14-vuotias tyttö on ollut parisuhteessa vuoden ajan
Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
Mitenkäs teidän teinienne seurustelusuhteet? Tuleeko mieleen jotain oman nuoruutenne romansseja?
Kommentit (134)
Mulla on kaveri, joka on seurustellut poikaystävänsä kanssa 11 vuotta, ovat nyt 24-vuotiaita ja onnellisia. :)
Aika huolestuttavaa, jos äiti pitää lasta itseään kypsempänä. 14v on lapsi, joka tarvitsee äitiä, ei ymmärtäväistä kaveria. Jopa fiksu ja kehittynyt 14v.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:17"]Poikaystävänä nuori mies? Yök sanon ma vaikken ketjua ehtinyt lukea enkä tiedä oliko toi huono vitsi ja poika onkin myös 14.
[/quote]
Poika on 15-vuotias, kyllä häntä voi mielestäni nuoreksi mieheksi kutsua.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:20"]Aika huolestuttavaa, jos äiti pitää lasta itseään kypsempänä. 14v on lapsi, joka tarvitsee äitiä, ei ymmärtäväistä kaveria. Jopa fiksu ja kehittynyt 14v.
[/quote]
En tarkoittanut, että koen tyttäreni olevan kaikissa asioissa minua kypsempi, vaan että tuolloin kun huomauttelin asiattomasti suhteesta, oli minun toimintani lapsellisempaa kuin hänen. Yksittäinen tapaus siis.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:20"]Aika huolestuttavaa, jos äiti pitää lasta itseään kypsempänä. 14v on lapsi, joka tarvitsee äitiä, ei ymmärtäväistä kaveria. Jopa fiksu ja kehittynyt 14v.
[/quote]
Mun mielestä tää kuulostaa just hyvältä äiti-tytärsuhteelta. Haluan samanlaisen omien lasten kanssa sit kun kasvavat isoiksi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Tuli heti sama mieleen. Hassua että niin moni meni lankaan, aloitusviestin kirjoitusasukin on niin tuttu.
[/quote]
On täällä kyllä mielenkiintoisia luuloja mammoilla. Mistä sinä edes puhut? :D
-ap
[/quote]
Et voi olla noin sokea. Tässä nyt sopivasti halutaan ihannoida kuinka kypsä 14 vuotias voi olla parisuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
Tuli heti sama mieleen. Hassua että niin moni meni lankaan, aloitusviestin kirjoitusasukin on niin tuttu.
[/quote]
-ap
[/quote]
Et voi olla noin sokea. Tässä nyt sopivasti halutaan ihannoida kuinka kypsä 14 vuotias voi olla parisuhteeseen.
[/quote]
En oikein ymmärrä, mutta...no, jokainen tulkitkoon viestiketjuja miten tahtoo.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
Tai sitten jollain on paha Hänniskä-pakkomielle. Edelleen, miten kahden melkein samanikäisen teinin seurustelusuhde liittyy tähän Hänniseen?
Joko ne ovat tehneet sitä? Tiedätkö?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:48"]Joko ne ovat tehneet sitä? Tiedätkö?
[/quote]
Tiedän, että he ovat asiasta ainakin keskustelleet. Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, joten en voi olla varma. Tyttö on sanonut, että seksiä voi harrastaa silloin, kun se tuntuu oikealta ja se hetki tulee sitten kun on tullakseen. Onko tuo hetki tullut jo, sitä en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:34"]Huomenna tulee kuukausi kun Katja Hänninen paljasti saaneensa 14-vuotiaana lapsen 34-vuotiaan miehen kanssa ja olevansa iloinen, ettei kukaan nähnyt tarvetta puuttua suhteeseen. Onko huomenna tulossa uusi julkilausuma, jossa hän paikkailee sanomisiaan, ja tämä on jonkinlaista "meitähän on paljon"-pehmittelyä?
[/quote]
[/quote] no niinpä ja yhtäkkiä tuli lauma mammoja, jotka on alkaneet seurustella 13v ja ovat niiiiiiiiiiiiiiin onnellisia 30 vuoden jälkeen. Niin ilmisevä pedofiilin unelmaketju, ettei tosikaan. Kun siitä seuraa vain onnea, niin 13 vuotiaista saa nussia
AP, tyttösi kuulostaa fiksulta nuorelta, olin varsin samanlainen itse nuorena, paitsi että aloitin seurustelun pari vuotta myöhemmin kuin hän. :) Itseäni jäi mietityttämään se, kun sanoit, että esim. kahvilassakin tyttösi haluaa maksaa oman kahvinsa. Itsekin halusin nuorena ottaa paljon vastuuta omista asioistani ja osoitettua pärjääväni äitinikään ei suuremmin vastustellut asiaa. Olen tästä monella tapaa kiitollinen, mutta toisaalta asetin itselleni varsin kovia ja tarpeettomiakin vaatimuksia, sillä ajattelin, että kun huolehdin tuosta asiasta, niin en minä tällaisessa pikku jutussakaan enää voi apua pyytää.
[/quote] mutta kun siitä voi seurata ikuista onnea
Onneksi oma lapsi ei ole munasta kiinnostunut vielä tuossa iässä
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:02"]
Onneksi oma lapsi ei ole munasta kiinnostunut vielä tuossa iässä
[/quote]
Ikävää, ettet ole löytänyt parisuhteesta muuta kuin seksiä. Oletko muillakin tasoilla kehittymätön?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:59"]AP, tyttösi kuulostaa fiksulta nuorelta, olin varsin samanlainen itse nuorena, paitsi että aloitin seurustelun pari vuotta myöhemmin kuin hän. :) Itseäni jäi mietityttämään se, kun sanoit, että esim. kahvilassakin tyttösi haluaa maksaa oman kahvinsa. Itsekin halusin nuorena ottaa paljon vastuuta omista asioistani ja osoitettua pärjääväni äitinikään ei suuremmin vastustellut asiaa. Olen tästä monella tapaa kiitollinen, mutta toisaalta asetin itselleni varsin kovia ja tarpeettomiakin vaatimuksia, sillä ajattelin, että kun huolehdin tuosta asiasta, niin en minä tällaisessa pikku jutussakaan enää voi apua pyytää.
[/quote]
Olen hänelle kertonut, ettei hänen tarvitse tosiaankaan tehdä kaikkea yksin ja että yhden kahvin maksaminen ei minua millään tapaa häiritse, vaan koen sen okevan tavallaan äidin velvollisuus. Tähän hän vastaa, että hänelle riittää minun seurani ja alunperinhän hänen rahansa ovat kuitenkin minulta peräisin. Kyllä minä onneksi välillä saan hänelle kahvin ostaa, se helpottaa edes vähän tätä haikeaa oloa, kun lapsi on itsenäistymässä. Tiedän kyllä, ettei hän juurikaan välitä siitä, ostanko hänelle asioita, vaan tärkeintä on juurikin se, että olen hänen tukenaan.
Vau! Luin viestiketjua todella kateellisena siitä, että teillä on uskomattoman hyvä äiti-tytärsuhde. Itsekin olen 14v tyttö ja olen seurustellut vasta 2kk poikaystäväni kanssa. Koko perhe piikittelee tuolla teinisuhde jutulla enkä ymmärrä.. miksei teineillä voisi olla vakavaa suhdetta? Äitini jopa estää meitä näkemästä. Kerran pääsin yökylään, jonka jälkeen sitten voivoteltiin kuinka sitten 9 kuukauden päästä minua kaduttaa. Vaikkei mitään sellaista tapahtunutkaan niin mietin sitä, että mikä aikuisia nuorten seksissä haittaa? jos molemmat ovat kypsiä ja tietävät ehkäisystä ei pitäisi olla ongelmaa. Onneksi jollain on noin ymmärtävä ja ihana äiti, kun kessan aloittajalla :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:02"]Onneksi oma lapsi ei ole munasta kiinnostunut vielä tuossa iässä
[/quote]
Nuoren naisen seksuaalisuudessa ei mielestäni ole mitään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:08"]Vau! Luin viestiketjua todella kateellisena siitä, että teillä on uskomattoman hyvä äiti-tytärsuhde. Itsekin olen 14v tyttö ja olen seurustellut vasta 2kk poikaystäväni kanssa. Koko perhe piikittelee tuolla teinisuhde jutulla enkä ymmärrä.. miksei teineillä voisi olla vakavaa suhdetta? Äitini jopa estää meitä näkemästä. Kerran pääsin yökylään, jonka jälkeen sitten voivoteltiin kuinka sitten 9 kuukauden päästä minua kaduttaa. Vaikkei mitään sellaista tapahtunutkaan niin mietin sitä, että mikä aikuisia nuorten seksissä haittaa? jos molemmat ovat kypsiä ja tietävät ehkäisystä ei pitäisi olla ongelmaa. Onneksi jollain on noin ymmärtävä ja ihana äiti, kun kessan aloittajalla :)
[/quote]
Aikuiset osaavat olla vähän tyhmiä, kuten minäkin aluksi olin. Äitisi saattaa olla vain hieman järkyttynyt siitä, että hänen pieni tyttönsä ei olekaan enää niin pieni. Hänen pitäisi mielestäni kuitenkin antaa sinulle tilaa kasvaa ja itsenäistyä. Jätä turhat piikittelyt huomiotta ja näytä perheellesi, että osaat suhtautua niihin rauhallisesti. Suuttuminen ei kannata.
Menestystä sinulle ja onnea suhteeseen (:
Poikaystävänä nuori mies? Yök sanon ma vaikken ketjua ehtinyt lukea enkä tiedä oliko toi huono vitsi ja poika onkin myös 14.