Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvakuula aloittelijalle, googlasin että pitäisi olla jopa 6-8 kg naisillekin. Voiko olla totta?

Vierailija
17.07.2021 |

Prismassa myydään alk. 2 kg ja muistan jossain jumppatunnilla joskus kokeilleeni niin hädin tuskin sai treeniä vedettyä pienellä painollakaan (nyt en muista sen painoa kylläkään). Tekisi mieli aloittaa tuosta 2 kg tai max. 4 kg? Mitä mieltä olette? Ei mitään kokemusta siis ennestään ja alleille haluaisin tehdä jotain.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannissa sattui olemaan 7 € tarjouslapulla 5 kg hiekkakuula eli pehmeä ja sen nyt sitten ostin. Pääsee kokeilemaan youtuben videoita. Olen tosiaan jollain sellaisella kuntosalin videotunnilla ollut kauan kauan sitten enkä kyllä enää mene vastaavaan. ap

Vierailija
82/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina saa ihmetellä täällä, miksi ihmiset tulevat neuvomaan asioissa, joista heillä ei selvästikään ole mitään tietoa.

Ei, kahvakuulatreeniä ei tehdä jollain kahden tai neljän kilon painoilla, koska kahvakuulatreeni on koko kehon harjoittamista ja kuula nousee lähinnä pakaroilla ja keskikehon lihaksilla. Miksi edes ostaa kuulaa, kun ei ymmärrä, mitä sillä tehdään?

Ja ei, kukaan ei tule lihaskimpuksi heiluttamalla kymmenen kilon kuulaa muutaman kerran viikossa. Se ei ole mitään lihasten kasvattamista. Olen kahvakuulannut paljon ja kyllä siellä treeneissä ihan tavalliset pulleromammat heiluttavat kymmentä kiloa ihan kepoisesti.

Muutenkin on niin typerää pelätä lihaksia. Niitä ei kuulkaa vahingossa nainen saa, vaan se vaatii kovaa vuosien työtä ja oikeaa ravintoa. Olisikin niin, että muutama treeni kuuden kilon kuulalla saisi sixpackin esiin. Sitä odotellessa.

Ap:lle suosittelen ohjattuun toimintaan hakeutumista tai personal traineria.

Taitaa personal trainer täällä vaan kalastella asiakkaita. Kukaan tarvitse ylikalliita 50e/h palveluitasi kuulan heiluttamiseen.

Maksaako vielä monikin näistä oikeasti? Ihmiset vois opetella avaavaan youtuben, sieltä löytyy ilmaseksi vaikka kuinka monta personal traineria. Hullua maksaa jostain itsensä kipeäksi kun saman saa ilmaseksi.

Näinkin on, mutta miksi sitten salilla ja ohjatulla tunneilla mahtaa nähdä niin surkeaa tekniikkaa? Välillä ihan sattuu katsoa, miten väärin tehdään. Joskus kyse on vain tehottomuudesta, mutta välillä kyllä loukkaantumisvaara kasvaa.

Ohjatuilla tunneilla ohjaaja vähän yrittää katsoa perään, mutta sielläkin on ihan tavallinen tilanne, että ihminen ei vaan pysty seuraamaan ohjeita, kuten vaikkapa että selkä suoraksi. Monella on kehno kehon hallinta, ja kehon asennon hahmottaminen ja korjaaminen vaikuttaa olevan hyvin haastavaa.

Itse en ole mikään ammattilainen vaan tavallinen sivusta seuraaja, mutta monesti on tullut mieleen, että apu olisi monelle tarpeen ihan kädestä pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannissa sattui olemaan 7 € tarjouslapulla 5 kg hiekkakuula eli pehmeä ja sen nyt sitten ostin. Pääsee kokeilemaan youtuben videoita. Olen tosiaan jollain sellaisella kuntosalin videotunnilla ollut kauan kauan sitten enkä kyllä enää mene vastaavaan. ap

Niin ja samalla mukaan tarttui leuanvetotanko myös 7 € mutta sitä meinasin ensin kokeilla sellaiseen kuminauhajumppaan eli tulee yläpuolelta se vastus. ap

Vierailija
84/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle personal trainer sanoi että minimissään 12kg, sellaiset sitten ostin. Kuka aikuinen nyt ei 6 kg jaksa edes kantaa??

Olin 167cm pitkä ja reilusti yli satakiloinen.

Kyllä tuntui treeni noissa ja tuloksia tuli nopeasti, joten oikeassa kai oli.

Vierailija
85/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina saa ihmetellä täällä, miksi ihmiset tulevat neuvomaan asioissa, joista heillä ei selvästikään ole mitään tietoa.

Ei, kahvakuulatreeniä ei tehdä jollain kahden tai neljän kilon painoilla, koska kahvakuulatreeni on koko kehon harjoittamista ja kuula nousee lähinnä pakaroilla ja keskikehon lihaksilla. Miksi edes ostaa kuulaa, kun ei ymmärrä, mitä sillä tehdään?

Ja ei, kukaan ei tule lihaskimpuksi heiluttamalla kymmenen kilon kuulaa muutaman kerran viikossa. Se ei ole mitään lihasten kasvattamista. Olen kahvakuulannut paljon ja kyllä siellä treeneissä ihan tavalliset pulleromammat heiluttavat kymmentä kiloa ihan kepoisesti.

Muutenkin on niin typerää pelätä lihaksia. Niitä ei kuulkaa vahingossa nainen saa, vaan se vaatii kovaa vuosien työtä ja oikeaa ravintoa. Olisikin niin, että muutama treeni kuuden kilon kuulalla saisi sixpackin esiin. Sitä odotellessa.

Ap:lle suosittelen ohjattuun toimintaan hakeutumista tai personal traineria.

Taitaa personal trainer täällä vaan kalastella asiakkaita. Kukaan tarvitse ylikalliita 50e/h palveluitasi kuulan heiluttamiseen.

Väärä tekniikka johtaa vammoihin ja väärät painot ja liikkeet siihen että harjoituksesi on joko tehotonta tai menet niin tukkoon liian kovasta harjoituksesta että kuntoilu loppuu siihen kun et vaan jaksa jatkaa. Kohtalaisen moni kuitenkin haluaa väenvängällä tehdä ensin itse nuo virheet ennen kuin käy kysymässä neuvoa osaavammilta. Youtubesta voi oppia oikeita liikkeitä mutta yhtä lailla siellä on tehty liikesarjoja täysin päin prsettä. 

Vierailija
86/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvakuulaliikkeet ovat erilaisia kuin tehtävät ja painoa pitää olla enemmän. Osta vaikka ensin kuuden kilon kuula (tai jos ei mitään pohjakuntoa 4 kg) ja kunnon kehittyessä isompi. Kakkosella et tee mitään.

Kahvakuulatreeni kehittää lihaksistoa monipuolusesti mutta alleille ostaisin pienet käsipainot ja tekisin ojentajaliikkeitä kotona niillä.

Alleille kannattaa tehdä tuolin kanssa dippejä ja ojentajapunnerruksia ja jättää se kahden kilon turhake kauppaan. Kannattaa myös tutusta trx nauhoihin. Niillä pystyy tekemään koko kehon treenin ja sopivat hyvin aloittelijoillekin. (Ja on kevyet kantaa kaupasta kotiin :).

Vierailija
87/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 5 kg. En minä lihaksia halua, vaan se on apuväline peruskunnon ylläpitämisessä. Aika passeli. Tavoite on pitää kunto hyvänä, ei tulla bodariksi. 

Melko yleinen ja siltikin turha pelko tuo bodariksi tulemisen pelko.

Itse teen salitreeniä 3-5 kertaa viikossa ihan kohtuullisilla painoilla jo. Toki lihakset ovat kasvaneet siitä kun aloitin, mutta en kyllä bodarilta näytä. Ei se vahingossa tapahdu ja vaatii aika paljon työtä, jotta ollaan lähelläkään bodarin ulkoista habitusta. Oma toimintakyky sen sijaan on parantunut huimasti.

Vaikka eletäänkin tätä feministien uudelleen tulemista eise välttämättä tarkoita sitä että kaikki naiset haluaa lihaksia. Toiset naiset haluaa pitää ne sirot kädet ja jalat ja olla muuten vaan hoikka mielummin kuin lihaksikas sporttinen. Joo ei varmaan ihan bodariksi pääse helpolla mutta joillekkin naisille vähäkin määrä lihasta on nounou.

Ikääntyessä lihakset alkavat hävitä. Neljästäkympistä seitsemäänkymppiin katoaa voimasta 40 prosenttia, jos ei tee mitään. Edes lihasvoiman ylläpito takaa parempaa toimintakykyä ikääntyessä. Vaikka jotkut haluavat olla "siroja", tuskin roikkuvat kädet ja reidet ovat hakusessa?

Aika nopeasti mentiin bodarista täydelliseen treenaamattomuuteen ja roikkuviin käsivarsiin. Siinä välissä on esimerkiksi jooga ja ne kevyemmät käsipainot, joilla voima säilyy, mutta pysyy silti sirona. Tracy Andersonilla on kiva ja siro kroppa, jossa on silti hieman lihaksia, eikä hänen treenissään käytetä yli puolentoista kilon painoja (en ole ihan varma kilomäärästä, mutta muistelin, että se oli 3 paunaa).

Vierailija
88/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on normaalikokoinen vähintään eli ei mikään 40kg painava nainen niin 8-12kg on hyvä aloituspaino ja miehelle 12-16kg.

Vierailija
89/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästyy sulla rahatkin kun et osallistu tollasiin höpönlöpön turhille rahastus tunneille.

Vierailija
90/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tärkein asia muistettavaksi on se, että koko ajan napa selkärankaan ja selkä suorana. Jos päästät selkäsi pyöristymään, tulee ongelmia.

Vierailija
91/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle nämä pienemmät kuulat sitten on tarkoitettu jos alottelijankin pitäisi aloittaa 12kilon kuulalla? sitä tässä olen miettinyt.

Vierailija
92/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle nämä pienemmät kuulat sitten on tarkoitettu jos alottelijankin pitäisi aloittaa 12kilon kuulalla? sitä tässä olen miettinyt.

Mä ostin aikoinaan alle kouluikäisille lapsille kilon käsipainot, kun halusivat jumpata mun kanssa. Niille ne oli hyvät. Noi kahvakuulat käy varmaan paperipainoiksi ihan hyvin.

Vierailija
93/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tyhmille kuluttajille, kuten moni muukin turha tuote. Se, että kaupassa myydään jotain, ei ole todiste sen tarpeellisuudesta.

Vierailija
94/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 5 kg. En minä lihaksia halua, vaan se on apuväline peruskunnon ylläpitämisessä. Aika passeli. Tavoite on pitää kunto hyvänä, ei tulla bodariksi. 

Itse teen salitreeniä 3-5 kertaa viikossa ihan kohtuullisilla painoilla jo. Toki lihakset ovat kasvaneet siitä kun aloitin, mutta en kyllä bodarilta näytä. Ei se vahingossa tapahdu ja vaatii aika paljon työtä, jotta ollaan lähelläkään bodarin ulkoista habitusta. Oma toimintakyky sen sijaan on parantunut huimasti.

Vaikka eletäänkin tätä feministien uudelleen tulemista eise välttämättä tarkoita sitä että kaikki naiset haluaa lihaksia. Toiset naiset haluaa pitää ne sirot kädet ja jalat ja olla muuten vaan hoikka mielummin kuin lihaksikas sporttinen. Joo ei varmaan ihan bodariksi pääse helpolla mutta joillekkin naisille vähäkin määrä lihasta on nounou.

Ikääntyessä lihakset alkavat hävitä. Neljästäkympistä seitsemäänkymppiin katoaa voimasta 40 prosenttia, jos ei tee mitään. Edes lihasvoiman ylläpito takaa parempaa toimintakykyä ikääntyessä. Vaikka jotkut haluavat olla "siroja", tuskin roikkuvat kädet ja reidet ovat hakusessa?

Aika nopeasti mentiin bodarista täydelliseen treenaamattomuuteen ja roikkuviin käsivarsiin. Siinä välissä on esimerkiksi jooga ja ne kevyemmät käsipainot, joilla voima säilyy, mutta pysyy silti sirona. Tracy Andersonilla on kiva ja siro kroppa, jossa on silti hieman lihaksia, eikä hänen treenissään käytetä yli puolentoista kilon painoja (en ole ihan varma kilomäärästä, mutta muistelin, että se oli 3 paunaa).

En tunne Andersonia ennestään, mutta googlauksen perusteella ei näytä erityisen sporttiselta, todella hoikalta ja rasvattomalta vain. Samoin kuin ennen-jälkeen-kuvat treenimuodon nimeen vannovilta. Luulen että tuossa aiemmassa kommentissa viitattiin siihen kun sanottiin että ”vähäkin määrä lihasta on nounou”.

Kukin tyylillään.

Vierailija
95/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne Andersonia ennestään, mutta googlauksen perusteella ei näytä erityisen sporttiselta, todella hoikalta ja rasvattomalta vain. Samoin kuin ennen-jälkeen-kuvat treenimuodon nimeen vannovilta. Luulen että tuossa aiemmassa kommentissa viitattiin siihen kun sanottiin että ”vähäkin määrä lihasta on nounou”.

Kukin tyylillään.

Piti palata kun aloin tutustua enemmän tähän TA:n treeni- ja dieettiohjelmaan. Kuulostaa aika syömishäiriöiseltä käytökseltä kun kun lounaaksi saa syödä yhden proteiinipatukan, illalliseksi puoli litraa kanakeittoa ja sen voimin treenataan melkein kaksi tuntia joka päivä.

Ei kannatta uskoa että tämän tyypin treeneillä hänen vartaloaan saa, jos ei elä alle 1000 kalorin dieetillä elämänsä loppuun.

Vierailija
96/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään.

Piti palata kun aloin tutustua enemmän tähän TA:n treeni- ja dieettiohjelmaan. Kuulostaa aika syömishäiriöiseltä käytökseltä kun kun lounaaksi saa syödä yhden proteiinipatukan, illalliseksi puoli litraa kanakeittoa ja sen voimin treenataan melkein kaksi tuntia joka päivä.

Ei kannatta uskoa että tämän tyypin treeneillä hänen vartaloaan saa, jos ei elä alle 1000 kalorin dieetillä elämänsä loppuun.

Mä kattelin samaa. Ei ihan vaikuta terveellisen elämän rakennuspalikoilta noi ohjeet.

Vierailija
97/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niille pienillekin kuulille monia käyttötarkoituksia. Itselläni on 2 kpl 4 kilon kuulaa, kuuden kilon kuula ja 10 kilon kuula, kaikkia käytän hieman eri tarkoitukseen ja erilaisia liikkeitä tehdessä. Jos en ole pitkään aikaan liikkunut niin kevytkin kuula kyykkyjä tehdessä tuo pientä lisäpainoa, kun ilmankaan ei jaksaisi kovin montaa tehdä.

Eivät kaikki sitä paitsi edes halua mitään isoja lihaksia, itselleni ainakin riittää peruskunto jolla selviän arjesta ja voin hyvin, joten en näe mitään hyötyä mennä pumppaamaan isoilla painoilla salille.

Vierailija
98/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lihava, niin kyllä.

Vierailija
99/99 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyykkäisitte 20kg kanssa, ei lihakset kasva. Se on oikeasti vielä tosi pieni paino kyykyssä, ei oikeasti juuri mitään. 

4-5kg kahvakuula on ihan hyvä yksittäisiin käsiliikkeisiin, mutta koko vartalolle se on hyvin pieni paino.