Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Työkaveri pois töistä siksi kun lapsi valvottanut yön!

Vierailija
24.08.2009 |

Ei voi muuta kun ihmetellä tota syytä! Ei kannattais tehdä lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa!

Vituttaa kun nyt kaikki hommat kaatuu muiden niskaan kun yks löhöää kotona "kun väsyttää niin kauheesti"!

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuppaavat kyllä jäämään aina välillä niille krapulavapaille.

Ja nimenomaan: pikkuisen myötätuntoa voisit osoittaa, koska todellakin JOKAISELLA on näitä tilanteita aika ajoin, eikä niitä voi ennakoida tuohon tapaan:

"Enpäs nyt teekään yhtään lasta kun ei tiedä jos ne vaikka valvottavat niin pahasti etten joskus pääsisikään töihin..."

Loppuisi veronmaksajat äkkiä tästä maasta jos kaikki ajattelisivat etten tee lapsia kun en tiedä jaksanko ne aina ja joka tilanteessa hoitaa työni lisäksi.

Aika aikaa kutakin - jokainen lapsiperhe käy läpi nuo valvomiset ja sitten se aika onkin jo ohi. Ennen kuin huomaatkaan.

Tiesit varmaankin, että unettoman yön jälkeen aikuisen ihmisen tarkkaavaisuustila voi olla samaa tasoa kuin muutaman kaljan jälkeisessä humalatilassa. Parempi varmaan, ettei ihminen lähde silloin tekemään isompaa vahinkoa työpaikalleen eikä liikenteeseen.

mutta ihmettelen tätä asennetta. Siis eikö JOKAINEN vanhempi koe noita samoja asioita jossain vaiheessa? Ja eikös jokaisen vanhemman pidä silti hoitaa työnsä? Siis miksi pitää tehdä lapsia, jos ei niistä kykene huolehtimaan??? Itse en myöskään yhtään tykkää näistä "ylläreistä" että työkaveri onkin päättänyt jäädä kotiin kun ei jaksakaan tulla töihin... Mitä jos joku sinkku jäisi aina torstaisin kotiin potemaan krapulaa, kun keskiviikkona meni aviomiesehdokasta etsiessä pikkutunneille?

Vierailija
62/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meillä ei ole töissä sitä ylellisyyttä, että voisi olla pois lasten yöheräilyn vuoksi. Pitänee vaihtaa työpaikkaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen etu on, jos työntekijä tulee umpiväsyneenä töihin? Jos tulee töihin, pitää olla skarppina ja työkykyinen. Itse paljon astma-lapsen kanssa valvoneena ymmärrän hyvin ap:n työkaveria.

Vierailija
64/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan oikein riitä ymmärrystä jos kyse on yhdestä yöstä. Kyllähän nyt yhdellä valvotulla yöllä jaksaa miten vaan. Sitten tietysti eri juttu jos menee monta yötä nukkumatta.

Kyllähän se näin on että lasten takia joutuu valvomaan. Vielä sittenkin kun lapset on "isoja" valvottavat sairaana jne.

Ja niin sitä on aina jouduttu töissä käymään.

Vierailija
65/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuuden takia työterveyslääkäriltä.

Ei ole kuulemma terveellistä tulla töihin (ainakaan meidän ammatissa) jos ei voi nukkua yöllä.

Jos ihminen haluaa päästä helpolla, hän keksii minkä tahansa syyn jäädä pois töistä. Jos siis työ on sellaista "suorittavaa" laatua.

Omassa ammatissani ei ole mitään järkeä lähteä väsyneenä töihin, mutta eipä niitä minun työtehtäviä kukaan siellä tee sillä aikaa kun olen poissa. Ihan odottavat kiltisti sitä että hoidan ne itse. Ja jos ei määräpäivään mennessä ole tullut tulosta niin aika pian joutuu ulos.

Meillä ei siis kukaan viitsi kyttäillä toisten tekemisiä, koska jokainen kärsii tekemättä jättämisistään ihan itse.

Vierailija
66/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuule ole mitään herkkua jos aamulla pitää nousta töihin...

Jos työnteko olis herkkua, herrat sen hoitais...

Tiedän kyllä paikkoja (kunnalla/kaupungilla) joissa eri syistä johtuva väsymys on hyväksyttävä "syy" jäädä pois, omalla työpaikalla se ei ole. Ja hyvä niin. Kai sitä saisi joka toinen aamu jäädä kotiin kun niin väsyttää...

Vierailija
67/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia kuin yksi valvottu yö...

Vierailija
68/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sen todistat tai selkäsäryn?

Mutta ei, jos todella on niin väsynyt että ajaa autolla ojaan tullessaan töihin tai kotona hakkaa seuraavana yönä lapsensa päätä seinään että olisi hiljaa, niin tätähän ei saa tunnustaa.

Työtovereiden ymmärrys menee siinä kohti, että tuot syntymäpäivinäsi kakkua töihin ja poissa olet ainoastaan vuosilomapäivät ja nekin niin, ettei yli kahden viikon katkoksia tule kerralla.

Vierailija
69/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEKKASELLA?

vai palkattomalla?

Työnjohtohan sen pekkasen myöntää, eikä siihen tartte syytä ilmoittaa..

Paska työkaveri taidat itse olla?

Vierailija
70/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esimiehenä pienessä 4 hengen yrityksessä.

Eräs henkilö, joka tekee ainoastaan 2pv/viikossa (omasta halustaan) on ainoa, joka jää sairaslomalle vähänkin kipeänä.

Muut tulevat töihin vaikka pää kainalossa.

Eli hän on eniten poissa, vaikka tekee vain näin vähän (vähiten)tunteja.

Soitti taas eilen illalla kymmenen aikaan, että ei pääse töihin...yleensä olisin vetänyt ihan hirveät stressit, kun koko alkuviikko menee sekaisin...

Mutta,mutta...henkilö ei ollut kuullut/muistanut, että jäin viime viikolla äitiyslomalle...eli pakan sotkeutuminen ja siitä koituva stressi jää uuden esimiehen harteille.

No, pienistä nää munkin ilot tulee...toisaalta tämä toinen lapsi tehtiinkin (ajoituksen suhteen) mun burn out-oireiden vuoksi.

Ihanaa olla isomman lapsen kanssa kotona, kun ei tarvi miettiä

työkuvioita...ainakaan vuoteen...;)

Vierailija
71/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäisi yön valvottua jaksaa mennä töihin niin huh huh.

kävi joka ikinen keskiviikko naistentansseissa. Oli kotona vasta aamuneljältä ja oli jo kahdeksalta töissä. Hyvin jaksoi koko pitkän päivän töitä tehdä, 8-18.

Kävi tansseissa varmaan 3-4 vuoden ajan joka ikinen viikko ja selvisi siis kerran viikossa noin 3 tunnin yöunilla. Taitaa ap:n työkaveri nyt keksiä vaan tekosyitä. Kyllä yhden valvotun yön jälkeen töissä jaksaa ihan hyvin. Tällä kaverilla oli siis ikää 30+.

Vierailija
72/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi A

- tekee raskasta, puuduttavaa, yksitoikkoista, tylsää työtä, josta ei saa tyydytystä. Töihin meno ei erityisemmin innosta ja käyttää siksi pienimmänkin tekosyyn voidakseen jäädä kotiin. Valitettavasti juuri näissä töissä duunit yleensä kaatuvat paikalla olijoiden niskaan.

- Ei väliä onko lapsen valvottaminen oikeasti vaikuttanut työkuntoon fataalisti vai ei - tämä tyyppi olisi pois joka tapauksessa jonkun päivän viikosta, jos ei tästä niin jostain muusta syystä.

Tyyppi B

- ihminen, jolla on hyvä työmoraali ja joka hoitaa hommansa huolella

- ei valvo ehkä ihka ensimmäistä yötä lapsensa takia, vaan "kamelin selkä" on katkennut juuri ja ilmoittaa rehellisesti syyn poissaololleen

Vierailija
73/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällä lapsella ollut isää, joka olisi voinut auttaa puolet yöstä?

Meillä esikoinen huusi kerran KOKO YÖN putkeen. Varasin netistä lääkärille ajan heti aamuksi ja sovimme, että mieheni sai nukkua ja veisi lapset lääkäriin ja jäisi ensimmäiseksi päiväksi hoitamaan, jos/kun sairaslomaa tulisi (tulikin, korvatulehdus oli - ensimmäinen).

Minä valvoin yön ja aamulla, kun mies lähti viemään lasta lääkäriin ja menivät samalla apteekkiin, minä laitoin esimiehelle ja työkaverille tekstarin, että PAKKO nukkua muutama tunti ennen kuin pääsen töihin. En minä ainakaan olisi pysynyt hereillä, saatikka pystynyt tekemään töitä.

Sitten tuolla muutaman tunnin unella jaksoi kyllä päivän vetää läpi.

Vierailija
74/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka teki yhteen aikaan kahta työtä. Päivät olin töissä 8-17 ja yöllä 12-6 lehtiä jakamassa 5pv/vk:ssa.

Vaikka kuinka väsytti, töihin oli mentävä. En viitsinyt edes töissä kertoa, että joudun rahatilanteen takia töitä tekemään niin paljon, huvitti kyllä, kun muut valittivat miten joskus heräsivät jo 4:ltä.

Vierailija
75/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten hyvin nukkuvien lasten yövalvomiset on tähän asti aina aiheuttanut sairaus, useimmiten korvatulehdus. Kuume on noussut vasta seuraavana päivänä. Mistä tiedät, ettei työkaverisi ole parasta aikaa sairaan lapsen kanssa lääkärissä?

Vierailija
76/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa kirjoitat! :D

Huomaatko: Tyyppi A tekee paskaa duunia ja olisi syystä kuin kolmannesta pois.

Tyyppi B taas on hyvällä moraalilla varustettu Duraselpupu ja kertoo "todellisen syyn poissaololle".

Kumpi sinusta sitten ap.n kuvaama työkaveri on?

Paskaduuninen vai hyvä moraalinen?

Eikö muka pekkasta saa kysyä? Jos kertoo työkaverille: "Olen tänään pois kun Martti itki koko yön ja nukuttaa" niin mitä niin saatanan huonoa siinä on?

Onko parempi tulla haukotteleen töihin (ei sekään teille kaikille sovi) tai saako pitää pekkasensa? Johon on ihan laillinen oikeus!

22

Vierailija
77/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kenelläkään muulla tässä firmassa.

Nämä on huomioitu jo viikkotyötuntimäärässä.

Vierailija
78/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, elämä yllättää. Ja onneksi useimmat eivät mieti etukäteen, että mitäs jos lapselle vaikkapa neljävuotiaana tulee paha rotavirusoksennustauti ja valvoo koko yön ykäten ja minun pitää mennä seuraavana päivänä töihin...?

Jos sellaisia alkaa miettiä, ei Suomeen syntyisi lapsia.

Joten otapa nyt se työväline kauniiseen käteesi ja ala paiskia hommia. Jos työkaveri harvoin jää kotiin nukkumaan, niin sinun on syytä se ymmärtää ja pitää mölyt mahassa. Eri juttu, jos tuota sattuu likipitäen kuukausittain...

PS: sitä on todellakin arvioitu, että paha väsymys vastaa promillen humalatilaa. Joillekin, esim. itselleni, se aiheuttaa monenlaista muutakin ikävää, päänsärkyä ja sydämen rytmihäiriöitä. Voi siis olla tarpeen todellakin jäädä sänkyyn aamulla...

Vierailija
79/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olla poissa oman krapulan takia.

Ja näitä on paljon.

Jos ei osaa rajata juomista, että selviää töihin niin on aikuisella vähän hanskat hukassa.

Nämä ne minua vasta ärsyttävätkin.

Vierailija
80/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttet sinäkään tainnut oikein hiffata mitä tarkoitin.

Tyyppi A:n kohdalla ei ole väliä, onko valvomista ollut kuinka paljon vai ollenkaan - tällainen tyyppi keksii aina jonkun syyn olla poissa. Kaikki työpaikalla tietävät, että nämä tyypit ovat säännöllisen epäsäännöllisesti poissa töistä, milloin milläkin syyllä.

Ja koska itse olen tehnyt sekä paskaduunia että itsenäistä asiantuntijatyötä, puun kokemuksesta: itsenäisessä asiantuntijatyössä et periaatteessa voi olla tyyppiä A, koska kukaan muu ei tee hommiasi. Ne odottavat sinua siellä ja poissaolo kostautuu kahta kamalampana kiireenä seuraavana päivänä. Tai kuten minun tapauksessani: teen duunit sitten kipeänä kotona.

Tyyppi B voi olla missä duunissa tahansa.

En osaa ottaa kantaa siihen, kumpaa ap:n työkaveri on, koska en tunne häntä.

Paskaa kirjoitat! :D Huomaatko: Tyyppi A tekee paskaa duunia ja olisi syystä kuin kolmannesta pois. Tyyppi B taas on hyvällä moraalilla varustettu Duraselpupu ja kertoo "todellisen syyn poissaololle". Kumpi sinusta sitten ap.n kuvaama työkaveri on? Paskaduuninen vai hyvä moraalinen? Eikö muka pekkasta saa kysyä? Jos kertoo työkaverille: "Olen tänään pois kun Martti itki koko yön ja nukuttaa" niin mitä niin saatanan huonoa siinä on? Onko parempi tulla haukotteleen töihin (ei sekään teille kaikille sovi) tai saako pitää pekkasensa? Johon on ihan laillinen oikeus! 22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän