Suomalaisten hellepukeutuminen (metrossa nähtyä)
Tänään metrossa oli tosi epämiellyttävää. Kaikki se hienhaju, paljaat ruumiinjäsenet, keltaiset kynnet sandaaleissa ja karvaiset kainalot ;( Lämpötila iltapäivällä 31, ja ihmiset pukeutuneet sen mukaisesti. Aamulla tosin lämpötila oli vain 20, ja sitä uhmanneen havaitsin liukuportaissa: reisipituiseen villakangastakkiin pukeutuneen nuoren naisen ;) Muilta osin havainnot olivat sitä, että ihmiset olivat aamuin iltapäivin pukeutuneet kuin rannalle. Aamulla vastapäätä istui keski-ikäinen mies, jonka printti-paita kiristi kaljamahaa, jalassa khakinväriset shortsit, joista helposti havaitsi että kummassa lahkeessa on..
Suurin osa miehistä oli pukeutunut ryppyisiin shortseihin, kuka yksivärisiin kuka ruudullisiin mutta ryppyisyys oli yhteinen nimittäjä. Ja karvaiset sääret kera niiden (mitä ne on?) vaellussandaalien, yläosana hihaton (painijan)paita. Naisilla iästä ja painosta riippumatta minishortsit tai liian lyhyt mekko. Joillain nuorilla puolet pakaroista paljaana, joillain vanhemmilla naisilla lyhyet shortsit tai mekko. Ja ne paljastivat sääret, joissa oli muhkuraisia suonikohjuja, katkenneita verisuonia ja tatuointeja. Yläosana kireä toppi tai t-paita, joka paljastaa kaikki muhkurat. Eräs n. mun ikäiseni (yli 50-v) nainen oli pukeutunut farkkukankaan näköiseen mekkotelttaan, ja hänellä tosiaan paino arviolta jotain 160 kg, mekko lähes paljasti pakarat kun hieman kohosi hänen noustessaan poistumaan.
Tämä ei ole läskinvihaajan aloitus, koska mulla itselläkin on ylipainoa. Yritän kuitenkin pukeutua sen verran siististi, että kehtaan mennä töihin asiakaspalveluun. Minne ihmeeseen nämä kaikki muut olivat menossa/tulossa?? Mielestäni kotona, mökillä tms voi pukeutua vapaasti, mutta useimmiten olisi kohteliasta pukeutua kaupungille hieman peittävämmin. Vilpoisia omalle vartalolle sopivia asuvaihtoehtoja löytyy varmaan, uskoisin koska mullekin löytyy vaikka on n. 10 kg ylipainoa ;)
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:57"]
"mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut."
Älä turhaan kainostele, Jyväskylässä tulikuumaan linja-autoon nousi neitonen, jolla oli paksuhko ruutuhame ja sen alla paksuja sukkahousuja vastaavat mustat nyppyiset leggingsit.
[/quote]
Eikö busseja Suomessa ilmastoida?! Hyvä tietää...
[/quote]
Ainakaan paikallisliikenteen bussi numero 15 ei ollut ilmastoitu. Yllättäen ei myöskään bussi numero 12, jolla jatkoin matkaa. Paluumatkalla sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:26"]
Mistäs revit tuon että sinulla on 10kg liikapainoa? Myöhemmin kerroit mittasi jonka mukaan sinulla on "huimat" alle 2kg lievää ylipainoa, painoindeksisi on vain 25,5 ja normipaino on 25 asti, olet erittäin lievästi ylipainoinen. Joten kyllä, todellakin vaikutat läskivihaajalta kun noilla mitoilla selität olevasi huomattavasti ylipainoinen -,- miltähän niistä oikeista ylipainoisista tuntuu... T: 9 kiloa ylipainoa (oikeasti ihan...)
Tuo vastaaja en ole ollut minä, kyllä oikeat mittani ovat 177/80. Joku on saattanut kirjoittaa "minuna", koska tänne ei tarvitse rekisteröityä. Olen oikea Ap, ja on tuossa jonkin verran ylipainoa, mutta se ei ole voittamaton. Minun painoni kuitenkaan ei ollut se pointti, vaan halusin keskustella pukeutumisesta kaupungille ;)
Ap
[/quote]
[/quote]
Jos mittasi ovat 177/80, sinulla ei ole 10 kg ylipainoa, kuten aloituksessa väitit. Noissa mitoissa sun BMI on 25,54 ja ylipainoa tosiaan se alle 2kg. Tämän voit itse tarkistaa jostain painoindeksilaskurista. Minä en mihinkään läskivihajuttuihin kantaa ota, kunhan vaan kävin tsekkaamassa tuon painoindeksin noilla mitoilla.
[/quote]
No siis ei se painoindeksi 25:kään mikään hoikka ole, kun ajattelee että olen itse AP:ta pari senttiä pidempi ja painan 64 kg, niin oma painoindeksini on jotain 19-20 mikä nyt taitaa olla se nk. normaalipaino. Pullukka olisin jos enemmän painaisin.
[/quote]
Kukaan ei hoikaksi ole aloittajaa väittänytkään, mutta kun BMI on 25,54, ei ylipainoa ole kymmentä kiloa. Sinä olet normaalipainoinen BMI:si mukaan, niin olen minäkin mitoilla 170/70.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:26"]
Mistäs revit tuon että sinulla on 10kg liikapainoa? Myöhemmin kerroit mittasi jonka mukaan sinulla on "huimat" alle 2kg lievää ylipainoa, painoindeksisi on vain 25,5 ja normipaino on 25 asti, olet erittäin lievästi ylipainoinen. Joten kyllä, todellakin vaikutat läskivihaajalta kun noilla mitoilla selität olevasi huomattavasti ylipainoinen -,- miltähän niistä oikeista ylipainoisista tuntuu... T: 9 kiloa ylipainoa (oikeasti ihan...)
Tuo vastaaja en ole ollut minä, kyllä oikeat mittani ovat 177/80. Joku on saattanut kirjoittaa "minuna", koska tänne ei tarvitse rekisteröityä. Olen oikea Ap, ja on tuossa jonkin verran ylipainoa, mutta se ei ole voittamaton. Minun painoni kuitenkaan ei ollut se pointti, vaan halusin keskustella pukeutumisesta kaupungille ;)
Ap
[/quote]
[/quote]
Jos mittasi ovat 177/80, sinulla ei ole 10 kg ylipainoa, kuten aloituksessa väitit. Noissa mitoissa sun BMI on 25,54 ja ylipainoa tosiaan se alle 2kg. Tämän voit itse tarkistaa jostain painoindeksilaskurista. Minä en mihinkään läskivihajuttuihin kantaa ota, kunhan vaan kävin tsekkaamassa tuon painoindeksin noilla mitoilla.
[/quote]
No siis ei se painoindeksi 25:kään mikään hoikka ole, kun ajattelee että olen itse AP:ta pari senttiä pidempi ja painan 64 kg, niin oma painoindeksini on jotain 19-20 mikä nyt taitaa olla se nk. normaalipaino. Pullukka olisin jos enemmän painaisin.
[/quote]
AP voisi paremmin jos laihduttaisi mainitsemansa 10 kg. Hyvä että tietää tämän itsekin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:47"]
Niinpä, mutta tää sai aloitus sai monet alapeukut. Eikö kukaan nyt tajua, että en mä ole läskinvihaaja. Kirjoitin, että mulla itsellänikin on n. 10 kg ylipainoa (177/80). Yritän kuitenkin pukeutua siten, että kehtaan esiintyä asiakaspalvelussa. Ja yritän saada tuota painoa pois, kunhan saan itseeni ryhtiä. Toki mulla on myös sairaus, jonka takia sitä on, mutta tulen yrittämään parhaani.
Ap
[/quote]
No todennäköisesti ne muut ihmiset ei olleet menossa asiakaspalveluun vaan olivat lomalla joten kai he silloin saavat pukeutua miten haluavat? Ja mikäli sinua häiritsee miten muut pukeutuvat niin jos vaikka hankit oman elämän niin ei tarvitse muiden pukeutumisesta huolehtia.
Täytyy ottaa kanssa ihmiset huomioon että ei voi nyt olla ihmisten ilmoilla minkälaisissa ryysyissä vaan. Rannalla ollaan vähissä vaatteissa ja kauniit ja nuoret pukeutuu minimaalisesti mutta kypsempi porukkaa laittaa peittävämpää ylle.
Pukeutumista minäkin ihmettelin tänään stadissa. Itselläni oli simppeli pellavamekko ja nahkasandaalit ja mukavan viileää oli. Tosin tunsin itseni ylipukeutuneeksi :-o
Ymmärrän hyvin. Tällaisiin aloituksii. Tuppaa vaan tulemaan "ihme kyylä, mitä sua häiritsee" tyyppisiä vastauksia. Mielestäni mikään muodin jumalatar tai uudestisyntynyt coco chanel ei tarvitse olla.
mutta on huomattava, että asiallinen ja siisti pukeutuminen on kohteliasta käytöstä. Puhumattakaan henkilökohtaisesta hygieniasta. En tiedä milä siinä on niin vaikeaa ja vastaan ollaan aina jupisemassa ja perustellaan "kukin tyylillään" tyyppisillä argumenteillä. Miksi pitäisi olla täysin välinpitämätön kanssaihmisistään?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:50"]Aika vähän aloittajalla on ylipainoa. Mietin miten mekkoteltta voi paljastaa pakarat?
[/quote]
On niin lyhyt, että vähänkin kumartuessa nousee ylös tai näin minä ainakin ymmärsin
No mitä sitten? Oli mullakin tänään shortsit ja teepaita, koska en halu tappaa itteäni mämpöhalvaukseen 40 asteessa vain sun takia. Shortsit tosin peittää perseen paremmin kuin hyvin ja paita oli melko rento. Olen kyllä erittäin hoikka, enkä mikään selluliitti kasa, joten ei kai sen väliä. Enkä haise hielle. Pari viikkoa sitten kun olin vielä töissä, asiakaspalvelussa, niin kuljin kyllä farkuissa jne.
Mulla on lihaksikkaat ja karvaiset sääret. Enkö saa pukeutua sortseihin bussissa? Entä t-paita, onko sekin väärin, rintakarvat voivat näkyä, jos on avoimempi kaulus. Entä kun kätenikin ovat karvaiset ja toisessa on iso leikkausarpi, peitänkö senkin?
Siis pitääkö nykyisin miestenkin ajella säärikarvat?! Hyvänen aika...ennenhän vain kilpapyöräilijöillä oli kynityt sääret.
"quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:33"]
Suurin osa miehistä oli pukeutunut ryppyisiin shortseihin, kuka yksivärisiin kuka ruudullisiin mutta ryppyisyys oli yhteinen nimittäjä. Ja karvaiset sääret kera niiden (mitä ne on?) vaellussandaalien, yläosana [/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:23"]
Mulla on lihaksikkaat ja karvaiset sääret. Enkö saa pukeutua sortseihin bussissa? Entä t-paita, onko sekin väärin, rintakarvat voivat näkyä, jos on avoimempi kaulus. Entä kun kätenikin ovat karvaiset ja toisessa on iso leikkausarpi, peitänkö senkin?
[/quote] Kylla ainakin USAssa miehet poistavat karvansa, jopa, kauhistus, kainalokarvansa. Naisten on pitanyt nain tehda monet vuosikymmene. Miksi heidan pitaisi karsia miesten haisevista karvoista?
Minä olen monta vuotta yrittänyt peitellä ylipainoa ja pienissä vaatteissa olen voinut olla vain takapihalla johon kukaan ei näe.
Tänä kesänä päätin että katsokoot ihmiset, minä laitan ne minisortsit ja hihattoman paidan. Eikä minua oikesti niin kovin moni katsele.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]
Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa.
[/quote]
Olisi pyytänyt ystävän luoksesi :( Tuskin häntä olisi sun rupiset sääret haitanneet tai edes sotkuinen koti.
[/quote]
Pyysinkin, mutta sillä ei ollut seutulippuun rahaa.
[/quote]
No olisit jeesannut! Kuulostat just mun entisiltä ystäviltä. Oharit voi tehdä, jos haluaa, koska minä en kuulemma loukkaannu.
[/quote]
Ai maksanut taksin, että se pääsee tänne? Onneksi ystäväni ei ole noin pikkumainen vaan ymmärtää ihan hyvin, että on aika tuskaista istua farkuissa ja pitkähihaisessa paidassa 45 minuuttia tulikuumassa bussissa. Ja eikös se nyt kuitenkin ollut ihan hyvä, etten lähtenyt missään topissa ja capreissa tänään metroon?
[/quote] caprit on ihan hyvät, kuka hullu nyt varkkuja pitää
[/quote]
Tämä hullu käyttää farkkuja, koska sisäreiden iho hankautuu rikki löysissä housuissa. Ehkä legginsit sopisivat myös, pitänee kokeilla. Aikoinaan minulla oli kesätyössä työasuna kangashousut ja oli pakko käydä ostamassa pitkälahkeiset alushousut niiden alle.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:23"]
quote] Superb sample of male flesh:
http://www.people.com/people/matthew_mcconaughey/
Watch video.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:23"]
Kiitos kommenteistanne! En ole muslimi, ja ei myöskään kirjan lukeminen tai musiikin kuuntelu täällä pääkaupunkiseudulla auta. Koska täällä on nyt lyhennetty ja harvennettu metron vuoroväli. Ja Vantaan ja Espoon bussien kulkua myöskin supistettu näin kesällä. Joten me heinäkuussa töissä olevat joudumme toisinaan matkustamaan kuin ns. silllit suolassa. Seisomme joukkoliikennevälineessä ja pidämme tangosta kiinni. Tuntematon puolialaston karvakainaloinen henkilö kaikkine hajuineen liimautuu ihoon kiinni kainalo auki, käsi tangossa, iho ihoa koskettaa ;) ;) Jotkut miehet matkustavat jopa ylävartalo paljaana. Joten tämän takia kirjoitin, minua kuvottaa ja ihmettelen minne kaikki nämä tyypit ovat menossa aamulla klo 6.15 tai iltapäivällä klo 15.00, töihinkö? Toki joillain on niin, että menevät töihin ja vaihtavat siellä työvaatteet, mutta näin ei voi olla jokaisen kohdalla ;)
Ap
[/quote] Tää on ihan hullunhauska ketju :DDD. Niin eläväistä vaatetuksen kuvailua ja sitten ärhentelyä kun ei muka saisi jättää tissi- ja pyllyväliä näkyville kun julkisille paikoille menee. Näin Suomessa :D:D. Eikö kannattaisi mennä tuonne keski- ja eteläeurooppalaisille näyttämään mitä on todellinen tyyli hellekeleillä? Sinnehän meitä reissaa lentokoneet turvoksissa niin varmaan riittää tyyliniekkoja näyttämään näihin vanhoihin kulttuurikaupunkeihin miten kuumassa pukeudutaan ... siististi?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa.
[/quote]
Minä olen ratkaissut asian verkkosukkahousuilla, minulla on niitä yli 20 eri kuviolla.
Kotona ap:lla on herne patjan alla eikä saa nukuttua. Pukeudun, miten huvittaa, AP:sta huolimatta. #yolo
Jos jotakuta häiritsee mun hyttysen puremat jotka on aivan kamalan näköiset niin voi voi. Ja läskeistäni huolimatta olen saanut hieman omaatuntoani kohotettua ja kehtaan jopa kulkea minihameessa kaupungilla, niin ja se narutoppi. Ja oikeasti sitä ylipainoa on. Mutta koska kelpaan omalle miehelleni, niin väliäkö muilla :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:48"]
Ratkaisu: pyöräile :)
Valitettavasti suomalaisten huono pukeutuminen ei ollut mikään uutinen.
[/quote]
Joku kun pukeutuu nätisti niin tulee huutoa MIKÄ VITTU TOIKIN KUVITTELEE OLEVANSA, ja kun pukeutuu rumasti niin ei varmasti kelpaa sekään.
Yhteinen nimittäjä on oman pahan olon purku muihin.