Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ulkomailla usein huomaa sellaisen ilmiön

Vierailija
23.07.2014 |

Että kun suomalainen pariskunta huomaa meidät siis suomalaiset, niin hiljenevät ja esittävät että ei olisi suomalaisia. Miksi ei voi huikata, että mistä ootte, jakaa lomavinkkejä jne. Ollaan saatu pari hyvää tuttavapariskuntaa näin. Jotkut vaan mököttää ja esittää jotain.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat. Asun turistialueiden ulkopuolella. Sitten kun toisinaan olen itse lomalla tämän maan (Italia) turistikohteissa, tulee minulle shokkina, jos on muitakin suomalaisia. Hieman epämiellyttävä olo ja luikin pakoon. Sori.

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:54"]

No esim. minä asun täällä pysyvästi. Enkä oikeasti koe niin suurta sielunkumppanuutta kaikkiin suomalaisiin että haluaisin ihan vaan sen takia tutustua jokaiseen turistiin täällä.

[/quote]

Vierailija
22/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten esittämisen halua. Suomessa olevat ulkomaalaiset taas juttelee ja tervehtii omiaan. Ja juu olen huomannut ilmiön asuessani ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä Suomessakaan menisi juttelemaan jollekin satunnaiselle pariskunnalle... miksi siis ulkomaillakaan menisin?

Vierailija
24/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä kävi just noin. Oltiin etelässä ja hotelliin sattui toinen suomalaisperhe. Ne ei tervehtineet eivätkä nyökänneet. Pienehkö hotelli, jossa kaikki muut asukkaat puhelivat altaalla keskenään jne. ja lapset leikkivät yhdessä.

Vierailija
25/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä oli typerää. Kyllä nyt hotellikanssaihmisiä kuuluu moikata, vaikka ei mikään jutustelija muuten olisikaan.

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:20"]

Heh, meillä kävi just noin. Oltiin etelässä ja hotelliin sattui toinen suomalaisperhe. Ne ei tervehtineet eivätkä nyökänneet. Pienehkö hotelli, jossa kaikki muut asukkaat puhelivat altaalla keskenään jne. ja lapset leikkivät yhdessä.

[/quote]

Vierailija
26/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huikkaan että terve! jos on sen tyyppisiä suomalaisia että haluttaa niin tehdä. Usein ovat niin kyrpiintyneen ja itseriittoisen näköisiä siinä turisteina kulkiessaan että ei tee mieli moikata.

Vierailija
27/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pelosta, että näistä vinkkailijoista ei pääse eroon. Monesti käynyt niin, että kun on vähän aikaa erehtynyt juttelemaan, niin aletaan treffejä tekemään ja suunnilleen ala-aulassa odotetaan, että koska tulette ja minne mentäis. Mä menen ulkomaille rentoutumaan siinä omassa seurassa, enkä jaksaisi kiinnostua kenenkään elämäntarinoista vain siksi, että meillä on sama kansallisuus.

Ikävä myöntää oma itsekkyys, mutta muutama loma mennyt lähes pilalle sen takia, että joku maanmiespariskunta, jolla nähtävästi ei oikein mitään keskenään juteltavaa, tunkemalla tunkee seuraan.

Vierailija
28/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten Rodoksella ja oli nähtävyysajelu pienellä junalla, siihen tuli 2 äitiä lapsineen suomalaisia ja en sanonut sanaakaan. Samaten Israelissa aikoinaan olin erään kanssa vanhassa Jaffassa ja siellä oli joku tilaisuus ja kaksi tyttöä takaa tuli ja sano että ootte suomalaisia niin minä sanoin mitä sitten. Juttu ei jatkunut. Ei kiinnosta. 

Vierailija
29/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Vaikka olenkin ujo ja introvertti jopa suomalaiseksi, niin kyllä käytöstavat pitää olla ja on fiksua vähintään tervehtiä ystävällisesti ja "jopa" vaihtaa pari sanaa kuulumisia. Mun mielestäni on ihan luonnollista moikata maanmiehiään, kun on jossain kauempana reissussa.

Vierailija
30/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:54"]

No esim. minä asun täällä pysyvästi. Enkä oikeasti koe niin suurta sielunkumppanuutta kaikkiin suomalaisiin että haluaisin ihan vaan sen takia tutustua jokaiseen turistiin täällä.

[/quote]?

Vierailija
31/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:43"]Olin muutama vuosi sitten Rodoksella ja oli nähtävyysajelu pienellä junalla, siihen tuli 2 äitiä lapsineen suomalaisia ja en sanonut sanaakaan. Samaten Israelissa aikoinaan olin erään kanssa vanhassa Jaffassa ja siellä oli joku tilaisuus ja kaksi tyttöä takaa tuli ja sano että ootte suomalaisia niin minä sanoin mitä sitten. Juttu ei jatkunut. Ei kiinnosta. 

[/quote]

Miksi pitää käyttäytyä kuin moukka? Aikamoista junttimeininkiä, sanoisin. Mielenkiinnosta kysyisin, että millä oikeudella päätit käyttäytyä noin törkeästi ystävällistä lähimmäistä kohtaan?

Vierailija
32/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:54"]

[/quote]?

[/quote]

Ulkomailla... En viitsi kertoa maata.

Vierailija
33/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:45"]Olen ihmetellyt samaa. Vaikka olenkin ujo ja introvertti jopa suomalaiseksi, niin kyllä käytöstavat pitää olla ja on fiksua vähintään tervehtiä ystävällisesti ja "jopa" vaihtaa pari sanaa kuulumisia. Mun mielestäni on ihan luonnollista moikata maanmiehiään, kun on jossain kauempana reissussa.

[/quote]

Tää on kans jännä. Av:llä on ok olla tervehtimättä naapuria kun se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, ja työkaverille voi vastata "ei kuulu sulle" kaikkiin henkilökohtaisiin kysymyksiin jos vaan on introvertti, mutta annas kun päästään maan rajojen ulkopuolelle niin säännöt menee katolleen.

Vierailija
34/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekö ei ole moukkamaista, että arvuutellaan ja kailotellaan ihmisten kansallisuuksia, vaikka kenties hyvinkin elekielestä havaitsee, että henkilö/henkilöt eivät ole seurankaipuussa?

Juuri tostahan se kiikastaa. jos kanssakäyminen voisikin päättyä siihen, että ystävällisesti nyökätään ja tervehditään, mutta kun ei. Alkaa se tenttaaminen, mistä olette, koska tulitte, kauan olette, missä olette käyneet...mitähän nämä asiat kuuuvat kenellekään? Millä oikeudella näitä edes vaivaantuneilta, vetäytyviltä ihmisiltä tentataan, silläkö, että molemmat ovat sattuneet matkustamaan samaan maahan?

Vierailija
35/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pelkää - syystäkin - takertujia eikä siksi kovin innokkaasti paljasta suomalaisuuttaan. Helposti nimittäin käy niin, että se aktiivisempi osapuoli joutuu kuin huomaamattaan ilmaiseksi oppaaksi ja tulkiksi koko  loppuloman ajaksi.

Vierailija
36/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei kaivata muiden suomalaisten seuraa lomilla, pelottavinta on jos törmää rellaiseen ekaa kertaa ulkomailla porukkaan joka ripustautuu ja seuraa kuin koiranpennut. Onneksi näitä on vain seuramatkoilla mitä ei käytetä

Vierailija
37/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:30"]

Mä huikkaan että terve! jos on sen tyyppisiä suomalaisia että haluttaa niin tehdä. Usein ovat niin kyrpiintyneen ja itseriittoisen näköisiä siinä turisteina kulkiessaan että ei tee mieli moikata.

[/quote] Mina asun USAssa paikassa missa suomalaiseen tormaamisen todennakoisyys on 0-.05% luokkaa. kerran kuitenkin isossa hobbykaupassa kuulin suomea ja menin lahemmas, pariskunta kailotti kovaan aaneen etta "katos nyt tatakin jenkkikraasaa, kylla niilla on huono maku. Voi luoja kato tatakin, hahahhaa!"

Kun olin mennyt sinne virkkuukoukkua ostamaan niin jai tervehtimiset tekematta.

Vierailija
38/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun Lontoossa ja aina kun kuulen jonkun puhuvan suomea tekisi mieli mennä juttelemaan, tai edes moikata! En kyllä ikinä ole tehnyt tätä kun tiedän ettei kaikki varmaan siitä tykkäisi.

Vierailija
39/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tapaan ulkomailla suomalaisia tulee lähinnä ajatus "argh, eikö niistä pääse ikinä eroon!" ja luikin pakoon.

Vierailija
40/42 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu suomalaisille ulkomailla siksi, koska en halua viettää aikaa heidän kanssaan. Helposti nimittäin käy juuri niin, että nämä toiset suomalaiset kuvittelevat saman kansalaisuuden tarkoittavan sitä, että loppuloman ajan tehdään sitten kaikki yhdessä, käydään syömässä, tavataan uima-altailla leikkien ja puhumisen merkeissä jne. Eroon ei meinaa päästä millään. Menen lomalle siksi että saisin olla yksin ja rauhassa, en seurustelemaan muiden suomalaisten kanssa.