Suomalaisten hellepukeutuminen (metrossa nähtyä)
Tänään metrossa oli tosi epämiellyttävää. Kaikki se hienhaju, paljaat ruumiinjäsenet, keltaiset kynnet sandaaleissa ja karvaiset kainalot ;( Lämpötila iltapäivällä 31, ja ihmiset pukeutuneet sen mukaisesti. Aamulla tosin lämpötila oli vain 20, ja sitä uhmanneen havaitsin liukuportaissa: reisipituiseen villakangastakkiin pukeutuneen nuoren naisen ;) Muilta osin havainnot olivat sitä, että ihmiset olivat aamuin iltapäivin pukeutuneet kuin rannalle. Aamulla vastapäätä istui keski-ikäinen mies, jonka printti-paita kiristi kaljamahaa, jalassa khakinväriset shortsit, joista helposti havaitsi että kummassa lahkeessa on..
Suurin osa miehistä oli pukeutunut ryppyisiin shortseihin, kuka yksivärisiin kuka ruudullisiin mutta ryppyisyys oli yhteinen nimittäjä. Ja karvaiset sääret kera niiden (mitä ne on?) vaellussandaalien, yläosana hihaton (painijan)paita. Naisilla iästä ja painosta riippumatta minishortsit tai liian lyhyt mekko. Joillain nuorilla puolet pakaroista paljaana, joillain vanhemmilla naisilla lyhyet shortsit tai mekko. Ja ne paljastivat sääret, joissa oli muhkuraisia suonikohjuja, katkenneita verisuonia ja tatuointeja. Yläosana kireä toppi tai t-paita, joka paljastaa kaikki muhkurat. Eräs n. mun ikäiseni (yli 50-v) nainen oli pukeutunut farkkukankaan näköiseen mekkotelttaan, ja hänellä tosiaan paino arviolta jotain 160 kg, mekko lähes paljasti pakarat kun hieman kohosi hänen noustessaan poistumaan.
Tämä ei ole läskinvihaajan aloitus, koska mulla itselläkin on ylipainoa. Yritän kuitenkin pukeutua sen verran siististi, että kehtaan mennä töihin asiakaspalveluun. Minne ihmeeseen nämä kaikki muut olivat menossa/tulossa?? Mielestäni kotona, mökillä tms voi pukeutua vapaasti, mutta useimmiten olisi kohteliasta pukeutua kaupungille hieman peittävämmin. Vilpoisia omalle vartalolle sopivia asuvaihtoehtoja löytyy varmaan, uskoisin koska mullekin löytyy vaikka on n. 10 kg ylipainoa ;)
Kommentit (139)
Vittu, että ottaa päähän nämä paskakelit. Toivottavasti tämä helvetti päättyy pian.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:55"]
Mua ei juuri tällä hetkellä kiinnosta onko sulla hiekkaa siellä..
On kuuma. Piste. Hiki tulee kun astuu ulos ja ottaa pari askelta, lyhyen kävelymatkan jälkeen se haisee, vaikka olenkin nuori nainen.
Ikävä kyllä suonikohjujakin löytyy, mutta niille kun ei voi mitään. Tai siis sun mielestä pitäisi kulkea kokovartalo burkhassa jos niitä on.
En edes tiedä miksi vastasin tähän provolta haisevaan aloitukseen.
[/quote]
Mutta kun pitkälahkeisemmat ja -hihaisemmat vaatteet ovat oikeasti VIILEÄMPIÄ päällä, jos ne ovat oikeasta materiaalista! Trikootoppi ja kinttanat minishorsit, ei ole ihmekään että hiki valuu jos sellaisiin itsensä pusertaa. Pellavacaprit tms. ovat huomattavasti viileämmät päällä, mutta suomalaiset eivät sitä tajua. Siitä ulkomaillakin aina turistin erottaa, menkää vaikka Kreetalle tms. Paikalliset kävelee siisteissä pidemmissä hameissa/housuissa ja kauluspaidoissa, koska tietävät että laadukkaista materiaaleista valmistettuna ne ovat paljon viileämpiä kuin turistien nirunaruviritykset.
BMI 25-26, ikää 25, toppi ja lyhyet shortsit, peittää kuitenkin perseen kunnolla. Aivan siis hirveen järkyttävää ja kamalaa! Mulla ei nyt satu olemaan vilpoisempia vaatteita ja haluan pukeutua vaatteisiin mistä tykkään. Heikotti vaikka oli litran vesi mukana.
Lämmintä varjossa sen 30 ja täysi paikallisbussi. Ei siinä vaiheessa paljoa kiinnosta mitä ihmiset mun pukeutumisesta aattelee :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]
Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa.
[/quote]
Olisi pyytänyt ystävän luoksesi :( Tuskin häntä olisi sun rupiset sääret haitanneet tai edes sotkuinen koti.
[/quote]
Pyysinkin, mutta sillä ei ollut seutulippuun rahaa.
[/quote]
No olisit jeesannut! Kuulostat just mun entisiltä ystäviltä. Oharit voi tehdä, jos haluaa, koska minä en kuulemma loukkaannu.
[/quote]
Ai maksanut taksin, että se pääsee tänne? Onneksi ystäväni ei ole noin pikkumainen vaan ymmärtää ihan hyvin, että on aika tuskaista istua farkuissa ja pitkähihaisessa paidassa 45 minuuttia tulikuumassa bussissa. Ja eikös se nyt kuitenkin ollut ihan hyvä, etten lähtenyt missään topissa ja capreissa tänään metroon?
[/quote] caprit on ihan hyvät, kuka hullu nyt varkkuja pitää
Ap on hirveä kyylä! Taitaa olla sulla surkea itsetunto? Live, and let live!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:55"]
Mua ei juuri tällä hetkellä kiinnosta onko sulla hiekkaa siellä..
On kuuma. Piste. Hiki tulee kun astuu ulos ja ottaa pari askelta, lyhyen kävelymatkan jälkeen se haisee, vaikka olenkin nuori nainen.
Ikävä kyllä suonikohjujakin löytyy, mutta niille kun ei voi mitään. Tai siis sun mielestä pitäisi kulkea kokovartalo burkhassa jos niitä on.
En edes tiedä miksi vastasin tähän provolta haisevaan aloitukseen.
[/quote]
Mutta kun pitkälahkeisemmat ja -hihaisemmat vaatteet ovat oikeasti VIILEÄMPIÄ päällä, jos ne ovat oikeasta materiaalista! Trikootoppi ja kinttanat minishorsit, ei ole ihmekään että hiki valuu jos sellaisiin itsensä pusertaa. Pellavacaprit tms. ovat huomattavasti viileämmät päällä, mutta suomalaiset eivät sitä tajua. Siitä ulkomaillakin aina turistin erottaa, menkää vaikka Kreetalle tms. Paikalliset kävelee siisteissä pidemmissä hameissa/housuissa ja kauluspaidoissa, koska tietävät että laadukkaista materiaaleista valmistettuna ne ovat paljon viileämpiä kuin turistien nirunaruviritykset.
[/quote]
Ihan samaa ajattelin tulla kirjoittamaan!
Oikea materiaali peittävänä on vilpoisampi kuin kittanat vaatteet puhumattakaan leggingseistä, joita tänäänkin näki paljon.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:48"]Mua ei haittaa, vaikka kanssaihmiset liikkuu vähissä vaatteissa. Hellettä on Suomessa muutama viikko vuodessa. Suurimman osan ajasta saat nauttia takkeihin ja pitkiin housuihin pukeutuneista metromatkustajista.
Monilla, kuten minullakin, on työasu. Voin pyöräillä työpaikalle vaikka nirunarubikineissä aamulla ja pukkarissa vaihtaa asiallisiin työvaatteisiin.
Ja monilla, kuten miehelläni, ei ole asiakaspalvelutehtäviä työssä, tai ei ainakaan heinäkuussa. Mies kävi töissä tuossa kuvailemassasi ryppyiset sortsit ja urheilusandaalit -asussa, tosin t-paidassa oli hihat.
[/quote]
Olen samaa mieltä että paljas pinta ei haittaa, mutta eikö ne pienetkin vaatteet voi olla edes siistejä ja rypyttömiä?
[/quote]
Miten vaatteet pysyy rypyttöminä, kun ne päällä hikoilee, kävelee ja istuu koko päivän? En mä mahda sille mitään, että capreissa ja topin helmassa on iltapäivällä töistä tullessa ryppyjä. Silitätkö sä vaatteitasi päivän aikana vai miten estät vaatteiden hellesäällä rypistymisen?
Kiitos kommenteistanne! En ole muslimi, ja ei myöskään kirjan lukeminen tai musiikin kuuntelu täällä pääkaupunkiseudulla auta. Koska täällä on nyt lyhennetty ja harvennettu metron vuoroväli. Ja Vantaan ja Espoon bussien kulkua myöskin supistettu näin kesällä. Joten me heinäkuussa töissä olevat joudumme toisinaan matkustamaan kuin ns. silllit suolassa. Seisomme joukkoliikennevälineessä ja pidämme tangosta kiinni. Tuntematon puolialaston karvakainaloinen henkilö kaikkine hajuineen liimautuu ihoon kiinni kainalo auki, käsi tangossa, iho ihoa koskettaa ;) ;) Jotkut miehet matkustavat jopa ylävartalo paljaana. Joten tämän takia kirjoitin, minua kuvottaa ja ihmettelen minne kaikki nämä tyypit ovat menossa aamulla klo 6.15 tai iltapäivällä klo 15.00, töihinkö? Toki joillain on niin, että menevät töihin ja vaihtavat siellä työvaatteet, mutta näin ei voi olla jokaisen kohdalla ;)
Ap
Mistäs revit tuon että sinulla on 10kg liikapainoa? Myöhemmin kerroit mittasi jonka mukaan sinulla on "huimat" alle 2kg lievää ylipainoa, painoindeksisi on vain 25,5 ja normipaino on 25 asti, olet erittäin lievästi ylipainoinen. Joten kyllä, todellakin vaikutat läskivihaajalta kun noilla mitoilla selität olevasi huomattavasti ylipainoinen -,- miltähän niistä oikeista ylipainoisista tuntuu... T: 9 kiloa ylipainoa (oikeasti ihan...)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:26"]
Mistäs revit tuon että sinulla on 10kg liikapainoa? Myöhemmin kerroit mittasi jonka mukaan sinulla on "huimat" alle 2kg lievää ylipainoa, painoindeksisi on vain 25,5 ja normipaino on 25 asti, olet erittäin lievästi ylipainoinen. Joten kyllä, todellakin vaikutat läskivihaajalta kun noilla mitoilla selität olevasi huomattavasti ylipainoinen -,- miltähän niistä oikeista ylipainoisista tuntuu... T: 9 kiloa ylipainoa (oikeasti ihan...)
Tuo vastaaja en ole ollut minä, kyllä oikeat mittani ovat 177/80. Joku on saattanut kirjoittaa "minuna", koska tänne ei tarvitse rekisteröityä. Olen oikea Ap, ja on tuossa jonkin verran ylipainoa, mutta se ei ole voittamaton. Minun painoni kuitenkaan ei ollut se pointti, vaan halusin keskustella pukeutumisesta kaupungille ;)
Ap
[/quote]
minisortsit!!! mikä siinä on, että sellaiset pitää tunkea päälle piittaamatta tippaakaan omasta kropasta? kun eivät ne vitivalkoiset selluiittitangot mikään estettinen näky kuitenkaan ole ! ja koppuraiset kantapäät, keltaiset ylipitkät varpaankynnet, kulahtaneet narutopit..
itse olen tietoinen alleistani jä käytän vain paitoja, jossa pienet hihat. ja polvipituisia hameita. kantapäät hoidan kuntoon jo tammikuussa
Clingy clothing is no friend to sticky skin. Avoid body-conscious pieces in hot weather to keep sweat marks away—and allow much-needed ventilation in. Draped tops, relaxed shorts, A-line skirts, and billowy palazzo pants will do the trick!
Meilla ainakin nakee juuri valjia, ohuesta kankaasta tehtyja vaatteita helleaaltojen iskiessa. Tana kesana olen nahnyt paljon pitkia maksihameita/mekkoja. Narutoppien paalla ohuen ohut paita niin vahan lihavampikin nayttaa siistilta.
t.32+ varjossa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:32"]
Tuo vastaaja en ole ollut minä, kyllä oikeat mittani ovat 177/80. Joku on saattanut kirjoittaa "minuna", koska tänne ei tarvitse rekisteröityä. Olen oikea Ap, ja on tuossa jonkin verran ylipainoa, mutta se ei ole voittamaton. Minun painoni kuitenkaan ei ollut se pointti, vaan halusin keskustella pukeutumisesta kaupungille ;)
Ap
[/quote]
[/quote]
Jos mittasi ovat 177/80, sinulla ei ole 10 kg ylipainoa, kuten aloituksessa väitit. Noissa mitoissa sun BMI on 25,54 ja ylipainoa tosiaan se alle 2kg. Tämän voit itse tarkistaa jostain painoindeksilaskurista. Minä en mihinkään läskivihajuttuihin kantaa ota, kunhan vaan kävin tsekkaamassa tuon painoindeksin noilla mitoilla.
Joo, ja sanon jo toisen kerran että kiitos kommenteistanne. Menen nyt nukkumaan, jotta jaksan aamulla duuniin. Metrolla, milläpäs muulla :D - toivottavasti siellä on huomenna hieman hmmm.. hygieenisempää kuin tänään. Metro alkaa kulkea normaalilla vuorovälillä 4.8 alkaen, joten matkustajille tulee olemaan väljempää Ja samoin busseissa. Mulla ei tosiaan ole tapana kyylätä toisia matkustajia (kuten joku kirjoitti), vaan pikemminkin yritän katsella muualle ja miettiä omiani. Tässä helteessä ja ruuhkassa ei vaan mitenkään pysty olemaan näkemättä niitä puolialastomia haisevia kanssamatkustajia. Mutta jokainen tavallaan, ja kaikkea hyvää ;)
Ap
No jo on taas ongelmia.
Huomaa, että kesähelteet on henkisestikin rankkoja. Kohta alkaa taas näkyyn rikostilastoissakin. Hengitellään syvään ja koetetaan kestää...
Minä olen myös yli 50v. Ja sen ainakin olen iän myötä oppinut, että en yhtään ota stressiä toisten ulkonäöstä tai vaatteista. Itse myös pukeudun miten haluan. Elämässä kyllä huolta riittää ilman toisten kyttäämistä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:32"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Jos mittasi ovat 177/80, sinulla ei ole 10 kg ylipainoa, kuten aloituksessa väitit. Noissa mitoissa sun BMI on 25,54 ja ylipainoa tosiaan se alle 2kg. Tämän voit itse tarkistaa jostain painoindeksilaskurista. Minä en mihinkään läskivihajuttuihin kantaa ota, kunhan vaan kävin tsekkaamassa tuon painoindeksin noilla mitoilla.
[/quote]
No siis ei se painoindeksi 25:kään mikään hoikka ole, kun ajattelee että olen itse AP:ta pari senttiä pidempi ja painan 64 kg, niin oma painoindeksini on jotain 19-20 mikä nyt taitaa olla se nk. normaalipaino. Pullukka olisin jos enemmän painaisin.
pakko mainita myös pitkät, muodottomat mekot jotka nyt ovat muodissa ( varsinkin jos niihin ympätty vaakaraidoitus, joka tekee kenestä tahansa läskin-auts) sekä ohuiden kankaiden läpi erottuvat pikkuhousujen rajat. niin ja mauttomat tatuoinnit!!! joka toisella naisella haalistunut ruusu/perhonen/ lapsen nimi ja miehet taas suosivat tribaaleja ja suomileijonia.
Ikinä ei tulisi mieleen valittaa siitä jos ihmiset näin lämpiminä päivinä pukeutuu vähän pienempiin vaatteisiin. Jokaisella on siihen oikeus, en voi käsittää miten olet tästäkin saanut vedettyä herneen nenään.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:46"]
Mä just peruin kaun sitten sovitun tapaamisen ystäväni kanssa, koska ihan oikeasti tällä paahteella en jaksa alkaa vetämään kaupunkireleitä niskaan ja istumaan ensin 45 minuuttia tulikuumassa bussissa päästäkseni edes Elielin aukiolle. Ystäväni on eronsa jälkeen ollut hyvin yksinäinen ja oli toki pahoillaan, kun en nyt sitten tullutkaan. Mutta en mä voi hyttysen syöminen rupisine säärineni lähteä edes hameessa kaupungille tai sitten olisi pitänyt olla paksut sukkahousut. Joten rapsuttelen kutisevia jalkojani shortseissa ja narutopissa omalla takapihallani ja grillaan sapuskaa.
[/quote].
Ompas selityksiä. Ei taida edes oikeesti kiinnostaa ystäväsi tapaaminen. Kyllä löytyy myös ohkaisia vilpoista kesävaatetta kaupoista. Miten olis pitkä hame ( ei mikään trikoohame)
yläosaankin ohut pitkähihainen...
[/quote]Kuka muslimi tänne kirjoittelee? Anna nyt ihmisten pukeutua kuten tahtovat ja tehdä mitä tahtovat. Voit sulkea silmäsi.