14-vuotias tyttö on ollut parisuhteessa vuoden ajan
Hämmästyin suuresti, kun huomasin, että hänen ja poikaystävänsä suhde on erittäin kypsällä tasolla. Alussa pidin suhdetta aivan vähäpätöisenä viikon teinisuhteena ja huomauttelin siitä tytölle, nyt hävettää. Niin väärässä voi aikuinen ihminen olla.
Mitenkäs teidän teinienne seurustelusuhteet? Tuleeko mieleen jotain oman nuoruutenne romansseja?
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:35"]Just. Sääliksi käy. Olisi nyt odottanut edes riparilta pääsyä ennenkuin jämähtää jonkun kanssa yhteen. Jestas sentään, 13v iässä aloittanut vakavan, pysyvän seurustelun:0
[/quote]
Siitä minäkin olin huolissani aluksi. Tytöllä alkoi murrosikä jo 8-vuotiaana ja murehdin kovasti lapsuuden lyhyyttä. Koulun terveydenhoitaja oli myös huolissaan hänen nopeasta henkisestä kevityksestään ja otti minuun yhteyttä asian tiimoilta ja kyseli lapsen menneisyydestä. Tyttö on kiinnostunut kovasti kaikesta teoreettisesta, matematiikka, fysiikka ja kemia ovat suosikkiaineita. Ei polta tupakkaa, ei juo, ei tule oikein toimeen ikätovereidensa kanssa. Vähän harmittaa vieläkin tytön puolesta, itse kun tuon ikäisenä meikkasin kavereiden kanssa ja olin ihastunut laulajiin. Mutta tyttö on onnellinen ja itsetuntokin on hyvä. Ja poikaystävä erittäin fiksu ja mukava nuori mies.
Miten tyttö hoitaa esim. kotityöt ja koulunkäynnin?
Mun 13-vuotiaana alkanut teinisuhteeni oli tähän mennessä ainoa, joka on kestänyt "kunnes kuolema meidät erottaa". Ei siis menty erityisluvilla naimisiin, mutta seurusteltiin ja lopussa asuttiin yhdessä kunnes poikaystäväni/avomieheni kuoli kun oltiin oltu yhdessä vähän vajaat viisi vuotta.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:56"]Miten tyttö hoitaa esim. kotityöt ja koulunkäynnin?
[/quote]
Tyttö tekee omatoimisesti kotitöitä. Huoneensa pitää kunnossa, ei nyt kuitenkaan aivan täydellisenä. Todistuksesta löytyy yli 5 kymppiä, koulussa on kuitenkin kuulemma tylsää, hänen mielestään melkein kaikki käsiteltävät asiat ovat itsestäänselvyyksiä. Minä en kyllä sitä mieltä ole.
Minkä ikäinen kumppani sitten hänellä on?
Itse olen aloittanut seurustelun 13-vuotiaana. Nyt ollaan 22-vuotiaita ja edelleen onnellisesti yhdessä. :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:59"]Mun 13-vuotiaana alkanut teinisuhteeni oli tähän mennessä ainoa, joka on kestänyt "kunnes kuolema meidät erottaa". Ei siis menty erityisluvilla naimisiin, mutta seurusteltiin ja lopussa asuttiin yhdessä kunnes poikaystäväni/avomieheni kuoli kun oltiin oltu yhdessä vähän vajaat viisi vuotta.
[/quote]
Kuoli saatana
Niin ja taideaineista hän ei pidä ollenkaan. Enkä ole koskaan joutunut patistamaan häntä koulujuttujen pariin, hoitaa itse kaiken. Ja jos joku joskus kuitenkin unohtuu, hän hoitaa asiat kuntoon vastuullisesti. On sanavalmis ja hyvä keskustelija, saa minut usein hiljaiseksi.
Minulla on vaikeuksia hyväksyä, että tyttöni ei enää ole minusta täysin riippuvainen ja pieni :( Mutta toisaalta on ihana katsoa, kun hän suoraastaan kukoistaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:01"]Minkä ikäinen kumppani sitten hänellä on?
[/quote]
Poikaystävä on vuotta vanhempi, onneksi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:02"]Itse olen aloittanut seurustelun 13-vuotiaana. Nyt ollaan 22-vuotiaita ja edelleen onnellisesti yhdessä. :)
[/quote]
Ja minä kun luulin, että näin ei ikinä voi käydä....täytynee pyytää tytöltä anteeksi typeriä huomautuksiani. Suhteen alkuaikoina kyselin että "no, onkos tämä se unelmiesi prinssi, aiottekos elää onnellisena elämänne loppuun asti ja mennä naimisiin?" suorastaan ivallisesti, mutta tyttö vaan sanoi tyynen rauhallisesti, että unelmien prinssejä ei ole olemassakaan ja että tulevaisuudesta ei voi vielä tietää mitään. Ja minä ajattelin että tyttö tahtoi vain esittää fiksua. Olen idiootti.
Sallisitko tytön harrastaa seksiä?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:18"]Sallisitko tytön harrastaa seksiä?
[/quote]
Tästä nousee luultavasti kauhea sota, mutta jos hän sitä itse haluaisi, niin kyllä. Raskaaksi hän ei halua tulla ja tietää ehkäisystä paljon, olemme keskustelleet näistä asioista.
Mitä kaikkea teet hänelle "valmiiksi"? (Esim. aamupala)
Meillä myös 14 v. Tytär. Hän on myös hyvä koulussa, mutta ei seurustele.Ei juo, ei polta. Kavereita on tosi paljon. Minusta ei tuossa iässä tarvitse seurustella. Mutta fiksulta ap tyttösi vaikuttaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:29"]Ap saa orgasmin, kun hänen aloittamansa trolliketjut saavat vastauksia. Sairaalloinen huomionhakuisuus.
[/quote]
täällä oli käynnissä ASIALLINEN keskustelu mut taas pilattiin hyvä ketju
[/quote]
Samaa mieltä. Öisin taso laskee.
Ketju vaikiuttaa minustakin joko pedofiilin tai pervon tuotokselta. 13-vuotiaan ei vielä kuulu seurustella, puhumattakaan seksistä ym. Alle 16-vuotiaat ovat aivan lapsia vielä ja heidän ei pitäisi tuhlata aikaansa seksiin ja seurusteluun. Lapsi, joka turvautuu seurusteluun, pakenee kotinsa ilmapiiriä ja rakkaudettomuutta. Mieluiten vasta yli 18-vuotiaat ovat kypsiä seurusteluun tai seksiin. Ja olen itse uskonnoton nuorehko nainen.
Tuossa iässä sopii minun mielestäni pitää kädestä ja juoda yhdessä kaakaota. Siinä menee raja tässä huushollissa, lapselle ei vielä sovi mitkään seksipuuhat.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:57"]Parisuhteessa ;D
[/quote]
Parisuhdehan se on, vai onko olemassa joku osuvampi nimitys? On kieltämättä hieman hämmentävän kuuloinen sana kun puhutaan niin nuorista henkilöistä.
[/quote]
No jos ne ei asu yhdessä niin eikö se ole ihan vaan seurustelua? Vaikka kylähän termiä "parisuhde" näköjään käytetään seurustelustakin...
Just. Sääliksi käy. Olisi nyt odottanut edes riparilta pääsyä ennenkuin jämähtää jonkun kanssa yhteen. Jestas sentään, 13v iässä aloittanut vakavan, pysyvän seurustelun:0