14-vuotias tyttö on ollut parisuhteessa vuoden ajan
Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
Mitenkäs teidän teinienne seurustelusuhteet? Tuleeko mieleen jotain oman nuoruutenne romansseja?
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:32"]Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
Mitenkäs teidän teinienne seurustelusuhteet? Tuleeko mieleen jotain oman nuoruutenne romansseja?
[/quote]
Onko poikaystävä 34-vuotias?
[/quote]
Täällä on jo kertaalleen mainittu, että poikaystävä on vuoden vanhempi (:
Miten tämä nyt saatiin jo pedofiliaan liitettyä? Minä ainakin kerroin selkeästi silloisen poikaystäväni (nykyisen aviomieheni) olleen minua 2 vuotta vanhempi. Hän tuskin siis oli pedofiili (tai sit multa on mennyt näinkin merkittävä asia ohi tässä yhteisen 20 vuoden aikana)?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]
Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Minustakin on erikoista, että tässä ketjussa on niin paljon puolustelua. Teinien (siis ilmeisesti 13-vuotiaasta alkaen) seksielämän ei siis pitäisi kuulua vanhemmille lainkaan (kommentti nr. 39)? Nr. 29 mielestä kaikki on "tapauskohtausta", ja siihen satelee yläpeukkuja. Kaikkiko on elämässä tapauskohtaista, jopa 12-vuotiaiden vakava seurustelu?
Monessa muussa ketjussa kommentoijat ovat sitten taas sitä mieltä, että edes. 2-kymppisen ei kannattaisi seurustella, vaan elää omaa nuorta elämäänsä.
Muutenkin aloitus vaikuttaa erittäin laskelmoidulta: on täydellinen tyttö, joka on hyvä koulussa ja maksaa suunnilleen perheen ruuatkin. Äiti hieman pyykkää vaatteita, mutta muuten tyttö on kuin pikkuaikuinen. Ei montakaan kommenttia tarvinnut lukea, niin juttu alkoi vaikuttaa mielikuvituksen tuotteelta.
[/quote]
Tässä ketjussahan ei ole edes ollut 12-vuotiaiden vakavaa seurustelua. Ja tuskin ap:n tyttären seurustelu oli vuosi sitten alkaessaan (jolloin tyttö oli 13-votias ja poikaystävä 14-vuotias) heti vakavaa, eikä se välttämättä ole vieläkään vakavaa.
Jos teini on kasvatettu niin, että hän osaa arvostaa itseään ja seurustelukumppaniaan, ja aloittaa seksin vasta kun se tuntuu molemmista hyvältä ajatukselta, niin silloin se todellakin on vain ja ainoastaan nuorten itsensä asia. Ehkäisystä toki pitää huolehtia, mutta senkin fiksu vanhempi ottaa puheeksi jo hyvissä ajoin. Yläkouluikäisten teinien seurustelu tosin voi olla pitkäänkin pelkkää kädestä pitämistä, halailua, suukottelua ja sen sellaista kiehnäämistä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]
Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Minustakin on erikoista, että tässä ketjussa on niin paljon puolustelua. Teinien (siis ilmeisesti 13-vuotiaasta alkaen) seksielämän ei siis pitäisi kuulua vanhemmille lainkaan (kommentti nr. 39)? Nr. 29 mielestä kaikki on "tapauskohtausta", ja siihen satelee yläpeukkuja. Kaikkiko on elämässä tapauskohtaista, jopa 12-vuotiaiden vakava seurustelu?
Monessa muussa ketjussa kommentoijat ovat sitten taas sitä mieltä, että edes. 2-kymppisen ei kannattaisi seurustella, vaan elää omaa nuorta elämäänsä.
Muutenkin aloitus vaikuttaa erittäin laskelmoidulta: on täydellinen tyttö, joka on hyvä koulussa ja maksaa suunnilleen perheen ruuatkin. Äiti hieman pyykkää vaatteita, mutta muuten tyttö on kuin pikkuaikuinen. Ei montakaan kommenttia tarvinnut lukea, niin juttu alkoi vaikuttaa mielikuvituksen tuotteelta.
[/quote]
Kateellisuutta havaittavissa
[/quote]
Ei vaan sama sairas ihminen, joka käyttää aikansa ihmisten manipuloimiseen sairaiden tarkoitusperien hyväski. Sama tyyli. tee aloitus ja kirjoita itse 50-70 prosenttia vastauksista.
[/quote]
Ihme paikka tää av, salapoliisimammat diagnosoi mielisairauksia toisilleen ja löytävät ihmeellisiä yhteyksiä toisiinsa täysin liittymättömien asioiden väliltä.
Tuossa iässä seurustelevat nuoret välittävät itsekkäästi vain omista haluistaan, suhde ei voi toimia.
Mitenkäs te, jotka olette sitä mieltä, ettette anna lapsenne seurustella tuossa iässä, aiotte lapsenne seurustelun estää?
Vanhempani olivat myös sitä mieltä, ettei noin nuorena vielä seurustella (14v), mutta seurustelin sitten salaa. Ja näin jälkeenpäin ajateltuna olisin ollut paljon kiitollisempi hyväksynnästä kuin kielloista. Nyt olen yli parikymppinen ja edelleenkään en uskalla kertoa vanhemmilleni suhteistani - siitä on jäänyt joku trauma, etteivät vanhemmat kuitenkaan hyväksy. En sano, että kaikille kävisi näin, mutta miettikääpä tätä.
Miten tästäkin saatiin tehtyä ongelma?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:32"]Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
[/quote]
[/quote]
Täällä on jo kertaalleen mainittu, että poikaystävä on vuoden vanhempi (:
[/quote]
Täsmennän kommenttiasi siis poikkis on ap:n tytärtä vuoden vanhempi eli on 15 v.
Tuon ikäisenä menin tyttökavereiden kanssa diskoon ja toivoin että joku söpö poika hakisi tanssimaan. Vielä ei uskallettu puhua kahdestaan vaan käytettiin kavereita viestinviejinä. Ihan oudolta kuulostaa tuo teidän meininkinne.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:22"]Tuon ikäisenä menin tyttökavereiden kanssa diskoon ja toivoin että joku söpö poika hakisi tanssimaan. Vielä ei uskallettu puhua kahdestaan vaan käytettiin kavereita viestinviejinä. Ihan oudolta kuulostaa tuo teidän meininkinne.
[/quote]
Katsos kun kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä. :) Ihmiset kehittyvät eri vauhtia.
Ap, mitä tyttäresi ja hänen poikaystävänsä tekevät yhdessä? Käsistä pitelyä?
Tää juttu vaikuttaa niin oudolta, mutta ei täällä kovin moni mtn epäile? Itelle tulee mieleen muutama teoria:
1. Ap:lla on kotonaan dokaava, vanhempien miesten kanssa makaava, varasteleva, kiroileva jne.- teinihirviö, ja tän ketjun kautta ap pääsee käyttämään mielikuvitustaan, että oi jos mulla oliskin näin täydellinen tytär ja vaipuu fantasiamaailmaansa
2. Ap:n tytär on laskelmoiva psykopaatti, ei kukaan teini käyttäydy noin. Okei, psykopaatti vähän liioittelua, mutta ainakin hyvä valehtelemaan ja antamaan itsestään fiksun kuvan. Mä oon aina ollut huono valehtelemaan ja kaikista teini sekoiluista jäin äidilleni kiinni. Muutaman vuoden nuorempi pikkusiskoni selvisi kuin koira veräjästä, kun kirkkain silmin valehteli ja ylläpiti imagoaan kauhistelemalla muiden teinien juomista ja tupakointia, vaikka itse teki ihan samaa
3. Ap on 14-vuotias teinityttö, jonka äiti on kieltänyt seurustelun, koska tyttö on niin nuori. Mamma lukee av palstaa ja tyttö toivoo äidin peruvan päätösen, kun näkee muiden ihmisten mielipiteet asiasta
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:27"]Ap, mitä tyttäresi ja hänen poikaystävänsä tekevät yhdessä? Käsistä pitelyä?
[/quote]
Tekevät yhdessä ihan kaikenlaisia juttuja, juttelevat aivan tavallisista asioista ja huomioivat toisiaan. Hellyydenosoituksia puolin ja toisin, mutta eivät he koko aikaa todellakaan imuttele. Ovat rauhallisia toistensa seurassa, ihan kuin olisivat "tiimi".
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:52"]Tää juttu vaikuttaa niin oudolta, mutta ei täällä kovin moni mtn epäile? Itelle tulee mieleen muutama teoria:
1. Ap:lla on kotonaan dokaava, vanhempien miesten kanssa makaava, varasteleva, kiroileva jne.- teinihirviö, ja tän ketjun kautta ap pääsee käyttämään mielikuvitustaan, että oi jos mulla oliskin näin täydellinen tytär ja vaipuu fantasiamaailmaansa
2. Ap:n tytär on laskelmoiva psykopaatti, ei kukaan teini käyttäydy noin. Okei, psykopaatti vähän liioittelua, mutta ainakin hyvä valehtelemaan ja antamaan itsestään fiksun kuvan. Mä oon aina ollut huono valehtelemaan ja kaikista teini sekoiluista jäin äidilleni kiinni. Muutaman vuoden nuorempi pikkusiskoni selvisi kuin koira veräjästä, kun kirkkain silmin valehteli ja ylläpiti imagoaan kauhistelemalla muiden teinien juomista ja tupakointia, vaikka itse teki ihan samaa
3. Ap on 14-vuotias teinityttö, jonka äiti on kieltänyt seurustelun, koska tyttö on niin nuori. Mamma lukee av palstaa ja tyttö toivoo äidin peruvan päätösen, kun näkee muiden ihmisten mielipiteet asiasta
[/quote]
Miksei tyttö vain oikeasti voisi olla fiksu ja kypsä ikäisekseen?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:18"]Sallisitko tytön harrastaa seksiä?
[/quote]
Olen varmaan ainut, jota tää kysymys raivostuttaa. Jos henkilöt x ja y harrastavat seksiä niin se ei kuulu kenellekkään muulle kuin heille. Ei edes vanhemmille. (Ellei kyseessä oo raiskaus tai muu vastaava, mutta nyt puhutaan tälläsestä peruspanosta).
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:52"]Tää juttu vaikuttaa niin oudolta, mutta ei täällä kovin moni mtn epäile? Itelle tulee mieleen muutama teoria:
[/quote]
[/quote]
On sekin mahdollista ja alussa niin ajattelinkin, mut kommentteja lukiessa alko tuntumaan epäuskottavalta tää juttu. Lisäks mulla on kauhean tylsää, saanko pliis spekuloida vähän?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:03"]
[/quote]
[/quote]
On sekin mahdollista ja alussa niin ajattelinkin, mut kommentteja lukiessa alko tuntumaan epäuskottavalta tää juttu. Lisäks mulla on kauhean tylsää, saanko pliis spekuloida vähän?
[/quote]
Tylsistyneenä voi tehdä muutakin, kuin mustamaalata muita.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:32"]Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
[/quote]