Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuhteluaine ja hajusteet muutenkin

Vierailija
15.07.2014 |

Meillä on pyykkikone rikki. Eräs ihana ystävä tulla tupsahti tänään meille ja käski pakata pyykkiä pari koneellista, että pesee kotonaan.

Siis voi miten ihanaa. Oikeasti joku auttaa pyytämättä. Meillä on useampi lapsi ja tuo pyykkivuori kasvaa kasvamistaan, kun en joka päivä kehtaa mennä tuttujen nurkkiin pesemään.

Annoin ystävälle hajustamatonta pesuainetta mukaan ja huuhteluainetta en edes käytä. Lapsillamme on allergioita enkä halua kuormittaa heitä ylimääräisillä tuoksuilla.

Nooh ystävä pesi ja lisäsi vähän omaa ihanan kukkaistuoksuista huuhteluainetta, kun on niin kiva, että vähän tuoksuu.

Olen edelleen iloinen puhtaista pyykeistä, mutta jäin miettimään tuota huuhteluainetta. Onko se tosiaan niin harvinaista, että en käytä moista? Käyttääkö niitä kaikki? Pyykistäkin tulee kuitenkin ihan pehmeää, jos rummussa kuivaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaan kaapissa, koska haluan vaatteiden säilyttvän muotonsa ja värinsä. Käytän joskus huuhteluainetta, joskus en. Pidän niiden tuoksusta.

Muista tehdä ystävälle vastapalvelus.

Vierailija
2/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein jo kukkia kun hain pyykit. Ja kyllä teen jonkin vastapalveluksen heti kun keksin miten voisin auttaa. Itse kuivaan rummussa, niin etten rutikuivaksi asti. Ei ole vaatteet mielestäni kutistuneet. Ulkonakin kuivaan, jos lapsilla ei ole kauheat allergiaoireet päällä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huuhteluainetta, oon viimeksi käyttänyt sitä n. 20-vuotiaana, eli n. 14 vuotta sitten. Huuhteluaine on pahaksi pyykille ja lisäksi se tuntuu käteen iljettävältä vaatteissa. Aika harva tuttuni käyttää sitä.

Vierailija
4/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytän joskus taas en. Tuoksuu ihanalta. Siksi tykkään. En oo huomannut paljon eroa huuhteluaineen kanssa pestessä tai ilman.

Vierailija
5/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän väkiviinaetikkaa huuhteluaineena. Se auttaa vaatteiden värejä pysymään kirkkaampina ja estää vaatteiden nyppyyntymistä.

Vierailija
6/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saatan lorauttaa minimaalisen tilkan. Pesuaine hajusteetonta.

Vierailija
7/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:59"]En käytä huuhteluainetta, oon viimeksi käyttänyt sitä n. 20-vuotiaana, eli n. 14 vuotta sitten. Huuhteluaine on pahaksi pyykille ja lisäksi se tuntuu käteen iljettävältä vaatteissa. Aika harva tuttuni käyttää sitä.

[/quote] minä myös en tunne kovin montaa, jotka käyttää. Joku lapsen koulukaveri haisee ällöttävälle hajusteelle, mutta onneksi heitä on harvassa

Vierailija
8/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain lakanoita ja pyyhkeitä pestessä. Vaatteille en koskaan.

Vierailija
9/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet menettää imukykynsä huuhteluaineesta!

Vierailija
10/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hajusteettomia.

Jos jotakuta kiinnostaa, tässä artikkeli Huuhteluaine on täysin tarpeeton:

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/huuhteluaine-on-taysin-tarpeeton/3202016

ei ap

Vierailija
11/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:51"]

Pyyhkeet menettää imukykynsä huuhteluaineesta!

[/quote]

Muistaakseni tämä opetettiin minulle jo kotitaloustunnilla 80-luvun puolella. Muutenkin kotitalousopettajamme piti sitä huuhteluainetta kulueränä, joten veikkaan, että moni kanssani koulua käynyt ei ole tapaani sitä koskaan käyttänyt.  

Vierailija
12/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään koskaan käyttänyt huuhteluainetta. Tosin kuivaan pyyhkeet rummussa. Narulla kuivatut pyyhkeet ovat kyllä tosi korppuja, eli vaativat varmaan sitä huuhteluainetta?

Vierailija
13/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän allergia ja hajuvapaita pesu aj huuhteluaineita. Tuttujen luona kun käy, niin oikein hirvittää,tuo pesuaineiden haju. Usein se on niin voimakasta, ettei voi olla sisällä muuten tule paha olo. Olen ihmetellyt sitä samaa, että laittaako ne liian paljon vai onko "bio luvil" vaan niin voimakashajuista? 

Vierailija
14/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän allergia ja hajuvapaita pesu aj huuhteluaineita. Tuttujen luona kun käy, niin oikein hirvittää,tuo pesuaineiden haju. Usein se on niin voimakasta, ettei voi olla sisällä muuten tule paha olo. Olen ihmetellyt sitä samaa, että laittaako ne liian paljon vai onko "bio luvil" vaan niin voimakashajuista? 

Vierailija
15/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! Miten tässä näin kävi? 

Vierailija
20/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt päästään hajustehysteriaan sopivasti. Minusta mieto huuhteluaineen tuoksu on oikein miellyttävä. Ei tarvi kumota edes sitä korkillista (ohjeen määrä) vaan ehkä kolmasosa. Sitten kuivamaan ulos! Ihana mieto tuoksu, kun vie nenän kiinni, muttei haju hallitse koko huonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi