Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Työkaveri pois töistä siksi kun lapsi valvottanut yön!

Vierailija
24.08.2009 |

Ei voi muuta kun ihmetellä tota syytä! Ei kannattais tehdä lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa!

Vituttaa kun nyt kaikki hommat kaatuu muiden niskaan kun yks löhöää kotona "kun väsyttää niin kauheesti"!

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että ei tämä väsymys herkkua ole.

T: kolme viikkoa kolmen tunnin yöunilla/vrk

Vierailija
22/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen raskasta jos ei oo saanu nukkua!

Onpa tyhmä avaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun lapsi valvottaa, niin ettei vanhempi jaksa töihin, niin jaksaako lapsi olla päivän hoidossa --> tuskin, lapset vaativat kuitenkin aikuista enemmän unta ja jokuhan sitä yöllä valvovaa lasta vaivaa.

Jos lapsi on kotona toisen vanhemman kanssa, niin miksei kotivanhempi valvonut, että töihin menevä saisi nukkua.

Voihan lapsella olla myös hoitaja kotona, mutta se ei ole niin yleistä, että olettaisin näin.

Meillä lapset heräili 3 vuotiaaksi asti 5-10 kertaa tavallisena yönä, jos huusi kokoyön tai herätti 20-30 kertaa yönaikana, niin hän oli silloin yleensä sairas, eikä tietenkään viety aamulla hoitoon. Kotiin jäävä myös valvoi yön.

Tässä keskustelussa ihmetyttää, ettei puhuta lapsen väsymyksestä tai sairastamisesta.

Itse nukkunut kohta vuoden lähes täysiä öitä ja silti tämä muaniinväsyttääkunheräsinyöllä-aihe ärsyttää. Tulipahan avauduttua;)

Vierailija
24/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2012 klo 07:56"]

No, pienistä nää munkin ilot tulee...toisaalta tämä toinen lapsi tehtiinkin (ajoituksen suhteen) mun burn out-oireiden vuoksi.

Voi sinua. Jos olet jo valmiiksi burn outin partaalla niin ei se toinen lapsi sitä tilannetta ainakaan helpota, vaikka et töissä kävisikään. Se on täyttä työtä ilman ilta- ja viikonloppuvapaita ainakin sen ensimmäisen vuoden kahden lapsen kanssa.

Tähän on pakko kommentoida, että töiden vuoksi loppuun palaminen on ihan eri juttu kuin lasten hoidon suhteen. On ihan erilainen stressikuorma ja töissä usein se henkinen kuorma. Ehkä on siis parempi jättää kommentoimatta jos ei tiedä asiasta mitään.

Vierailija
25/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän vuoksi naiset kuuluu kotiin hellan ääreen ei töihin!

Omaan nilkkaan napsas nyt tää keskustelu. Ei kenenkään piä olla superihminen jos ei ole nukkunut sillon väsyttää se nyt vaan on ihmiset keho sellanen vaikka ois kuinka akateeminen.

Naiset takas keittiöön!

Vierailija
26/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:46"]

Sen verran on kokemusta itsellä väsymyksestä kroonisen sairauden vuoksi, että ainakin minulla riittää kyllä myötätuntoa väsynyttä ihmistä kohtaan. Ette te voi tietää, millainen perusterveys jollakin ihmisellä on, joten ihan turha tulla sanomaan, että "kyllähän yhden valvotun yön aina kestää". No ei kestä, vaan tietyissä sairauksissa seurauksena saattaa olla esim. pahoja rytmihäiriöitä tai sydänkohtaus.

[/quote]

Joo..se on aina niin helppo huudella pelkästään omaa itseään ja elämäänsä peilaamalla. Minulla on esim taustalla (yleinen) perussairaus ja esim kahden huonosti nukutun yön jälkeen olen todella huonossa kunnossa, tulee pahoja rytmäreitä..oksentelen..huimaa...yms ..jos pitäisi mennä tarkkuutta vaativaan työhön en kykenisi.

[/quote]

vahinko alapeukku sori!

Vierailija
27/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kissa herättää pari kertaa yössä leikkimisellään tai sillä, kun hän kaipaa huomiota. Taidanpa jäädä kotiin, kun niin väsyttää :/

Vierailija
28/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:23"]

Käy minulle, niin kauan kuin itsekin saan vapaata krapulan takia. Vai oletteko muka itse tanssineet arki-iltana pilkkuun asti, torkahtaneet jatkoilla kaverin sohvalle ja kulkeneet aamuun heräävän kaupungin halki omaan kotiin? Ei ole mitään herkkua sellainen, jos pitäisi vielä töihinkin jaksaa...

[/quote]'

vertaatko lastenhoitoa iltaan rimpsalla? olet pahasti hukassa

Vierailija
29/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin töissä yhtenä aamuna olevani pikkusen väsynyt, kun poika oli valvottanut koko yön. Työkaverit olivat kaikki ihan ihmeissään, miksi tulin töihin kun sehän on aivan riittävä syy jäädä kotiin. Itselle ei tullut mieleenkään, että voisin tuommosen takia jäädä kotiin. Toisaalta ymmärtäisin kyllä itse oikein hyvin, jos työkaveri jäisi kotiin lepäämään.

Meillä myös töissä, kun joulun työvuoroja jaettiin, kaikki oli sitä mieltä, että minä oon tietysti joulun vapailla kun on on pieni lapsikin.

Vierailija
30/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi valvoi 2,5 vuotiaaksi lähes koko yöt, keskimäärin 5 heräämistä yössä jolloin uudelleen nukutus vaati aikuisen läsnäoloa enemmän tai vähemmän aikaa. Olisi ollut mahdoton ajatus olla sen takia poissa töistä, ja vieläkin huvittaa kun vanhemmat puhuvat keskivertoisen "huonoista" öistä kun lapsi ei edes herätä joka yö ja jos herättää niin ehkä pari kertaa. Ja tiedän että se on väärin koska väsymys on subjektiivinen asia. Niitäkin äitejä väsyttää varmasti _oikeasti_ niin helvesti, koska _heille_ se on huono yö.

Mutta kuten joku sanoi, asialla on monta puolta. A) unettomuus sairautena on ihan eri asia, b) siitä huolimatta on ammatteja joissa väsynyt ihminen on todellinen riski ja c) aina on olemassa se ihmisryhmä joka käyttää mitä tahansa asiaa tekosyynä lusmuiluun.

Ja nyt töihin... Huonosti nukutun yön jälkeen. Koska tuo lapsi, nykyään 5 vee ei vieläkään nuku hyvin vaikkakin PALJON paremmin.

Vierailija
31/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä se perussairaus + unettomuus. Asia erikseen vielä...

T. 79 joka on bipo joka sen vuoksi unettomuuden aiheuttamassa hypossaan olikin helvetin tehokas ja aikaansaava.

Vierailija
32/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 06:30"]

vertaatko lastenhoitoa iltaan rimpsalla? 

[/quote]

Miksi en vertaisi? Kumpikin on elämäntapavalinta. Työt pitäisi hoitaa, oli sitten lapsi, koira tai vilkas sosiaalinen elämä.

Vierailija
33/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää työkaverin poissaolon syyn? Jos työpaikalla on sovittu, että omalla ilmoituksella saa olla pois työstä, on esimiehen ongelma, jos tuota oikeutta käytetään noin. Valitus siis esimiehelle, ei työkaverille.

Vierailija
34/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2009 klo 09:37"]

Kenen etu on, jos työntekijä tulee umpiväsyneenä töihin? Jos tulee töihin, pitää olla skarppina ja työkykyinen. Itse paljon astma-lapsen kanssa valvoneena ymmärrän hyvin ap:n työkaveria.

[/quote]

Ja minä kolmen lapsen äitinä ymmärrän lapsettomia työntekijöitä, joita vituttaa se, että joku jää pois työstä VÄSYMYKSEN vuoksi. Sairaudet ymmärrän, mutta EN ole koskaan kuullutkaan, että olisi hyväksyttävää jäädä kotiin sen takia, että lapsi valvottaa. Kannattaisi sitten valita hoitovapaa, koska työnantaja ei oikeesti ole mikään sosiaalitoimisto. Ja olen ollut työelämässä 30 vuotta enkä moista koskaan kuullut.

Vierailija
35/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2012 klo 07:15"]

Antaisitko itse itsesi tai läheisesi hoitoon sairaalaan (varsinkaan tehohoitoon) vaikkapa hoitajalle, joka on valvonut juuri yhden yön tai useamman putkeen? En nyt tiedä ammattiasi, mutta tuollainen tuli mieleen, eli tosiaan ihan turvallisuus ja huolellisuuskysymys, joko voi mennä henki, firman maine tai rahat töissäolon takia.

[/quote]

Eikös lääkärit just tätä tee, kun niille iskee joku päivystysputki ?

Sattumalta jonkin aikaa sitten kuin tälläisestä lääkäristä joka teki Töölön sairaalassa aivoleikkauksia, eikä ollut vähään aikaan nukkunut, kun teke pitkää putkea päivystyksessä....

Vierailija
36/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja töissä sellaisessa paikassa jossa väsynyt työntekijä on hengenvaarallinen riski, eli siis mielummin pois töistä jos ei väsymyksen takia ole työkunnossa.

Olein kerran jossain luottamusmiehille järjestetyllä kurssilla jossa kerrottiin esimerkkinä tapaus jossa pahan virheen työssään tehnyt sh oli vedonnut väsymykseen. Hoitaja tuomittiin ja raskauttava tekijä oli että hänen olisi pitänyt ymmärtää tilansa ja jäädä pois töistä väsymyksen vuoksi.

Vierailija
37/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2009 klo 09:35"]ja on kipeä, niin silloinhan on täysin hyvä syy jäädä sairasta lasta hoitamaan kotiin, mutta pelkkä väsymys ei todellakaan riitä syyksi omien työtehtävien laiminlyöntiin.

[/quote]Onneksi on sellainen työ jonka voi hoitaa milloin vain. Jos on puolikuollut, nukkuu pidempään ja tekee hommia etänä sitten illalla tai joskus muulloin. Olen onnekas.

Vierailija
38/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjoitti lääkäri kahden viikon sairasloman siksi, että tenava oli ollut kipeänä pitkään ja hartaasti (ambulanssiakin käytetty) ja oli vihdoin hoitokuntoinen. Ihan vaan, että saisin nukkua... ja toinen lääkäri jatkoi saikkua siitä vielä kahdella viikolla, samalla syyllä. Vaan eipä niitä valvottuja öitä siinä kohtaa ollutkaan takana ihan yhtä tai kahta.

Tarinan opetus: Jos lapsi valvottaa, eikä siksi kykene töihin, on syytä hakeutua lääkäriin sen sijaan että työkaverille täräyttää totuuden suoraan puhelimessa.

Vierailija
39/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus eksän kanssa tapeltiin koko yö ja eksä sai sen takia seuraavan päivän saikkua. Soitti lääkäriin ja kertoi rehellisen syyn... että, niin...

Vierailija
40/118 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee todella huono olo, jos en nuku koko yönä. Yhden vuorokauden jälkeen jo olen kuin kännissä ja huimaa. Eikä ole tietääkseni mitään sairautta. Olen lapseton ja näitä lukiessa ehkä syytä jäädäkin lapsettomaksi.

Sellainen asia myös tuli mieleen, että jos työkaverisi on töistä pois niin kuinka se sinun työpäivään vaikuttaa? joudutko kahdeksan tunnin sijaan tekemään hänenkin vuoron, vai ihan siksikö sinua vituttaa että kuvittelet mielessäsi kuinka hän lempikirjaansa lukien hymyilee sohvalla ja syö suklaalevyä? :D Ehkä hän ihan OIKEASTI on huonovointinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä