Kahvakuula aloittelijalle, googlasin että pitäisi olla jopa 6-8 kg naisillekin. Voiko olla totta?
Prismassa myydään alk. 2 kg ja muistan jossain jumppatunnilla joskus kokeilleeni niin hädin tuskin sai treeniä vedettyä pienellä painollakaan (nyt en muista sen painoa kylläkään). Tekisi mieli aloittaa tuosta 2 kg tai max. 4 kg? Mitä mieltä olette? Ei mitään kokemusta siis ennestään ja alleille haluaisin tehdä jotain.
Kommentit (99)
Mulle toi 6 kg on tuskaa että jaksaa 45 min treenata.
Mulla on 5 kg. En minä lihaksia halua, vaan se on apuväline peruskunnon ylläpitämisessä. Aika passeli. Tavoite on pitää kunto hyvänä, ei tulla bodariksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 5 kg. En minä lihaksia halua, vaan se on apuväline peruskunnon ylläpitämisessä. Aika passeli. Tavoite on pitää kunto hyvänä, ei tulla bodariksi.
Melko yleinen ja siltikin turha pelko tuo bodariksi tulemisen pelko.
Itse teen salitreeniä 3-5 kertaa viikossa ihan kohtuullisilla painoilla jo. Toki lihakset ovat kasvaneet siitä kun aloitin, mutta en kyllä bodarilta näytä. Ei se vahingossa tapahdu ja vaatii aika paljon työtä, jotta ollaan lähelläkään bodarin ulkoista habitusta. Oma toimintakyky sen sijaan on parantunut huimasti.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on hyvät kilonkin painot. Älä osta liian isoja tai et jaksa edes maasta sitä nostaa.
No ei kilon painoilla ainakaan tuloksia saa! Itse olen treenannut alusta asti 6 kg kahvakuulalla. Nyt siirryin 8 kg. Ihan koko kroppaa olen treenannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen salitreeniä 3-5 kertaa viikossa ihan kohtuullisilla painoilla jo. Toki lihakset ovat kasvaneet siitä kun aloitin, mutta en kyllä bodarilta näytä. Ei se vahingossa tapahdu ja vaatii aika paljon työtä, jotta ollaan lähelläkään bodarin ulkoista habitusta. Oma toimintakyky sen sijaan on parantunut huimasti.
Riippuu kuka laskee minkäkin bodariksi. Kyllä nainenkin saa jotain lihaksia hentoihin varsiin ja jos nainen ei halua mitään lihasta käsivarteen niin sitten ei kannata. Jos joku toinen laskee bodariks jonkun mentulan niin siihen kuntoon ei kyllä ykskään nainen pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eletäänkin tätä feministien uudelleen tulemista eise välttämättä tarkoita sitä että kaikki naiset haluaa lihaksia. Toiset naiset haluaa pitää ne sirot kädet ja jalat ja olla muuten vaan hoikka mielummin kuin lihaksikas sporttinen. Joo ei varmaan ihan bodariksi pääse helpolla mutta joillekkin naisille vähäkin määrä lihasta on nounou.
Käytän kuulia 10 kg ylöspäin ja en todellakaan ole mikään bodarivartaloinen, ennemmin alipainoinen :D Päälaji on juoksu ja kuulalla saa vaihtelua treeniin ja lihaskuntoa. Kannattaa ostaa käsipainoja jos on tarve hyvin kevyelle treenille pienillä painoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen salitreeniä 3-5 kertaa viikossa ihan kohtuullisilla painoilla jo. Toki lihakset ovat kasvaneet siitä kun aloitin, mutta en kyllä bodarilta näytä. Ei se vahingossa tapahdu ja vaatii aika paljon työtä, jotta ollaan lähelläkään bodarin ulkoista habitusta. Oma toimintakyky sen sijaan on parantunut huimasti.Vaikka eletäänkin tätä feministien uudelleen tulemista eise välttämättä tarkoita sitä että kaikki naiset haluaa lihaksia. Toiset naiset haluaa pitää ne sirot kädet ja jalat ja olla muuten vaan hoikka mielummin kuin lihaksikas sporttinen. Joo ei varmaan ihan bodariksi pääse helpolla mutta joillekkin naisille vähäkin määrä lihasta on nounou.
Ikääntyessä lihakset alkavat hävitä. Neljästäkympistä seitsemäänkymppiin katoaa voimasta 40 prosenttia, jos ei tee mitään. Edes lihasvoiman ylläpito takaa parempaa toimintakykyä ikääntyessä. Vaikka jotkut haluavat olla "siroja", tuskin roikkuvat kädet ja reidet ovat hakusessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen salitreeniä 3-5 kertaa viikossa ihan kohtuullisilla painoilla jo. Toki lihakset ovat kasvaneet siitä kun aloitin, mutta en kyllä bodarilta näytä. Ei se vahingossa tapahdu ja vaatii aika paljon työtä, jotta ollaan lähelläkään bodarin ulkoista habitusta. Oma toimintakyky sen sijaan on parantunut huimasti.Vaikka eletäänkin tätä feministien uudelleen tulemista eise välttämättä tarkoita sitä että kaikki naiset haluaa lihaksia. Toiset naiset haluaa pitää ne sirot kädet ja jalat ja olla muuten vaan hoikka mielummin kuin lihaksikas sporttinen. Joo ei varmaan ihan bodariksi pääse helpolla mutta joillekkin naisille vähäkin määrä lihasta on nounou.
Silloin pienillä painoilla paljon toistoja tai sitten ei tee mitään, niin ei ne lihaksetkaan kasva. Mutta jos puhutaan bodareista niin puhutaan bodareista. Bodari ja lihaksikkaan sporttinen ovat jokseenkin eri asioita.
Eikä tällä ole mitään tekemistä feminismin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suuri ja paino ja vähän toistoja kehittää lihaksia paremmin kuin pieni paino ja paljon toistoja.
kumpikin kehtittää lihaksia. sekä pieni paino ja paljon toistoja tai suuri paino ja vähän toistoja. Ne vain kehittävät eri tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä aiot sillä tehdä. Pienemmillä kuulilla voi hyvin esimerkiksi treenata yhtä kättä.
No mulla on 4 kiloinen kuula ja hyvin riittää kahden kädenkin treeneihin. Itseasiassa tuo on liian painava yhdellä kädellä tehtäviin liikkeisiin mutta mulla on niitä varten ihan perinteiset käsipainot joista 3 kiloinen on mainio hauiksille ja kevyempi sitten ojentajille.
Ja mulla tosiaan on ollut iänkaiken jotenkin hassulla tavalla heikot kädet eli esim minkäänlainen roikkuminen tai punnertaminen ei ole onnistunut ikinä, mutta sitten taas jaksan kyllä vääntää oikeastaan minkä tahansa purkin auki eikä oikeastaan ikinä tarvitse käyttää mitään vippaskonsteja koska tuollaiseen sitten voimaa löytyy käsistä liikaakin. Eikä tee tiukkaakaan kantaa kauppakasseja tai vaikka vesiämpäreitä saunaan tai lähdevesipöniköitä autosta mökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyessä lihakset alkavat hävitä. Neljästäkympistä seitsemäänkymppiin katoaa voimasta 40 prosenttia, jos ei tee mitään. Edes lihasvoiman ylläpito takaa parempaa toimintakykyä ikääntyessä. Vaikka jotkut haluavat olla "siroja", tuskin roikkuvat kädet ja reidet ovat hakusessa?
Niinpä. Eikä ne roikkuvat käsivarret vielä mitään, mutta sitten kun vanhana ei enää selviä arjen askareista, kun ne vähätkin lihakset ovat kadonneet. Eipä paljoa naurata, kun on silloin ihan avuton. Mutta hyvä hei, että ei tullut vahingossa bodariksi.
Kahvakuulatreenissä on tarkoitus käyttää koko kehoa, ei vain käsiä. Eli oikeaoppisesti kun treenaa, käyttää käsien lisäksi selkää, corea, jalkoja, hartioita ym. Jos yrittää tehdä liikkeet pelkin käsivoimin voimat loppuu kyllä äkkiä😁 Jos haluaa treenata pelkkiä käsiä, suosittelen käsipainoja. Kahvakuulatreenissä usein aloituspaino on 8kg, omalla salilla ei edes pienempiä ole. Itse en todellakaan ole mikään voimanpesä, mutta tyypillisesti treenaan 12 kg tai 16 kg kuulalla. 8 kg voi olla haastavissa liikkeissä ja tosi helpoissa/rajoitetuissa liikkeissä 20 kg. Suosittelen kokeilemaan alkuun 6 kg tai 8 kg kuulaa ja jonkun ammattilaisen käymään liikkeet yhdessä läpi jos ei ole tuttuja☺️
Aina saa ihmetellä täällä, miksi ihmiset tulevat neuvomaan asioissa, joista heillä ei selvästikään ole mitään tietoa.
Ei, kahvakuulatreeniä ei tehdä jollain kahden tai neljän kilon painoilla, koska kahvakuulatreeni on koko kehon harjoittamista ja kuula nousee lähinnä pakaroilla ja keskikehon lihaksilla. Miksi edes ostaa kuulaa, kun ei ymmärrä, mitä sillä tehdään?
Ja ei, kukaan ei tule lihaskimpuksi heiluttamalla kymmenen kilon kuulaa muutaman kerran viikossa. Se ei ole mitään lihasten kasvattamista. Olen kahvakuulannut paljon ja kyllä siellä treeneissä ihan tavalliset pulleromammat heiluttavat kymmentä kiloa ihan kepoisesti.
Muutenkin on niin typerää pelätä lihaksia. Niitä ei kuulkaa vahingossa nainen saa, vaan se vaatii kovaa vuosien työtä ja oikeaa ravintoa. Olisikin niin, että muutama treeni kuuden kilon kuulalla saisi sixpackin esiin. Sitä odotellessa.
Ap:lle suosittelen ohjattuun toimintaan hakeutumista tai personal traineria.
Vierailija kirjoitti:
Aina saa ihmetellä täällä, miksi ihmiset tulevat neuvomaan asioissa, joista heillä ei selvästikään ole mitään tietoa.
Ei, kahvakuulatreeniä ei tehdä jollain kahden tai neljän kilon painoilla, koska kahvakuulatreeni on koko kehon harjoittamista ja kuula nousee lähinnä pakaroilla ja keskikehon lihaksilla. Miksi edes ostaa kuulaa, kun ei ymmärrä, mitä sillä tehdään?
Ja ei, kukaan ei tule lihaskimpuksi heiluttamalla kymmenen kilon kuulaa muutaman kerran viikossa. Se ei ole mitään lihasten kasvattamista. Olen kahvakuulannut paljon ja kyllä siellä treeneissä ihan tavalliset pulleromammat heiluttavat kymmentä kiloa ihan kepoisesti.
Muutenkin on niin typerää pelätä lihaksia. Niitä ei kuulkaa vahingossa nainen saa, vaan se vaatii kovaa vuosien työtä ja oikeaa ravintoa. Olisikin niin, että muutama treeni kuuden kilon kuulalla saisi sixpackin esiin. Sitä odotellessa.
Taitaa personal trainer täällä vaan kalastella asiakkaita. Kukaan tarvitse ylikalliita 50e/h palveluitasi kuulan heiluttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Eikä ne roikkuvat käsivarret vielä mitään, mutta sitten kun vanhana ei enää selviä arjen askareista, kun ne vähätkin lihakset ovat kadonneet. Eipä paljoa naurata, kun on silloin ihan avuton. Mutta hyvä hei, että ei tullut vahingossa bodariksi.
Just tästä syystä treenaan lihaskuntoa! Huomaa jo nyt 30:n ylittäneenä että lihas ei vain kasva samaan tahtiin kuin vaikka 5 vuotta sitten. Tosi huolestuttavaa kun tajuaa että tämä on vain alamäkeä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa personal trainer täällä vaan kalastella asiakkaita. Kukaan tarvitse ylikalliita 50e/h palveluitasi kuulan heiluttamiseen.
Sori, mutta olen äikänopettaja, en pt.
Itse opin kuulaamaan ohjatuilla tunneilla. Jos on täysin aloittelija ja huonokuntoinen, on syytä etsiä ohjausta. Väärä tekniikka voi johtaa vammoihin.
Etkö siis tee mitään nostelua arjessa? Kauppakasseja tai siivoamista? Onko kropassasi jokin rikki?
Perusterveelle sohvikselle 6-8 kg on hyvä aloituspaino kahvakuulassa ja pyydät vaikka apua sen kaupasta hakemiseen. En minäkään kävele 8 kg kassin kanssa kahta kilometriä kaupasta mielelläni. Kauppa-asiat hoidan autolla, vaikka se hyvää arkiliikuntaa olisikin.
Käsipainoissa 1-2 kg voisi olla hyvä. Kahvakuulalla siis treenataan koko kroppaa, ei vain käsiä.
En tosin ostaisi näitä kotiin vaan kävisin salilla, jossa voi lisänä tehdä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako vielä monikin näistä oikeasti? Ihmiset vois opetella avaavaan youtuben, sieltä löytyy ilmaseksi vaikka kuinka monta personal traineria. Hullua maksaa jostain itsensä kipeäksi kun saman saa ilmaseksi.
Jos et ole ihan varaton, niin mene johonkin kahvakuulajumppaan.
Siellä saat opastusta liikkeisiin, jotta ne tulee oikein tehdyiksi, sekä pääset kokeilemaan eri painoja. Sitten on helpompi jumppailla itsenäisesti kotonakin.