14-vuotias tyttö on ollut parisuhteessa vuoden ajan
Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
Mitenkäs teidän teinienne seurustelusuhteet? Tuleeko mieleen jotain oman nuoruutenne romansseja?
Kommentit (134)
Itse olin myös 14-vuotiaana parisuhteessa. Ja kyllä, voin puhua parisuhteesta, koska olimme vakavissamme.Ja nyt, 6v myöhemmin olen vieläkin saman miehen kanssa, tosin olemme jo avopuolisoita, ja tulevaisuudessa haaveilemme omasta perheestä. Joten kyllä niistä "teinisuhteista" joskus jotain hyvääkin voi seurata , ja aina ei kannatakkaan vähätellä niitä :)
Äitini sanoikin, että näki suhteeni vain hyvänä asiana: koimme yhdessä kaikki teini-iän kriisit ja kasvukivut: saimme mielettömästi tukea toisistamme. Olemme molemmat vielä ainoita lapsia. Emme myöskään sekoilleet kännissä ja vetäneet tupakkaa läheisellä ostarissa, niinkuin monet ikätoverimme silloin. Joten aina se nuorena seurustelun aloittaminen ei ole huono asia.
Onks tää joku provo? Kuka 14-vuotias maksaa oman kahvinsa jos menee vanhempien kanssa kahville... huhhuh
Mä olen myös alkanut seurustella 13 vuotiaana ja edelleen 24 vuotiaana onnellisessa parisuhteessa ko. 'pojan' kanssa :)
71/ ja olen myös 16 vuotiaasta saakka maksanut lähes kaiken tarvitsemani itse, meikit, vaatteet, ruoat, oman koirani kuluineen jne. Esim pyykinpesuainetta, wc-paperia, vuokraa tms en kuitenkaan maksanut alailäisenä.
Olen ollut 15-vuotiaasta asti aina töissä (koulun ohella), en siis pelkissä kesätöissä vaan ympäri vuoden viikonloppuisin ja pari kolme iltaa viikossa. Omilleni muutettua en ole koskaan pyytänyt tai saanut vanhemmiltani mitään. Joku varmaan kohta kysyy olenko köyhästä perheestä tai onko huonot välit vanhempiini niin vastsus molempiin on ei.
T. Nro 72
Me aloitimme kihlattuni kanssa 15 vuotiaina, edelleen yhdessä ja pian 20v ollaan kummatkin. :) Poikaystävän äiti naureskeli meille ensimmäiset kaksi vuotta ja se tuntui kyllä pahalta.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:04"]Onks tää joku provo? Kuka 14-vuotias maksaa oman kahvinsa jos menee vanhempien kanssa kahville... huhhuh
[/quote]
Mitä outoa siinä on
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:30"]Meillä myös 14 v. Tytär. Hän on myös hyvä koulussa, mutta ei seurustele.Ei juo, ei polta. Kavereita on tosi paljon. Minusta ei tuossa iässä tarvitse seurustella. Mutta fiksulta ap tyttösi vaikuttaa kyllä.
[/quote] ei meilläkään ja kaverit vittuilee, kun tuon ikäisille tytöille tuntuu olevan poikaystävä status ja kilpaillaan, kuka menettää neitsyyden ensin. Oma tyttö on sanonut, että ei kiinnosta tippaakaan, vaan mieluummin keskittyy tyttöjen kanssa hauskanpitoon ja opiskeluun, eikä teiniäitiys kiinnosta
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:30"]Meillä myös 14 v. Tytär. Hän on myös hyvä koulussa, mutta ei seurustele.Ei juo, ei polta. Kavereita on tosi paljon. Minusta ei tuossa iässä tarvitse seurustella. Mutta fiksulta ap tyttösi vaikuttaa kyllä.
[/quote] ei meilläkään ja kaverit vittuilee, kun tuon ikäisille tytöille tuntuu olevan poikaystävä status ja kilpaillaan, kuka menettää neitsyyden ensin. Oma tyttö on sanonut, että ei kiinnosta tippaakaan, vaan mieluummin keskittyy tyttöjen kanssa hauskanpitoon ja opiskeluun, eikä teiniäitiys kiinnosta
[/quote]
Meidän tytön mukaan tuo on vain yleinen klisee, eikä tuollaista meininkiä oikeasti ole. Ei ketään kuulemma oikeasti kiinnosta, kuka neitsyytensä menettää ja milloin se tapahtuu, eikä kukaan sellaisista asioista vittuile.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:07"]
En nyt sano tätä pahalla mutta vaikka koko yläasteen ja mahd. jopa lukioajan pysyvät yhdessä niin ero tulee mitä todennäköisemmin täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Mä muistan kans omilta kouluajoilta tälläsia pareja jotka aloittivat seurustelun 7 lk. Osa eros peruskoulun päättymisen jälkeen osa oli yhdessä vielä ylioppilasjuhlissa. Lopulta ero tuli viimeistään siinä vaiheessa kun opiskelut ja itsenäistyminen tuli ajankohtaiseksi...
[/quote]
Ero tulee jos on tullakseen. Harva kuitenkaan katuu monta vuotta kestänyttä vakaata suhdetta. Vai pitäisikö tulevan eron pelossa olla kokonaan seurustelematta, vai mitä ajat takaa?
Minusta tuntuu että aoittaja teki tämän aloituksen ihan vaan kehuakseen tyttöään. Ihan kuin muissa vähemmän kypsissä samanikäisissä ois vikaa.
Meiän(silloin 16v, kohta 17) tytär rupes seurustelee 8kk sitte. Ja toinen tytär rupesi myös seurustelemaan 16-17v ja on ollut saman miehen kanssa 6-7vuotta :)
17 vastaa, että ei kukaan tytöllemme vittuile. Kaverit samanlaisia, siis eivät seurustele ja kiinnostaa musiikki, harrastukset ja kavereiden kanssa hengailu. Se pitää vielä todeta, että vaikka kannatankin sitä, että tuossa iässä ei pidä vielä seurustella, niin en sitä mitenkään kieltäisi tytöltäni, jos poika olisi samanikäinen ja kunnollinen.
17
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Tuli heti sama mieleen. Hassua että niin moni meni lankaan, aloitusviestin kirjoitusasukin on niin tuttu.
Minä aloin seurustelemaan 14-vuotiaana ja lokakuussa tulee 3 vuotta täyteen, melkein 2 vuotta tästä ollaan asuttu jo yhdessäkin
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Tuli heti sama mieleen. Hassua että niin moni meni lankaan, aloitusviestin kirjoitusasukin on niin tuttu.
[/quote]
On täällä kyllä mielenkiintoisia luuloja mammoilla. Mistä sinä edes puhut? :D
-ap
Miten tämä liittyy Hännisiin kun ap:n tytön poikaystävä on 15 v ei 34 v ??
Miten tämä liittyy Hännisiin kun ap:n tytön poikaystävä on 15 v ei 34 v ??
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:59"]Minusta tuntuu että aoittaja teki tämän aloituksen ihan vaan kehuakseen tyttöään. Ihan kuin muissa vähemmän kypsissä samanikäisissä ois vikaa.
[/quote]
Se ei tässä kyllä tosiaankaan ollut idea. En voi tosin väittää, ettenkö muka olisi ylpeä tyttärestäni, koska olen, ehdottomasti. Tahdoin kuulla muiden näkökulmia tähän asiaan ja pohtia, onko suhtautumiseni varmasti oikeanlainen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten ihmeessä 14- ja 15-vuotiaiden vuoden kestänyt seurustelu liittyy Hännisen tapaukseen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:29"]Meilläkin on kotona 15-vuotiaan kanssa kauhea kasa ongelmia. Ei se viitsi edes suihkussa käydä jos ei pakota. Onko sun tytöllä tämmöstä?
[/quote]
Ei kyllä ole tuollaista käytöstä ollut havaittavissa. Murrosikäkiukuttelut tapahtuivat tytön ollessa 10-vuotias, hän oli myös aivan kyllästynyt ala-asteen "aliarvioivaan" ilmapiiriin. No, eihän se ala-aste murrosikäiselle mikään paras paikka ole. Onneksi hänestä kuitenkin tuli rauhallinen ja kärsivällinen. Ei kyllä minkäänlaisia hygieniaongelmia ole koskaan ollut.