Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Työkaveri pois töistä siksi kun lapsi valvottanut yön!

Vierailija
24.08.2009 |

Ei voi muuta kun ihmetellä tota syytä! Ei kannattais tehdä lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa!

Vituttaa kun nyt kaikki hommat kaatuu muiden niskaan kun yks löhöää kotona "kun väsyttää niin kauheesti"!

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatan joutua pimeällä ajamaan aamusta neljä tuntia määränpäähän. Voin kertoa, että on tullut ihan lapsettomanakin kylminä, pimeinä pakkasaamuöinä ajattua ikkuna auki ja "tulitikut" silmillä että pysyy hereillä. Jos lapsi olisi valvottanut KOKO yön, en välttämättä yksinkertaisesti pystyisi ajamaan, sillä auton hiljaiseen hurinaan kyllä sen huudon jälkeen nukahtaisi.

Käytännössä kyllä ratkaisisin asian siten, että lähtisin jo illalla hotelliin nukkumaan. Mutta ei ei kai sitä voi isäparankaan yöunia loputtomiin viedä.

Mutta eipä sitten tarvitse valittaa, että työnantajat "syrjivät" fertiilejä naisia. Eivät kovin varmoja ja kustannustehokkaita tapauksia...

Vierailija
102/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiedätte, että kun on valvonut muutamankin vuorokauden putkeen, alkaa nähdä jo hallusinaatioita. On myös laitonta tehdä joitakin töitä väsyneenä joka todellakin vastaa rankkaa humalatilaa.

että mieluummin kollega saa "maata" kotona jos lapsi on valvottanut kuin että tulee töihin hutiloimaan työnsä.

Haluatko itse jos kolariin joudut että sinua hoitaa vuorokausia valvonut ihminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän työ ap:llä on? Joissakin ammateissa on vaarallista lähteä töihin, jos ei ole nukkunut kunnolla. Esim. julkisen liikenteen kuski tms. Keskittyminen ei myöskään silloin ole kaikkein parasta. Eli onko parempi, että hän lepää kotona vai tulee töihin istumaan tietokoneen ääreen saamatta mitään aikaiseksi. Jos kyse on asiakaspalvelusta esim. vaateliikkeen myyjä, niin sen työn pystyisin valvoneena kyllä tekemään. Yleensä asiakkaan kohtaaminen saa automaattisesti skarppaamaan.

Vierailija
104/118 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:16"]

Ei ole KOSKAAN tullut mieleenkään jäädä väsymyksen takia kotiin töistä ja jos saisin KERRANKIN tietää että joku alaisistani olisi kotona tuon syyn takia niin varoitus tulisi. Hyvän tähden, kaikki vanhemmat valvovat joskus koko yön ties minkä syyn takia, itsekin vähän väliä lapseni erinäisten vaikeuksien takia.

Pöyristyttävää

[/quote]

No ei kai nyt sentään PÖYRISTYTTÄVÄÄ? Vähän inhimillisyyttä peliin, vaikka eletäänkin markkinavetoisesti...

Kaikki on niin suhteellista ja me olemme yksilöitä. Joku jaksaa painaa töitä vaikkei olisi nukkunut kahteen viikkoon silmäystäkään. Mutta kun tarpeeksi valvoo, se käy terveyden päälle ja voi olla jopa hengenvaarallista.

Ihanne olisi että voisi lapsen kanssa olla kotona ainakin sen kolme vuotta, silloin voisi rytmittää nukkumiset ja olemiset  noin ylipäätään jollain tapaa. Töissä täytyy olla skarppina, mutta kuten aikaisemmin jo totesin, inhimillisyyttä mukaan kun arvioidaan jonkun jaksamista.

Vierailija
105/118 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhah mulla oli työkaveri joka jäi kotiin kissan valvottamisen takia. olivat muuttaneet ja kissa ei tykännyt .. onhan se rankkaa!

Vierailija
106/118 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en just tuon takia palannut töihin ennen kuin lapseni nukkuivat kunnolla. Kituuttelimme rahallisesti mutta tiesin että en olisi pystynyt hoitamaan hommiani kunnialla ja poissaoloja olisi tullut lasten sairastelun ja valvomisen takia aivan liikaa. Nyt kun kuopus vihdoinkin nukkuu yönsä jotenkin läpi (heräilyjä enää pari yössä) osaan taas olla töissä.

Jos tämä on ainutlaatuinen tilanne anna olla, itsekin ehkä saat joskus vapaapäivän jonkun kissanristiäsen takia. Ole onnellinen että teillä on noin ymmärtäväinen työnantaja. 

Vierailija
107/118 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työnarkomaaneja. Nykynen palkkataso on niin alhainen, että en kyllä itsekkään lähde töihin aamulla jos on muksu valvottanut ym koko yön. Tällä työnarkomaanilla ei ole mitään käsitystä lapsiperheen elämästä. Käyttäytyy kuin kiukutteleva teini ja purkaa omaa huonoa oloaan kun ei ole omaa perhettä eikä saanut pillua. Työ ei ole kaikki kaikessa siitä et mullan alla mitallia saa.

Vierailija
108/118 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin valvoin yön, olen lapseton ja silti oli pakko mennä. Ei tuo ole mikään syy

Vierailija
109/118 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muka voi olla pois sinulta kun joku on pois töistä? Ainut on jos joudut tekemään toisen työt. Miten ihmiset voivat luulla itsekeskeisesti että se muka olisi pois itseltä?

Olen itse lapseton ja yöihminen kun jouduin heräämään aina klo.4 töihin niin nukuin vain 3h yössä.

En saanut vaihdettua unirytmiä kun vasta yli puolen vuoden kuluttua jotenkin että saan noin 6h. Olin silloin aika sekaisin mutta menin töihin. Ymmärrän siksi perheellisiä ihmisiä jotka voivat valvotun yön takia olla pois töistä. Siis jos se tarkoittaa sitä että esim.2krt puolessa vuodessa eikä usein joka kuukausi. No kun olin töissä sekaisin niin en sitten tajunnut asioita ja en valitellut töissä että en taas ole nukkunut. Siitä johtuen monet työntekijät pitävät minua tyhmänä kun en silloin tajunnut kaikkea kun olin niin vähäuninen ja melkein humalatilassa. Niille ei ole edes tullut mieleenkään että ehkäpä jos on monta yötä nukkunut pari yötä niin se vastaa humaloitumista. Olisin ollut töistä poissa jos olisin mm. oksentanut,hallusioinut tai ollut niin heikossa jamassa ettei jalat kanna.

Vierailija
110/118 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yöllä noussut hakemaan maitoa, käynyt pissalla pariin kertaan tai rauhoitellut itkevää lasta? Ei se kuule ole mitään herkkua jos aamulla pitää nousta töihin...

Oma valinta on ollut, kun teit lapsia. Jos ei pysty hoitamaan töitään täysipainoisesti, kaatamatta omia töitään muiden niskaan, on irtisanouduttava ja etsittävä sellainen työ jonka pystyy hoitamaan.

Vierailija
111/118 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jozik kirjoitti:

Mitä työnarkomaaneja. Nykynen palkkataso on niin alhainen, että en kyllä itsekkään lähde töihin aamulla jos on muksu valvottanut ym koko yön. Tällä työnarkomaanilla ei ole mitään käsitystä lapsiperheen elämästä. Käyttäytyy kuin kiukutteleva teini ja purkaa omaa huonoa oloaan kun ei ole omaa perhettä eikä saanut pillua. Työ ei ole kaikki kaikessa siitä et mullan alla mitallia saa.

Eli olet itsekäs ja kaadat omat työsi muiden niskoille. Jonkun ne työt on kuitenkin tehtävä. Toivottavasti pomosi löytää jonkun keinon irtisanoa sinut.

Vierailija
112/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin valvoin yön, olen lapseton ja silti oli pakko mennä. Ei tuo ole mikään syy

Jos ihmisiä kohdeltaisiin yhdenvertaisesti, laki olisi kaikille sama. Valitettavasti lapsettomien/lapsivapaiden ihmisten syrjintä on sallittua. Mihin on unohtunut ihmisten vastuu omista valinnoista?

Vierailija
113/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten työelämässä harmittaa ihmiset, jotka eivät saa itse mitään aikaan ja kitisevät lyhyistä sairauslomista.

Vierailija
114/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ap?

Vierailija
115/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten työelämässä harmittaa ihmiset, jotka eivät saa itse mitään aikaan ja kitisevät lyhyistä sairauslomista.

Anteeksi mitä? 

Vierailija
116/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan esimiestehtävissä olleena voin vahvistaa, että "lapsi sairaana" on yleisin veruke lintsata töistä. Tehtaalla oli muutama tapaus, ja lopetin saikkujen antamisen vedoten siihen, että nyt on välillä toisen vanhemman vuoro hoitaa sairasta lasta, kohtuutonta laittaa vain esim. äidin työpaikka maksamaan viulut. Vaadin myös lopulta lääkärintodistuksen lapsen sairastelusta, ja kuinka ollakaan: ihmeparaneminen! Terveitä oli kersat sen jälkeen kun tiukensin kriteerejä. Olin reilu esimies, mutta rajansa minunkin hyväntahtoisuuden ja joustavuuden hyväksikäytöllä.

Vierailija
117/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan esimiestehtävissä olleena voin vahvistaa, että "lapsi sairaana" on yleisin veruke lintsata töistä. Tehtaalla oli muutama tapaus, ja lopetin saikkujen antamisen vedoten siihen, että nyt on välillä toisen vanhemman vuoro hoitaa sairasta lasta, kohtuutonta laittaa vain esim. äidin työpaikka maksamaan viulut. Vaadin myös lopulta lääkärintodistuksen lapsen sairastelusta, ja kuinka ollakaan: ihmeparaneminen! Terveitä oli kersat sen jälkeen kun tiukensin kriteerejä. Olin reilu esimies, mutta rajansa minunkin hyväntahtoisuuden ja joustavuuden hyväksikäytöllä.

Itse olen hämmästellen seurannut, kun työkaveri, jolla puoliso joka toinen viikko paikkakunnalla, jää todella usein hoitamaan kipeää lasta. Silloinkin, kun lapsen toisella hultajalla on vapaaviikko. Hänellä näitä "lapsi sairaana"-poissaoloja joka kuukausi. Todella paljon muutenkin pois töistä kesken päivän, parhaillaan viidestä työpäivästä neljänä päivänä lapsen takia käytävä jossakin työaikana. 

On ollut muitakin työkavereita, joilla lapsia. Eivät todellakaan kaikki ole samalla tapaa poissa työstä jatkuvasti. 

Vierailija
118/118 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten käytännössä tekee töitä jos ei saa nukkua yöllä? miten se tapahtuu? paljon painavampi syyhän tuo on kuin pikkunuha

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme