekkaa siellä..

On kuuma. Piste. Hiki tulee kun astuu ulos ja ottaa pari askelta, lyhyen kävelymatkan jälkeen se haisee, vaikka olenkin nuori nainen.

Ikävä kyllä suonikohjujakin löytyy, mutta niille kun ei voi mitään. Tai siis sun mielestä pitäisi kulkea kokovartalo burkhassa jos niitä on.

En edes tiedä miksi vastasin tähän provolta haisevaan aloitukseen.

Vierailija
20/139 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä AP:n kanssa!!!

- nainen 22v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan