Miten keskustella arvoista deiteillä?
Olen menossa treffeille tositarkoituksella. Olisi kiva tietää toisen sielunmaailmasta ja arvoista. Miten voisin keskustella/kysyä siitä treffeillä?
Kommentit (11)
Kysyppä ihan suoraan, että mistä kana kusee.
Esitä juuri niitä kysymyksiä, mitkä koet omassa arvomaailmassasi tärkeiksi. Vastaukset kertovat onko yhteistä pohjaa.
Vaikka sanomalla niin, että "olisi kiva saada kuulla jotain arvoistasi ja siitä, mitä pidät elämässä tärkeänä".
Yhteisellä kielellä. Huom, ei kannata kuulustella ja tentata kuten vajakkipojut tekevät tällä alustalla, vaan kerrot omista ajatuksistasi ja kysyt, onko samat vai eri aatokset, ja mitäs hän on mieltä.
Minulta kysyttiin treffeillä millainen ihminen olen. Vastasin suoraan "olen kylmä, kova ja kyyninen ihminen". Treffit loppui siihen paikkaan mutta en halunnut valehdella millainen ihminen olen.
Olen yleensä lähestynyt aihetta kertomalla omista arvoistani, ja siitä treffikumppani pystyy luontevasti kertomaan omia ajatuksiaan mikäli haluaa. Koen jotenkin tungettelevana kysellä suoraan kertomatta omia ajatuksiani ensin. Tietysti tässä on vaarana, että treffikumppani kertoo olevansa kaikesta samaa mieltä kanssani, vaikkei oikeasti ole. Rehellisemmän vastauksen saa todennäköisesti, jos jättää omat ajatukset ensin paljastamatta.
Tuon keskustelun voi aloittaa jo ennen treffejä, niin ei tule aikaa hukattua.
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä lähestynyt aihetta kertomalla omista arvoistani, ja siitä treffikumppani pystyy luontevasti kertomaan omia ajatuksiaan mikäli haluaa. Koen jotenkin tungettelevana kysellä suoraan kertomatta omia ajatuksiani ensin. Tietysti tässä on vaarana, että treffikumppani kertoo olevansa kaikesta samaa mieltä kanssani, vaikkei oikeasti ole. Rehellisemmän vastauksen saa todennäköisesti, jos jättää omat ajatukset ensin paljastamatta.
Mitä kauniimpi nainen olet, sitä todennäköisemmin saat kuulla sitä mitä deitti kuvittelee sinun haluavan kuulla.
Aloita kysymällä uskook hää lajienkehittymisteoriaan vai luomisen?
Mitä kukin sateenkaarilipun väri symboloi.
Kysy häneltä mitä haluat tietää. Muotoile selkeä kysymys. Ei niin, että "mitkä sun arvot on?" vaan "uskotko jumalaan, ja jos niin millaiseen?"