Miksi ulkomailla usein huomaa sellaisen ilmiön
Että kun suomalainen pariskunta huomaa meidät siis suomalaiset, niin hiljenevät ja esittävät että ei olisi suomalaisia. Miksi ei voi huikata, että mistä ootte, jakaa lomavinkkejä jne. Ollaan saatu pari hyvää tuttavapariskuntaa näin. Jotkut vaan mököttää ja esittää jotain.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:43"]
Olin muutama vuosi sitten Rodoksella ja oli nähtävyysajelu pienellä junalla, siihen tuli 2 äitiä lapsineen suomalaisia ja en sanonut sanaakaan. Samaten Israelissa aikoinaan olin erään kanssa vanhassa Jaffassa ja siellä oli joku tilaisuus ja kaksi tyttöä takaa tuli ja sano että ootte suomalaisia niin minä sanoin mitä sitten. Juttu ei jatkunut. Ei kiinnosta.
[/quote]
Annoit vain itsestäsi todella sivistymättömän metsäläisen kuvan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:30"]
Mä huikkaan että terve! jos on sen tyyppisiä suomalaisia että haluttaa niin tehdä. Usein ovat niin kyrpiintyneen ja itseriittoisen näköisiä siinä turisteina kulkiessaan että ei tee mieli moikata.
[/quote] Mina asun USAssa paikassa missa suomalaiseen tormaamisen todennakoisyys on 0-.05% luokkaa. kerran kuitenkin isossa hobbykaupassa kuulin suomea ja menin lahemmas, pariskunta kailotti kovaan aaneen etta "katos nyt tatakin jenkkikraasaa, kylla niilla on huono maku. Voi luoja kato tatakin, hahahhaa!"
Kun olin mennyt sinne virkkuukoukkua ostamaan niin jai tervehtimiset tekematta.
[/quote]
Just tuollaista:) Suomalaiset turistit kailottaa suureen ääneen kuinka kamalaa ja paskaa kaikki on. Kamalinta on se, että naamavärkkikin on vääntynyt sellaiseen ilmeeseen ettei se kelleen ole epäselvää vaikkei suomenkieli taipuisikaan. En kehtaa mennä moikkaamaan ettei kukaan tuttu erehdy luulemaan mun ystäviksi!