Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Työkaveri pois töistä siksi kun lapsi valvottanut yön!

Vierailija
24.08.2009 |

Ei voi muuta kun ihmetellä tota syytä! Ei kannattais tehdä lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa!

Vituttaa kun nyt kaikki hommat kaatuu muiden niskaan kun yks löhöää kotona "kun väsyttää niin kauheesti"!

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on eri asia herätä pari kertaa kuin herätä kymmenen kertaa ja valvoa suurin osa yöstä vaikka nyt oksentelevan lapsen kanssa. Mutta tässäkin taas huomaa, että nainen on naiselle susi.

Oksenteleva lapsi on SAIRAS ja silloin saakin jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Vierailija
2/118 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käytännössä katsoen yh. Mies kahden ja puolen viikon työmatkalla. Ennen tätä lapsi sairastui. Silloin yski ja herätteli vain 5-8 kertaa yössä. Miehen matkan aikana yskä muuttui niin pahaksi, että heräsi joka yskäänsä, eli noin 20-40 kertaa yössä. Tätä jatkui koko miehen matka-ajan. Ja lääkärillä kävimme useasti tämän ajan tarkastamassa, ettei muutu sairaalahoitoa tms vaativaksi.

Muutaman yön välillä tuli anoppi hoitamaan, jotta saisin nukutuksi.

olinko siis laiska, kun en selvinnyt yksin? Olisin myös voinut pyytää anoppia hoitamaan päivisin ja mennä töihin, mutta mielestäni olisin vain aiheuttanut hallaa töissä. Lapsen sairauteen on turha vedota, sillä anoppi on monesti tullut hoitamaan lapsia esim mahataudissa. Poissa olin yksinkertaisesti väsymykseni takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikäs se teidän ammatti on? näin uteliaana jos vaikka työkaverille vinkkaisin asiasta niin vois taas olla toisen viikon saikulla. alkaa ottaan päähän tommonen.. meillä taas kun on laitoshuoltajan työ niin hän teloo jatkuvasti itseään työpaikalla jotta saisi saikkua..

Vierailija
4/118 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on migreeni. En saanut nukuttua kun koira teki pennut. Odotan, että lapset lähtee kouluun ja menen uudelleen nukkumaan.

Vierailija
5/118 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. missä solidaarisuus? Emme ole superihmisiä joten joustakaa ja auttakaa niin saatte itsekin apua tarvittaessa.

2. On monia töitä jossa yönkin valvominen haittaa. Miten esim. lääkäri, hoitaja, bussikuski, hitsaaja... yms yms ihmisistä vastuussa, isoja koneita käyttävät, kaasuja ja kemikaaleja käsittelevät ihmiset.

3. miksi kaikki olettavat että juuri nainen valvoo lasten takia?? Meillä on mieskin valvonut oman osansa ja myös työpaikalla on miespuolisetkin työkaverit joutuneet kotiin sairasta lasta hoitamaan.

Vierailija
6/118 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka teki yhteen aikaan kahta työtä. Päivät olin töissä 8-17 ja yöllä 12-6 lehtiä jakamassa 5pv/vk:ssa. Vaikka kuinka väsytti, töihin oli mentävä. En viitsinyt edes töissä kertoa, että joudun rahatilanteen takia töitä tekemään niin paljon, huvitti kyllä, kun muut valittivat miten joskus heräsivät jo 4:ltä.

jolla pian olisi menestyva bisnes, upea talo ja kaikki mita haluaisit.

Nama muut potkittaisiin pellolle eika ole mitaan kelaa minne voisi menna kerjaamaan ellei nyt ihan nalkakuolema uhkaa. Kotona lepailijoille ei USAssa ole rahastoa.

Vierailija
7/118 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään roikut aihe vapaalla??

Tee töitäsi siitä sulle maksetaan!!

Vierailija
8/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira piti mua hereillä koko yön, enkä siks voinu mennä töihin. Mun akvaarion kalat tekee samoin...Ja sit kun mun koira on ripulissa, jään hoitamaan sitä kotiin, enkä mee töihin.

Vierailija
9/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on kokemusta itsellä väsymyksestä kroonisen sairauden vuoksi, että ainakin minulla riittää kyllä myötätuntoa väsynyttä ihmistä kohtaan. Ette te voi tietää, millainen perusterveys jollakin ihmisellä on, joten ihan turha tulla sanomaan, että "kyllähän yhden valvotun yön aina kestää". No ei kestä, vaan tietyissä sairauksissa seurauksena saattaa olla esim. pahoja rytmihäiriöitä tai sydänkohtaus.

Vierailija
10/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:46"]

Sen verran on kokemusta itsellä väsymyksestä kroonisen sairauden vuoksi, että ainakin minulla riittää kyllä myötätuntoa väsynyttä ihmistä kohtaan. Ette te voi tietää, millainen perusterveys jollakin ihmisellä on, joten ihan turha tulla sanomaan, että "kyllähän yhden valvotun yön aina kestää". No ei kestä, vaan tietyissä sairauksissa seurauksena saattaa olla esim. pahoja rytmihäiriöitä tai sydänkohtaus.

[/quote]

Joo..se on aina niin helppo huudella pelkästään omaa itseään ja elämäänsä peilaamalla. Minulla on esim taustalla (yleinen) perussairaus ja esim kahden huonosti nukutun yön jälkeen olen todella huonossa kunnossa, tulee pahoja rytmäreitä..oksentelen..huimaa...yms ..jos pitäisi mennä tarkkuutta vaativaan työhön en kykenisi.

Vierailija
11/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kerran sellainen tilanne, että oli niin jännittävä/stressaava/pelottava lääkärireissu edessä etten nukkunut koko yönä. Sain hyviä uutisia ja soitin töihin. (En siis hoksannut ottaa saikkua vastaan kun kysyttiin tarvitsenko) päivä oli jo puolivälissä ja kerroin olevani todella poikki kaikesta tästä. Pomo ilmoitti että "Töihin vaan on sitä kato joskun tultu nukkumattakin töihin."

Ja olin tuolloin töissä päiväkodissa, vastuussa jonkun kalleimmista aarteista :/.

Skarppasin, vaikka tiukkaa teki.

Vierailija
12/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät ole sellaisia jotka heräävät "vain" pari kertaa yössä. Saattaa huutaa useamman tunnin putkeen ja taas puolen tunnin päästä sama juttu ja tätä läpi koko yön ja vielä kuukausien tai vuosien ajan.

Eiköhän tyhmempikin tiedä ettei kukaan jaksa nukkumatta

Vierailija
13/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottamisen syy. kerro pomolle.

Vierailija
14/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmaisena suorastaan ..tuttaa kuulla, että jotkut tekee noin. Olen monet monet kerrat mennyt töihin nukkumatta silmänräpäystäkään, tai vain pari tuntia. Normaalina yönä herään 3-7 kertaa,eli en siis ikinä nuku niitä kuuluisia lapsettomien täydellisiä yöunia. Onko tuo todellakin yleistä, että huonojen yöunien kuvitellaan olevan ok syy olla pois? Ja jos kaikki muut yöt nukkuu ok keskimäärin, niin yksi uneton yö on sitten maailman loppu? Huh huh.. Pistipä ärsyttämään!

Lisätäkseni vielä, että tottahan toki on ok jos on useampi uneton yö takana, hakea saikkua ja jäädä kotiin, mutta että yksi yö...  Tosin esim autoa ajavilla työkseen on pakko tehdä töitä sen mukaan onko nukuttu, mutta ette ap taida rekkakuskeja olla?

Vierailija
15/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap kulta! Kyllä sen duunikaverin lapset siitä kasvaa ja kehittyy ja äippä jaksaa taas paremmin tehdä töitään. Sitten kun hän jaksaa paremmin sinä istut taukohuoneen kahvipödässä häntä vastapäätä silmäpusseinesi kersojesi sairastettua kolme viikkoa putkeen vuorotellen, ja muistat sanatarkasti että kyllä yhden yön valvomisella jaksaa tehdä vaikka rakettitiedettä, ja olet sellainen korkea moraalin ihminen joka tulee töihin vaikka pää kainalossa, se on niiiiin ihailtavaa!!

Mutta hei, mullapa onkin 15 lasta! Käyn 5 päivää viikossa töissä ja viikonloppuisin kahdessa osa-aika työssä, kaikkien lasten tarpeet hoidan ja teen työni niin ettei kaadu muille! Ehkä jopa enemmän! Valvon joskus kuukauden putkeen ja silti hoidan työni, lasten läksyt, neuvolat, zumbatuntini ja esikoisen lätkätreenit! Painoindeksini on 19. Teen jokapäivä tuoreen ruuan pesueelleni ja töissä olen vähintään 9 tuntia päivässä! Öisin hoidan sitä joka sattuu olemaan sairas, pesen pyykkiä ja keitän perunoita. Tai kirjoitan wilmaan miksi ei ole tullut kiitettäviä koulusta lapsilla. Uneksi minulle riittää jos kehoni koskettaa lakanaa!

Ja töissä se nuori ja kokematon nirppanokka liisi ei aina jaksa käsittää millaista perheellisen elämä voi olla, pohtii ja mollaa pää puneisena kun se uusi mirkku jolla on se kaksivuotias, on välillä poissa töistä. joten autan liisiä töissään, hän saa sitten rauhassa puhua mirkun selän takana paskaa asioistaan, mistä ei tiedä ja miettii miltä valvominen saattaisi joskus tuntua. Hän kerran totesi ettei tee lapsia koska nehän saattavat valvottaa, ja että lapset on itse hoidettava. Minä vanha konkari totesin siihen että olen niiin samaa mieltä, hänenkään ei kyllä kannata tehdä lapsia jos ei jaksa valvoa! ja että minäkin itse olen aina lapseni hoitanut enkä ole valittanut kertaakaan tämän maan päällä jostain väsymyksestä, jaksoi ne ennenvanhaankin hoitaa emännät katraansa. olisi mirkku sitä miettinyt ennenkuin haaransa avasi,, voi tätä nyky maailmaa!

Vierailija
16/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ylitöitä ja valvoin 4 vuorokautta putkeen, enimmäkseen töissä siis. Fyysinen työ eikä edes mieluisa. Öisin muuten nukun aina 3-5h koska aika ei riitä enempään. Ja hyvin olen kaikki nämä vuodet pysynyt hengissä! Toiset vaan ovat säälittäviä jaksamisen suhteen. ;)

Vierailija
17/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:23"]Voi ap kulta! Kyllä sen duunikaverin lapset siitä kasvaa ja kehittyy ja äippä jaksaa taas paremmin tehdä töitään. Sitten kun hän jaksaa paremmin sinä istut taukohuoneen kahvipödässä häntä vastapäätä silmäpusseinesi kersojesi sairastettua kolme viikkoa putkeen vuorotellen, ja muistat sanatarkasti että kyllä yhden yön valvomisella jaksaa tehdä vaikka rakettitiedettä, ja olet sellainen korkea moraalin ihminen joka tulee töihin vaikka pää kainalossa, se on niiiiin ihailtavaa!!

Mutta hei, mullapa onkin 15 lasta! Käyn 5 päivää viikossa töissä ja viikonloppuisin kahdessa osa-aika työssä, kaikkien lasten tarpeet hoidan ja teen työni niin ettei kaadu muille! Ehkä jopa enemmän! Valvon joskus kuukauden putkeen ja silti hoidan työni, lasten läksyt, neuvolat, zumbatuntini ja esikoisen lätkätreenit! Painoindeksini on 19. Teen jokapäivä tuoreen ruuan pesueelleni ja töissä olen vähintään 9 tuntia päivässä! Öisin hoidan sitä joka sattuu olemaan sairas, pesen pyykkiä ja keitän perunoita. Tai kirjoitan wilmaan miksi ei ole tullut kiitettäviä koulusta lapsilla. Uneksi minulle riittää jos kehoni koskettaa lakanaa!

Ja töissä se nuori ja kokematon nirppanokka liisi ei aina jaksa käsittää millaista perheellisen elämä voi olla, pohtii ja mollaa pää puneisena kun se uusi mirkku jolla on se kaksivuotias, on välillä poissa töistä. joten autan liisiä töissään, hän saa sitten rauhassa puhua mirkun selän takana paskaa asioistaan, mistä ei tiedä ja miettii miltä valvominen saattaisi joskus tuntua. Hän kerran totesi ettei tee lapsia koska nehän saattavat valvottaa, ja että lapset on itse hoidettava. Minä vanha konkari totesin siihen että olen niiin samaa mieltä, hänenkään ei kyllä kannata tehdä lapsia jos ei jaksa valvoa! ja että minäkin itse olen aina lapseni hoitanut enkä ole valittanut kertaakaan tämän maan päällä jostain väsymyksestä, jaksoi ne ennenvanhaankin hoitaa emännät katraansa. olisi mirkku sitä miettinyt ennenkuin haaransa avasi,, voi tätä nyky maailmaa!

[/quote]

Vietät melko vähän aikaa lastesi kanssa?

Vierailija
18/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy minulle, niin kauan kuin itsekin saan vapaata krapulan takia. Vai oletteko muka itse tanssineet arki-iltana pilkkuun asti, torkahtaneet jatkoilla kaverin sohvalle ja kulkeneet aamuun heräävän kaupungin halki omaan kotiin? Ei ole mitään herkkua sellainen, jos pitäisi vielä töihinkin jaksaa...

Vierailija
19/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mulla on tietysti oikeus jäädä kotiin,jos MUA väsyttää.Mutta jos työkaveria väsyttää,niin tietysti töihin vaan. Ei työkaverit saa jäädä töistä väsymyksen takia pois,sehän on moraalitonta ja pelkkää laiskuutta.

Vierailija
20/118 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän on vaikea tietää, mikä oikeastaan oli ap.n työkaverin tilanne. Mä olen aina tarvinnut paljon unta ja esikoinen heräili elämänsä ekat 2 vuotta joka yö monta kertaa. Nukuimme vuoroöin miehen kanssa ja olimme myös vuorotellen hoitovapaalla. Mulla on täysin vapaat työajat eikä kukaan kyttää, eikä satunnaisesta poissaolosta ole haittaa kuin itselleni, mutta silti ei tullut mieleen jäädä kotiin valvomisen takia. Ehkä olisi pitänyt jäädäkin joskus, mutta tuo ajattelutapa ei vaan oikein luonnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme